Správa železnic začala hledat projektanty nové dvoukolejky do Hradce Králové
Stanice Chlumec nad Cidlinou. Foto: GogolManiac / Wikimedia Commons
Vítěz čtvrtmiliardové soutěže připraví dokumentaci k úseku z Velkého Oseka do Chlumce nad Cidlinou.
Nákladní magistrála je samozřejmě záměr bohulibý, jen se obávám jak to při stajici nekoncepci SŽ dopadne …. Jak se zde píše Hradec se zatím vůbec smysluplně neřeší a tím to celé bude stát nebo padat. Správná připomínka dneška železniční obchvat je brána jako sprosté slovo aby se pak v budoucnu ukázalo, proč jsme to vlastně neudělalali. Bylo by to levnější a spolehlivější. No ale když už bude ten nepovedený Hradec hotov, tak se přece nemůže dát do něčeho dalšího 🙁 Sice je nyní peněz dost, ale jak dlouho cca 7 let, dříve se dávala tak třetina. Teď si vemte kolik… Číst vice »
Člověk už ty novinky nestíhá ani sledovat. Projektují se úseky z Oseku do HK, i na druhé straně do Týniště. Němci se začali zabývat kvalitním spojení z Německa do Polska i do Čech a to z několika směrů z Mnichova, Berlína i na Cheb.
https://zdopravy.cz/chebu-znovu-svitla-nadeje-na-elektrifikaci-trate-do-nemecka-161309/
https://www.dnoviny.cz/infrastruktura/vychod-nemecka-zada-rychlejsi-dopravni-propojeni-s-ceskem-a-polskem
Ano tyto projekty by měly mít prioritu. Protože budou mít opravdu ekonomický přínos. Ne černé díry na finance dálnice, které nejsme schopni ani po tolika letech dokončit.
Nejdříve bych zdvojkolejnil úsek Týniště – Hradec.To je asi největší špunt na této trati.
Některé vlaky od Solnice respektive Rychnova dělají v Týniště úvrať a jedou do Chocně.
Navíc by zmizely poslední 2 hlásky v síti SŽ…
To už mělo být hotové v roce 1980
Omyl,zvojkolejení bylo plánováno už za protektorátu v letech 1939 až 1945.
Zajímalo by me proč se tento úsek resi až roce 2023, potazmo 2026 to opravdu nenapadlo nikoho dříve tento úsek udělat použitelným? Opět a zase mohu nadávat na neschopnou SZ, že nedělá projekty dopředu a neplánuje rozvoj infrastruktury. Jakmile se postaví VRT do Wroclawi, tak tento úsek bude pouzivat kdo? Jako alternita stávajícího koridoru, který bude údajně do roku 2030 nahrazen VRT a tedy pak už tato paralelní trať nebude třeba?
Na prvním koridoru stále zůstane mnoho osobní dopravy, proto je vize zkulturnit 505 a na ní poslat nákladní dopravu. Jenže tam jak koukám taky každý chce posílat nějakou osobku rychlostí 160 km/h, takže nákladka v kombinaci s obtížně propustným HK zase ostrouhá…
Fakt bych se na to už občas „vyprdl“.
Kde ty úřady na tu osobku pořád berou peníze???
No až začneme platit emisní daně podle schématu FIT FOR 55 k 2030, tak budeme za vlaky ještě hodně rádi
Do té doby budou stát bezemisni elektroauta jako dnešní spalovací, protože ceny bateriových vozu prudce padají.
Čínských, dotovaných komunistickým statem
To není až tak o dotacích, jako spíše o vlastnictví know-how, čipů a surovin pro výrobu baterií. Spousta elektroniky dnes pochází z číny.
V úseku V Osek – Chlumec – HK 3 vlaky osobní dopravy za špičkovou hodinu (1 Ex, 1 R, 1regio) – to snad není tolik, aby se tam nevešla nákladka. HK – Týniště to více nebude. Týniště – Choceň nejezdí skoro nic, to je tak 1 vlak za hodinu. Reálně jediný (ale velký) problém je ta stanice HK.
