Doprava ve městě Tramvaje

Stadler je blízko dodávce tramvají do Krakova, přihlásil se jako jediný

Tramvaj Stadler Tango Kraków Lajkonik. Foto: Stadler
Tramvaj Stadler Tango Kraków Lajkonik. Foto: Stadler

Výrobce železniční techniky Stadler je blízko dalšímu kontraktu na nové tramvaje. V soutěži pro krakovský dopravní podnik MPK na dodávku až 60 tramvají je jediným uchazečem. Za tramvaje ale požaduje více, než v Krakově očekávali.

Vyplývá to z informací, které krakovský dopravní podnik zveřejnil na svých stránkách.  Stadler za všechny tramvaje požaduje 619,3 milionu zlotých (3,684 miliardy korun), což je o 65 milionů zlotých více, než byla předpokládá cena. MPK ale uvedl, že nabídku bude hodnotit a zabývat se jí.

Stadler má v případě uzavření smlouvy jistotu jen deseti tramvají, na zbytek je opce. V Krakově čekají na výsledek jednání o evropských dotacích na nákup dalších tramvají. Už loni Stadler v konsorciu se společností Solaris vyhrál soutěž na 50 tramvají. Vozidla označená jako Tango Kraków Lajkonik má výrobce začít předávat letos. Nová nabídka pro Krakov počítá se stejnými vozy. Část z nich má být vybavena bateriemi pro dojezd mimo trolejové vedení.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Xaver
Host
Xaver

Proč se nepřihlásila Škoda?

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Tramvaje s dojezdem mimo trolejové vedení … pokud se má jednat o více, než např. nouzové odjetí z křižovatky nebo dojetí na nejbližší zastávku, tak celkem originální (až bych skoro řekl zcestná) myšlenka.

Kubrt
Host
Kubrt

Pojezd na baterie se používá tam, kde nechtějí troleje, je to jednodušší než systém spodního přívodu proudu. Mají ho třeba na pesi zóně v Nice, nebo – na tramvajích Škoda – v Eskisehiru.

Martin V.
Host
Martin V.

Nějak mě nenapadá, k čemu jim bude v Krakově. To chtějí dotáhnout tramvaje na Rynek Glówny? Jinak tam všude v centru tramvaje mají i s trolejovým vedením. Ale ta směska vozů je docela pestrá, včetně starých Konstalů a ojetin z Německa a z Vídně. Místní Bombardiery se mi líbily.

_z.pl
Host
_z.pl

Dokładnie tak – planuje sie domknięcie „ringu“ wokół Starego Miasta m.in obok zamku na Wawelu. Z tego powodu (widok na zamek) trasa ta być bez trolejovego vedeni…

Karel
Host
Karel

Zase až tak originální myšlenka to není. Původně jezdily tramvaje koněspřežné, parní, plynové, někde i pneumatické na stlačený vzduch, a už František Křižík provozoval na své karlínsko-libeňské dráze v pravidelném provozu bateriový vůz s dojezdem 2 hodiny, který rozvážel lidi z karlínského divadla večer, když už napájení trolejí bylo vypnuté. Ostatně zadrátování ulic bylo považováno v době počátků tramvají za dost zvrhlou myšlenku, se kterou se třeba Královské Vinohrady svého času smiřovaly hodně těžko – považme, jaké nároky v té době byly na architekturu domů a ulic. Z téhož důvodu Křižík pro druhý úsek své letenské dráhy i pro Karlův… Číst vice »

jkjk
Host
jkjk

Nic mimořádného, funguje to třeba v Nice nebo Zaragoze (tam jde o centrum města bez trolejí). Dalším krokem je nabíjení pouze v zastávkách, tak funguje třeba značná část nových čínských tramvajových systémů.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce

Nadcházející akce

  1. Zážitková turistika v pražském metru

    14. prosince
  2. Křivoklátský expres

    14. prosince - 15. prosince