Automobilový průmysl Automobily

Stát chce pro policii až 620 terénních aut, tendr už nezvýhodňuje Škodu Auto

Předávání policejních vozů Škoda Octavia v roce 2015. Foto: Škoda Auto
Předávání policejních vozů Škoda Octavia v roce 2015. Foto: Škoda Auto

/AKTUALIZOVÁNO 15.1. 15:20 o vyjádření policie/ Ministerstvo vnitra napodruhé hledá dodavatele až 620 aut v policejním provedení do středně těžkého terénu. V nové soutěži slibuje vítězi odběr vozidel nejméně za 200 milionů korun. První pokus o soutěž zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže kvůli tomu, že podmínky mohla splnit jen Škoda Auto.

Zakázku za 330 milionů korun zveřejnilo ministerstvo vnitra na svém profilu zadavatele. Podle zadávací dokumentace je stropem na útraty za nová auta částka 330 milionů korun bez DPH, stát vítězi garantuje v rámcové smlouvě odběr vozidel za nejméně 200 milionů korun. Rámcová smlouva bude trvat do konce roku 2022. Podmínkou je možnost pohonu všech čtyř kol. V soutěži požaduje stát záruku nejméně 5 let nebo na ujetí 150 tisíc kilometrů. Cena bude mít v hodnocení váhu 75 %, čtvrtina případně na náklady na údržbu.

Ministerstvo vnitra soutěžilo terénní vozy pro policii od poloviny roku 2017, tendr nakonec na konci loňského roku zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) na podnět společnosti Hyundai Motor Czech. Podle Hyundai nastavilo ministerstvo takové podmínky, které mohla splnit jen Škoda Auto. „Kombinace požadavků ve svém důsledku vede k bezdůvodné konkurenční výhodě dodavatele Škoda Auto,“ uvedl ÚOHS ve svém prohlášení. Škoda Auto byla nakonec jediná, kdo se přihlásil.

Ministerstvo vnitra ve svém vyjádření na konci roku uvedlo, že došlo sice k omezení některých dodavatelů, ale toto omezení bylo naprosto legitimní. „Zadávací podmínky naplňovaly v souladu s požadavky Policie ČR účelnost jako jednu ze zásad principů 3E (účelnost, hospodárnost, efektivnost) pro pořizování majetku státu. Vzhledem k současné rozhodovací praxi ÚOHS, kdy je do určité míry prvotní otevření trhu před ekonomikou, to jest principy 3E, se centrální zadavatel tomuto rozhodnutí bránit nebude a bude realizovat nové zadávací řízení, kde se pokusí najít pro obě strany přijatelný kompromis mezi požadavky Policie ČR a ÚOHS,“ uvedl Ondřej Krátoška z tiskového oddělení ministerstva dopravy loni v prosinci. Upozornil současně také na to, že v prvoinstančním rozhodnutí dal ÚOHS ministerstvu za pravdu.

Server E15.cz, který na zrušení soutěže loni upozornil jako první, uvedl, že původní podmínky splňovala jen Škoda Octavia ve variantě liftback s vyklápěcím zadním sklem. Požadavek na dostatečný vstup do zavazadlového prostoru policisté obhajovali skutečností, že často k zavazadelníku přistupují dva příslušníci najednou, pro což je karoserie sedan nedostatečná.

Kritéria, která vylučovala konkurenci, už ze zadávacích podmínek zmizela. Nově může být karoserie i typu SUV, menší je také požadavek na objem kufru. Namísto původních 500 litrů stačí už 420 litrů, zmizel i požadavek na vyhřívané přední sklo.

Mluvčí policie Jozef Bocán vysvětluje poptávku po vozech do středně těžkého terénu analýzou využití stávajících vozidel. „V rámci této analýzy bylo konstatováno, že klasické osobní automobily nejsou vždy zcela vhodné pro použití v členitých oblastech s nižší kvalitou silnic, zejména pak v chatových a rekreačních oblastech, kde jsou často lesní a polní nezpevněné cesty. Současně vyvstala i potřeba SDP v souvislosti s migrační situací vyžadující zvýšenou činnost v příhraničním pásmu. Nákup policejních vozidel do středně těžkého terénu je reakcí na tyto potřeby,“ uvedl Bocán.

S pozdravem

plk. Mgr. Jozef Bocán

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Alf
Host
Alf

Vono SUV nemůže konkurovat ani cenou, ani provozními náklady klasickému kombíku, takže to u té Ovce stejně skončí.

Lukys
Host
Lukys

Jelikož je v požadavku náhon na všechny kola, tak z toho octávka vypadává. Nehledě na cenu, když za octávku chtějí v základu s 1.5 TSI (min výkon 110kw) 534 tisíc a to v ní není vůbec nic, takže předraženou ocatvii určitě ne. Kdo by jí taky chtěl za ty peníze?

Alf
Host
Alf

Pochopil jsem text tak, že původní vypsání bylo ušité na Oct. 4×4, což u Hjonde nemá ekvivalent.