Petře, tuhle nákladní magistrálu od DC do Chocně musíte, musíte prosadit s prioritami pro nákladní provoz jak v oblasti investic, tak v operativním řízení provozu. Moc vám to přeju. To je základní potřeba nákladní železniční dopravy, plynulá průjezdnost státu.
Ale tak je to taky plánovaný, prioritní trasa pro nákladní dopravu. Skepse Petra vychází ze zkušenosti , že „jsme to mysleli dobře a dopadlo to jako vždycky“.
Nicméně v případě VOCHOC si myslím, že to dopadne snad dobře, všichni vědí, že je to priorita ŽESNAD.CZ. Píšu snad, protože se do realizace míchá spousta proměnných vlivů. Jiné stavby (zjm. uzly HK a Česká Třebová) , otázka peněz, postup prací a výluk na Havlíčkobrodské a taky tlak na 200 na úseku Pardubice – Choceň, atd., atd….
Ještě existuje varianta jezdit osobkou přes Hradec a nakladama přes Pardubice
Tak při rozkopání Kolín-Choceň by to jako odklon asi řešit šlo, když by ten Hradec byl taky kompletně na 160.
Mě se moc nezdá to přepínání tratí v Královéhradeckém kraji. Vznikne tam střídavý ostrov izolovaný koridorem a vzhledem k stejnosměrnému Polsku to vypadá nelogicky.
Stejnosměrné lokomotivy odcházejí „mílovými“ kroky do historie (zdravíme nejen řadu 150, ale i 372, 162/163 atd…).
Není důvod zde na pár let stavět měnírny, raději střídavý ostrov s napaječkami.
Moment, nemá jít na střídavinu náhodou i trať z Nymburka do Kutné Hory? Jestli správně chápu, tak 4 a 5 nástupiště bude pod střídavým proudem narozdíl od 1,2 a 3. Takhle to plánovali i v Berouně, ale vzhledem k dlouhému odsouvání tunelu bude po jeho dostavbě styk na trati přes Karlštejn v Radotíně.
Zůstat kvůli Polsku na stejnosměru – tak to zde ještě nebylo.
Polsko nás v tomto ohledu nemusí moc zajímat. Reálně ještě desítky let bude nákladní provoz jen přes PuK a jinde na hranicích mrtvo, nebo skoro. A to i kvůli stoupáním.
To je vše hezké, pořád se baví co udělají. Co třeba Kralupy nad Vltavou. Jsou 50 let staré, ale je tam koridor……..
To ovšem není součástí tohoto článku…
Kralupy jsou řešené, nicméně ještě nějaký čas vydrží, je to rozhodně mladší nádraží než Pardubice nebo Česká Třebová a z té osmdesátky tam stejně žádný zázrak nevyrobí…
A až se všechno vyprojektuje, bude to mít kdo dělat? A bude za co?
Do železnice chodí ročně cca 50 miliard. Na jedné stavbě se dají prostavět ročně asi tak 2 miliardy.
Když se nebude „rekonstruovat“ modré zábradlí po desítkách stanic, tak bude na zásadní stavby peněz dost…
A VRT pak sežere dalších 30 – 40 miliard ročně, to není nijak závratná částka v poměrech českého rozpočtu.
Problémem českého rozpočtu nejsou výdaje na stavební investice, problémem jsou mandatorní výdaje.
Proč tam pořád držíte toho Sládka? Nešlo by ho už poslat do důchodu?
Nešlo. Tečka.
Šlo mi o to, že vy máte erudované a rozumné názory.
Člověk prostě nemá pocit, že se ocitl na schůzi stranické buňky KSČ někdy v roce 1972.
Co se člověk o sobě nedočte😁😁👍
Náš dezinformátor opět perlí. Reálný přínos do diskuze se však limitně blíží k 0.
Vy chcete na té jednokolejce vyjezdit 150 nákladů denně?
