Správa železnic musí opravit další most v Praze přes Vltavu. Branický je v nevyhovujícím stavu

Lokomotiva 749 na Branickém mostě. Foto. Honza Groh / Wikimedia CommonsLokomotiva 749 na Branickém mostě. Foto. Honza Groh / Wikimedia Commons

K opravě mostu má dojít před rekonstrukcí spojení mezi Smíchovem a Vyšehradem.

127 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

Když jsem tu psal před nějakou obou, že ten most není v dobrém technickém stavu (ono to totiž bylo i dost patrné a kdysi se o tom i psalo???), nikdo se k tomu nevyjadřoval a spíš to vypadalo, že se mnou většina nesouhlasí. Takže co to, že najednou je to jinak?

Honza Vrba

Copak u tý třídy zatížení (D4), to věřím, že MI nesplňuje, ale co těch 120? Mám věřit tomu, že tam někdy bude rychlost 120?

milan

Je již legendární, jak celý úsek z Radotína přes Krč (stanice Krč kapitola sama osobě), Čekací koleje, Malešice do Libně byl (je) letá vzorně neudržován. Jistou symbolikou může být, když se otvírala již několik měsíců probíhající stavba „čtyřkolejky“ z Vršovic do Hostivaře, kdy v místě před řídícím stavědlem probíhala trapná tiskovka těch komiků a o několik set metrů dál na trati mezi Krčí a Čekacími kolejemi vypadlo několik posledních Wapek z právě jedoucího nákladního vlaku. Ale zpět k mostu inteligence. Už legendární je jak za vydatnějších dešťů na branické straně z mostu tekly po konstrukci mostu vodopády vody a zaplavovaly… Číst vice »

gogo

nechapu proc tam delali cca pred rokem nove troleje. V tunelu je dost hodne vody. Profil na Strakonicky pro auta, treba to nekdy nějakej TIRak sundá celý….

Alibaba

Profil na Strakonický je špatný, ale že by to sundal TIRák velmi pochybuji.

Frantisek

Jen když byl běžecký závod a musela i vyšší vozidla projíždět nejzápadnějším pruhem, došlo zjevně ke kolizím (vizte na místě). Ale to by se dalo řešit snížením vozovky. Ostatně větší dávky nákladů patří na koleje…

Alibaba

Kolize nezpochybňuji. Pochybuji, že by to nějaký náklaďák nebo autobus poškodil tak, že by to spadlo.

Snížení vozovky jsem už navrhl k diskuzi zde: https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-musi-opravit-dalsi-most-v-praze-pres-vltavu-branicky-je-v-nevyhovujicim-stavu-101022/#comment-700195

Petr

Takže přes Vltavu po Negrelliho viaduktu a pak až u Bavorovic. Nezůstalo náhodu někde uskladněná nějaká TMS. 😀

Ondřej

TMS by vám byla k ničemu, protože je to silniční místní provizorium, které je v tomto případě naprosto nepoužitelné. Alespoň si zjistěte o čem píšete, než se k něčemu začněte vyjadřovat. Jediné co by pro železniční dopravu na takové rozpětí polí bylo použité je ŽM 16, případně ŽM 60, ale na tu už nejsou díly vzhledem k použitým vysokým pevnostem oceli některých dílů.

Petr

Myslíte? Tak si to sečtěme Výtoń havarijní stav, Barrandovský rozsáhlá oprava, most inteligence nutná oprava, hráz Orlické přehrady – očekávaná nesjízdnost kvůli stavbě přelivu, most v Červené -havarijní stav. Omlouvám se všem silničním a železničním mostům, na které jsem zapomněl..

Gwann

tak železniční je opravený negrelak, most u skochovic (vedoucí ale na slepou lokalku) a pak až cosi kolem budějovic. bo vyton, most inteligence i přes orlík na trati tabor-pisek jsou zjevně ve stavu nedobrém.

Kuba

No, to je dost. Např. zde je jasně vidět, jak z toho kouká výztuž.
https://mapy.cz/zakladni?x=14.3956934&y=50.0269516&z=18&pano=1&pid=69733725&yaw=6.275&fov=1.174&pitch=-0.811
Kromě toho pravý pruh Strakonické z centra nemá plný průjezdný profil, ale jenom 3,3 m. S tím by se mělo taky nco dělat.

ketchup1970

co byste navrhoval při sklonových poměrech a obloukové konstrukci mostu ?

