lot
Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Ministerstvo zamítlo odvolání, obchvat Olbramovic má stavební povolení

Silnice I/3, Olbramovice. Autor: Pavel Hrdlička, Wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40777791
Silnice I/3, Olbramovice. Autor: Pavel Hrdlička, Wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40777791
Jeden z nejvyhlíženějších obchvatů na silnicích I. třídy má po dlouhých peripetiích stavební povolení.

Středočeské Olbramovice mají po desetiletích čekání reálnou naději, že se ještě letos konečně dočkají zahájení stavby obchvatu. Zhruba 3,5 kilometru dlouhá přeložka frekventované silnice I/3 má po dlouhých úředních tahanicích stavební povolení.

Ministerstvo dopravy totiž v úterý zamítlo odvolání proti stavebnímu povolení, které vydal v únoru středočeský krajský úřad. Rozhodnutí nyní bude vyvěšeno 15 dní na úřední desce ministerstva, a poté stavební povolení nabude právní moci, což deníku Zdopravy.cz potvrdil šéf Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.

Trasa obchvatu Olbramovic. Foto: ŘSD
Trasa obchvatu Olbramovic. Foto: ŘSD

Odvolání proti stavebnímu povolení podaly fyzické osoby, které mimo jiné argumentovaly údajnou neplatností stanoviska hygieniků. U ministerstva dopravy ale neuspěly, jejich jedinou možností je ještě žaloba k soudu.  Stavbě obchvatu aktuálně už brání pouze skutečnost, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dosud nevybralo stavební firmu. Nyní běží tendr s termínem podání nabídek v listopadu. Odhadovaná cena je 478,5 milionu korun.

Plány na výstavbu obchvatu jsou staré třicet let, stavba měla začít už na přelomu osmdesátých a devadesátých let. Měla už stavební povolení, ale ztroskotala na nedostatku peněz. Olbramovicemi projede denně přes 20 tisíc aut, což je řadí mezi nejzatíženější obce v republice.

Středočeský krajský úřad přitom musel letos vydat druhé stavební, když to první mu ministerstvo dopravy loni zrušilo.  Největším odpůrcem stavby byla původně společnost Davo Corporation, která v Olbramovicích provozuje autobazar a další služby motoristům. ŘSD se s ní ale letos v dubnu dohodlo a firma své odvolání proti stavebnímu povolení stáhla.

Zahájení stavby se neustále odkládá, ŘSD mělo přeložku na „zahajovacím“ seznamu už pro rok 2018.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Veverka

Jsem zvědavý, kolik aut tudy projede, až se dostaví D3 – U Jesenice se už staví přivaděč, je to jen otázka času – nechápu, že se to nevyřešilo podchodem, nebo nadchodem..

Prokop Konečný

On to není jen autobazar, který ztratí projíždějící zákazníky, ale námitky podalo i Čapí hnízdo, takže zase předčasná radost.

bohyn

Ze autobazar prijde o zakazniky mi prijde jako uplne ujeta blbost. To uz o vic zakazniku prijde ta hospoda vedle. Asi si nikdo nepujde koupit auto, protoze ho zrovna videl ze silnice.

Lukkuk

Oni mají i benzínku a myčku.

Tomáš Poledný

Jenže pokud jedu na jih v pátek, tak tam určitě dnes nepůjdu tankovat, s MÚK bych tam zajel ono toho moc levnějšího v okolí není.

Čelda

Lzeš .Jen chteli az bude stavba hotova ,pritat protihlukivou stenu.

Prokop Konečný

Jiří Motll

Jiří Kocurek

To se s tím na ministerstvu vypořádali teda „bleskově“. Za „pouhých“ 7 měsíců. Tady asi vyvlastňování nepomůže, což?

švestka

Když se mmj odvolává firma pana premiéra, tak není dobré spěchat, zo by se pak taky mohl hledat jiný multiministr.

Miroslav

Pan premiér žádnou firmu nemá, je to kampaň a může za to Kalúsek

Filias

Když set tu jeden obchvat staví 30+ let, tak kdy bude mít platné stavební povolení D3 přes Střední Čechy?!

