Správa železnic zbourala nádražní budovu v Bynově, zájem o ni měli nájemníci
Budova v Bynově před demolicí. Foto: FB / Děčínské fórum
Demolice vyšla na více než tři miliony korun, kupce nemovitosti Správa železnic ani nehledala.
No jediným řešením pro výstrahu budoucím je nechat těm, co to připustili, nechat ty tři miliony zaplatit. Příště třeba už ty budovy rádi prodají nebo zachrání a využijí a budou se třeba moc snažit. Takové poučení pro všechny je to nejúčinnější.
Po pokusu o demolici horního patra nádraží v Holešově mám velkou nedůvěru v argumentaci SŽ s.o.. V Děčíně sice nedojde ke ztrátě žádné úžasné budovy, ale dovedu si představit, že SŽ bude zase uvádět, kolik ji stojí údržba „Kozí dráhy“ o 3 miliony vyšší.
Již před dvaceti roky byl trend vše zbourat. Proč. Odpověď. Od pracovníka SŽDC. Zavádí se taktová (jako je městská doprava.) tak, že budovy nebudou potřeba. Žádné čekárny jen přístřešky.
Dobré řešení bylo využití nádražích budov v Jedlové a Krásné Lípě k rekreačním účelům. Apropos, ví se kolik takových nádraží je stejně využito popř. se plánuje? Nebo to byl jen takový výkřik do tmy?
Jaký výkřik do tmy, když to funguje?
výkřik do tmy ve smyslu uděláme dvě nádraží k rekreaci a dalších 200 necháme zbourat…..
Ví někdo, jak je to v Jedlové s vlastnictvím budovy? Krásné místo. Hospodský srdcař (stylově bývalý nádražák), jídelní lístek klasika jak má být, pivo jako křen, …
nahlizenidokn.cuzk.cz vam nefunguje?
Když se chce ! Nepadnou do věci spekulanti ! Na ty je třeba dávat B A CH A ! § !
Co se týče samoobslužného ubytování na Jedlové, oficiální odpověď byla že se to osvědčilo a proto se to dále neplánuje. ( Skutečně , nedělám si srandu)
V post-bolševickém a po-Buršovkém světě moc veselo nebude !
Srandu neužijem !
Mezi řádky jsem přečetl, že o objekt měli zájem tací, co by nikdy nezaplatili. Kdo asi?
České dráhy jsou pověstné tím, že když už někdo projeví zájem o nevyužívanou nemovitost, tak mu nasadí cenu šíleně vysoko, a pak dělají, že když přemrštěnou cenu nechce zaplatit, tak není relevantím zájemcem.
V tomto případě vypadá současné rozhodnutí logicky – objekt byl v hrozném stavu (dlouho do něj majítel – ČD – neinvestoval), a v současnosti už opravdu asi nebylo, jak to zachránít. Ale kolik za to chtěli před lety, kdy se to ještě zachránit dalo?
Objekt patřil SŽ, nikoliv ČD.
Správa železnic není to samé co ČD. Jinak odprodej byl asi nereálný – aspoň z článku vyznělo, že stávající/bývalí nájemci nebyli úplně rentabilní.
To sice ano, ale i kdyby ji prodali za 1Kč, tak by vydělali víc než ty 3 miliony, které je místo toho stála demolice
Bohužel se opakuju, ale viz vechtrovna.
Vechtrovna je poněkud jiný případ. Ruina ke zbourání vypadá poněkud jinak než tohle: https://mapy.cz/s/bufopagada
A když se někdo vykašle na jednání s majitelem sousední nemovitosti, tak se pak nesmí vztekat, že se majitel ozval a vyhrožovat mu buldozerem a zavedením „protižidovských“ pořádků.
Opakovat můžete donekonečna ! Nechat věc prošetřit na Slepičím nádraží. Tam možná sedí kompetentní ekonomové a stavaři !
Téměř ve všech případech ? To snad není možné ?
Nečekal někdo na nadívanou obálku ? § ?
Toto do značné míry platí i pro SŽ.
Navíc platilo/platí něco, co nikdo nepřizná – nepsané právo přednostního odkupu pro drážní a spřátelené osoby. (Vlastní zkušenost. Nehodlám konkretizovat, na právníky nemám.)
Tomu se říká řádný hospodář….
