umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Železnice Zprávy

Správa železnic prodává čtyři nádraží, dosud je nikdo nechtěl

Nádraží Dolní Poustevna. Pramen: SŽDC
Nádraží Dolní Poustevna. Pramen: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty podniká další pokus, jak se zbavit čtyř nepotřebných nádražních budov. K závěru se chýlí především výběrové řízení na kupce velké staniční budovy v Dolní Poustevně ve šluknovském výběžku. Uzavírka nabídek byla 18. října.

SŽDC na dotaz, zda se přihlásil nějaký zájemce, neodpověděla. „Ve věci dosud nebylo rozhodnuto. Další nakládání s touto nemovitostí se bude odvíjet od výsledku veřejné soutěže,“ uvedla pouze obecně mluvčí železničářů Nela Friebová.

Správa železnic budovu nabízí za 2,1 milionu korun, v podmínkách soutěže nicméně zájemcům umožnila nabídnout i nižší cenu. Důvodem je zřejmě fakt, že zájemci se nehrnou. Před několika lety málem budovu právě za 2,1 milionu koupilo město, nakonec si to ale rozmyslelo.

U druhé výpravní budovy, která se nalézá v Horním Slavkově na Sokolovsku, mají zájemci čas na podání nabídek až do konce října. Správa železnic „nastřelila“ cenu 735 tisíc korun, i zde nicméně připouští nižší nabídky. Ani tuto budovu se v minulosti nepodařilo prodat.

Až do začátku ledna mají čas zájemci o bývalou nádražní budovu v Mnichovicích a Chrášťanech u Rakovníka. Podmínky k prodeji jsou na stránkách SŽDC.

„Pokud je prokázána nepotřebnost majetku pro SŽDC, musí s prodejem nejprve souhlasit Správní rada SŽDC a následně (na základě žádosti předložené k projednání do vlády prostřednictvím Ministerstva dopravy, přičemž součástí žádosti je i kladný výsledek mezirezortního připomínkového řízení) musí souhlas vyslovit i vláda ČR. Kupní smlouvu může SŽDC uzavřít až po vydání usnesení vlády,“ doplnila Friebová.

Dotaz deníku Zdopravy.cz k dalším chystaným prodejům nádraží ponechala SŽDC bez odpovědi. Jedno nádraží aktuálně kupuje obec Hevlín; ta ovšem budovu v Hevlíně získá s celou tratí z Hrušovan nad Jevišovkou.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Václav

SŽDC na dotaz, zda se přihlásil nějaký zájemce, neodpověděla. „Ve věci dosud nebylo rozhodnuto. Další nakládání s touto nemovitostí se bude odvíjet od výsledku veřejné soutěže,“
Na otázku, jestli jsem dnes napsal příspěvek do diskuse odpovídám: Ještě jsem se nerozhodl.
To jeden čumí, co ti mluvčí někdy vypustí. 🙁

bohyn

Proč by měla komentovat VŘ které je stále otevřené? A je celkem logické, že další osud budov závisí na výsledku VŘ.

kakov

inteligentní člověk by odpověděl trochu k věci, jak souvisí počet zájemců eventuálně to zda se vůbec někdo přihlásil s dalším využitím??

Pkiii

V Mnichovicích se nejedná o prodej budovy zastávky, nýbrž o prodej drážní domku ležícího cca 1,5 km daleko směrem ke Strančicím, viz https://mapy.cz/s/bofumetulo

Ferenc Futurista

V těch 750 litrech za rozpadlej Horní Slavkov jsou i ty smažky, co tam přebejvaj, nebo ty budou za příplatek?

X 1

Kupující kupuje budovu se vším příslušenstvím. Dle vyjádření pražské sociopatoložky Dobromily Sluníčkové, která se na Správě Ženijní a Demoliční Cesty zabývá homelesbismem a smažením, bude nový majitel nemovitosti povinen se o obyvatele postarat. A to jak po stránce psychologické, tak i materiální. Po mnohaletém výzkumu v laboratoři i přímo v terénu, tato státní vědma, vypracovala pro SŽDC, potažmo budoucí soukromé nabyvatele nádraží, obsáhlý a náročný program, jak s obyvateli nádraží pracovat a vytvořit si k nim láskyplné pouto. Výše zmíněné osazenstvo strádá. Jejich depresivní stavy jsou vyvolané materiálním nedostatkem. Takže, aby fetky a alkáči neměli depku, majitel nádraží (sždc, privátní… Číst vice »

Karel

A cestující budou čekat v mraze a na dešti?

Radek Janata

To mluvíte o té Dolní Poustevně? Tam vzhledem k frekvenci cestujících bohatě stačí přístřešek, jako na jiných obdobných stanicích a zastávkách.

Bivoj

Z těch budov by mohly být dobré ubytovny pro sociálně slabé spoluobčany. Mít víc peněz, jdu do toho.

AAA

tak ve Slavkově je už trh v tomto směru dávno saturován vhodnejšími objekty. a to nádraží extra velký není.

