Infrastruktura Železnice Zprávy

Správa železnic prodává čtyři nádraží, dosud je nikdo nechtěl

Nádraží Dolní Poustevna. Pramen: SŽDC
Nádraží Dolní Poustevna. Pramen: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty podniká další pokus, jak se zbavit čtyř nepotřebných nádražních budov. K závěru se chýlí především výběrové řízení na kupce velké staniční budovy v Dolní Poustevně ve šluknovském výběžku. Uzavírka nabídek byla 18. října.

SŽDC na dotaz, zda se přihlásil nějaký zájemce, neodpověděla. „Ve věci dosud nebylo rozhodnuto. Další nakládání s touto nemovitostí se bude odvíjet od výsledku veřejné soutěže,“ uvedla pouze obecně mluvčí železničářů Nela Friebová.

Správa železnic budovu nabízí za 2,1 milionu korun, v podmínkách soutěže nicméně zájemcům umožnila nabídnout i nižší cenu. Důvodem je zřejmě fakt, že zájemci se nehrnou. Před několika lety málem budovu právě za 2,1 milionu koupilo město, nakonec si to ale rozmyslelo.

U druhé výpravní budovy, která se nalézá v Horním Slavkově na Sokolovsku, mají zájemci čas na podání nabídek až do konce října. Správa železnic „nastřelila“ cenu 735 tisíc korun, i zde nicméně připouští nižší nabídky. Ani tuto budovu se v minulosti nepodařilo prodat.

Až do začátku ledna mají čas zájemci o bývalou nádražní budovu v Mnichovicích a Chrášťanech u Rakovníka. Podmínky k prodeji jsou na stránkách SŽDC.

„Pokud je prokázána nepotřebnost majetku pro SŽDC, musí s prodejem nejprve souhlasit Správní rada SŽDC a následně (na základě žádosti předložené k projednání do vlády prostřednictvím Ministerstva dopravy, přičemž součástí žádosti je i kladný výsledek mezirezortního připomínkového řízení) musí souhlas vyslovit i vláda ČR. Kupní smlouvu může SŽDC uzavřít až po vydání usnesení vlády,“ doplnila Friebová.

Dotaz deníku Zdopravy.cz k dalším chystaným prodejům nádraží ponechala SŽDC bez odpovědi. Jedno nádraží aktuálně kupuje obec Hevlín; ta ovšem budovu v Hevlíně získá s celou tratí z Hrušovan nad Jevišovkou.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Václav
Host
Václav

SŽDC na dotaz, zda se přihlásil nějaký zájemce, neodpověděla. „Ve věci dosud nebylo rozhodnuto. Další nakládání s touto nemovitostí se bude odvíjet od výsledku veřejné soutěže,“
Na otázku, jestli jsem dnes napsal příspěvek do diskuse odpovídám: Ještě jsem se nerozhodl.
To jeden čumí, co ti mluvčí někdy vypustí. 🙁

bohyn
Host
bohyn

Proč by měla komentovat VŘ které je stále otevřené? A je celkem logické, že další osud budov závisí na výsledku VŘ.

kakov
Host
kakov

inteligentní člověk by odpověděl trochu k věci, jak souvisí počet zájemců eventuálně to zda se vůbec někdo přihlásil s dalším využitím??

Pkiii
Host
Pkiii

V Mnichovicích se nejedná o prodej budovy zastávky, nýbrž o prodej drážní domku ležícího cca 1,5 km daleko směrem ke Strančicím, viz https://mapy.cz/s/bofumetulo

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

V těch 750 litrech za rozpadlej Horní Slavkov jsou i ty smažky, co tam přebejvaj, nebo ty budou za příplatek?

X 1
Host
X 1

Kupující kupuje budovu se vším příslušenstvím. Dle vyjádření pražské sociopatoložky Dobromily Sluníčkové, která se na Správě Ženijní a Demoliční Cesty zabývá homelesbismem a smažením, bude nový majitel nemovitosti povinen se o obyvatele postarat. A to jak po stránce psychologické, tak i materiální. Po mnohaletém výzkumu v laboratoři i přímo v terénu, tato státní vědma, vypracovala pro SŽDC, potažmo budoucí soukromé nabyvatele nádraží, obsáhlý a náročný program, jak s obyvateli nádraží pracovat a vytvořit si k nim láskyplné pouto. Výše zmíněné osazenstvo strádá. Jejich depresivní stavy jsou vyvolané materiálním nedostatkem. Takže, aby fetky a alkáči neměli depku, majitel nádraží (sždc, privátní… Číst vice »

Karel
Host
Karel

A cestující budou čekat v mraze a na dešti?

Radek Janata
Host
Radek Janata

To mluvíte o té Dolní Poustevně? Tam vzhledem k frekvenci cestujících bohatě stačí přístřešek, jako na jiných obdobných stanicích a zastávkách.

Bivoj
Host
Bivoj

Z těch budov by mohly být dobré ubytovny pro sociálně slabé spoluobčany. Mít víc peněz, jdu do toho.

AAA
Host
AAA

tak ve Slavkově je už trh v tomto směru dávno saturován vhodnejšími objekty. a to nádraží extra velký není.