Ty asi nejsi nejostřejší tužka v penále, což 🙂Nebo jsi troll?🙂
A ony vůbec nečekají v Lanzhote na volnou kolej na SK… Jak ty včasné ze Štúrova přijíždí do Kút, co?
Tak ten byl dobrý, za poslední měsíc jsem jel z Bratislavy do Čech Metropolitanem asi 15x, a ani jednou načas, nejmenší zpoždění +5 minut, ale průměrně 15 minut.
Ale víte ,kde se to zpoždění nabere? Po překročení hranice s SK. Z Čech to jede načas, případně třeba do plus 5 minut, a jen co se překročí hranice, tak to začne, a do Bratislavy, klidně i s + 20.
Asi dostaneš banána. A určitě víš za co
Dobrej vtip 😀 Stokrát raději jedu Railjetem z Grazu,ten jezdí včas narozdíl od Metropolitanu,ten snad nejede včas nikdy.
A o tom, že stačí přejet řeku Moravu a rázem se člověk ocitne o 30 let zpátky aby vystoupil na nejmodernějším nádražím hlavního města v Evropě,teda než se tam proplouží tunelem snad ani netřeba psát 😀
jo ze šturova , to jsou ty koleje v trávě meti horními a dolními uhrami?
vy nemáte zdopravy.sk ze otravujes tady?
To řekni u BNSF/UP/CSX a poletíš jak Gagarin. V ruce banán, boty od sněhu.
Tady? Bez debaty.
Zato máte síť totálně v řiti. Ten váš železniční Balkán fakt ne.
No ještě aby byly zpoždění. Vždyť na Sk má pomalu každej vlak svou vlastní trať..
I trolling má své hranice…
Z Chlumce do Hradce bude taky 160, nebo zase přijde nějaký postačovač kolenovrt (nikoli VRT), zprasí to na 110 a ještě se pochválí, jak ušetřil?
Ano, bude.
Tam nad menší rychlostí ani neuvažovalo, většina trati by směrově vyhověla už dnes. Naopak se nad ní uvažovalo právě v úseku Kanín – Chlumec.
Tím lépe. Vzpomínám si totiž na články, kde se psalo o max. 120.
To se tyka(lo?) Tyniste.
HK – Týniště bude také 160. Zpracovávala se tak už DÚR (byť v SP bylo jenom 120).
Třikrát hurá. Teď ještě vyřešit průjezd Tynistem do Castolovic taky na 160, a bude to dobrý. Teda když pominu Petrovicích spojku…
Chtěl bych se optat na projekt trate Týniště – Solnice? ( elektrifikace). Jestli už existuje? Děkuji.
A těch 160 tam chcete i s prejezdy jako teď a nebo vše mimoúrovňově?
Na to, že to má být TEN-T, tak jediné rychlé spojky na V = 100 km/h v tom úseku jsou 2x v Týništi na Třebechovickém zhlaví a pak jedna na V = 100 km/h přímo v Třebechovicích na Týnišťském zhlaví – všechno ostatní je na V = 60 km/h v úseku s V = 160 km/h. Vůbec bych se nedivil, kdyby to celé bylo namalované ještě na původní tj. 120-kový stav tratě místo V = 160 km/h s tím, že po upgradu projektu se to už nechalo tak. Tím pádem si trochu nově „vyrábíme“ na trati TEN-T další kopii Břeclav… Číst vice »
Větší problém je jízda křížem v Hradci, kde je to úrovňově Z-V vs S-J. Chtělo by to vyřešit mimoúrovňově. ne kvůli rychlosti, ale kvůli kapacitě. Úrovňové křížení ji vždycky seřeže na polovic a méně.
S-J není nutné, stačí změnit jízdní řády, stejně v hk je 90% výměna cestujících.
Což nejde, pokud uvažujeme trať 020 jako odklon koridoru, tam to křížení prostě bude.
Máte výhledově dva páry zastávkových a dva páry přímých vlaků od jihu. Co s nimi uděláte, aby veřejná doprava byla co nejatraktivnější a nejvyužívanější?