Alibaba

Zahloubit silnici.

Tom Matoo

Zahloubit to asi nepujde kvuli velke vode, napada me posunout celou Strakonickou vic do stredu oblouku, bliz k rece, ono by stacilo asi kousek, mozna 2m.

Qěcy

Zahloubit jo. Proč by to nemělo jít kvůli vodě? To je nějaké nepřekročitelné?
Posunout k řece asi ne, bo teď tam stavějí buspruh a novou opěrnou zeď, jež nevypadá, že by nějak umožňovala posun celé silnice k řece.
třetí možností je příslušné pole MI zbořit a postavit jinak. To je nejpravděpodobnější, bo do Tachlovického tunelu budou odbočovat dvě koleje a ne jedna, na kterou je teď most postaven. A asi i křížení kolejí bude nad Strakonickou na vyšší rychlosti, než nynějších, myslím, 60.

Alibaba

Myslím, že k řece by se to taky šoupnout o pár metrů šlo, včetně toho nového pruhu.
Co se týče snížení nivelety, tak by se teoreticky mohly snížit jen tyto dva pruhy, odvodnění by muselo být pro „základní“ zvýšení nivelety vody ošetřeny zpětnýma klapkama.

Kombinace obojího je taky možná.

Michal

Mohu se zeptat, kdy se opraví ten most v UH přes Moravu?

Martin

A co tomu mostu prosím chybí? Vlaekm jsem tudy prá měsíců nejel, ale o žádné závadě jsem neslyšel.

Michal

Chybí? Co třeba bezpečnost? Vím, že na železniční mosty jsou kladeny trochu větší požadavky než na ty silniční. A nejsem statik, takže to nemohu objektivně posoudit.
Nicméně, přes den tam v obou směrech projede asi 80 vlaků, z toho minimálně 20 je lokomotiva táhnoucí béčka a jim podobné, kde je hmotnost úplně někde jinde, než u 854 nebo 845. U takového mostu by člověk nečekal, že se na něj šáhlo naposledy minulé století. A ten úsek pro pěší, to je katastrofa. Tam má člověk pokaždé pocit, že skončí v Moravě.

Démon

Tak to snad ví už od roku 2016, že ten most potřebuje opravit a zdvoukolejnit.

rtep

Po tom mostě jsem často chodíval na procházky už v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století.
Už tehdy byl zřetelně v důchodovém věku…

Paja

Co je na úvodním obrázku?

Tak trochu mi to připadá, jako když maminka říká dítěti v kočárku: „Hele mašinka.“ nebo: „Koukej vláček.“

Popis zde: „Lokomotiva 749 na Branickém mostě. Foto. Honza Groh / Wikimedia Commons“

Popis na Wikimedia Commons: „Vjezd do tunelu s vyjíždějící lokomotivou 749-162 v čele odkloněného budějovického rychlíku při opravách traťové koleje mezi Prahou-Smíchovem a Radotínem, Branický most, Praha“

Georg

to je nahodou dobry, dneska je intercity josef schweik jeden motoracek a tady klasa se zamracou!

Jandera

kolik by stálo přerazit průžez tunelu na 2 koleje podle dnešních norem?

dejf

asi víc než novostavba, kdo ví co tam je za překvápka. ale předpokládám, že to celý proběhne spolu s ražbou tunelu do berouna, takže maj na projektování ještě tak 10 let.

Jandera

já měl za to, že starý tunel se předělávat na dvě koleje nemá, jen z mostu naváže „rovně“ jednokolejný nový tunel do rozpletu hlavní tratě

Georg

tunel je pomerne dlouhej a ve velmi hnusnym nadlozi. pul miliardy, spis trictvrte…

Rudolf Tuček

A v jednom místě tam vyvěrá agresivní voda.

K.S.

