Stavba obchvatu Olbramovic se přiblížila. ŘSD se dohodlo s autocentrem

Silnice I/3, Olbramovice. Autor: Pavel Hrdlička, Wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40777791Silnice I/3, Olbramovice. Autor: Pavel Hrdlička, Wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40777791

Ředitelství silnic a dálnic získalo naději, že ještě letos poprvé kopne na dlouho odkládané stavbě obchvatu Olbramovic na silnici I/3.

Ředitelství silnic a dálnic získalo naději, že ještě letos poprvé kopne na dlouho odkládané stavbě obchvatu Olbramovic na silnici I/3. Silničáři se aktuálně dohodli s největším odpůrcem stavby, kterým je společnost Davo Corporation. Ta v Olbramovicích provozuje autobazar a další služby motoristům.

„Ředitelství silnic a dálnic uzavřelo se společností Davo kupní smlouvu na chybějící pozemky pod trasou obchvatu a zároveň společnost Davo stáhne námitky proti nepravomocnému stavebnímu povolení,“ uvedl na Twitteru šéf ŘSD Radek Mátl. Podle něj tak stavební povolení, vydané krajem v polovině února, nabude právní moci a stavba by mohla začít v letošním druhém pololetí.

Přeložka frekventované silnice I/3 z Prahy na Tábor má být dlouhá 3,4 kilometru, počítá se s napojením na již postavené úseky okolo Tomic a Votic. Zahájení stavby se přitom neustále odkládá, ŘSD mělo přeložku na „zahajovacím“ seznamu už pro rok 2018. První stavební povolení vydal úřad Středočeského kraje v polovině loňského roku, ministerstvo dopravy jej ale zrušilo pro řadu úředních nedostatků a pochybení.

Plány na výstavbu obchvatu jsou přitom staré třicet let, stavba měla začít už na přelomu osmdesátých a devadesátých let. Měla už dokonce stavební povolení, ztroskotala ale tehdy na nedostatku peněz. Olbramovicemi projede denně (v normálních časech bez epidemie) přes 20 tisíc aut, což je řadí mezi nejzatíženější obce v republice.

Tagy obchvat Olbramovic ŘSD silnice I/3
17 komentářů