Stanice Plzeň-Koterov končí pro osobní dopravu, od pátku ji nahradí Plzeň-Slovany

Stanice Plzeň-Koterov. Foto: Aleš PetrovskýStanice Plzeň-Koterov. Foto: Aleš Petrovský

Nová zastávka rozšíří možnosti přestupu na MHD.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Votava

Žádné nahradí! Zastavování v Koterově bude zrušeno bez náhrady. Slovany jsou úplně nová zastávka pro úplně jinou čtvrť a klientelu – především z nedaleké střední školy (pokud jim tam tedy bude prodloužen vlak na 8. hodinu, což v aktuálním jízdním řádu nevidím). Plzeň-Koterov (přesněji Božkov) je v nevhodné lokalitě daleko odevšad, ale třeba v kombinaci s kolem využitelný. Pokud by se postavila nová zastávka u skutečného Koterova a na ni navázaly autobusové linky z Koterova a Černic, umožnilo by to rychlé spojení do centra mnoha lidem z velké rozvíjející se oblasti. Teprve potom bude možné mluvit o nahrazení Koterova něčím… Číst vice »

jfp

No, je to tak, dělnické třídě u fabriky na Bručné mohl krásně stavět vlak, a i koterovským a bručenským a s trochou dobré vůle i do Olympie se dá dojít

Miroslav Zikmund

Na úpravě povrchu nástupiště se pilně pracovalo … byl jsem si pro štemplíček Plzeň – Koterov ….

robert

Takže zastávka Částkova se bude jmenovat Nádraží Slovany?

kakov

no divné je to „nádraží“ ale označovat železniční zastávku Slovany mi přijde mnohem praktičtější než Částkova,

přeci jen, nejedná se o žádný S-bahn a název čtvrti bude říkat pro mimo plzeňské více než ulice

Jussi

Také mne to zarazilo, nicméně již je autobusová zastávka „Nádraží Bíla Hora“ , takže nic nového. Je pravda, že to slovo nádraží jasně odkazuje na možnost přestupu na vlak, takže za mě to úplně špatně není.

Míra K

Na úrovni městského obvodu Slovany se ovšem na toto téma vedou velké diskuze. O změně názvu zastávky MHD proto není ještě rozhodnuto. Mimochodem, i v Praze se postupuje podobně – Nádraží je tam prakticky vše, co má kontakt s nadřazenou železniční sítí.

Ryk Mat

Proč máte pocit, že železnice je nadřazena tramvajím?

robert

To není pocit. Železnice je kvalitativně vyšší kategorie dopravy, protože má větší dosah.

Jiří Kocurek

Automobil má dosah mnohem větší než železnice. A vědí to i hasiči.
A trabantisté. Ale zkuste to s 810.

Miroslav Zikmund

O tarifním názvu železniční stanice / zastávky rozhoduje Drážní úřad (státní orgán), zatímco o názvu zastávky MHD (veřejné dopravy) nikoli … věc obce / dopravce ….

MaT

No tak třeba Nádraží Strašnice, což byla opravdu spíš jen taková zastávka, raději zrušili. 🙂

robert

A co Nádraží Žvahov? Nádraží Hlubočepy? Nádraží Podbaba?

Miroslav Zikmund

Nikoli jen zastávka, ve Strašnicích byl nákladový obvod … zastávka byla na FJB.

robert

Podle tohoto vzoru jsem to taky pojmenoval.

Jarda Š.

Ale zas na druhou stranu může být pro někoho matoucí, že od tramvajové zastávky Slovany je stejnojmenná vlaková cca 2 km.

Qěcy

Ta tramvajová zastávka se jmenuje Slovany, nebo Nádraží Slovany?

Jarda Š.

Zastávka vlaku se jmenuje Plzeň-Slovany.
Plzeňákům to asi divné nepřijde, tam je to zřejmě místní zvyk, když i tramvajová zastávka Skvrňnany je na opačném konci čtvrti než vlaková Plzeň-Skvrňany, ale pro cizí to může být matoucí.

Frantisek

Proto máme v Praze stanici podzemky Zličín na postupně zastavovaném poli za jedním okrajem Zličína, zatímco u druhého za velkou zdí stanici vlaku Praha-Zličín, s neúspěšným pokusem o přejmenování na Praha-Řepy podle přiléhajícího sídliště na okraji sousedních Řep, kde je konečná tramvaje Sídliště Řepy (a nevadí, že do názvu nebylo protlačováno nádraží).

Miroslav Zikmund

Jenže na jiném katastrálním území.

MČ Zličín = P5, MČ Řepy = P6.

Nádraží ve Zličíně bylo dříve než se Zličín stal součástí Prahy, v době kdy se nikomu o nějakém budoucím sídlišti Řepy nikomu ani nesnilo.

robert

Ta železniční zastávka se jmenuje Plzeň-Zadní Skvrňany.

Petr Suchý

Ano. Plzeň-Skvrňany na jiho-východním okraji, na trati do Domažlic, Plzeň-Zadní Skvrňany na severo-západním okraji na trati do Chebu.

robert

Pravda, zapomněl jsem, že jsou tam dvě. Omlouvám se.

kpetr

Malé upřesnění : 2. traťová kolej není celá zrekonstruovaná, mezi vjezdovým návěstidla do Koterova od Plzně a novou zastávkou na Slovanech je právě kvůli výstavbě základů silničního tunelu trať vedená provizorně (obdobně jako u „proslavených“ Mariánských Lázní) mimo svoji plánovanou polohu vícenásobným esíčkem se stoupáním a klesáním, navíc se stahovačkou…

v.v.

No, ono to ani jinak udělat nešlo… Stahovačka tam je, ale nevidím v tom příliš problém. A i snížení rychlosti nebude tak brutální… Za mě dobrý.