Stanice na IV. koridoru postupně osiří. Správa železnic spustí dálkové řízení
Opuštěná stanice Heřmaničky, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz
Čtvrtý koridor prošel v posledních letech velkou modernizací, letos byly otevřeny dva úseky v nové stopě: Sudoměřice - Votice a Soběslav - Doubí.
Já jen doufám, že zrušení výpravčích nebude znamenat (jak je u SŽ obvyklé) zamčení budov a zrušení WC a čekáren. Viz nedávno například Žalhostice, ale těch příkladů je samozřejmě mnoho po celé ČR.
Pochopitelně se tak děje. A „bohatě“ se to vrátí.
Napajedla jsou skvělá ukázka opuštěné stanice. Skoro zralá pro vyznavače Urbexu.
Ano, toto mě taky velmi vadí. Budova sice krásně zrekonstruovaná, ale zamčená… Nejkřiklavějším případem jsou asi Mariánské Lázně, lázeňské město, kde se zamyká už v 19,15 hod!!! Venku není ani odjezdová tabule, lidi čekající např. na zpožděný Ex či Pendolino od Prahy se snaží pres lesknoucí se sklo zahlédnout nějaké info na tabuli ve vestibulu. Ale aby toho dosáhli, musí tu budovu z nástupišť celou obejít ze strany ulice, odjezdová tabule je totiž nad dveřmi z budovy na nástupiště a je tudíž (obtížně) zhlédnutelná jen z ulice. Nebo z Hustopečích po nákladné rekonstrukci je cedule, že interiér je z důvodu… Číst vice »
Krásnou zkušenost s CDP nabídly Otrokovice 7. června, kdy narychlo sháněli každou ruku do Otrokovic, aby jsme mohli jen jezdit. Navíc, stát se to v Přerově, tak půlka Moravy je fialová a to by teprv byl průser
Proč vlastně vymysleli úsekový dělič? Vytažením oblouku to začalo, přeskočením z ukolejnění do zabezpečovačky pokračovalo. Být tam klíčový průmysl a mechaniky, tak byla z výpravčího ohořelá mrtvola.
To na 50km opravdu nebude nikdo ? A když nepůjde např přestavit vyhýbka , jak se to v tomto případě řeší ? Vyjede nějaký servis? Tam kde je výpravčí tak si došel k místu poruchy , poklepal , popř přestavil ručně a jelo se . Určitě je to krok kupředu , jen si to nějak neumím představit . Na 011 je též dálkové řízení a přesto výpravčí ve stanicích jsou .
Ručně přestavit výhybku s elektromotorickým přestavníkem. Nedejbože rychlou výhybku s více přestavníky.
To jste jeste nevidel?
tak v úseku česká třebová do zábřehu taky nejsou obsazené dopravny,ze zábřehu do olmíku rovněž a snad i ta Olomouc je zčásti řízena z CDP Přerov.
Já doufám, že stav techniky na koridorech je takový, že není třeba klepat kladivem do výhybek. A pokud to tak není, je třeba zlepšit údržbu.
Hmm , tak dekuji za erudovane odpovedi , vim stejny prd jako pred dotazem . Jen se nekteri projevili.
A co chcete slyšet. Má to prostě svá pro a proti.
Prima. Takže stěhujeme další lidi do přecpané Prahy, a když bude potřeba něco řešit na místě, cestující i náklady si hezky pár hodin postojí, než k tomu někdo dojede. Chápu, že je to takto blbě plánováno už léta (stejně jako přesun některých zastávek zbytečně daleko od obcí, bez přizpůsobení návazné dopravy), nicméně trocha reflexe by občas neškodila.
Víš o dané věci akorát velké kulové, ale řečí máš zase jako Palacký.
Argument by nebyl?
A na Frantiska a podobné trolly jsou argumenty potřeba? On snad nějaké dává?
proste frantisek
Ano, je problém, že se spousta agend obecně stěhuje do přecpané Prahy.
Jen zkuste vymyslet, jak to udělat jinak a lépe.
Jak asi? Vlečka do každé večerky a v Praze úřad pro likvidaci obecních silnic.
Dostanou služební 810 a bude klid…
Dalkove rizeni v podani CDP je neco jako sprchovani se s destnikem …
Nevíte, zda se dají koupit vysloužilá návěstidla?
DOZ je určitě dobře. Soustřeďování DOZ nejvýznamnějších tratí do pouhých dvou míst už, obávám se, tak dobře není. A cpát jedno z těch míst do hlavního města je totální ptákovina, ale všichni víme, proč to tak je: Aby to panáci a exkurze neměly daleko.