Bivoj
Host
Bivoj

Ale ta budova na fotce, Dolní Poustevna, vypadá dobře, tam by se jich vešlo. A když ne našich, tak těch , co teprv připlavou…

Karel
Host
Karel

Jen bych ten kravín ještě trochu přemaloval 🙂

xyz
Host
xyz

Ani sama SŽDC tyto budovy nechce a ani nepotřebuje, přesto na ni byly od ČD převedeny a Českým dráhám, a. s., za ně SŽDC zaplatila. 🙂 Nejparadoxnější to celé je u budovy v Horním Slavkově, tedy na trati, která byla učiněna nesjízdnou již v roce 1997 Českým dráhami, s. o. Nyní ji tedy má v majetku správce infrastruktury, který infrastrukturu náležející k oné budově de facto ani nikdy nespravoval (a to ani ve významu „neměl ve správě“, ani ve významu „neopravoval“) – stala se nesjízdnou 5,5 roku předtím, než SŽDC vůbec byla (a to coby de facto „prázdná schránka“, do… Číst vice »

noerf
Host
noerf

xyz: Takových nádraží SŽDC od ČD koupilo několik, v podstatě prázdné baráky s tím, že technologie se dali do nových technologických domků mimo výpravní budovy ČD. A pak některé polorozpadlé budovy s nějakými nájemci, kde se do oprav nasype více než do toho daly ČD za třicet let před prodejem a ceny prodeje budovy. Stejně jako TÚDC SŽDC by měla být vlastníkem kabelů, když přes ní jdou investice a ne ČD Telematika. Holt SŽDC byla postavena s úmyslem, aby zbytečně kupovala předražené majetky, zboží a služby od ČD, kde lze utopit libovolně vysokou částku (například nakonec velmi drahé lokomotivy od… Číst vice »

AAA
Host
AAA

ale tak je to podle modrých v porádku, bo zákon a porádek musí být!

Vojta
Host
Vojta

Ale zastávku v Nectavě, o kterou zájem je, chci u radši zbourat… 🙁

Vojta
Host
Vojta

*chcou

Karel Kučera
Host
Karel Kučera

chtějí !

Vojta
Host
Vojta

Na Moravě se používá chcou (resp. podobné varianty) – sice to ještě není kodifikované ale to je otázka času – na rozdíl od švédskyho „chtějí“ je to pravidelný způsob časování tohoto slovesa.

Karel
Host
Karel

Pravidelné časování slovesa chcouti…

X 1
Host
X 1

Univerzita Holomóc – Fakulta Hanáckého křápání v Břôchotíně.

Chcu, chceš, chce, chcem, chcete, chcou.
A včil něco o počasí. Dožerte tvargle, dopite režnó a veskloňujte Chčije, ….
😉

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Kodifikovaná moravština. No nene 🙂 Pokus se bude vážně kodifikovat to podivné „vidijou“, „rožni“ a jiné podobné východní radovánky, bude s jazykem českým už nadobro Amen.

Jerry
Host
Jerry

Rožni je normální slovo ..jen cehuni mrvi češtinu.

Bivoj
Host
Bivoj

A jak je po moravsku zhasnout ?

Karel
Host
Karel

Když se češský mohlo zkrátit na český a vyssavač na vysavač, tak proč by nemohlo být kodifikováno i to rožínání. A kodifikovat tvary „vidijou“ i „viděj“ by bylo na místě – kdo normální řekne „oni vidí“?

Teď už jen vymyslet, jak se z jazykové odbočky vrátit zpátky k tématu.

Xaver
Host
Xaver

kdo normální řekne „oni vidí“?

No to je fakt. Dal bych pokračoval kodifikací tvarů bysem, bysme, vokno, srce, deme, dete, dou atd. 😉

Jan Hojsák
Host
Jan Hojsák

Tak tohle diskuzní vlákno mě vážně pobavilo 😀

Poudy
Host
Poudy

Snad chcó ne?

PetrB
Host
PetrB

Tak to jste mohli rovnou napsat, že se prodává ještě nádraží Chrášťany v okrese Rakovník na trati 126 Rakovník – Louny a nádraží Mnichovice v okrese Praha-východ na trati 221, Praha – Benešov nabídky na, podání do 6. ledna 2020
https://www.szdc.cz/o-nas/nemovitosti/prodej-nemovitosti

Hodně štěstí
Host
Hodně štěstí

Třeba jsou to články na pokračování. 🙂

Jan Sůra
Admin

Mohli a už doplnili, díky.

Pkiii
Host
Pkiii

Doplnili, ale špatně. Jak jsem psal o něco výše, v Mnichovicích se vůbec nejedná o prodej nádraží, ale jde o prodej 1,5 km vzdáleného drážního domku https://mapy.cz/s/bofumetulo. Ten domek je opuštěný možná přes 20 let, ruina to ještě není, ale už moc nechybí.

Fox
Host
Fox

Nejedná se o Chrášťany na trati 126, ale o Chrášťany zastávka na trati Krupá – Kolešovice.

Jmfjv
Host
Jmfjv

Jste si jistý nádražím v Chrášťanech na trati Rakovník – Louny? Pak by mě docela zajímalo, kolik za tu lehce oprýskanou budovu s nájemníkem, dopravní kanceláři, čekárnou a dalším zázemím stanice, kdo dá. 🙂 Osobně tipuji (nevím, je tipuji) že jde o budovu ve stejné obci, leč na jiné trati.- na tzv. Kolešovce. Nejsem realitní makléř, ale také to není žádný superkauf.

Míra
Host
Míra

Jde skutečně o budovu na Kolešovce. Je sice ve špatném stavu a pro dopravu na trati sloužila před mnoha lety. Ale protože ji nikdo nepřestavoval, zachovala se v původním stavu.