dkv-spojujeme

V Plzni začnou první velké výluky kvůli modernizaci trati v Koterově, pod tratí bude silniční tunel

Modernizace úseku Lobzy - Koterov v oblasti ulice U Seřadiště. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czModernizace úseku Lobzy - Koterov v oblasti ulice U Seřadiště. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Pro budoucí tunel budou připraveny stěny a strop za téměř 900 milionů korun, aby se za pár let nemuselo znovu kopat přímo na trati.

Rozsáhlá modernizace plzeňského železničního uzlu pokročila do další fáze. Více než dvoumiliardová akce, po které se má zrychlit a zkapacitnit úsek z lobezské části hlavního nádraží po Koterov, přinese od 2. července přes měsíc trvající výluku. Správa železnic dnes posun na stavbě oficiálně nazvané Uzel Plzeň, 5. stavba – Lobzy – Koterov, představila médiím. Na české poměry unikátní je především koordinace celé akce s Ředitelstvím silnic a dálnic, které bude mít pod tratí připravené stěny pro budoucí tunel na silnici I/20.

Stavba začala na přelomu loňského a letošního roku, je předposlední částí celé modernizace plzeňského uzlu. Zakázku za 2,2 miliardy korun získalo sdružení firem Metrostav a Chládek & Tintěra z Litoměřic.

Výluka potrvá od 2. července do 5. srpna, náhradní autobusy budou jezdit z hlavního nádraží do Starého Plzence. Budování lávky pro pěší v Koterově navíc omezí i provoz na silnici I/20, od 20. července v 18 hodin do 23. července 6 hodin bude na silnici kompletní uzávěra.

Stavba přinese v celém úseku zdvoukolejnění a zvýšení traťové rychlosti ze 100 na 120 kilometrů v hodině. Trať již bude vybavena zabezpečovačem ETCS, bude dálkově řízena z plzeňského hlavního nádraží.

Stěny a strop pro budoucí tunel

Jednou z nejnákladnějších částí celé trasy je budování zárodku tunelu pod tratí pro chystanou silnici I/20. Ta se má začít stavět až v roce 2029. Aby se nemusela trať znovu rozkopat za pár let, budou pod ní už připraveny svislé stěny tunelu a strop. Půjde o takzvané milánské stěny z monolitického betonu, které budou do hloubky až 21 metrů. Tunel pod tratí má být dlouhý zhruba 300 metrů, detailně je trasa popsána v informačním letáku ŘSD. I proto se na stavbě z velké části podílí ŘSD, celkem 869 miliony korun. Dalších 50 milionů korun platí město, které financuje pěší lávku do ulice Na Lipce a ulici U seřadiště.

Budoucí trasa I/20 v Plzni pod železniční tratí. Foto: ŘSD

Budoucí trasa I/20 v Plzni pod železniční tratí. Foto: ŘSD

Přestavba úseku kromě zrychlení přinese i konec stanice Plzeň-Koterov pro osobní dopravu, vybuduje se nová zastávka Plzeň-Slovany. Ta bude lépe napojena na městskou hromadnou dopravu. Stavba má být kompletně hotova v roce 2023.

Práce na modernizaci úseku Lobzy - Koterov v Plzni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPráce na modernizaci úseku Lobzy - Koterov v Plzni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czModernizace úseku Lobzy - Koterov v oblasti Sušické ulice. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czModernizace úseku Lobzy - Koterov v oblasti Sušické ulice. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czModernizace úseku Lobzy - Koterov v oblasti Sušické ulice. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czBudoucí lávka přes trať a ulici U Seřadiště. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czModernizace úseku Lobzy - Koterov v oblasti Sušické ulice. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStanice Plzeň - Koterov. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czModernizace úseku Lobzy - Koterov v oblasti ulice U Seřadiště. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czModernizace úseku Lobzy - Koterov v oblasti ulice U Seřadiště. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPráce na modernizaci úseku Lobzy - Koterov v Plzni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czModernizace úseku Lobzy - Koterov v oblasti Sušické ulice. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Tagy Chládek a Tintěra I/20 metrostav Plzeň Ředitelství silnice a dálnic Správa železnic Top trať Lobzy - Koterov Uzel Plzeň 5.stavba – Lobzy – Koterov Železniční uzel Plzeň
25 komentářů