Stanice na IV. koridoru postupně osiří. Správa železnic spustí dálkové řízení

Opuštěná stanice Heřmaničky, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.czOpuštěná stanice Heřmaničky, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz

Čtvrtý koridor prošel v posledních letech velkou modernizací, letos byly otevřeny dva úseky v nové stopě: Sudoměřice - Votice a Soběslav - Doubí.

Zmodernizovaný čtvrtý koridor mezi Prahou a Českými Budějovicemi bude v následujících měsících převeden na dálkové řízení, což se projeví na počtu výpravčích na trase.

„Letos v říjnu dojde k převedení dálkového řízení v úseku z Tábora do Prahy. V roce 2023 pak v úseku z Českých Budějovic do Tábora,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

Ještě letos tak zaměstnanci řízení provozu opustí stanice Chotoviny a Chotýčany a zároveň dojde ke snížení počtu zaměstnanců ve stanici Tábor. V příštím roce budou opuštěny železniční stanice Planá nad Lužnicí, Soběslav, Dynín a Ševětín a dojde ke snížení počtu zaměstnanců ve stanicích Veselí nad Lužnicí a České Budějovice.

„Se zaměstnanci jsme o jejich dalším směřování jednali od počátku roku. Uplatnění najdou především na dalších pracovištích v rámci Oblastního ředitelství Plzeň, která nebyla plně obsazena. Popřípadě budou převedeni na CDP, to se týká 18 zaměstnanců. Dalších sedm zaměstnanců čeká penze,“ sdělila Friebová.

Budovy mají podle ní i nadále sloužit cestujícím, Správa železnic je také využila k instalacím nových technologií. „Uvolněné místnosti nabídneme k vhodnému pronájmu,“ dodala mluvčí.

Čtvrtý koridor prošel v posledních letech velkou modernizací, letos byly otevřeny dva úseky v nové stopě: Sudoměřice – Votice a Soběslav – Doubí. Zároveň bylo instalováno zabezpečovací zařízení ETCS a systém dálkového řízení. Koridor se bude řídit z dispečerského pracoviště na Balabance, kde má připraven samostatný sál.

Tagy dálkové řízení IV. koridor Správa železnic výpravčí
61 komentářů