Správa železnic odkládá kvůli nedostatku peněz první větší opravy tratí, posune je na příští rok
Stavební stroj RUS 1000 S. Pramen: Swietelsky Rail
Rozpočet na údržbu je i přes škrty vyšší než v roce 2020.
Rozpočet na údržbu je i přes škrty vyšší než v roce 2020.
A u silnic je to jak? Také máme silnice, které jsou ve špatném stavu a přitom plánujeme a stavíme nové dálnice. Prostě těch priorit je více a tam kde se podaří sehnat peníze, tak tam se to bude realizovat.
Kdo hledá, najde. I peníze aneb kde je vůle, je i cesta.
https://zdopravy.cz/tgv-je-po-31-letech-opet-v-cesku-preprava-vysla-na-vice-nez-milion-korun-115946/
Dobrá správa je tedy pěkně drzá, že si stěžuje na nedostatek peněz a odsouvá opravy trati. Hlavně že na saškárnu s 40 let starým šrotem se 10 milionů našlo. Co čekat v tom našem Kocourkove. Pritom vysokorychlostní vlaky máme v Česku už 20 let. Ale díky Dobré správě s nimi aspoň těch 230 nikde jezdit nejde.
SŽ přišla o dvě miliardy, proto škrtá a vy ji předhazujete akci za 5 milionů? Ty počty trochu nesedí, ne? Na vysokorychlostní železnici opravdu podmínky a když se s tím konečně začalo něco dělat, tak držkujete.
Jak pravicově tradiční. Osekat údržbu. A nechat dluhy dalším vládám.
Píšete mi z duše, mám ten samý názor.
Holt se tady minimálně posledních 8 let zvesela hodovalo a rozhazovalo peníze, to asi tak donekonečna nejde.
Myslíte těch 8 let s nejnižším schodkem v historii republiky? :))) Tempo zadlužování česka při covidu bylo spíš pod evropským průměrem a na konci Babišovy vlády byl schodek v poměru k HDP nižší, než s jakým zemi přebíral. A ne, ANO jsem fakt nevolil, oligarchy a další pravičáky ze srdce nesnáším, jen dávám data na pravou míru.
„Tempo zadlužování česka při covidu bylo spíš pod evropským průměrem a na konci Babišovy vlády byl schodek v poměru k HDP nižší, než s jakým zemi přebíral.“ Kdo lže, ten i krade.
Přestože ODS a hlavně její přístup k (veřejné) dopravě nemám rád, tak (infrastrukturní) dluhy dělala i levice, včetně té komunistické, že.
Toto není výsada pravice, zase.
Jste demagog. Na údržbu tu dlabou úplně všichni ve všem co je státní.
A jen o článek níže si přečteme že Praha-Most za 40 min. díky VRT…. Ha ha.
A to ještě s vynecháním Slaného a Loun, zato se zastávkou v polích pod Řípem dostupnou ideálně jen po silnici. 🙂 No, tohle je možná opravdu lepší nechat vlhkým snům, byť jinak pro „železné dálnice“ jsem (ale s vazbou na stávající uzly v sídlech).
Louny nic vynechávat nebude. Ty budou z obou stran na nové trati.
„Snížení alokace finančních prostředků na provozuschopnost se v letošním roce projeví zejména časovým posunem harmonogramu realizace akcí komplexnějšího charakteru (cyklická údržba),“ – to že řekla? To musí být ženská! Takhle vzletně mluvit! 😀
To je šílená věta! 😀
Spočítal někdy někdo jaká je OPTIMÁLNÍ částka na každoroční údržbu tratí?
A co že dělala SŽ ohledně údržby tratí doteď, když měla v minulých letech dostatek peněz?
Čerpala, čerpala.
Převážela TGV.
A to TGV snad platí některá stavební firma?
Prý na ně také přispívají, aby za to SŽ sama nevydala takovou ‚pálku‘. Inu, mají zájem, aby se stavělo, jedno co, hlavně hodně.
A proč se teda rozjíždí akce, jako jsou Lovosice? Ne že by výtahy a vysoké perony nebyly potřeba, ale funguje to tam takhle asi 60 let a momentálně to nevykazuje vady, které by omezovaly provoz, tak nějaký rok nebo 2 navíc, to asi všichni přežijou.
Vnitřní dluh…
Stejně jako u silnic nižších tříd – s tím rozdílem, že tam se nechají jezdit auta i (nově místo vlaků zavedené) autobusy klidně i dírami, zatímco dráhy postupně pozavírají. A to se chce.