Samozřejmě – budete s nimi pokračovat někam dále bez přestupu.
(Za mě by to tedy mimochodem byly zastávkové na východ a přímé na sever.)
za hodinu*
No, někam sem jsme opravdu ještě nedospěli…
https://mapy.cz/s/karurubeta
Mně se líbí myšlenka přesmyku osobních kolejí na severním zhlaví pro směr HK – Jaroměř pod VOChoc. Osobce stačí větší sklony, takže tam na to délkově prostor je. (Šířkově a hloubkově to je nejspíš složitější – silniční most, spodní voda)
Každopádně to ale závisí také na technologii osobky, pokud by v HK byl taktový uzel, tak přesmyk v zásadě není potřeba. (S taktovým uzlem se ale zřejmě do budoucna spíše nepočítá.)
Když to rozlišíme na kolejiště HK, tak by to celkem šlo, ale je potřeba udělat důsledné dělení směru V-Z plně dvojkolejně a S-J plně dvojkolejně, přičemž hlavní koleje V-Z bych udělal bez perónů právě pro průjezdy nákladních vlaků.
Přesně, bohužel na tohle MD, SŽ ani nikdo koule nemá.
Jako bourat desítky domů a přestavět novou dálnici?
Je.
Úsek Nymburk-Osek-HK-Choceň je velmi potřebný pro nákladní i osobní dopravu jako alternativa za nejvytíženější část nejdůležitějšího koridoru.
Škoda, že vše jde tak pomalu.
Přesně. Tohle spojení už mělo být dávno v provozu.
Hm, 2026, tak to už do toho 2028-2029 do Chocně asi nedojdou, než rozkopou Kolín-Choceň, ale Hradec-Choceň asi hádám není tolik vytížen.
Úseku Hradec Choceň se případně dá pomoci převedením zastávkových Os na NAD, aby byla kapacita pro výrazně delší vlaky.
Jmenovitě tyhle osobáky: https://www.zelpage.cz/razeni/23/cr/trate/026/
A cokoliv dalšího, co veze Regionova z Chocně do Týniště.
Což samozřejmě nenavrhuju jako trvalé řešení, ale jako pomoc během stavby/výluky. A bez výluk se to nepostaví.
Když by před stavbou Tišnov-Ždář a Praha-Beroun modernizovali přilehlé jednokolejky, tak tam taky mohli převést dopravu a místní osobáky nahradit busy.
SUDOP Praha? To by mohlo vyjít, ne?
Nebojte, už tam mají nachystané rozpisky 🙂
Hádám, že i tu ostatní část výkresů. Jen se to převede z CAD 12 na … co to dneska mají… a toho se spíše obávám.
Co by kam převáděli? XP a CAD 12 tam jede pořád. V podstatě budou rok dělat že dělaj a pak odevzdají to, co už mají dávno hotové. Na CD.
CAD 12 je pro MS DOS, vždyť je z roku 1992
Na tom jsem dělal v 96 a už byla 13
Tak z té spousty lukrativních zakázek přece není možné aby jeli na něčem starším než je AutoCAD Professional 2024. 🙂
Pán bude asi odborník.
Od něj je to dozajista jen takové popichování
Tak má s nimi bohaté zkušenosti…
DUR kreslilo sdružení Mott McDonald + Prodex, takže předpokládám, že budou mít zájem v práci pokračovat i na DSP.
