Prodej tratě obci Hevlín jde na vládu, provozovatelem bude Railway Capital

Nádraží Hevlín. Pramen: www.hevlin.czNádraží Hevlín. Pramen: www.hevlin.cz

Sedmikilometrová trať z Hrušovan nad Jevišovkou do Hevlína má před sebou už jen poslední krok k odstátnění. Ministerstvo dopravy poslalo

Sedmikilometrová trať z Hrušovan nad Jevišovkou do Hevlína má před sebou už jen poslední krok k odstátnění. Ministerstvo dopravy poslalo návrh na odprodej obci Hevlín ke schválení do vlády. Už před více než čtyřmi měsíci prodej schválila správní rada Správy železniční dopravní cesty.

Obec za trať zaplatí 2,222222 milionu korun. Z materiálu pro vládu přitom vyplývá, že ve třetím prodejním kole nebyla jediným zájemcem. Nabídku na odkup trati poslal i Jiří Kotas, který je podle obchodního rejstříku předsedou brněnského Klubu přátel kolejových vozidel. Jeho nabídka činila 1,5 milionu korun.

Obec podle starosty Antonína Pichaniče na souhlas vlády netrpělivě čeká, neboť chce celou transakci vypořádat ještě letos. Má na to v rozpočtu peníze. Jasný záměr má obec především s budovou nádraží. „Chceme zbudovat muzeum Hevlína,“ uvedl Pichanič.

Pokud jde o trať samotnou, jejím provozovatelem bude společnost Railway Capital Jana Šatavy. Obě strany předběžnou dohodu potvrdily. „Uvažujeme i o objednávce vlaků,“ doplnil Pichanič. Další možností je podle něj provoz turistických drezín.

SŽDC vyhlásila první kolo soutěže v červenci 2018, a to za minimální cenu 28 milionů korun. Nikdo se nepřihlásil, a tak v říjnu bylo vyhlášeno druhé kolo s cenou tři miliony korun. Ani do něj nepřišla žádná nabídka, načež SŽDC snížila cenu ve třetím kole na 1,5 milionu. To přilákalo dva zájemce. Vítěz má povinnost dráhu pět let provozovat.

Správě železniční dopravní cesty se nedávno podařilo najít kupce i na patnáctikilometrovou jihomoravskou lokálku z Čejče do Uhřic. Novým majitelem by se měla stát firma TMŽ podnikatele Martina Dvořáka, nyní se čeká na souhlas vlády. Naopak pro lokálku Velká Kraš – Vidnava v Jesenickém výběžku se kupec nenašel, a tak ji SŽDC poslala do správního řízení na zrušení. Postupuje tak podle vládou schváleného materiálu z roku 2012.

Tagy SŽDC Top trať Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín
34 komentářů