Začínají mne tu články o správě železnic rozesmívat, přivezeme po desetiletích retro TGV, aby jste viděli co stejně u nás ještě dlouho neuvidíte, do Mostu z Prahy za patnáct let za 80minut a pak nakonec není ani na klasickou údržbu tratí, ale vono to Ztko spraví :-). Raději se na tu VTR omlouvám se“ vyserte“ a opravte to co je třeba, aby to aspoň jezdilo 160km co nejvíce kde to jde.
Protože stejně na údržbu VTR nebudou prachy a bude se jezdit zase sice rovněji, ale pomalu 🙂 🙂 🙂
taky to tak vidím..
Nadávejte na ministerstvu, tohle není vina SŽ.
Ministerstvo může za to, že SŽ sdoutěží akce o 1/3 dráž než je dohadovaná cena?
Údržbové akce? 😀 chápete doufám, že to jsou dva rozdílné balíky peněz mezi kterými se nepřelévá, a že před inflací v tom balíku bylo v roce 2020 22 miliard a dnes 14,35? (Ne, fakt tam nebylo 14,2 to je lež.)
:DDD nejsou prachy ani na platy traťovek a maximum se dělá svépomocí, ale ok.
Není čas na výměnu v Dlážděné?
Spíš na nábřeží. Tohle je jen a pouze jejich vina. Údržba už se tak dělá tím nejextrémnějším možným low costem se všemi jeho negativy.
A přesto, že je to extrémní low cost, tak to vyjde dráž než je odhadovaná cena.
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-chce-urychlit-vyluku-u-cernosic-betonaz-probehne-zitra-73740/
„Zítra přijede speciální betonovací vlak“
Normální firma by na zabetonování stožárové patky nepotřebovala vozit celý vlak. Obzvlášť, když je ta patka necelý metr od cesty.
To je trochu specifický případ krizové opravy daný privatizací TSS a redukcí vybavení traťovek.
Jenomže ten vlak už existuje a z pochopitelných důvodů ho SŽ mít musí. A pak už je levnější ho tam i s lidma poslat, než řešit extra mix, extra bagr atd.
Normální firma by se v tomto případě zachovala úplně stejně jako SŽ. Proč by měla SŽ betonovat patku složitým způsobem, když pro tento účel byla vyvinuta kvalitní mechanizace. V textu Vás mohl zmást název betonovací vlak – nejde o žádný vlak, ale o strojní zařízení umístěné na železničních vozech. Vlastní ho EŽ, která tímto postupem patky běžně realizuje. Je to rychlé, kvalitní a vyžaduje to minimální počet pracovníků. Navíc to stálo poblíž uvedeného místa v Radotíně.SŽ běžně patky nebetonuje, takže takový stroj nemá. Buďme objektivní.
Jako že to je dědictví po době, kdy na to srali jediné správné ČD?
Kdyby nevyhazovali peníze na nesmysly .. typu přejezd v poli za xxx milionu anebo infostánky..tak by peníze byly.
Zveřejnil někdo návrh nebo analýzu, jak náklady na investiční akce nebo rekonstrukce na železnici reálně snížit? A jak jsou předražené oproti adekvátním stavbám v zahraničí? Matně si pamatuji, že se před lety řešila cena dálnic v Česku. Prý jsou mnohem dražší než za kopečky – a pak z toho bylo srovnání dálnice c širokém údolí s dálnicí před hory. Nebo jak se ŘSD snažilo donutit firmy k co nejnižším cenám a k zapojení více dodavatelů ze zahraničí, a byla z toho ostuda typu o víc jak rok delší opravy a dopravních omezení na D1 nebo nedokončení prací před začátkem zimního… Číst vice »
Muselo by odejít celé MD a SŽ. Železnice je monopol pár mafiánů, nastavujících ceny jeden podle druhého. Žádné „vyhladovění“ to fakt nespraví, naopak.
Ptal jsem se na reálnou variantu, podloženou fakty. Tak zase nic 🙁
Zkuste přemýšlet a neptat se, třeba na něco přijdete. V případě údržby je to celkem jasné, kde dělá SŽ chybu.
Ještě lepší odpověď, taková hodná populistického politika. Je to špatně, já bych to udělal líp, ale nepovím vám, jak, protože to je přece všem jasné 😀
Opravdu inteligentní odpověď, to nemohu říct 🙂
Asi jediný účinný krok by bylo vybudovat pod hlavičkou SŽ vlastní stavební a rekonstrukční kapacity, tak aby nebylo nutné vše soutěžit. Ovšem to dodavatelé, kteří fakticky v resortu MD vládnou, nikdy nepřipustí.