Tak na vítězství SUDOP v železničním tendru se vsází stejně dobře jako na trans atleta v ženském sportu…
ale notak
„in Connecticut, (…) the very same cis girls who have claimed that trans athletes have an “unfair” advantage have consistently performed as well as or better than transgender competitors.
https://www.aclu.org/news/lgbtq-rights/four-myths-about-trans-athletes-debunked
A co třeba stavět místo toho rovnou novou trať Vrt východní Čechy na 230 km/h. Trasa je vybraná, odpůrci i příznivci SŽ kladně hodnotí nové úseky na České Budějovice na 160 km/h. Když se postaví trať typu Westbahn jako v Rakousku pro mix osobní i nákladní dopravy s přesmyky v Oseku na trať na Poděbrady, tak trať bude kapacitní, rychlá a levná, nebudou problémy při stavbě na stávající trati. Ta se pak může v klidu zrekonstruovat a budete pak mít 5 kolejí na východ od Prahy. Rychlý vlak typu Comfortjet ušetří cca 12 minut jen na tomto úseku ve směru… Číst vice »
Naopak, nejprve je třeba dát do pořádku a zkapacitnit stávající tratě, nikoli je suplovat VRT bez vazeb na okolí. Nakonec se třeba opět přijde na to, že šest až sedm kolejí v Polabí je moc, zatímco jezdit z Vysočiny do Benešova a dál na jih přes Prahu zbytečný závlek a zatěžování uzlu…
A jaké vazby na okolí si představujete u vlaku nahrazujícího letadla na tratích do 600 km? Zastávku co 20 km při rychlosti 300 km/h?
Všiml jste si, že na dálnicích taky nejsou zastávky audobusu u každé vesnice?
Staví se zde nákladní magistrála, víte? Tak doufám, že bude postavena pro těch 150 nákladních vlaků denně, nebo více a to prosím bez zbytečného zastavování těch nákladních vlaků.
Ale obávám se, že výsledek bude pro nákladní dopravu tristní. Průtah HK hl.n. to bude žůžo. A ty kopečky se asi taky nebudou objíždět, ani tunelovat. Takže parametry dost bídné. Aneb to by nebylo, abychom vám na nákladní magistrále nevytvořili aspoň jedno úzké hrdlo nejlépe s křížením směrů a jeden nevhodný kopec.
Skloňově bych se toho nebál. Bude-li možný hladký průjezd stovkou, tak tam i to eso utahne “cele nádraží”, holt s průjezdem v Dobsicich resp. Chlumci.
HK ovšem souhlas.
Já bych se též nebál, ovšem provozu bych klidně absolutně zakázal předjíždět náklady před kopcem.
Není třeba vymýšlet vymyšlené:
Normativ T4 = 1200 t. Hvězdička: Při průjezdu úsekem Nové Město n. C. až Převýšov bez omezení rychlosti pod 80 km/h platí T4 = 2500 t (hodnoty ilustrační).
To neopravňuje výpravčího k zarubání vlaků vyšší kategorie tím, že náklad neuhne. To pouze nařizuje předjet náklad o stanici dřív, nebo připojit postrk.
Jenže já bych zkrátka té nákladní dopravě dál na této trati vyšší prioritu.
Ano, chce to vhodnou stanici na rozjezd a pak nějaké to vhodné okno, aby se bezpečně protáhl vlak „rovně“. Ale na to nepotřebuješ pauzu půl hodiny. Na té trati zas tak moc osobky, aby tohle nešlo, určitě nebude.
Není třeba radikálně měnit priority vlaků.
Každých 9 minut náklad ? To nám dvě koleje nepoberou ( nebo poberou, ale Os // R už skoro nepobereme. Chápu max kapacitu 400-450 vlaku za den v jednom směru, ale vidím to na 4 kolejku a jiné řešení uzlu
Ne, 150 ks obousměrně denně.
150 nákladních vlaků za den V OBOU SMĚRECH = 3 nákladní vlaky na každou kolej/směr za hodinu Vám připadá moc, kdž mězi nimi optimálně je průměrně 20 minuut pro zastávkové i dálkové vlaky přepravující cestijící?
Jak bude nakonec vyřešen průjezd Hradcem?
Vsaď se, že MD ani SŽ ani SÚDOPy nemají koule HK objet.
Nejspíš proto, že je to píčovina.
Přesně tak. Železniční obchvat. Kdo to kdy slyšel, že? Taková blbost. Jen pěkně s každým nákladním vlakem pěkně skrz město.