Dorota

Proč nezačnou dělat z Mirošovic rovnou dálnici D 3, protože ani tento obchvat nevyřeší totálně kolapsovou silnici Mirošovice, Benešov, Olbramovice, Miličín. V v roce 1971 se Škoda 100 jsem trasu Praha – Soběslav bez dálnic dělal za hodinu 10 minut. Dnes se pod 1,5 hodiny nedostanete a převážně to je 2,5 – 3 hodiny.

Paja

Protože stavět ve stopě I/3 novou D3 je absolutní nesmysl.

Twix

Protože D3 z Mirošovic (a dále skrz Konopiště?) by měla mizivou naději na realizaci i v porovnání s tou trasou, kudy vést má. Souhlasím ale, že obchvat Olbramovic kolapsové situaci moc nepomůže, na tvoření kolon nemá průjezd obcí velký vliv, jde hlavně o obyvatele obce. Jinak neviděl bych to tak tragicky, že převážně (opravdu převážně?) se do Soběslavi jede 2,5 – 3 hodiny. A jak jste to v roce 1971 zvládl tou Škodovkou za hodinu deset, když je to asi 120 km (záleží odkud z Prahy přesně), nebyla ani D1 do Mirošovic, obchvat Tábora… to by znamenalo, že velkou část… Číst vice »

Jaroslav

Paní Dorota sice přehání, 2,5 hodiny to trvá maximálně v pátek a v neděli odpoledne, případně v pondělí ráno a to už je i tak extrém. Nicméně začátkem “devadesátek” jsem dělal Soběslav – Nuselský most (cca 100 km) +/- za hodinu a deset minut. Favoritem/Formanem nebo Felicí, podle toho, co bylo ve firmě zrovna volné. Tyhle obchvaty (tunel pod Konopišťským parkem, to bude majstrštyk, opravdový tunel) opravdu řeší jen komfort místních (samozřejmě podporuji), o zkapacitnění dopravy nemůže být ani řeč. Obstrukce kolem dokončení D3 jsou ostudné. Je mi opravdu jedno, jakou trasou povede, jen ať už, proboha, začnou stavět! Kdekdo… Číst vice »

bohyn

On nekdo plavuje tunel pod konopistem? Vzdyt z teto strany uz Benesov obchvat ma. V planu je snad jen severo-vychodni az bude D3

Jan Neruda

+ jihovýchodní z Černého lesa na Vlašim. Ten se staví už asi 40 let

Jaroslav

On ten zahloubený tunel( pro neznalé-vyhrabe se rýha a ta se zeshora přikryje)nebude pod Konopištěm ale místo dnešní přeložky mezi městem a parkem. Letos v létě tam už dělali vrty.

Jindra

Má to logiku. Přejít z Benešova do parku ke Konopišti a naopak je mnohdy nadlidský výkon, adrenalinová a dost nebezpečná věc. Pokud silnice v souladu s projektem zmizí na těch pár desítek metrů v zemi bude to skvělé.
Jen se těším až to budou hrabat, kudy pojede objížďka. Myslíte přes město?

bohyn

Jak budou delat objizdku, to by me zajimalo taky. Jestli to chteji delat jeste v tomto stoleti, tedy pred dokoncenim D3, tak to bude hooodne vesely. Jesli je cilem prechod pro pesi, tak snad lepsi varianta nadchod ne? Nebo jeste lepe udelat vstup od ulice Konopistska, respektive zlepsit tu stavajici cestu.

Tomáš Poledný

Nesouhlasím s tím, že na tvoření kolon nemá vliv, protože se tam kolony tvoří každý den. Směrem na Budějovice od esíčka (kde se bude napojovat tento obchvat) v druhém směru až k Voticím. Ta 50 je prostě špunt. To samé je v Miličíně, ale tam se žádný obchvat co vím neplánuje.

noerf

Z Prahy Libně do Českých Budějovic se dá jet pod dvě hodiny, do Soběslavi cca 1,5 hod za normálního provozu, tedy pokud nestojím hodinu před Voticemi, neboť opravují povrch vozovky a doprava je pouštěna kyvadlově.

Hanzi

Dokud se něco neudělá okolo Benešova tak ta cesta na jih bude vždy sázka do loterie. D3 bude sice výhra ale v poměrech této republiky je to záležitost na příštích 100 let.

závodník

Zaplať pámbů, že tím konečně zmizí i to šílené esíčko na benešovské silnici.