Kdyby se postavila nová trať z Chocně do Ústí nad Orlicí, jsou to dobře investované peníze. Udělat generálku staré tratě jsou hůř využité peníze. U Peček probíhá „modernizace“, ale třetí kolej se neudělá. Peníze lítají oknem, výluky jsou dlouhé, opakovaně tam jsou nickolejné výluky (Pardubice, Bezpráví). Pro cestující i dopravce to je spousta komplikací. Obecně chybí jakákoliv koordinace výluk. Jeden týden se vyřezává vegetace, týden na to zafouká a spadne strom a nejezdí se 2-3 hodiny. O měsíc později se dělá úpravu GPK. Další měsíc se dělá výměna pražců,… A to je tu ještě neschopnost SŽ výluku zkrátit, pokud je… Číst vice »
Ano, a přesně tak to Kupka naplánoval. Ikdyž Bezpráví začalo rok před volbama.
Ukončovat výluku před plánovaným koncem se nesmělo z důvodu NAD dopravců, protože dopravce pak prskal, že má ještě na 2 hodiny sjednanou NAD, kterou musí zaplatit. Takže aby SŽ(DC) nebyla za špatnou, tak byl zákaz ukončovat výluky dřív.
A také z toho důvodu, že by příště nemuseli dostat výluku ve stejném rozsahu, i kdyby to bylo potřeba, takže preventivně se to drželo do času, aby pak nepřišlo krácení.
Však si osobní doprava může ve vyluce pokračovat. Třeba kvůli obratu souprav, personálu. Nákladní dopravce si počká, ten samozřejmě nespěchá.
Oblíbená výmluva na dráze. Ono to nejde, nikdy se to tak nedělalo.
Klidně to může být nastavené tak, že když bude výluka ukončená dřív, můžou za to být mimořádné prémie.
Zrovna dneska sme čekali hodinu, než výluku ukončila SŽ, ale mechanismy už byly z tratě.
Jenže jde o to, že právě osobní dopravce prskal, že má NAD objednanou na 8 hodin a výluka trvala jen 6, takže 2 hodiny zbytečné NAD. Aby pak vznikem takových prémií to nebylo na úkor kvality, kdy by byl tlak na rychlejší ukončení, aby byly prémie. Navíc furt tu je to riziko, že by pak hrozilo (obzvláště na koridoru), že by schvalovatel řekl: Minule Vám stačilo 6 hodin, tak teď taky dostanete 6. A pak by se něco objevilo a výluka by se musela prodlužovat. Takže osobně si myslím, že je lepší mít delší výluku, než pak muset prodlužovat. A… Číst vice »
No, ještě že tak…. Nevím, proč bychom měli my rekonstruovat trať Blatno – Petrohrad..taková strašná dálka …. Jedině, že by se podílelo i Polsko a Bělorusko.
Já bych to viděl krom koncového Maďarska a Ruska na Slovensko, Polsko, Litvu a Lotyšsko.
Znovu další lež J. Sůry…
Rozpočet na údržbu je i přes současné ceny výrazně nižší než v roce 2020. Stačí se podívat do výroční zprávy na stránkách SŽ (str.36). V roce 2020 šlo 22,1 mld. Kč.
Místo na údržbě by se podle mého názoru měly hledat úspory ve vnitřním fungování organizace… v efektivitě jednotlivých činností, (nejen) v administrativě. A tam jsou podle mě velké rezervy.
Když to je pro ně asi těžký… Na Dlážděné je zvykem, že se spíš neschopnému zaměstnanci vytvoří oddělení, než aby ho donutili fungovat lépe.
Ano, třeba v Německu má správce infrastruktury vlastní oddělení na projektování staveb. To by byly ročně ušetřené destíky milionů a za pár let i stovky…
Důležité je, že se najdou peníze na vláček TGV primárně určený pro šotouše. A netvrďte mi, že to platí sponzoři…
Na vláček se peníze najdou, ale na provoz a opravy eskalátorů a travelátorů na hlavním nejsou ……aneb styl řízení pana manekýna ….
Stručně řečeno, podfinancovanou železnici podfinancujene ještě více.
A jinak řečeno, je vlastně úplně jedno, kolik peněz SŽ dostane, vždycky to bude málo.
Ale vždycky toho velkou část rozhází za krávoviny.
Na údržbu? 😀 to jako fakt? Ty peníze jsou od začátku dělené mezi investice a údržbu, a letos šlo na údržbu jenom 14mld. místo 22 PŘED INFLACÍ LONI.
A teď zkuste být trochu kreativní, zavřete oči a představte si, jak výživná by asi musela být podobná diskuse na toto téma na nějakém slovenském ekvivalentu našeho českého „Z DOpravy“.
To by z toho někteří pravidelní účastníci diskuse museli dostat rovnou šediny.