Siry
Host
Siry

předražená jak prase, dyt i ta scala v základu za 400 tis ne? MAsakr tohle

Supron
Host
Supron

a co byste chtěl ? Aby to bylo za 200 tisíc korun ? to asi ne 😀 možná tak škodovka z číny bude za 200 😀 a to ještě v tý číně to vyrobí kvalitněji 😀

Fuksa
Host
Fuksa

Ať jim dají Škodu Karoq s 1.0 TSI motorama! To budou honičky se zločincema co? 😀

Pavelnovak
Host
Pavelnovak

Twl k čemu policii kufr 500 litrů??

AAA
Host
AAA

kufr třímrtvolák, ne

petr.r
Host
petr.r

ty máš kufr jaký, snad každý si koupí to co potřebuje, podívej se jenom v čem převážejí foták, dron, thermokameru. Doba aby měli za feldou vozík na psa je doufám minulostí.

Franco
Host
Franco

Tak hlavně aby to zase záhadným způsobem nevyhrála předražená ochcávka komediaq a škvareq.

Děčíňan
Host
Děčíňan

Je zcela zřejmé, že policie se už jednou s Hnůjdajem spálila, tudíž doufám ve vítězství Škodovky, na kterou na rozdíl od H, nejsou žádné stížnosti.

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

Co koupí? Géčkový Meďoury? 😀

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Tak, jestli dobře počítám, při stanoveném nejvyšším počtu aut a minimálního odběru v Kč to nesmí být levnější než 200 000 000 : 620 = 322 580,67742 Kč za auto. Zajímavá podmínka.

Sch
Host
Sch

Přečtěte si to ještě jednou. Soutěží 620 aut za předpokládaných 330 mil. Kč. Jde o rámcovou smlouvu s odběry až do konce roku 2022 a garantují, že odeberou vozy v minimální hodnotě 200 mil. Kč.
Tzn. když to někdo nabídne za 300 mil. Kč celé a oni odeberou jen za 200 mil Kč, bude to 412 vozů. Když bude nabídka za 250 mil. Kč, tak se stejně zavazují odebrat za 200 mil. Kč, tedy 496 vozů…

Raddie
Host
Raddie

Tak hlavně Karoq a Kodia jsou spíš parodií na terénní auta 🙂

Raddie
Host
Raddie

Kodiaq samozřejmě 😉

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

Ovšem cokoliv od Hyundai taky.

Roman Kučera
Host
Roman Kučera

To si nemyslím. Dle mého lajckého pohledu cokoliv jiného než škodovka vychází lépe, nemyslíte? Když si vezmete co nabízejí za vozy a za jakou cenu? Upřímně se divím, že stále „vyhrávají“ nějaké zakázky, vy ne?

Solnař Ivan
Host
Solnař Ivan

Musím s Vámi souhlasit. Pro mě to jsou jen zloději. Díky bohu za konkurenci! Za ta jejich tuctová auta by takovou sumu zaplatil jen blázen.

Jan Sova
Host
Jan Sova

Tak zadávací technický popis (příloha č. 5) neodpovídá terénnímu vozu, kdy pohon je charakterizován takto, cit: „…Pohon přední nebo zadní nápravy s mechanicky nebo automaticky připojitelným pohonem druhé nápravy;…“, světlá výška min – 170 mm….
Takže jestli v minimálních požadavcích má takové vozidlo průchodnost středním terénem (to není vyjetá polní cesta prosím), tak do toho se vleze i Fiat Panda….
Čili se jedná o speciální zakázku na dodání osobních a nikoliv terénních vozidel. Alias pochybné jako vždy….

Svatá Prostoto
Host
Svatá Prostoto

A bude se opakovat i tendr na dodávku náhrad za Oktávky? Pčedminulý rok to vyhrál Hyundai s Tucsonem, ale policie pak s pochybnou výmluvou na nedostatek financí koupila jen pár aut místo zamýšlených stovek. Ty Oktávky už ale asi moc dlouho nevydrží.
https://zdopravy.cz/hyundai-hrozi-pravnimi-kroky-policii-cr-kvuli-tomu-ze-nechce-vice-aut-3389/

Ondra
Host
Ondra

Policie se nemusela na nic vymlouvat, když možnost neodebrání celého množství je uvedeno ve smlouvě…
„Veřejní zadavatelé jsou oprávnění odebírat zboží dle svých potřeb a uvážení po dobu platnosti rámcové smlouvy a to bez stanovení minimálního odebraného množství, maximálně však do výše kupní ceny,“ uvádí smlouva.

Svatá Prostoto
Host
Svatá Prostoto

Ano, ale původně se „radovali“, že vzhledem k velmi nízké ceně budou moci odebrat ještě více aut, než plánovali. Ono jako je vcelku zvláštní udělat rámcovou soutěž na počet aut převyšující několikanásobně počet, na kterej mají reálně finance. Čekal bych, že je financování zajištěno před vypsáním takové soutěže. Z čehož usuzuji, že to byla jen výmluva a způsob, jak odebrat co nejméně aut, když to nevyhrála preferovaná Škoda.

Partneři



CSCARGO
RSD