No jasně. Dělá se to vše jen kvůli exkurzim.
PS. Máte třeba informace, jak to mají v sousedním Rakousku, když tady melete takové sra…ky?
A máte informace, kdy s tím v tom Rakousku začali ? Ona se nám doba trochu změnila a vybudovat na začátku 21. století na „zelené louce“ dispečerské pracoviště v lokalitě, kde jsou nejdražší nemovitosti a nejdražší lidi, to chce fakt fištróna.
Nejdražší, ale jsou tam.
Cožpak mít nějaký větší dispečink v Praze je asi fajn, byť by bylo mnohem lepší k tomu využít existující drážní budovy (jo, nemají vždy až tak velké sály). Hlavní problém je míra centralizace – od schopnosti řešit něco přímo na místech, kde je třeba, až po život v daných místech. Netýká se zdaleka jen železnice.
Verkehrsleitungszentrale byla ve Vídni postavena sice na bývalém drážním pozemku v oblasti Südbahnhof West, ale paradoxně sídlí v pronajaté budově, kde je soustředěno i několik firem. Přes ulici stojící Unternehmenszentrale je už sice vlastní, ovšem paradoxně vybudovaná na nedrážním pozemku (ale zato hned u východu z nádraží). Na pozemcích bývalého odstavného nádraží a v oblasti Södbf. Ost jsou naopak vybudovány bytové domy (Sonnwendviertel). Na firemní centrále bohužel prostory pro sály typu CDP nikdy nevznikly, ale přesto dochází k zahušťování zaměstnanci v této budově a jsou konečně obsazovány nesmyslné volné plochy uvnitř budovy (viz v srpnu proběhnuvší stěhování Technische Services na… Číst vice »
A vy to víte?
Tak poreferujte!
Tak třeba Švýcarsko: původně DOZ na 12 obdobách CDP. Neosvědčilo se. Předěláváno na 24 „CDP“ (nevím jestli už je to dokončeno). A srovnejte si km v + a u nás.
Spis než CDP by se dalo říkat RDP protože v realitě už se řídí z každého CDP jen par km kolem baráku
Jo máte pravdu, ale nechtěl jsem tam montovat RDP. V pojetí + a naše RDP se jedná o naprosto něco jiného.
No to jste popsal řekněme „výkonnou obsluhu stavědel“ (což by ideálně mělo dělat nějaké to ASVC). A teď kolik mají těch centrál pro „vymýšlení řešení“ (tedy, pro to, proč by správně CDP měly existovat), ha…?
Při pohledu na Váš příspěvek jsem skutečně rád, že vlakem už hodně dlouho nejezdím. Zdá se, že čím víc odborníků začne mluvit, tím rychlejší je cesta k úpadku. Např. žel. doprava, školství atd.
Ale v něčem opravdu má pan ksz pravdu. V Praze je nejnižší nezaměstnanost, zároveň nejdražší služby, bydlení apod. Proč tedy mít obří řídící centrum v Praze, de facto v širším centru, když by bylo daleko efektivnější mít jej spíše právě v regionech s vyšší nezaměstnaností? Případně mít více regionálních řídících center, tady se nabízel ten Tábor či České Budějovice, i s ohledem na dojíždění zaměstnanců a to, že CDP je prostě od jakéhokoliv nádraží poměrně daleko (pro dojíždějící zásadní fakt, pokud tedy nechcete jezdit před/po směně dispečera ještě hodinku či dvě autem z/domů.
Praha je největší železniční uzel v ČR, tak proč by měl být dispečink dálkového řízení jinde?
A proč by nemohl být jinde?
Protože právě přesně z důvodů, které popsal Aaabbb výše 🙂
A víte proč všechny firmy, které potřebují kvalifikované zaměstnance sídlí v Praze, potažmo Brně? Protože tam jsou vysoké školy. Můžete udělat CDP v Táboře nebo Budějcích, ale neseženete tam lidi.
Ano, v Praze máte s lidma taky problém, protože tam mají daleko větší výběr, takže holt musíte být atraktivní zaměstnavatel. Ale když jste, tak seženete lidí dost. Jinde jich dost neseženete (anebo jen s obtížemi).