Tohle mi nedělejte, jsem si ji představil jak tam se škraboškou přes oči a nožem číhá na pocestné

Ondra

to není překvapení, skrz ten most je kolikrát vidět dolu 🙂

Rudolf Tuček

Branicky most jsou vlastně dva mosty vedle sebe, v místě spáry mezi mosty jsou položené malé betonové panely které tvoří cestu pro pěší, v některých místech nejsou sesazené nadoraz a tam je pak vidět dolů, ale to není závada mostu.

Cestujici 2

Hlavne aby tam bylo instalovano odpovídající zabezpečení , tj ETCS , to samo osobe umožní zahustit provoz , potenciál pro linky S tu je , Kačerov je přirozený dopravní uzel , kdyz by místo vyhazovaní penez za nové dlaždice daly výtahy a eskalatory … pro duchodce nepoužitelne ,, když máte težší nakup tak taky …

Dolfi

Nevým nejsem žádný stavební technik ani architekt. Ale myslím si v dneska máme moderní technologie a ty proti hlukový bariéry by se stavět nemusely. Co třeba dát tam pod koleje odpružení na kolejové pásy použít gumový pásy a Kdysi sem to vyděl na výstavě ve Welzu ale už je to moc a moc let.Sou to sice jen moje neprofesialni návrhy ale co to třeba skusit.

ABC

a je na to předpis?

Leinad

Dneska ten most stěnu nemá. A po rekonstrukci se určitě hlučnost nezvýší.

dejf

Ale pokud se přidá druhá kolej, tak to bude potřeba znova zkolaudovat a nový předpisy by to mohly zkomplikovat. Ale vzhledem k tomu jak vypadá okolí by to asi ty phs nějak zvlášť zohavit nemusely…

K.S.

No pokud vím, tak ta 2. kolej tam není protože byla snesena, po tom co se provoz přehodil na tu současnou, takže asi to zkolaudované na dvě koleje je.

ČD4ever

Jestli se má zvýšít provoz, určitě se zvýší i hlučnost.

Miroslav Zikmund

Jakože každý vlak je jinak hlučný ?

Gwann

obuty hlucnejsi než tichý?

Petr Šimral

Rychlost se bude zvyšovat minimálně.

Qěcy

Na kolik? 90? A z Tunelu do Radotína bude s ETCS ve všech kolejích cca 140? A do té doby aspoň 100, místo 75 na 3. a 4.?

MilanSima

Tak vzhledem k tomu, že je v plánu rekonstrukce Smíchova, Vinohradských tunelů, Vyšehradského mostu, Barrandovského mostu a teď do toho ještě most Inteligence, ideální bude zavést lodní dopravu v úseku Výtoň-Přístav Radotín 😀

rtep

To by mohl být i trajekt. Třeba někde v Bubnech by se vlaky nalodily a v Radotíně šup zpátky na koleje.
Stačí trochu víc upouštět přehrady a bude to bez problémů a dalších investic 🙂

MilanSima

Anebo rovnou třeba z Kralup, to už by byla ale rychlíková loď 😀

Gwann

anebo uz od elektrárny v počáplech, ať se využije ten opravený hořínský kanál….

stejně se budou dělat tunely u nelahozevsi, tak ať se to vezme najednou

MilanSima

Protáhl bych to až do Roudnice, tam teď modernizují nádraží, takže by to také přišlo vhod 🙂

Gwann

jen budete muset mít vzhledem k délce komor asi dvojkolejné prámy na 2×2 vozy 🙂

rtep

Nějaká krátká zdymadla přece nezastaví takový krásný projekt a trajekt…

Miroslav Zikmund

Zdymadla jsou na délku160 m + něco, Labská mají šířku 12 m, Vltavská 11, proto se postupně přestavují na těch 12 m, problém ovšem představuje nízká podjezdná výška mostů – např. Štěpánský most na Labi …
Krátká plavební komora 80 m + něco ….

Georg

a to jako vsechno najednou? a smichov bude trvale vyloucen cely?

MilanSima

Smíchov a Barranďák se mají začít dělat letos. A další modernizace mají navazovat, ale nevím jak je to tam rozloženo v čase.

Georg

tak barrandak asi zeleznicni dopravu nijak neovlivni, ze? a smichov bude rekonstruovan postupne…

Jana

Dobrý den nejlepší rušit Mezi Praha zahradní město směr Malešice kvůli nákladní vlaky opačné směrem do Vršovice je nejlíp děkuju jana

robert

A teď prosím přeložit. Bez té interpunkce to totiž není ono, víš, Jani?

