Chebu znovu svitla naděje na elektrifikaci tratě do Německa

Západní expres v Chebu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czZápadní expres v Chebu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Na nedostatečnou kapacitu přechodů do Německa dlouhodobě poukazují i nákladní železniční dopravci.

Cheb má znovu naději, že by mohl být na elektrifikované železniční trati z České republiky do Německa. Naposledy se o této myšlence, kterou se město snaží roky prosadit, mluvilo na jednání zástupců německého parlamentu v Berlíně, na kterém byl i místostarosta Chebu Michal Pospíšil (ODS). Napojení elektrifikované tratě na Cheb mohlo být součástí připravované železniční magistrály Drážďany – Norimberk, řekl dnes novinářům.

„Jednalo se o tom, že tato myšlenka by měla navazovat na elektrifikaci trati mezi Drážďany a Norimberkem, která vede přes Hof a Marktredwitz. Pro nás je tato elektrifikace důležitá, protože v podstatě těch 20 kilometrů z Marktredwitz na státní hranice by se dalo do tohoto projektu zařadit,“ uvedl Pospíšil.

V Marktredwitz se běžně potkávají soupravy tří dopravců. Kromě na fotce nepřítomných Deutsche Bahn také dopravci Agilis a Oberpfalzbahn. Foto: Jan Sůra

V Marktredwitz se běžně potkávají soupravy tří dopravců. Kromě na fotce nepřítomných Deutsche Bahn také dopravci Agilis a Oberpfalzbahn. Foto: Jan Sůra

Připomněl, že mezinárodní smlouva o elektrifikaci trati Praha – Cheb – Norimberk byla podepsaná už v roce 1994. Ale zatímco na české straně se elektrická trakce dovedla až do Chebu a stavbaři upravili kolejový svršek až ke státní hranici, na německé straně se s napojením otálí. Pospíšil řekl, že by bylo vhodné, aby se do tlaku na naplnění dohody vložily i další instituce, například Karlovarský kraj.

Propojení po elektrifikované železnici s Německem by bylo totiž přínosem nejen pro ekonomiku Chebu a okolí, ale také pro turistický ruch v celém Karlovarském kraji, jehož tři lázeňská města jsou na sezamu UNESCO. Němci a vůbec turisté ze sousedních států přitom nyní tvoří hlavní část klientely lázní. Německo nicméně investici dlouhodobě odsouvá.

Chybějící kvalitní napojení na Německo, ale také na českou dálniční síť, je dlouhodobě jedním z faktorů, které brání dalšímu rozvoji Karlovarského kraje. O nutnosti lepšího dopravního spojení s regionem Horní Franky mluvil v pátek i předseda bavorské vlády Markus Söder, který v německém Selbu zahajoval Bavorsko-české týdny přátelství.

Na nedostatečnou kapacitu přechodů do Německa dlouhodobě poukazují i nákladní železniční dopravci.

Tagy Cheb elektrizace trati Norimberk - Marktredwitz
73 komentářů