Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Obchvat Olbramovic chce stavět deset firem, nejlevnější nabídku daly M-Silnice

Silnice I/3, Olbramovice. Autor: Pavel Hrdlička, Wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40777791
Silnice I/3, Olbramovice. Autor: Pavel Hrdlička, Wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40777791
ŘSD může proti rozpočtu ušetřit třetinu plánované ceny. Stavba má začít hned po výběru zhotovitele.

Společnost M-Silnice je nejblíže k získání zakázky na dlouho očekávanou stavbu obchvat Olbramovic na silnici I/3. Z celkem deseti nabídek je její nabídka nejlevnější: 320,9 milionu korun.

Na twitteru do dnes uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Nabízená cena je o 33 % nižší než byla projekční cena. Silniční stavby tak jdou i nadále proti trendu, který panuje na železnici, kde jsou naopak nabídky na stavby oproti cenám v rozpočtu vyšší.

Podle protokolu na profilu zadavatele se nabídky výrazně lišily cenou: druhá nejlevnější byla za 337 milionů korun, nejdražší za 498 milionů korun. Odhadovaná cena byla 478,5 milionu korun. „Stavba má pravomocné stavební povolení a bezprostředně po dokončení výběru bude zahájena,“ uvedl Mátl.

Olbramovicemi denně projede podle posledního sčítání dopravy přes 20 tisíc aut. O obchvatu se mluví přes dvacet let, první dokumentace se zpracovávala už v roce 1998. Aktuálně ministerstvo řeší ještě poslední odvolání proti stavebnímu povolení.

Nová přeložka bude dlouhá 3,4 kilometru, napojí se na již hotové úseky kolem Tomic a Votic. Obchvat měl stavební povolení již loni, zrušilo ho ale ministerstvo dopravy. Důvodem byly protesty majitelů autobazaru Davo Corporation nebo Imoba z holdingu Agrofert. Té patří farma Čapí hnízdo. Nové povolení vydal krajský úřad loni v únoru. Kompletní informace o stavbě jsou na stránkách ŘSD.

Trasa obchvatu Olbramovic. Foto: ŘSD
Trasa obchvatu Olbramovic. Foto: ŘSD
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

O Imobě je to sprostá lež, vubec se nevymezovala proti stavbě, jen chtěla az bude hotovo, udelat hlukovou stenu.

Vlastimil

Co je to za zprávu?

„Stavba má pravomocné stavební povolení a bezprostředně po dokončení výběru bude zahájena“

Aktuálně ministerstvo řeší ještě poslední odvolání proti stavebnímu povolení.

Tak je pravomocně povoleno nebo ne???

Démon

Dokud se nekopne, nevěřím …

Alpi

Celkem kvituji, že dojde k realizaci obchvatu Olbramovic. Je určitě potřeba. Ale myslím, že některého z dopravních inženýrů mohlo napadnout udělat něco drobného s napojením silnice 18 (Příbram – Sedlčany – Votice I3), který je hned jižněji pod plánovaným obchvatem. Tím jak se vybuduje obchvat, tak bude problém od Sedlčan najet jak směrem na Tábor, tak směrem na Prahu. Bohužel tam nejsou žádné najížděcí pruhy a je potřeba najíždět na I3 „letmo“. Určitě dojde ke zrychlení provozu na I3 v tomto místě. Už dnes když je špička, je občas problém se zařadit. I pár nehod jsem tam už viděl. Přitom… Číst vice »

Tomáš Poledný

Tohle místo taky nechápu. Hlavně těch nehod je tam opravdu hodně. Spousta lidí to tam rozjede. Směrem od Tábora je tohle jedno z mnoha málo míst kde se dá předjíždět.

Koro

Koukam chudak majitel domecku s rybnickem na vychode Olbramovic. Z nejklidnejsi casti najednou bude mit obchvat vedle domu

Démon

A ví o tom minimálně 20 let

Démon

A chudáci, co projíždí Olbramovicemi …

Koro

Ten dum tam bude tak 80 let.

2084

To vám nepřijde blbý přibližovat silnici k Čapímu hnízdu? Chudák Andrej tam nebude mít klid.

Lemmy

Andrej je blbej, že si pořídil haciendu na tak divným místě. V tom údolí je furt kosa, mlha, v zimě smog…

BND 30

Čápi odlétají do teplých krajin…
Aspoň na kus roku, to kdyby AB zkusil…

Jižan

Však se taky snažil, seč mohl, aby stavbě zabránil. Jenže zlí novináři to na něj vytáhli, když jednou zase naříkal, jak ti zlí soukromníci brání výstavbě nové infrastruktury.

Jirka

On si jen stěžoval, ale aktivně proti stavbě nic nedělal. To by ho opozice podusila. Obchvatu se bránil majitel autoservisu, který obchvatem přijde o kšefty.

Jirka

teda myslel jsem majitel autobazaru

Jarda Š.

DAVO tam má autobazar, autoservis a benzínku.

Honza D.

Konečně….. Ale že to trvalo.

Radiátor

Škoda že ten obchvat nebude v konfiguraci 2+1. Docela nevyužitá příležitost. Ve směru od Tábora by to hodně pomohlo.

Tomáš V.

Pokud tam o kus vedle do těch 10 let skutečně vznikne dálnice, pak by bylo uspořádání 2+1 naprosto předimenzovaný nesmysl. Navíc všichni budeme rádi i za tohle, kapacitnější varianta by mohla být problém při projednávání.

Pražec

No sláva. Třeba se toho přece jen dožijeme.
Hlavně zmizí i to věčně provizorní nebezpečné esíčko.

Zrzek

Jak dlouho tam je to esíčko. Jen ať víme jednotku provizornosti. Jednotka dočasnosti je jeden furt =23 roků.

Řiditel

Tak tohle je tam zhruba 4 furty.

Honza D.

Hrubým odhadem je to tam půldruhýho furtu. 😁

Tomáš V.

S žádným dobře sedícím sportovním kchárem (tzn. Fabií HTP) se to dá bez problémů oběma směry projet v 75–80 kph, aniž by člověk vzal středovou čáru – tedy za sucha. Kdo se vybourá tady, ten je prostě buď blbej, nebo je to obyčejný vrah, nic mezi tím. Je to místo, kde se musí člověk trochu probrat z letargie při pulhodinový jízdě ve vláčku s ostatními, ale nebezpečný místo? To si představím jiné zatáčky. 🙂

Pražec

V zásadě souhlas, stačí tam přibrzdit na 75. Jen dvě připomínky:

1) Směrem od jihu je to horší, pokud člověk nechce vletět do těch strašných hrbolů vpravo, tu čáru trochu líznout musí.
2) Kromě toho vím o případu, kdy tam řidič přišel o život, aniž by s tím mohl cokoli dělat – překlopil se na něj kamion z protisměru.

Jarda Š.

To je tam asi nejnebezpečnější (krom vyložených silničních pirátů, kteří vysoce překračují povolenou devadesátku), že kamioňák, který to tam nezná, se rozjede z kopce od nadjezdu a před tím esíčkem má problém dobrzdit.

Jan Neruda

V esíčku je 60

Jan Neruda

Čáru neliznu ani když překročím o 20 maximální povolenou 60. Tu přejíždí jen ti, kdo si potřebují něco dokázat