„A víte proč všechny firmy, které potřebují kvalifikované zaměstnance sídlí v Praze, potažmo Brně?“ Toto tvrzení je nesprávné zobecnění. Argumentační faul. „Protože tam jsou vysoké školy.“ Ono fakt platí jako přírodní zákon, že když někdo z lontu študuje VŠ v práglu nebo ve štatlu, tak že už tam nadosmrti musí zůstat? VŠ sídlí i jinde. Třeba v Pardubicích nebo Hradci Králové. Některé i dost kvalitní. A totéž platí i pro firmy. Např. o liberecké absolventy některých technických oborů korporace včetně mimopražských mají zájem a jejich náboráři nejsou líní dojet si tam na lov mozků, tak proč by si nemohli dojet… Číst vice »
Já bych si třeba dovedl představit ministerstvo zemědělství v některém z měst v Polabí nebo na Hané.
ono je dost pravdepodobne, ze v te praze zustane, protoze tu ma nejvetsi sanci ziskat vyrazne vyssi plat, nez kdyby se se odstehoval “zpatky na vesnici”.
A ten faul je za 2 min nebo na 5 min a do konce?
Protože sídlí ve Frankfurtu, Mnichově, Düsseldorfu a Hamburku.:) Centralizace je halt pokrok, to věděl už Baťa, proč je lepší sekat cvičky v jedné obří fabrice a ne v malých dílničkách rozesetých po celých Valachách.
U toho CDP v Praze je výhoda, že tam celkem může pracovat bývalý výpravčí z, řekněme, Kařízku, Roudné nebo Zámrsku, protože tam všichni pohodlně dojedou.
Byl jsem na CDP na exkurzi a dobrý 🙂
Škoda, že CDP není v pěší vzdálenosti od nějakého nádraží. Většina zaměstnanců samozřejmě dojíždí vlakem a přestup na MHD cestu do práce prodlužuje a prodražuje.
Dle mého CDP místo na Balabence mělo stát na hlavním nádraží. Dojezd ideální ze všech směrů a bylo by to pro mimopražské daleko více akceptovatelné.
Když ta Praha je ve středu řízené oblasti v místě velkého uzlu, kde se tak jako tak potkávají kabely. Podobně byl zvolen Přerov na Moravě.
Na tom podle mě až tak moc nezáleží. Stačí 1-2 vícežilové optické kabely z CDP do nějakého telekomunikačního uzlu, kde už ta propojení lze provést (za peníze).
Podle mě je centralizace blbost. Už jen z toho důvodu kde postupně brát lidi, když se pracovní trh v dané oblasti vyčerpá. Chápu dálková řízení, ale spíše oblastní.
Dobrý kompromis by byl mít dispečink v každém krajském městě.
Chotýčany skončily už 21.9. Nově jsou řízeny z Hluboké nad Vltavou – Zámostí, kde je nově pracoviště dálkového řízení.
A zase ta dálkovina. Teď do Praha ty lidi převedli, ale jsem zvědavý jak budou za pár let hledat v Praze lidi. Přeci jen každý nebude chtít dojíždět do Prahy.
A co si budem povídat – ty lidi to můžou dělat tak 4 – 5 let… A co potom? A to už vůbec nemluvím o tom, že dojíždění do Prahy taky nejni žádnej med. A přespávání v šatně nejni na dlouho…
A kam jinak to dát, do Chotýčan? V každém kraji sólo, kromě Zlína (Přerov je OL) a ve Středočeském 2x, Kladno a Kolín, aby se nehádali? Vždycky to bude špatně, nikdy to nevyhoví všem.
V každém kraji určitě ne, ale dvě na celou ČR rovněž vhodný model není. Shánějte v Praze nové zaměstnance na cokoliv/nuťte stávající vypravčí z jihu Čech dojíždět autem na Balabenku (od vlaku daleko).
Tak si to vězmete naopak. Shánějte na jihu Čech (nebo jiném kraji) dostatek kvalifikovaných dispečerů. Jen samotná Praha mí víc obyvatel než celý JČ kraj. Nemluvě o skladbě ponencionálních zaměstnanců z hlediska jejich vzdělání/kvalifikace.
Do regionálního dispečinku těch cca 50 lidí celkově (10 lidí ve směně) seženete v každém kraji úplně v pohodě. Nedělejte si o CDP žádné iluze, tam už berou kde koho.
Nojo, když oni si někteří – zdůrazňuji slovo někteří – skutečně myslí, že jinde, ve vedlejším městě, by to tak dobře dělat neuměli než v tom hlavním městě Praze…
Tak zas nepřehánějte, od nádraží Libeň je to asi kilometr, ani z Vysočan to není o moc dál.
Co takhle mít to prostě plovoucí.
Výpravčí si hodinu před směnou rozmyslí, jestli jede na směnu do „některé ze svých stanic“ nebo na CDP.