Stanice Plzeň-Koterov končí pro osobní dopravu, od pátku ji nahradí Plzeň-Slovany
Stanice Plzeň-Koterov. Foto: Aleš Petrovský
Nová zastávka rozšíří možnosti přestupu na MHD.
Nová zastávka rozšíří možnosti přestupu na MHD.
Žádné nahradí! Zastavování v Koterově bude zrušeno bez náhrady. Slovany jsou úplně nová zastávka pro úplně jinou čtvrť a klientelu – především z nedaleké střední školy (pokud jim tam tedy bude prodloužen vlak na 8. hodinu, což v aktuálním jízdním řádu nevidím). Plzeň-Koterov (přesněji Božkov) je v nevhodné lokalitě daleko odevšad, ale třeba v kombinaci s kolem využitelný. Pokud by se postavila nová zastávka u skutečného Koterova a na ni navázaly autobusové linky z Koterova a Černic, umožnilo by to rychlé spojení do centra mnoha lidem z velké rozvíjející se oblasti. Teprve potom bude možné mluvit o nahrazení Koterova něčím… Číst vice »
No, je to tak, dělnické třídě u fabriky na Bručné mohl krásně stavět vlak, a i koterovským a bručenským a s trochou dobré vůle i do Olympie se dá dojít
Na úpravě povrchu nástupiště se pilně pracovalo … byl jsem si pro štemplíček Plzeň – Koterov ….
Takže zastávka Částkova se bude jmenovat Nádraží Slovany?
no divné je to „nádraží“ ale označovat železniční zastávku Slovany mi přijde mnohem praktičtější než Částkova,
přeci jen, nejedná se o žádný S-bahn a název čtvrti bude říkat pro mimo plzeňské více než ulice
Také mne to zarazilo, nicméně již je autobusová zastávka „Nádraží Bíla Hora“ , takže nic nového. Je pravda, že to slovo nádraží jasně odkazuje na možnost přestupu na vlak, takže za mě to úplně špatně není.
Na úrovni městského obvodu Slovany se ovšem na toto téma vedou velké diskuze. O změně názvu zastávky MHD proto není ještě rozhodnuto. Mimochodem, i v Praze se postupuje podobně – Nádraží je tam prakticky vše, co má kontakt s nadřazenou železniční sítí.
Proč máte pocit, že železnice je nadřazena tramvajím?
To není pocit. Železnice je kvalitativně vyšší kategorie dopravy, protože má větší dosah.
Automobil má dosah mnohem větší než železnice. A vědí to i hasiči.
A trabantisté. Ale zkuste to s 810.
O tarifním názvu železniční stanice / zastávky rozhoduje Drážní úřad (státní orgán), zatímco o názvu zastávky MHD (veřejné dopravy) nikoli … věc obce / dopravce ….
No tak třeba Nádraží Strašnice, což byla opravdu spíš jen taková zastávka, raději zrušili. 🙂
A co Nádraží Žvahov? Nádraží Hlubočepy? Nádraží Podbaba?
Nikoli jen zastávka, ve Strašnicích byl nákladový obvod … zastávka byla na FJB.
Podle tohoto vzoru jsem to taky pojmenoval.
Ale zas na druhou stranu může být pro někoho matoucí, že od tramvajové zastávky Slovany je stejnojmenná vlaková cca 2 km.
Ta tramvajová zastávka se jmenuje Slovany, nebo Nádraží Slovany?
Zastávka vlaku se jmenuje Plzeň-Slovany.
Plzeňákům to asi divné nepřijde, tam je to zřejmě místní zvyk, když i tramvajová zastávka Skvrňnany je na opačném konci čtvrti než vlaková Plzeň-Skvrňany, ale pro cizí to může být matoucí.
Proto máme v Praze stanici podzemky Zličín na postupně zastavovaném poli za jedním okrajem Zličína, zatímco u druhého za velkou zdí stanici vlaku Praha-Zličín, s neúspěšným pokusem o přejmenování na Praha-Řepy podle přiléhajícího sídliště na okraji sousedních Řep, kde je konečná tramvaje Sídliště Řepy (a nevadí, že do názvu nebylo protlačováno nádraží).
Jenže na jiném katastrálním území.
MČ Zličín = P5, MČ Řepy = P6.
Nádraží ve Zličíně bylo dříve než se Zličín stal součástí Prahy, v době kdy se nikomu o nějakém budoucím sídlišti Řepy nikomu ani nesnilo.
Ta železniční zastávka se jmenuje Plzeň-Zadní Skvrňany.
Ano. Plzeň-Skvrňany na jiho-východním okraji, na trati do Domažlic, Plzeň-Zadní Skvrňany na severo-západním okraji na trati do Chebu.
Pravda, zapomněl jsem, že jsou tam dvě. Omlouvám se.
Malé upřesnění : 2. traťová kolej není celá zrekonstruovaná, mezi vjezdovým návěstidla do Koterova od Plzně a novou zastávkou na Slovanech je právě kvůli výstavbě základů silničního tunelu trať vedená provizorně (obdobně jako u „proslavených“ Mariánských Lázní) mimo svoji plánovanou polohu vícenásobným esíčkem se stoupáním a klesáním, navíc se stahovačkou…
No, ono to ani jinak udělat nešlo… Stahovačka tam je, ale nevidím v tom příliš problém. A i snížení rychlosti nebude tak brutální… Za mě dobrý.