Stanici Malá Skála a okolí čekají úpravy za tři čtvrtě miliardy, obec vyhrála boj proti podchodům

Budova nádraží v Malé Skále po rekonstrukci. Foto: Správa železnicBudova nádraží v Malé Skále po rekonstrukci. Foto: Správa železnic

Součástí akce jsou opravy trati z Turnova do Malé Skály.

Stanice Malá Skála na trati z Liberce do Pardubic projde v příštích letech kompletní rekonstrukcí, úpravy čeká i úsek z Turnova. Na rozdíl od původních plánů se nebudou ve stanici budovat podchody k nástupištím.

Plán na investici s odhadovanými náklady 732 milionů korun schválila už centrální komise ministerstva dopravy, Správa železnic nyní chystá soutěž na projektovou přípravu stavby, se stavbou počítá v roce 2023.

Plán zahrnuje komplexní rekonstrukci stanice. Ve stanice bude zřízeno jedno vnější a jedno poloostrovní nástupiště přístupné pomocí centrálního přechodu. „Ve stanici budou dvě dopravní koleje a jedna kusá manipulační kolej,“ upřesnila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

U dopravních kolejí se zřídí nová nástupiště výšky 550 mm. Jednostranné poloostrovní nástupiště u předjízdné koleje bude přístupné přes zabezpečený centrální přechod s výstražným zařízením pro přechod kolejí. „Tento přechod se bude nacházet v prostoru výpravní budovy. Vznikne tak řešení splňující veškeré požadavky technických specifikací interoperability, které zároveň zajistí komfortní a bezpečný přístup pro cestující,“ dodala Friebová.

Vybudování přechodu je velkým vítězstvím pro obec. Správa železnic ve stanici původně navrhovala podchody, které se obci nelíbily. „Jsem rád, že to tak dopadlo, s touto verzí nemáme problém,“ řekl starosta Michal Rezler.

Nádraží v Malé Skále. Foto: Krokodýl/Wikimedia Commons

Nádraží v Malé Skále. Foto: Krokodýl/Wikimedia Commons

Správa železnic se s plány na podchod odvolávala na nové normy, podle kterých při rekonstrukci stanic musí dojít k takové úpravě, aby se po nástupišti mohli pohybovat i nevidomí. To lze řešit například závorami pro pěší, což je běžné v Polsku či Německu

Kromě samotné modernizace stanice je součástí rozpočtu ve výši 732 milionů korun i rekonstrukce trati z Turnova do Malé Skály. „V tomto úseku dojde k rekonstrukci železničního svršku a spodku, rekonstrukci tunelu, mostních objektů, zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech s cílem zavedení rychlostního profilu V130,“ dodala Friebová.

Kompletní nákres situace v Malé Skále je ke stažení zde.

Tagy Malá Skála Správa železnic Top trať 030 Liberec - Pardubice
64 komentářů