Brno vítá plány na vysokorychlostní trať, odmítá ale terminál na okraji města i železniční obchvat

Stanice Brno, hl. nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStanice Brno, hl. nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Brněnským radním se nelíbí, že by některé rychlovlaky zastavovaly jen na kraji Brna.

Vedení Brna odmítá plány na vybudování železničního obchvatu nového brněnského nádraží pro trasu připravované vysokorychlostní tratě z Prahy do Brna a Břeclavi. Takzvaný „bypass“ má vést zhruba deset kilometrů na území města a navrhuje ho ve své studii Správa železnic. Radní proto rozhodli o zaslání připomínek.

Brněnská radnice plány na vysokorychlostní trať vítá, obchvat je ale jedním z bodů, se kterým nesouhlasí. Důvodem je nízká míra prověřenosti této tratě a případné zásahy do území města i přírody.

Městu se nelíbí ani plán vybudovat terminál Vídeňská na jižním okraji města, všechny vlaky by tak nemusely zastavovat v centru. „Nesouhlasíme s výstavbou terminálu na Vídeňské, a to z důvodu možného přetížení dopravy v této lokalitě. Dalšími podmínkami pro stavbu vysokorychlostní tratě jsou zajištění opatření proti šíření hluku a vibrací, zachování stávajících vazeb v území, jako jsou například cyklostezky, a vhodné využití krajinných a přírodě blízkých opatření. Neméně důležitá bude komunikace Správy železnic s veřejností, která by měla být s plány seznámena,“ řekl dodal Filip Chvátal, radní pro územní plánování a rozvoj (KDU-ČSL).

Podle primátorky Markéty Vaňkové celkově projekt vysokorychlostní tratě vnímají pozitivně. „Důsledkem bude zkrácení doby, po kterou budou lidé cestovat, což je předpokladem pro zkvalitnění a zvýšení dostupnosti města a jeho metropolitní oblasti. Preference veřejné hromadné dopravy je pro rozvoj Brna a jeho okolí důležitá. Město bude nadále požadovat, aby všechny vlaky zastavovaly na novém hlavním nádraží,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

 

Tagy brno Správa železnic Terminál Vídeňská VRT Praha - Brno
242 komentářů