Martin Hroch

Já nerozumět řeč tvého kmene děkuji martin.

Démon

to můžeme rovnou zrušit nákladní dopravu po železnici v ČR 🙂

Miroslav Zikmund

Text nedává smysl ani při doplnění interpunkce ….

Gwann

a proč? ruší vás na zahrádce? či v práci, kde tridite balíky?

Qěcy

Proč například několik let teče dešťová voda z prorezlych trubek přímo po železobetonové konstrukcí mostu? To je takový problém ty trubky vyměnit, či opravit? Za poslednich 10 let?
A vyspárovat vydrolenou maltu mezi kameny? Vytrhat náletové dřeviny z trhlin? Dělalo se na tom mostě vůbec někdy něco takového?
Opět jsem nucen se domnívat, že údržba je ve státních, obecnich a krajských organizacích sprosté slovo.

Facepalm

Obce bych tdo toho netahal.

Jinak máte pravdu, na ten most od postavení nikdo ani nešáh.

Huh

Ono opravit odvodnění a zvetrale části zelezobetonu by bylo moc jednoduché, počkáme co na to strejda mráz pár desítek let a pak to za nějakou tu miliardicku zrekonstrujeme, no ne 🤔😉

Qěcy

Asi to tak fakt funguje. A ještě si prihrejeme politickou polívku, že investujeme obrovské miliardy do totálních rekonstrukcí. Ty se, dělat tohle se svým barákem…

Jiří Kocurek

Proč ne? Do veřejného osvětlení zase můžeme zatahovat České Dráhy.

Gustav

A proč do toho netahat neschopné líné obce? Jste snad starosta nebo zastupitel? Pokud obec problém neřeší a ne upozorní na něj tak nese spoluvinu na špatné situaci.

Qěcy

Velká města bych do toho rozhodně tahal. Ostatní obce mají různý přístup k majetku.

Luboš Beneš

Kde by jste taky našel inteligenty na údržbu?

Gargy

Pro některé tratové okrsky je problém i namazat vyhýbku.

Démon

To by se muselo vyhnat těch tisíce úředníků SŽ na koleje makat

Miroslav Zikmund

Třeba proto, že provést vámi uvedené, jednoduché opravy nelze provést bez zastavené provozu a demontáže kolejového svršku … tudíž by se „podřízla větev“ odkonům dříve než bude dokončena rekonstrukce úseku Radotín – Smíchov …

Facepalm

V článku vidím hrůzu budící výrazy „SUDOP“ a “ protihlukové stěny“. To jako hodlaj ten most osadit klasickejma péháeskama (protože nepředpokládám, že by uměli něco jiného)? No to bude fakt krása. Eště že je takovej Negrellák památkově chráněnej, jinak bysme je asi měli i tam….

SaulGoodman

Předpokládám průhledné, jako se na mosty dávají běžně.

Facepalm

…který ovšem budou v našich bezúdržbových podmínkách do tří let stejně neprůhledný…

Jan

V Praze budou mít ty ilustrace SŽ zdarma. A možná lepší kvality než to jejich poslední organizované tagování.

Huh

V Chuchli se to hodně nepovedlo, už jen ty odstíny barev jsou příšernost.
Další nepovedené hrůzarium je Praha Eden a Zahradní město. Tam si to za chvilku vezmou do parády noví správci, trochu ty čmáranice doopraví, do rohů se trochu na@leje a nach@ije, pár odpadků až jsme na svým 😀 Jako doma… 😐

Georg

klasicky model – vim o veci hovno, ale mam potrebu se vyblejt. tak si pocti, at mas o cem hejtovat, vypisovat ti to sem nebudu…

https://www.sudop.cz/admin-data/storage/get/314-sudop_revue_2021_02.pdf

Facepalm

Ten článek jsem samozřejmě četl, a o tom, jaké konkrétní PHS na tom mostě budou, tam není ani slovo. Cituji „Na vnější římse bude umístěna PHS“, to je jediná zmínka, která tam o PHS je.

Takže ty hovna a blitky si nech pro sebe, jo?