Ať už ten Augiášův chlév v Dlážděné vymetou. Navíc tady asi nehrozila koridorizace…
doufám že takových příkladů bude víc.. je to potřeba.
Zdravím,
je dobře, že to zbourali..vzhledem k regionu a lokalitě je úplně jasné kdo a k čemu by objekt případně koupil..realita ÚK..
Co je špatného na rekreačních objektech?
Rekreační objekt? Koupil by to „obchodník s chudobou“, nastěhoval tam cikány, a inkasoval od státu příspěvek na bydlení. Barák by se dál rozpadal.
Podle fotek tam chyběl jeden střešní svod z pozinku. Po něčem takovém…
Vy jste zájem neměl ? Chtěl jste zbudovat muzeum C.K. státní dráhy ?
Jako mnohokrát zvítězilo nejhorší řešení.
na dráze nehledejme logiku!tam už totiž žádná není!prostě všechno zbourat ať s tím nejsou starosti.a šmitec.
Ale tady ta logika je, objekt byl v havarijním stavu a nosné konstrukce hrozily zřícením. Tak logické je, to zbourat.
Kdyby to nabídli k prodeji na bydlení, tak zas bude někdo nadávat, že prodávají rujnu a že je to nemorální nabízet k bydlení barák, co může spadnout.
Za mě v tomto případě je to ok. Možná ta cena 3M+ je solidní ranec, ale zase neznám ceny demoličních prací, třeba je to taky ok.
pomerne nakladny je odvoz a skladkovani, ktere se asi plati od tuny.
Ty budovy jsou v majetku SŽ teprve několik málo let. Kdo je nechal takto zchátrat a kdo před 12 lety neumožnil odkup? SŽ to není vážení.
Nicméně když to přešlo do jejího majetku, přešla na ni i povinnost o ten majtek pečovat.
Nedivím se. Než se s někým v budoucnu přít tak je lepší to srovnat se zemí.
Heslo SZ: radši zničit a zbourat ..než prodat/ pronajímat.
Prodat… Nevím, kdo by kupoval takovou ruinu. Pronajímat – aby do toho šel bydlet normální člověk, tak by se do nádraží muselo investovat takových 10 mega určitě. A návratnost pochybná.
Bolševické a Buršovské zásady ! Když TO nehrábnu já , ať to vezme čert !
Za mega by se to dalo prodat minimálně jako stavební parcela s objektem k demolici. Ale to byl malý vývar, narozdíl od zakázky na demolici.
A radsi verme, ze staticky posudek byl spravny…
Z jakého vycházíte odhadu, když mluvíte o milionu? Cena té ruiny je pár set tisíc maximálně.
To jistě, jenže i s tou ruinou je následně nutné něco udělat…
Ruina se často kupuje jako místo kde se dá stavět. Navíc je to v CHKO, kde stavět na zelené louce je o to komplikovanější. Někoho může blízkost koulejí odpuzovat, někoho naopak.
Doby, kde se v severozápadních Čechách prodávaly ruiny za pár set tisíc Kč jsou už dávno pryč. Odhadní cena je možná ve statisících, ale tržní je rozhodně vyšší. Realitní horečka/hysteria a gentrifikace zasáhly o okolí Děčína. Za pár set tisíc se prodávají nezastavitelné louky a kusy lesa.
SŽ cudně zamlčuje, kdo a proč to až do havarijního stavu nechal svou „údržbou“ dospět… Bohužel nikoli poprvé ani naposledy.
České dráhy, státní organizace?
Přičemž SŽDC převzala majetek i osoby v ČD s.o.
vážně?
https://www.e15.cz/byznys/reality-a-stavebnictvi/prevod-nadrazi-na-szdc-prosel-vladou-cena-kolem-tri-miliard-vadi-odborum-1257173
A to vše ve státě, kde dlouhodobě chybí byty, a domy se staví na všech možných a často i dost nemožných místech…
Na severu zrovna nedostatek bytů není..
To ani na jihu. U nás na Šumavě jsou stovky bytů využívány jen k rekreaci. Třeba v domě s 8 byty, kde bydlím, jsou to hned 3 byty.. Trvale tu žije celkem pouze 5 lidí v cca padesátimetrových bytech.
kdyz uz chcete trousit moudra, tak si aspon zjistete, kde byty chybi. kdyby chybely v teto lokalite, nekdo by barak uz davno koupil a zrekonstruoval (viz vechtrovny na 221).
