Správa železnic soutěží projektanty pro jihomoravskou vysokorychlostní trať

Vysokorychlostní železnice ve Španělsku. Foto: RenfeVysokorychlostní železnice ve Španělsku. Foto: Renfe

Vlaky mají po nové trati jezdit rychlostí 320 km/h.

Správa železnic vypsala už čtvrtou soutěž na zpracovatele dokumentace pro územní rozhodnutí a EIA pro vysokorychlostní železnici.

V tendru s odhadovanou cenou 160 milionů korun vybírá firmu, která pokročí s projektovou přípravou vysokorychlostní trati VRT Jižní Morava. Ta povede z Modřic na jižním okraji Brna do Šakvic.

Celkem 33 kilometrů dlouhý úsek má být postaven až na rychlost 320 kilometrů v hodině. V Modřicích se napojí na chystanou vysokorychlostní trať z Prahy, v Šakvicích pak do stávající koridorové trati.

Trasa chystané VRT Jižní Morava (světle modře). Foto: Správa železnic

Trasa chystané VRT Jižní Morava (světle modře). Foto: Správa železnic

Kromě materiálu pro územní rozhodnutí má vítěz zpracovat i dokumentaci pro vlivů záměru na životní prostředí (EIA) nebo zapracovat požadavky dotčených úřadů a veřejnosti. Nově jsou v základu zakázky veškeré kroky potřebné k získání stanoviska EIA a zejména získání samotného územního rozhodnutí.

Správa železnic zpracovatele dokumentace vybírá u vysokorychlostních tratí metodou, která neřeší jen cenu, ale také zkušenosti uchazečů. Kvalita zájemců má v hodnocení váhu 40 %. Vítěz soutěže bude mít 21 měsíců od podpisu smlouvy na celkové zpracování dokumentace.

Správa železnic už soutěží projektanty pro VRT Moravská Brána z Prosenic do Hranic na Moravěnavazující úsek do Ostravy. Pro první úsek Běchovice – Poříčany už projektanty vybrala.

Předpokládaný termín získání pravomocného územního rozhodnutí je stanoven na 21 měsíců od účinnosti smlouvy o dílo uzavřené s vybraným dodavatelem. Celková předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 160 milionů korun.

Tagy Modřice - Šakvice Správa železnic Top VRT VRT Jižní Morava vysokorychlostní tratě
98 komentářů