Bivoj

Ale ta budova na fotce, Dolní Poustevna, vypadá dobře, tam by se jich vešlo. A když ne našich, tak těch , co teprv připlavou…

Karel

Jen bych ten kravín ještě trochu přemaloval 🙂

xyz

Ani sama SŽDC tyto budovy nechce a ani nepotřebuje, přesto na ni byly od ČD převedeny a Českým dráhám, a. s., za ně SŽDC zaplatila. 🙂 Nejparadoxnější to celé je u budovy v Horním Slavkově, tedy na trati, která byla učiněna nesjízdnou již v roce 1997 Českým dráhami, s. o. Nyní ji tedy má v majetku správce infrastruktury, který infrastrukturu náležející k oné budově de facto ani nikdy nespravoval (a to ani ve významu „neměl ve správě“, ani ve významu „neopravoval“) – stala se nesjízdnou 5,5 roku předtím, než SŽDC vůbec byla (a to coby de facto „prázdná schránka“, do… Číst vice »

noerf

xyz: Takových nádraží SŽDC od ČD koupilo několik, v podstatě prázdné baráky s tím, že technologie se dali do nových technologických domků mimo výpravní budovy ČD. A pak některé polorozpadlé budovy s nějakými nájemci, kde se do oprav nasype více než do toho daly ČD za třicet let před prodejem a ceny prodeje budovy. Stejně jako TÚDC SŽDC by měla být vlastníkem kabelů, když přes ní jdou investice a ne ČD Telematika. Holt SŽDC byla postavena s úmyslem, aby zbytečně kupovala předražené majetky, zboží a služby od ČD, kde lze utopit libovolně vysokou částku (například nakonec velmi drahé lokomotivy od… Číst vice »

AAA

ale tak je to podle modrých v porádku, bo zákon a porádek musí být!

Vojta

Ale zastávku v Nectavě, o kterou zájem je, chci u radši zbourat… 🙁

Vojta

*chcou

Karel Kučera

chtějí !

Vojta

Na Moravě se používá chcou (resp. podobné varianty) – sice to ještě není kodifikované ale to je otázka času – na rozdíl od švédskyho „chtějí“ je to pravidelný způsob časování tohoto slovesa.

Karel

Pravidelné časování slovesa chcouti…

X 1

Univerzita Holomóc – Fakulta Hanáckého křápání v Břôchotíně.

Chcu, chceš, chce, chcem, chcete, chcou.
A včil něco o počasí. Dožerte tvargle, dopite režnó a veskloňujte Chčije, ….
😉

Martin Hanzal

Kodifikovaná moravština. No nene 🙂 Pokus se bude vážně kodifikovat to podivné „vidijou“, „rožni“ a jiné podobné východní radovánky, bude s jazykem českým už nadobro Amen.

Jerry

Rožni je normální slovo ..jen cehuni mrvi češtinu.

Bivoj

A jak je po moravsku zhasnout ?

Karel

Když se češský mohlo zkrátit na český a vyssavač na vysavač, tak proč by nemohlo být kodifikováno i to rožínání. A kodifikovat tvary „vidijou“ i „viděj“ by bylo na místě – kdo normální řekne „oni vidí“?

Teď už jen vymyslet, jak se z jazykové odbočky vrátit zpátky k tématu.

Xaver

kdo normální řekne „oni vidí“?

No to je fakt. Dal bych pokračoval kodifikací tvarů bysem, bysme, vokno, srce, deme, dete, dou atd. 😉

Jan Hojsák

Tak tohle diskuzní vlákno mě vážně pobavilo 😀

Poudy

Snad chcó ne?

PetrB

Tak to jste mohli rovnou napsat, že se prodává ještě nádraží Chrášťany v okrese Rakovník na trati 126 Rakovník – Louny a nádraží Mnichovice v okrese Praha-východ na trati 221, Praha – Benešov nabídky na, podání do 6. ledna 2020
https://www.szdc.cz/o-nas/nemovitosti/prodej-nemovitosti

Hodně štěstí

Třeba jsou to články na pokračování. 🙂

Jan Sůra

Mohli a už doplnili, díky.

Pkiii

Doplnili, ale špatně. Jak jsem psal o něco výše, v Mnichovicích se vůbec nejedná o prodej nádraží, ale jde o prodej 1,5 km vzdáleného drážního domku https://mapy.cz/s/bofumetulo. Ten domek je opuštěný možná přes 20 let, ruina to ještě není, ale už moc nechybí.

Fox

Nejedná se o Chrášťany na trati 126, ale o Chrášťany zastávka na trati Krupá – Kolešovice.

Jmfjv

Jste si jistý nádražím v Chrášťanech na trati Rakovník – Louny? Pak by mě docela zajímalo, kolik za tu lehce oprýskanou budovu s nájemníkem, dopravní kanceláři, čekárnou a dalším zázemím stanice, kdo dá. 🙂 Osobně tipuji (nevím, je tipuji) že jde o budovu ve stejné obci, leč na jiné trati.- na tzv. Kolešovce. Nejsem realitní makléř, ale také to není žádný superkauf.

Míra

Jde skutečně o budovu na Kolešovce. Je sice ve špatném stavu a pro dopravu na trati sloužila před mnoha lety. Ale protože ji nikdo nepřestavoval, zachovala se v původním stavu.