Jasně, radši za tři mega zbouráme, než za tři mega opravíme a pronajmeme, nebo za cenu pozemku prodáme. Jinak, historické konstrukce jsem měl na vejšce dosti do podrobna, a zřícení skutečně spíš nehrozilo. Za cenu demolice to mohlo být dále pronajímatelné, třeba i bohatším nájemníkům, kteří by lepší standard určitě ocenili 🙂
„…a zřícení skutečně spíš nehrozilo.“
Tak takto podivně možná uvažovali ti nájemníci. Postup Správy železnic mi v tomto případě přijde být správný. Zájemci o koupi možná ani nebyli za dům schopni zaplatit, natož jej opravit.
Musel bych stavbu vidět, ale dost pravděpodobně bych se podepsal pod to, že tam skutečně nic nehrozilo.
V Česku jsou dohromady asi tři statici, co rozumí historickým konstrukcím, zbytek se pod to prostě nepodepíše. Pak vám vznikají takové super bizáry, jako, že vám někdo přijde s tím, že musí zbourat památkově chráněný objekt, protože mu statik řekl, že to „hned spadne“ (většinou mu za to majitel zaplatil) a vy tam přijdete a zjistíte, že praskliny se 50 let nehly a statik očividně nikdy neviděl středověký/renesanční/barokní městský dům, protože jinak by musely být zbourané, nebo zřícené všechny do jednoho.
Bohužel se dost lidí nechá obloudit tím, že je někdo statik. A víme, že není statik jako statik. Ohledně historických staveb jsem měl tu čest poznat nějakého pana Hrdličku, statika tělem i duší se zaměřením na historické památky. Očividně věděl a uměl.
Oproti němu jsem ovšem potkal i statiky, u kterých je otázkou, zda opravdu studovali stavařinu, jelikož jejich povědomí je spíše na úrovni hospodských povídaček než nějaké erudice
Narozdíl ode mne stavbám i statice nejspíš rozumíte, díky.
Bohužel mám pocit, že prodej nájemníkům, kteří měli problémy i s placením nájmu, by časem tomu domu stejně přinesl smutný konec.
A není to jedno? Kdyby to SŽ prodala za pár šupů a pak to novému majiteli spadlo, tak co? SŽ by s tím neměla žádné náklady, ještě by něco vydělala. Podle fotek to nevypadá že by to mělo spadnout na koleje, spíš by to spadlo dolů.
Doufám, že si vás soudruzi objednají na kontrolu Vyšehradu.
Raději budu věřit statikovi, který na místě byl, než hodnocení podle fotografie.
…to asi kazdopadne… otazkou je, jak to bylo…
Me ale celkem fascinuje, jak se nektere domy bouraji (nemyslim tento pripad), a nakladne na jejich miste staveji nove… je to plytvani stavebnim materialem i lidskou praci…
Novostavba je téměř vždy snazší a levnější než rekonstrukce.
3 miliony jsou samozřejmě příliš, to je jasné.
Ale zde je demolice místo prodeje na místě. Tohle není malebné nádražíčko v turistické oblasti, kde by mohl vzniknout penzion a hospoda. Tohle je spíš taková vyloučená lokalita a ten dům by nadále chátral a možná by i komplikoval rekonstrukci trati (jestli k ní dojde).
A jiné využití, když měli nájemci zájem o odkup nebylo možné? Jen hospoda a ubytovna?
pěstírna?
A ti nájemníci tam měli pěstírnu?
V tomto případě spíš varnu.
Jo? To víte nebo promlouváte?
tady je oprav du důležité se napřed rozmyslet co bude s tratí, pokud rekonstrukce, pak je prodej kardinální problém….
Jaký problém by bylo soukromé vlastnictví objektu v neobsazené zastávce? 😀
Vyhledejte si něco o problémech s vechtrovnou na jižní Moravě! V okamžiku, kdy ten barák bude soukromí a trať se má modernizovat, stává se ten soukromník účastníkem stavebního řízení a může vám velmi komplikovat život a dokonce i zcela zmařit stavbu. Dále pro jakémkoliv provozu se musí plnit hlukové limity, které při bydlení v této budově budou téměř nesplnitelné. Zase vzniká problém. Najděte si jaké problémů dělala jakási rodina u nového spojení! Sice u koziny nehrozí ani rekonstrukce, ani významný provoz, ale proto píšu, že je potřeba vědět co bude s trati. Jako stavební pozemek? No nevím vůbec to není… Číst vice »
Ve Vechtrovně dělala problém Spržel, že nekontaktovala majitele.