Je s podivem, že řešení obvyklá na silnici (mimoúrovňová křížení, magistrály mimo města a pod.) jsou pro železnici kosočtvercovina, ačkoli by tu měla stejný přínos pro plynulost dopravy jako na silnici.
A kde byste ho jako chtěl stavět? Na severu by šel tak maximálně v ose Chlumec-Nechanice-Smiřice-Třebechovice a na jihu Dobřenice- Opatovice- Holice-Choceň. Takže za svým názorem si stojím.
No vidíte. Přišel jste na tu trasu sám.
No, opravdu jsme k obchvatům ještě nedospěli…
Když jsem sledoval jednání o přestavbě HK, napadlo mě jediné řešení . Hodit na nádraží v HK atomovou pumu a začít úplně od začátku. Protože tam je prostě všechno špatně a utěšovat se tím, že nákladc grafikonisti v 15 a 45 odělají průjezd mezi osobkou je samozřejmě platné do prvního zpoždění vlaku osobní dopravy…
A k něčemu takovému jsme fakt ještě nedospěli…
https://mapy.cz/s/karurubeta
Presne na to jsem myslel. Mozna bych to posunul vic na sever podel te nove silnice co se tam planuje.
Nebylo tomu tak ale vždy.
Doporučuji k pozornosti velice zajímavý článek o žst. České Velenice na „koridory.cz“.
https://www.koridory.cz/o-mostech-ceskovelenickeho-nadrazi/
Podle toho, co tam stojí, bylo Rakousko – Uhersko co se týká železniční dopravy mnohem velkorysejší, než následná ČSR, potažmo ČSSR.
Kdyby jen Rakousko – Uhersko. Největším důkazem je Německo.
A my jsme schopni provozovat na dvou kolejích to, na co by Němci potřebovali koleje čtyři a spíše šest.
A to při jejich hustotě páteřních, rychlých, dvoj či čtyřkolejných tratí…
Neboli když vidím tu totální podělanost „Lipských“ kolem Bad Schandau, kde je ve skutečnosti kapacity 3P, „naši“ by tam toho provozili podstatně více s podstatně méně zdrženími. Jenže v Německu je holt něco takového nepředstavitelné.
Ona ta „tradičně robustní“ infra má i svoje negativa…
Á , koukám, vybraný slovník….to bude
Salon republiky.
Na to nemají koule nemají ani Švýcaři.
On by stačil podjezd směr Jaroměř k peronum, ideálně v kombinaci s extra peronem pro Jičín “hodně vzadu”.
Klíďo píďo, těch MÚ křížení by to chtělo ale více, místa tam však míč není.
Jenže to by chtělo „penise“ a byla by to práce s projednáním… K tomu jsme bohužel ještě nedospěli.
Nedá se to projednat, nedá se to uvýlukovat a nákladní dopravci sice budou „pičovat“, ale to je tak všechno.
Přežili Brandýs, přežili Vysočinu, přežijí cokoliv.
A ať si „prskaj“, na to my jsme zvyklí…
A jaký div, že nákladní železniční doprava v ČR klesá…
Snaha byla. Ale jak píšeš. Byť o těch penězích zrovna tento přesmyk až tak moc není, zde je spíš tématem odvaha dávný „hotový“ projekt předělat. Nebo aspoň vůbec přiznat, že je nějaký problém.
No nic, ať už se těch frustrujících pokusů o zlepšení v moři nezájmu a sabotáží pokroku ujme zas někdo jinej, mladší. Třeba se nezakecá. A třeba to i někdo nakonec přece jen ocení.