Georg

ano, takze tam neni napsane, ze to bude betonova phs, a presto jsi zacal samotnou zminku o phs kritizovat a podsouvat tam veci, ktere tam nejsou.

to je jak ze simka a grossmana – „stoji, stoji, ale kdyby sedel – stejne by nepustil“. tam to bylo mysleno jako humoristicka literatura, ale v tvym pripade je to bohuzel realny uvazovani…

Marek

Bylo bylo by skvělé, pokud by se podařilo protáhnout oficiální pěší chodník z Hodkoviček až do Chuchle ulice Zbraslavská.
Kdysy se s tím počítalo, ale netuším zda to bude možné realizovat i při obou funkčních kolejích.

Georg

tak to napiste na mestskou cast, sprava zeleznic vam stavet chodniky nebude…

Marek

Budete se divit, ale Správa železnic je majitelem celého mostu komplet.
Včetně těch chodníků, kudy vede zelená turistická značka a cyklotrasa.

Frantisek

Ale chcete-li po ní chodník, musíte si říct a přispět. A včas, jinak se to bude dělat složitěji nadvakrát.

Petr Šťástka

Až „do Spořilova“..
A na pivo zajdeme „na Karlín“.
To jsem myslel že může napsat jen nějaký exot z Brna a hle…

Ketchup1970

Lepší by bylo “do Záběhlic”, což je katastrální území , kde urbanistický celek zvaný Sporilov leží . Sporilov je proto, ze výstavbu onoho zahradního městečka financovala spořitelna .

Facepalm

člověče, vy na ty klíčenky musíte mít doma už zvláštní cimru, ne?

Kuba

Je dost jedno, jaké je to katastrální území. Záběhlice jako čtvrť leží jinde a původní odbočka téhož jména také. Také říkáte, že jedete do Hlubočep při návštěvě Barrandova nebo na Břevnov při cestě na Petřiny?

watslaw

Když už byste to bral podle katastrálního území, tak ta odbočka bude nejspíše ještě na území Michle. V Záběhlicích se už tratě od sebe vzdalují.

Jarda Š.

Ne, protože katastr Záběhlic je velký a zahrnuje Spořilov, staré Záběhlice a Zahradní Město.

Jiří Kocurek

Jako by pražané perfektně znali skloňování místních názvů po celé republice a nikdy v tom neudělali botu.

robert

Něco proti češtině?

Petr Šťástka

Proč? Jen že „do Spořilova“ To neřekne ani ekonomický migrant z Moravy, co běžně jezdí „červeným metrem na Ipák“

Pedro72

Vy byste měl od hodiny dělat korektora pražského místopisu. Nebo hatemana.

Frantisek

Nicméně věcně je to správně, pokud je myšlena obec a ne ten vršek, na jehož úbočí je (Spořilov) rozložen. Trať přeci nevede na střechy domů. 🙂

JiriP

Z textu jsem nepochopil, jestli se zdvojkolejneni týká i tunelu. Pokud vím, šířka tunelu neodpovídá normám.

XXXD

Tunel zůstane nadále jednokolejný.

Jan

Mohli tam dát dvě koleje blíž k sobě s tím, že se v tunelu nic nesmí potkat. Bylo by to plynulejší než se kodrcat přes výhybky na obou stranách.

Démon

Jenže to by bylo moc levné řešení proti normám.

Frantisek

Anebo snížit troleje a přiblížit se původnímu průřezu bez nich, pokud by to tak tedy vyšlo. Jestli tam má být v příštích 50 letech zřízen „rozplet“ a druhá kolej stejně přetrasována, nákladná přestavba nedává mnoho smyslu.