To nemáte pravdu již při prodeji byl problém a to jako drážní objekt v ochramém pásmu dráhy, pokud by objekt dráha neprodala ,mohla se vyhnout problémům které vznikly ,nebo dát do kupní smlouvy že objekt je v ochraném pásmu dráhy a nabyvatel, nemůže vznášet nároky na údržbu potažmo rekonstrucky dráhy.
nebo něco podobného před pár lety v Úvalech
Viz Vechtrovna
Jo? Bude rekonstrukce na 160 km/h, že by to byl kardinální problém? Kardinální problémy si SŽ mnohdy vyrábí sama svým přístupem než že by byl problém u jiných. Mimochodem, když měli údajně tak špatnou platební morálku vymáhání nějaké sankce, nebo vypověděl nájem z tohoto titulu? Proč mám dojem, že se jedná že strany SŽ jen o hledání důvodů tam, kde žádné nejsou.
Poměrně významné statické poruchy konstrukce jsou vidět i na těch chabých fotografiích.
to bych vám přál vidět jak vypadal jeden barák po povodních , stáhlo se to železem …. a sž tam bydlí dodnes
Který?
A kolik ta sranda stála?
Nesmysl, z fotek nelze soudit. Starý barák, to jo. Ale že by byl na odpis, to bych neřekl
Jestliže nejste schopen, i z fota, odhadnout vznik statické poruchy nosné konstrukce, je to záležitost vaší odborné kvalifikace.
Obecně jsou zde v diskuzích zastoupeni především dojmologové bez znalostí, ale pro ně je hlavním argumentem „státní instituce“, nikoli skutečný stav věci či zákonného procesního postupu.
P.S. Statické a hydroizolační zajištění budovy ve sklonově náročném terénu je mimořádně složité, tudíž i drahé a při realizaci by ti stejní by holedbali nad mrhání prostředky. Klasika.
Viz vyjádření opravdového statika pár příspěvků nahoře…. Co kdybyste šel zase ťukat kola anebo natáčet reklamy pro ČD?
Někdo nám tu pěkně rozhazuje prachy z našich daní koukám…
bohužel „zprava dobrý“ umí i takové kousky, že na baráku vymění okna, udělá střechu a následně barák zbourá. Vždyt to je za státní peníze , tak proč by se snažili ?
Nějak mi to připomíná Německo.
Myslíte východní před 40 lety nebo se vám připomnělo ve smyslu rozdílného přístupu k hospodaření?
zohledňovala okolnosti hodné zvláštního zřetele (nepříznivá životní situace)
takže nějaký neplatič to chtěl koupit? 🙂 a nabídl nejspíš symbolickou korunu.
Není lepší symbolická koruna, než platit následně demolici? Byť je otázkou jaký další vývoj by ten barák měl, aby to někomu za rok nespadlo na hlavu protože by to chátralo dál.
za symbolickou korunu to obavam se prodat nemuzou, porad to ma hodnotu v radu nizkych stovek tisic. dalsi vec jsou pristupy a pozemky…
A riziko že se to sesype na koleje, i když tady by to naštěstí padalo dolů z toho kopce, pozemek má taky nějakou cenu
A k čemu je pozemek v ochranném pásmu dráhy reálně použitelný ….
A demolici platit můžou?
ano
Není a hlavně cestující pak nemusí na zastávce koukat na nějakou barabiznu, co nový majitel není schopen dát do pořádku.
Mám podobnou zkušenost. Budovu ve slušném stavu jako přístavbu k hlavní nádražní budově jsem chtěl odkoupit, ale na nabídku SŽDC nereagovala a při opravě hlavní budovy (pouze fasády) přístavbu zbourali a teď tam není nic. Ani na parkoviště tam být nemůže. To by se ale nad tím musel někdo zamyslet. To ale asi bolí. A takových nevyužitých budov je asi víc.