Ty nějakého takového vidíš??? Já už bych taky potřeboval nějakého „juniora“, abych mohl za deset let do penze…
Dopravci prostě musí pochopit, že potřebují skutečný pořádný (= řádně placený) lobbing za tyto věci. Ideálně hlavně na EU úrovni. Experimentálně bylo dokázáno, že to lze dělat buď „na půl plynu“ a ještě dost na úkor obživy (tj. je zde silná otázka motivace a výdrže), nebo čistě charitativně, ale se štědrým sponzorem. Protože vlastně hledáš někoho, kdo bude dělat cizí práci lépe než ten někdo (protože vyměnit přímo ty lidi „na rozhodujících místech“ holt není reálné), vydrží ten protitlak a ještě uspěje s argumentací u vyšších až nejvyšších. Zároveň musí být vysoce odborně kvalifikovaný a současně přijmout, že ty znalosti… Číst vice »
Kolik lidí a s jakými zkušenostmi je na to potřeba? A kde? Jsou tu tací, kteří by chuť měli, ale zkušenosti nemají.
A nešlo by pod Hradcem vybudovat tunel? Začít klesat u Plačic a pak vystoupat za stanicí Slezské předměstí?
https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&l=0&rm=9j95kxYalxgr0hEFiLNjF2hb0hnzhD1hAwhK1hA6g50gV9hInghOhMng1yhG0gO9hS1-.gvN8Rg9NPJgy0N0gmnLmgzNKF&x=15.8319595&y=50.2082600&z=14
Jen tak ne. Vadí jim tam parovod a ten se musí přeložit a taky most ten hlavní tah Hradcem
Nevyplatilo by se třeba Správě zaměstnat vlastní projektanty?
to by pak taky mohli mit i vlastni lidi na udrzbu a rekonstrukce 🙂
Na údržbu mají problém sehnat lidi kvůli nízkým mzdám.
Tak ať zaplatěj. Jednoduché řešení.
A když si najmou externí firmu, tak se ty mzdy platit nemusej?
Nehraje v tom roli především snadnější vymahatelnost objednaného a zaplaceného produktu od externisty, než od vlastního?
Cynik ve mne si říka ze v tom bude hrat svoji roli janabrachismus a moznost si u externiho dodavatele urvat nějaky všimný.. ale je mozne ze se pletu…
Nebo soutěžit design&build pro urychlení…
Soutěžit zvlášť projektanty a zhotovitele je obvykle efektivnější a levnější.
A nějaký relevantní zdroj této teorie?
https://transitcosts.com/wp-content/uploads/TCP_Final_Report.pdf
A mohli by ty projektanty sdílet třeba i s ŘSD a mohlo by se to jmenovat třeba Státní Ústav Dopravního Projektování (SUDOP).
Pravděpodobně ne a to z důvodu tabulkových platů a za to nikdo normální pracovat nebude.
SŽ nemá státní platy, ale mzdy. No ale bohužel není dostatečný nátlak na jejich zvýšení.
Nemocnice jako a.s. ve 100% vlastnictví kraje mívají nižší průměrné výdělky než totéž jako příspěvkovky – i minimální zaručené tarify jsou pro a.s. nižší než u p.o. – takže – platí Váš druhý výrok.
Za mne – jeden superúřad/superpodnik bude neřiditelný moloch, kde méně nadaní a pracovití udělají cokoli, aby se ti druzí nelišili (neumím je v daném oboru odlišit, ale doufám , že tam i někdo pracuje dobře). Životní zkušenost.
Jste si jistý, že by to byli ti lepší projektanti, kteří v ČR pracují? Nebo by tam skončilo to, co v SUDOPu raději nevzali?
Předpoklad hranicici s jistotou je, že by to byli úplně ti samí projektanti. Zadavatel železničních staveb bude pořád jen jeden a současně všichni železniční projektanti, kteří to dělat chtějí, to dělají už dnes. Poptávka značně převyšuje nabídku.
To záleží hlavně na tom, jak moc oligopolní je vztah SŽ – projektantské firmy.
Správa železnic má své projektanty. Je to odbor O9.
Proč by to dělala? Kdo by pak byl viník všeho kromě dopravců???
Ve zprávě mohlo zaznít, že na úsek Hradec – Týniště byla soutěž vypsaná už minulý týden.