Georg

neodpovida a druhou kolej tam bez prerazeni nedate. tunel je taky v zalostnem technickem stavu, takze cekam druhou podobnou zpravu, kde se prekvapive zjisti nutnost sanovat i tunel…

Miroslav Zikmund

Při intenzitě provozu postačuje jednokolejný tunel i do budoucna. Dvojkolejný tunel by byl potřeba za předpokladu provozního intervalu v obou směrech 5 minut …
Na „hlavní“ trati Chur – Zürich HB a podobně Zürich HB – Zug, jakož i trati Zug – Arth-Goldau ve Švýcarsku jsou na dvojkolejkách jednokolejné tunely a provozní zatížení je tam násobně vyšší než mezi Krčí a Radotínem, resp. odbočkou Tunel …
Začátkem tisíciletí byl jednokolejný tunel na trati Brig – Lausanne … řešilo se přeložkou trati a novým dvojkolejným tunelem …

Georg

ja o nutnosti zdvojkolejneni tunelu nic nepisu 🙂

Gwann

tak že bychom v péči Dobre správy zasadili ty sady červených terčů hned dvě…výton a bránik…misto jedné?

pláčou a narikaji, jak na PZZ na trati do svobodných hermanic nemají…a za miliony „nebezpečné“ budovy musí demolovat, až si náhle všimnou, že v maticce stovezate jim most padají…

tento spolek je vskutku inspirativni

pedro74

Nejschopnější jsou v zahraničí, schopní v soukromých firmách a ten zbytek v SŽ a podobných zašívárnách…

Jan

Bohužel už i ŘSD jsou akčnější a schopnější než SŽ.

nowas

Lepší za miliony demolovat, než za miliardy pro nic rekonstruovat.

Gwann

víte, že budova lze prodat? nebo „dát“ ?
(samozřejmě vytáhnete ono slavné Ústí)

Leinad

A proč nenabidnout k prodeji?

Jiří Kocurek

Protože, co peklo schvátí, nikdy nenavrátí. Totiž pro některé je soukromé vlastnictví nemovitostí naprosto nepřípustné a znárodnili by i psovi boudu.

Frantisek

Jste si jist tím cenovým poměrem? Navíc, leckde by to nebylo pro nic.

Georg

u vytonskeho mostu prekrucujete realitu, sz o stavu vi a resila by ho, kdyby mohla.
u mostu inteligence bych spis cekal, ze nekdo rozumny nechal zpracovat analyzu soucasneho stavu pred tim, nez se na 60 let neudrzovanou spodni stavbu postavi novy svrsek… dramaticky ton je docela dobre pouzity proto, aby na rekonstrukci dostali penize.

Gwann

neprekrucuju. jen dobré správě trvá cokoliv uzitecneho hodně dlouho…a místo toho, aby dělala co má…tak se snažila neúspěšně sejmout památkovou ochranu. kdyby se na tohle vykaslala a respektovala zákon, mohli jsme být dále. zjevně i odklonova trasa…je dobré připravena. vytváření PR most nám pada, kdopak nám ho podrží, není úplně rozumne…mne by jako zodpovědného ministra zaujalo natolik, že bych poslal audit na to, jak se diagnostikuji mosty, kdy byla kontrola v Braniku naposledy a co tam (ne)nasla. a pokud by mi audit nedonesl důkazy, že vskutku mezi dvěma kontrolami, s rozumným intervalem, došlo k drastickemu zhorseni, tak by se manekýn… Číst vice »

Facepalm

Tak tak. Správa mé v péči (či spíše v p*či) spoustu památkově nechráněných mostů, které jsou v žalostném stavu, ač jim v opravě nic nebrání, ale zrovinka u mostu na Výtoni jim v tom bráněj zlí památkáři, piráti, ekoteroristi, rosekruciáni a Soros, jinak by ho generálkovali každej sudej rok. Tak určitě. Hele, ten most je památkově chráněnej a je jen a jen problémem Správy, že místo aby tuhle realitu vzala jako danej fakt a dle toho se chovala, ztratila zbytečně roky snahou o sejmutí památkové ochrany a demolici. To vaše „řešila by, kdyby mohla“ je v tomto případě asi tak… Číst vice »

Kuba

Teda srovnávat Karlův most a železniční most pod Vyšehradem je dost mimo mísu. Myslíte si, že ocelovou konstrukci lze udržovat do nekonečna? Nebo že dává smysl ji měnit díl po dílu (jako ty kameny na Karlově mostě)?

Gwann

má památkovou ochranu?
má.

i kdyby byl z perníku či špejlí, má památkovou ochranu a nemůže se zbourat. naopak je vlastník ze zákona povinen ho udržovat.

že tohle mají naše milé úřady však víte kde…je jiná věc.