MlB

Výborně. Odvolání smést ze stolu a stavět. Už teď má ta stavba zpoždění až hanba.

Saljack

Tak letos se stavět nebude, protože co předvedlo ŘSD v zadávací dokumentaci snad není možné (a to nepočítám absurdity jako nutnost projektoru a pevné linky). Termín pro nabídky již 3x posunutý. Měli na to 30 let a nyní rok kvůli stavebnímu úřadu a ani tak nebyli schopni to připravit.

Jakub (easydrink)

Jak víte, že je to absurdita?

Tomáš Poledný

Protože to z dokumentace po upozrnění od soutěžících odstranili.

Fandík

Proč to nepostaví jako už budoucí dálnici??

FrantaM

Protože se už asi jenom 30 let řeší, kudy vlastně dálnice povede.

mirekk

D3 povede o pár kilometrů západněji

Tomáš Gottschalk

Na papíře možná.

Jiří Kocurek

Protože od Prahy po Benešov je D1 přecpaná. Potřebuje odlehčit.

Jan Neruda

Od Benešova je D1 14 km

Jaroslav

Po Mirošovice!

Démon

… jet od východu Prahy do jižních Čech je prostě horor. A obchvat Olbramovic na tom nic nemění.

jakub (easydrink)

bude to teď menší horor

jakub (easydrink)

Ještě pořád je možné podat žalobu a té přiznat odkladný účinek a celé se to opět zastaví.

Pink

No on remcal taky Babiš (tedy on ne, měl na to lidi). Čápi se budou bát přiletět na to jeho čapí hnízdo, obchvat je totiž poměrně blízko od hnízda.

Georg

to je jeho blbost, ze si hnizdo postavil zrovna tam – nic extra hezkeho tam neni, udolicko s repkovym polem a silnici prvni tridy…

Bifidus

Zachránil tím historický statek před zničením.

Čelda

Zase lež, vubec nevis o cem mluviš.Zadali po ukonceni jen protihlukovou stenu.

Honza

Me by zajimalo, jake pohnutky a motivy maji lide, kteri napadnou ze stanovisko hygieny neni platne. Pochopil bych jeste business zajmy…
Zajimave jak muzou byt lide dusevne plosi.
Jako proc? Co by tim dosahli?

Démon

Asi čapí lidé 🙂

Saljack

Oni tam bydlí (v Městečku) a obchvat vznikne na jejich pozemku. Já chápu, že se jim to nelíbí ale tady mi přesně přijde, že jednotlivec nemůže být překážkou, protože co na to mají říkat všichni obyvatelé Olbramovic a všichni kteří tudy musí jezdit.

thegrid

Spis to zazdil nekdo komu jde o větší průjezd aut a tedy mu jsou putna životy místních.

řidič

DAVO

Jiří Kocurek

Ti měli jedinou podmíku: Vybudovat novou příjezdovou komunikaci do obce, jelikož současná komunikace je úzká a vyhnou se tam dva osobáky.

Tomáš Poledný

To není pravda s Davocarem se dohodnuli tady ta žaloba byla od fyzických osob, které bydlí v Městečku máte to v té žalobě i napsané o koho se jedná. Jim opravdu jde jenom o to aby jim nešla silnice hned za zahradou.

Jarda Š.

V Městečku jim asi vadí hlavně to, že jim zruší sjezd z I/3 od Votic a že budou koukat na PHS.

Tomáš Poledný

Ne vadí jim, že ten obchvat půjde kolem nich nehledal bych v tom nic jiného. Navíc pohodlný nájezd na I/3 jim zrušení nájezdu vynahradí. Navíc ty nájezdy (hlavně ten u Davocaru) by měli zrušit. Ten na silnici první třídy nemá co dělat.

Jarda Š.

Ten nájezd až tak moc pohodlný nebude, protože bude do větve MÚK (podobný jako nájezd z Mladoušova a Kochnova na sousední MÚK).

Tomáš Poledný

Jenže Olbramovice je fakt vesnička takže na téhle MÚK nebude skoro žádný provoz.

Lukkuk

Celkem bych chtěl znát tu dohodu mezi ŘSD a Davo Carem..

Človek

Mohla by být k dispozici dle zákona o přístupu k informacím..