Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Stát vybral firmu pro stavbu obchvatu Olbramovic, má začít v dubnu

Silnice I/3, Olbramovice. Autor: Pavel Hrdlička, Wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40777791
Silnice I/3, Olbramovice. Autor: Pavel Hrdlička, Wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40777791
Desetiletí čekání jsou u konce, stavbu jednoho z nejvyhlíženějších obchvatů provede společnost M-Silnice.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybralo po sedmi měsících vítěze tendru na obchvat středočeských Olbramovic na silnici I/3. Stala se jím společnost M-Silnice, která přišla s nejnižší cenou 320,94 milionu korun. To je o 33 procent méně než cena předpokládaná (478,5 mil.).

„Stavba má pravomocné stavební povolení, její zahájení předpokládáme v dubnu,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Komise otevřela obálky s nabídkami (přišlo jich deset) už v první polovině ledna, ŘSD si následně od nejlevnější firmy vyžádalo doplňující informace a shledalo nabídku v pořádku. Nyní běží 15denní lhůta na odvolání ostatních účastníků, pak budou moci silničáři podepsat smlouvu. Nová přeložka bude dlouhá 3,4 kilometru, napojí se na již hotové úseky kolem Tomic a Votic. Hotová by měla být příští rok.

Trasa obchvatu Olbramovic. Foto: ŘSD
Trasa obchvatu Olbramovic. Foto: ŘSD

Obyvatelé Olbramovic i motoristé na přeložku přetíženého severo-jižního tahu čekají desítky let. Stavba měla začít už na přelomu osmdesátých a devadesátých let. Měla už stavební povolení, ale ztroskotala na nedostatku peněz. Olbramovicemi projede denně přes 20 tisíc aut, což je řadí mezi nejzatíženější obce v republice.

ŘSD má přitom za sebou dlouhé peripetie se stavebním povolením. To vydal středočeský krajský úřad hned dvakrát, když první povolení ministerstvo dopravy loni zrušilo kvůli řadě odvolání a chybám krajského úřadu.

Největším odpůrcem stavby byla původně společnost Davo Corporation, která v Olbramovicích provozuje autobazar a další služby motoristům. ŘSD se s ní ale loni v dubnu dohodlo a firma své odvolání proti stavebnímu povolení stáhla. Zbylá odvolání ministerstvo dopravy loni v září zamítlo.

Zahájení stavby se kvůli průtahům v přípravě několikrát odložilo, ŘSD mělo přeložku na „zahajovacím“ seznamu už pro rok 2018.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Patrik

Hlavně aby už běžela stavba D3 od cca Jesenice přes Jílové, Kamenný Přívoz směrem na Maršovice. To obcím okolo stávající 1/3 pomůže opravdu nejvíc.

Cestující, teď ale doma

Žádná 1/3 neexistuje, je to I/3 a úsek Jílové – Maršovice by žádné obci nepomohl, protože od D1 po Olbramovice I/3 neprochází žádnou obcí.

bohyn

Jasně, a ten špunt u Benešova tam asi způsobujou houbaři co? Když bude pro Benešováky snažší se dostat na D3 než najet na I/3 tak by to docela pomohlo. Samozřejmě až bude severní obchvat a napojení na dálnici.

Miloš

Docela rád bych se vsadil, že se opět nezačne.

Tomáš V.

Já jsem už takhle koncem loňského roku prohrál flašku. 😃

noerf

Já jako motorista už několik let čekám na stavbu D3 středními Čechami.

Cestující, teď ale doma

Čekej dál

Vojta

Několik let? Haha. Ta stavba má začít za 4 roky, ale na 99% nezačne.
Nejen kvůli tomu, že jde o jeden z nejdražších úseků. Problém bude i to, že na kraji i ve vládě bude podobná koalice.

švestka

Takže Andrej Babiš už tuto stavbu neblokuje?

Kalina

Ne. Společnost Davo Corporation blokovala, je v článku uvedeno.

Jakub P

Holdingová IMOBa to blokovala taky, kvůli klidu na Čapáku.

nevim

Doufali jsme, že se už tady takoví bl.ci nenajdou a než jsem odešel na procházku se psem, tak to tak i vypadalo. Bohužel po příchodu se tady zrovna dva objevili :D. Imoba nic neblokovala, zkuste si to vyhledat.

Jakub P

Námitky, na základě kterých MD zrušilo stavební povolení, byly mimo jiné (např. v článku zmiňovaného DAVA), i z Imoby. Zajímavé je, že předtím Imoba za velmi slušné peníze prodala pozemky pro ten samý obchvat, proti kterému později podávala námitky.

švestka

A nejspíš je Bureš původně koupil za hubičku..

Miloš

Loni podal námitky autobazar Davo car a majitel Čapího hnízda. Přeložka se odkládá už více než 20 let a to ještě Davo car nebyl, přesto se to stále odkládalo, jen bylo méně informací.

Peeetr

Sotva tisíc obyvatel, pro takové vesnice se stavět drahé obchvaty nevyplatí.
Přirozenější by bylo, aby si tam místní při houstnoucí dopravě postupně upravovali baráky, aby na straně u silnice měli garáže a obýváky v baráku na straně druhé.
A ušetřené peníze dát prioritně do co nejrychlejšího dokončení dálniční sítě, aby dálková přeprava jezdila primárně po nich.

Vašek

Ano, můžete si jeden takový barák od místních za slušnou cenu (tzn. takovou, aby si mohli jinde postavit jiný) koupit a ukázat jim, jak se to má dělat… Určitě budou rádi…

Lemmy

– Olbramovická ulice, kterou vede I/3 (která nahrazuje neexistující dálnici) je lemována neobývanými barabiznami. (Za cenu úprav, které tu navrhujete, můžete postavit novostabu.)
– Dostavba I/3 nevisí na penězích.

Cestující, teď ale doma

Pořád by se tam brzdilo ze 90 km/h na 50 km/h, také by to chtělo zrušit přechody pro chodce a ideálně i chodníky. Zrušit také všechny křižovatky, kvůli vozidlům odbočujícím vlevo z hlavního směru a vozidlům najíždějící z vedlejších ulic. I ty výjezdy z tebou navrhovaných garáží by zpomalovali provoz, to by byla radost couvat ven z garáže do souvislé kolony vozidel.

dejf

je to sice surový a krutý, ale o ty lidi co tam bydlej vlastně vůbec nejde. jde o to, že se tam úplně zbytečně tráví čas pomalou jízdou ve vsi, což žádný hodnoty nevytváří, jenom spotřebovává. nebo se tam taky někdo může zmrzačit nebo zabít, což jaksi z pohledu státu odepíše „chovný kus“. každej kdo tam vyhnije 5 minut může místo toho 5 minut dělat něco užitečnýho a z toho samozřejmě odvést daně, z čehož stát pak buduje takový na první pohled nesmyslný stavby.

Karel Novák

Pane Vachmajstr, voni jsou hlava! 😉

Vojta

Nevadí vám, že jenom v této vesnici zemřelo cca 15 chodců? Tam jde o to, že ta silnice tu vesnici rozděluje. Přímo u hlavní zase až tolik rodinných domů není…
Ta stavba stojí cca jako 1km dálnice, takže vaše úvaha je dost mimo…

Tomáš

Třikrát hurá. A D3 bude v roce 2079.

Miloš

My už se po nesvezeme

Johniee

to se bude lítat 🙂