cargo

Plzeňské nádraží se v polovině června začne řídit z Prahy

Nový RegioPanter v Plzni. Foto: České dráhyNový RegioPanter v Plzni. Foto: České dráhy

Správa železnic pokračuje v připojování dalších traťových úseků na centrální dispečinky v Praze a Přerově. Začátkem června spustila centrální řízení

Správa železnic pokračuje v připojování dalších traťových úseků na centrální dispečinky v Praze a Přerově. Začátkem června spustila centrální řízení úseku Dětmarovice – Mosty u Jablunkova z Přerova, do konce měsíce pak začne z Prahy dálkově ovládat hlavní nádraží v Plzni a úsek Ústí nad Orlicí – Lichkov.

K dnešku dispečeři z centrálních pracovišť řídí provoz na 1035 kilometrech tratí, v příštích letech se má tato délka více než zdvojnásobit. Systém má pokrýt především koridory a páteřní dráhy, počítá se ale také s vybranými regionálními tratěmi. Příští rok se zapojí úsek Praha-Uhříněves – Praha-Hostivař.

„V těchto dnech probíhá intenzivní příprava k zapojení stanice Plzeň hlavní nádraží do dálkového ovládání z CDP Praha. Jedná se o poslední chybějící část v rámci dálkově ovládaného traťového úseku Beroun – Cheb,“ uvedl mluvčí SŽ Marek Illiaš. K zapojení plzeňského nádraží dojde od 15. června.

Výpravčím ze stanice Plzeň hlavní nádraží budou i nadále řízeny práce na seřaďovacím nádraží, obsluha vleček a depa kolejových vozidel. Ve stanici zůstane zachováno pohotovostní pracoviště výpravčího, který může převzít řízení celého uzlu v případě poruch nebo plánovaných výluk.

Trať Ústí nad Orlicí – Lichkov má být přepojena na Prahu 25. června.

Správa železnic považuje za jednu z hlavních výhod ústředního ovládání tratí personální úspory, neboť jeden dispečer nahradí práci několika výpravčích. „V případě úseku Dětmarovice – Mosty u Jablunkova činila úspora 20 zaměstnanců, nyní z CDP řídí provoz na traťovém úseku tři dispečeři a jeden operátor ve směně,“ doplnil Illiaš.

Podle něj mezi další přínosy patří také zvýšení kvality řízení vlaků. Dispečer má na rozdíl od jednotlivých výpravčích, kteří dříve řídili izolované stanice, celkový přehled o vlacích na trati. Podle Správy železnic tak díky tomu dokáže dříve odhalit a odvrátit možné krizové situace.

Tagy CDP dálkové řízení Plzeň hlavní nádraží Správa železnic Top
75 komentářů