😮😮😮
Nedojde k zvýšení rychlosti na 160km/h, ale AŽ na 160km/h. Například kolem Převýšova bude propad rychlosti právě kvůli zachování nádražní budovy. Jaké další propady rychlosti na trati budou? Jaká bude průměrná maximální rychlost na tomto 20km dlouhém úseku? O kolik se zkrátí cestovní doba expresů a rychlíků?
zkrátí cestovní doba? přece s každou utracenou miliardou musí cestovní doba vzrůst, aby si daňový poplatník mohl vychutnat jak se utrácejí „jeho“ peníze
Není v tom jenom zrychlení, třeba byste mohl vědět že v tom je bezpečnost provozu, zvýšení počtu spojů (vytlačení autobusové konkurence), moderní bezbariérová nástupiště. Myslím si že daňový poplatník se taky rád podívá na to že jeho stát není 100 let za opicemi.
Především druhá kolej. Ta umožní míjet se s protijedoucím vlakem kdekoliv, bez čekání ve stanici na protijedoucí vlak.
Ovšem když někdo nechápe rozdíl mezi rekonstrukcí ve stávající stopě a zdvojkolejněním, tak je to pak těžké.
vždyť o tom mluvím.
Není nad to stát před stanicí a čekat, až se vypraví v ní stojící osobák, jelikož se přeložilo křižování. Ten stojící osobák pak popotáhne k odjezdu a projíždějící rychlík se dá konečně do pohybu, aby stanicí projel. Jinak by totiž rychlík vlítnul mezi lidi odcházející od vlaku směrem k nádražní budově.
Jo 160kmh je krasny, ja jsem spise zvedav, jestli porad nechaji prejezdy.
Tak SŽ je schopna nechat přejezdy i při kompletní rekonstrukci I. tranzitního koridoru v roce 2023 s frekvencí 360 vlaků za den. Tady to přitom bude „jen“ trať II. kategorie.
Ve variantě se zbouráním budovy byla rychlost kromě Chlumce, kde bylo 120, všude alespoň 145 km/h (V130)
A v tom Převýšově se zachováním je to tedy kolik? Je tam významný propad, nebo jen ‚kosmetika‘ typu Ústí nad Orlicí, kde je pak stejně oblouk přes most nad soutokem, a k tomu patrně hlavně na truc nechaná díra na jedné straně a vykutané odloučené nástupiště na straně druhé?
140 pro I=130 mm
Nevíte, jak to má být s obloukem u Starého Báně?
https://mapy.cz/s/pakakodeca
Z obou stran to vypadá jako víceméně směrově rovná trať.
Něco přibližně takového. Vyhovovat to má pro 160 (V130) / 150 (V100)
https://mapy.cz/s/hulerehupa
Kolik by mohlo stát posunutí té nádražní budovy o několik metrů? V minulosti se takové akce dělaly, třeba v Klínci přesunuli rodinný domek kvůli stavbě D4.
Díky petici tam bude ta budova zavazet i nadále.. Asi by protestovali i proti posunu.
Nebude. Celá věc s propadem rychlosti totiž byla lež. 140/145 pro v130/150 fakt není 105, jak spržel v zájmu bourání tvrdil.
105 bylo ve variantě, kde před budovou mělo zůstat i nástupiště. Když se přesune, koleje se mohou přesunout blíže k budově a asi může být i větší převýšení.
SŽ prostě nechtěla vymýšlet novou variantu, tak z té s více přeložkami prostě kousek vystříhla a dolepila z „úspornější“ varianty a pak (správně) tvrdila, že takové řešení je nesmyslné. Až později uznala, že by to šlo i jinak.
Správa železnic, která s pravdou zachází jako něco mezi rádiem Jerevan a Josefem Goebbelsem, je bohužel už klasika…
U expresů se zkrátí jízdní doba výrazně, protože dnes tam žádné nejezdí, a právě druhá kolej umožní expresní vrstvu zavést. Podobně jako tomu bylo na trati do Budějovic.