Georg

a vidite, a on se stejne asi bude muset de facto zbourat – a to i s pamatkovou ochranu.

Jiří Kocurek

Co tam obnovit ten úplně půvdoní, který unesl jen nějakých 15 tun na nápravu? A všechny vlaky přetahovat veselou krávou (řada 714). Kravina, což?

Když ta konstrukce nedostačuje, tak výměna za novou, podobnou je řešení. Vyměňovat 1 prut příhradoviny znamená příhradovinu provizorně podepřít, jinak spadne. To znamená zhruba 2 až 3 týdny práce na každém vyměněném prutu při úplné výluce. Kolik že je prutů v každém nosníku, kolem padesáti? Šest let prací?

Gwann

já se nepřu o tom, zda to vůbec jde opravit. a jak, o příhradových konstrukcím vím tak to, že existují a jak zhruba vypadají.

ale když se ani dva de facto úřady neumí domluvit, jak opravit, tak sorry jako. ať se jdou společně obejmout a utopit skokem z onoho mostu, když je problém tak neřešitelný.

Frantisek

Původně by bylo stačilo průběžně udržovat. Jinak postavit vedle opraveného stávajícího dvoukolejného původní jednokolejný (ovšem s vyšší únosností) by bylo elegantním řešením potřeby třetí koleje. Divím se, že tam furt někdo cpe širokou kopii a ještě k tomu obludné betonové nástupiště na původní most. Úplná absence citu.

Georg

tak kdyz uz mate potrebu vyrabet tak blbe analogie, tak spravnou analogii je snaha umistnit na karluv most mestsky okruh za dodrzeni soucasnych pozadavku a norem. to vam prijde jako technicky realny a dobry napad?
stejne tak na vytoni muze byt dana vec bud „skansen“ (jako karluv most), nebo koridor s prechodnosti D4 s dynamickou zatezi od stovek vlaku denne.
diskuse o tom, co v tomto pripade znamena rekonstrukce pamatky (verna replika stejnymi technologiemi a materialy vs. novostavba se zachovanim pohledovosti) musi stejne probehnout a pravdepodobne bude vysledek stejne mimo ocekavani ortodoxnich nostalgiku.

Gwann

odvádění pozornosti od faktu, že dobrá správa místo údržby mostu na výtoni…čekala až bude ve stavu, kdy může požádat o sejmutí památkové ochrany. a dokud nebyla klepnuta po prstech, neřešila nic. možná neřeší furt.

nowas

Tak to je evidentně jediný možný způsob, jak se „domluvit“ s památkáři.

Georg

ne, tenhle fakt sem vtahujete vy (a klidne si ho reste, pokud myslite, ze je zasadni).
ale i pokud by za to slo sedet poslednich 5 reditelu sz(dc), stejne tim nevyresite aktualni problem – tj. ze tu mate zrezly a materialove degradovany most, ktery je zapotrebi vymenit za vybalancovani pomerne protichudnych pozadavku.

Jiří Kocurek

Most byl prohlášen památkou v roce 2004, v té době už měla zanedbaná údržba své následky. Přitom se ví, že 2 koleje nedostačuí a hledá se jiné řešení.
Jak moc je rozumné zadraho měnit malé části, aby se pak měnil celek? Viz výše, znamenalo by to celé roky výluk. Nebo provizorní pole, kterým se bude nahrazovat pole opravované…

Gwann

vidíte, vymyslel jste, jak na to 🙂

jinak to zda byl památkou od roku 2004 nebo 1958 nehraje roli. protože most přes orlík, památka 1958-2017 (či kdy, kdy ochrana skončila kvůli administrativní chybě z 80.let), aktuálně už zase památka, je v obdobném či horším stavu. a příběh prakticky stejný.

Frantisek

Stovky vlaků denně? To v klidu uberte. Jednotné číslo by bylo blíže realitě.

Jan

SŽ o stavu možná ví ale neřešila ho, i když mohla. Určitě za těch 1 let své existence ho mohli alespoň jednou natřít a pořádně, aby to vydrželo aspoň těch 20 let. Netvrdím, že by se tím stav mostu zlepšil, ale zůstal by v lepší kondici než otevřeným a urychlovaným rezavěním.