Spory o trasu vysokorychlostní trati do Drážďan nekončí. Pracovní skupina je pozastavena, nemá podklady
Vysokorychlostní jednotka ICE. Foto: Deutsche Bahn
Petici proti nové trase v Chlumci podepsala polovina voličů.
Petici proti nové trase v Chlumci podepsala polovina voličů.
SŽ se dostává do situace v jaké pracuje již mnoho let ŘSD. Teď poznává, co to znamená připravovat stavby „na zeleném“, na cizích pozemcích, mimo stávající drážní trasu. A to ještě nezačal účinkovat pan Miroslav Patrik. Je jasné, že to s těmi „vrtkami“ nebude vůbec žhavé. Dá se o nich ale s velkým zápalem diskutovat. Držím palce, abych neměl pravdu.
Já jsem hledal na internetu mapu té staré varianty, ale marně. Mohl by sem někdo hodit nějaký link na to?
Dík moc
Staci takto pro info nakres:
https://ekonomickydenik.cz/wp-content/uploads/2020/10/nove-zeleznicni-spojeni-drazdany-praha.png
A kde by měli postavit to nové nádraží v UL pro VRT? Vidím, že je tu Spolchemie, Setuza, Forum, Západní nádraží. Pokud to chcete vést vrchem tak zákonitě musíme zbourat Setuzu a část sídliště na Střekově + chemičku.
Nadrazi ma byt v ul. U trati, cca naproti parkovisti OC…
https://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2015/04/pozice_nadrazi_strategicka_studie_2010.jpg
Obrazek neni posledni varianta…
Všichni chtějí VRT, budeme mít prt.
No jo, každé 4 roky jsou na různých úrovních volby a nově zvolení politici vždy hodí plány svých předchůdců do koše a začnou si to dělat po svém. A tak pořád dokola.
Brňáci vždycky fňukali, že si češi myslí, že Brno je poslední zatáčka před Vídní. Nebyla to pravda, ale vehementně pracují na tom, aby to pravda byla.
Ústečáci si řekli, že je to zajímavý nápad a přidali se. Jenže se trochu spletli. Pracují na tom, že Ústí nebude poslední zatáčka před Drážďanama ale před Teplicema.
Nikoliv Ústečáci, ale lidi z Chlumce. Ten ani před revolucí nebyl součástí Ústí.
Pevně věřím, že trať nakonec se zastávkou v Ústí bude. Ústí stagnuje, vylidňuje se, mladí lidé prchají do Prahy, nepřizpůsobiví občané se stahují blíže centru. Jestli má něco šanci zastavit tenhle trend, tak je to právě VRT a šance dojíždět do Prahy za prací, školou, rodinou nebo přáteli v rozumném čase.
Tím že se z Ústí stane další noclehárna pro Prahu se ten trend zastaví?
Pokud mladí v UL zůstanou a budou tam utrácet pražský plat, takže jim v tom pak ústečtí podnikatelé půjdou naproti, tak ano. Ale nejde jen o to. Když to bude z UL do centra Prahy trvat stejnou půlhodinu jako z okraje Prahy do centra Prahy tramvají, ústečáci nebudou muset fňukat, že u nich chcíp pes o nic víc než Pražáci z okrajů.
A proč by ho měli utrácet tam když většinu času stejně budou v té Praze.
No a stejnou půlhodinu to možná bude, ale fakt ne za 10 korun za den.
Protože v Ústí bude levněji, to dá rozum.
Ekonomická studie z britské HS1 ukazuje že její zprovoznění spíše malým městům uškodilo díky odlivu schopných lidí do Londýna, kteří se tam vrací jen vyspat. V čechách by se to dalo přirovnat k fenoménu Jižního města spojeného metrem s centrem, ve kterém se bydlí ale firmy které odvádějí daně jsou v jiných částech Prahy.
Tj dá se předpokládat že sice vzroste počet obyvatel ústí ale za cenu oslabení daňových příjmů města a zvednutí požadavků na jeho služby (Školy, mhd, odpady apod….)
Nebo snad máte pocit, že v dnešních pražských satelitech nastal příchodem nových obyvatel ráj na zemi?
Pokud jde o kačku, nevidím důvod, proč by se takové Krušnohory měly nějak znatelně zdražovat kvůli VRT, i když zčásti po VRT pojedou.
Jde o to, co považujete za noclehárnu. V mnohých firmách se dneska pracuje třeba jen 4 dny v týdnu, nebo trávíte 2 dny v práci, 3 dny pracujete z domova. A až bude VRT stát, bude pracovní trh zase o kousek jiný. Fakt nečekám, že bude denně dojíždět nějaký dělník k pásu. Nicméně i ty dnešní noclehárny pro Prahu jsou na tom daleko lépe než Ústí, takže přínos vidím tak jako tak.
Kdyby chtěl být člověk škodlibý, tak by se tiše smál do dlaní. Jenže člověka spíš přemůže smutek. VRT bude v ČR bude totéž, co pražský okruh. 30 let se o něm mluví, a stále nestojí.
Přijde mi to jako dobrý příměr.
Přestože Pražský okruh (to je ten, co zčásti není v Praze) nestojí, stojí ho nemalá část a ta dělá dobrou službu. Samozřejmě zdaleka ne takovou jako kdyby stál celý.
Podobně i jen samotné VRT Polabí by znamenalo znatelný pokrok pro všechny expresy a rychlíky, potažmo i příměsto a nákladku na východ z Prahy, i kdyby se žádná VR vozidla za našeho života nenasadila.
Nicméně doufám, že se jednou dotáhne obojí.
Je teď uz Sosna spokojený?
Kazdopadne verim, ze zvitezi zdravy rozum a trat se postavi se stanici v Usti, je to krizovatka s dalsimi tratemi do regionu. Lidem v Chlumci preji, aby si dokazali vyjednat lepsi podminky s ohledem na stavbu a upravu okoli portalu tunelu, stavba se jich nijak vyrazne nedotkne.
Proč by měly vést přes Ústí dvě tratě do Německa? Druhá varianta je zase blíž Teplic. Ty si lepší spojení nezaslouží?
2 tratě: protože ta jedna kapacitně nestíhá?
„Varianta blíž Teplic“ – ale ne v centru (takže podobně „špatně“), a navíc, Ústí je trošilinku větší, než Teplice.
Protože Ústí nL zatím pořád vedeme jako město a ne jako vesnici.
Kromě toho – co je to za VR trať ten tunel na 200? Je to spíš taková regionálka mezi Ústeckem a Saskem. Až se v nějaké další generaci bude stavět skutečně VR překonání Krušných hor, Teplice se budou moci přihlásit. V té době možná bude většina Ústí jen brownfield, ústečáci na tom rozhodně intenzivně pracují.
Vnitrostatni VRT ma mit spojeni i do eplic pres Usti…
tady někdo předpoklýdal že se trat udělá, občan vždycky řve špatně
Poděkujme těm na MD, kteří odmítli řešit změnu ZÚR už někdy před 10-12 lety, i kdyby to tam třeba „pro jistotu“ mělo být variantně. Tohle mohlo být v mezičase vše vyřešeno.
Nebyl k tomu důvod tehdy, není k tomu důvod nyní, tak proč by to dělali? Ať se ZÚR dodržují a všechno bude v cajku.
Je k tomu velky duvod, zadnemu vetsimu mestu v CR se dnes zeleznice nevyhyba, byl by to nesmysl, neni duvod nove trate stavet mimo mesta, to by cesta vlakem spis pripominala cestovani letadlem a to je nesmysl, prodluzuje to casovou ztratu.
Ani v původní a dosud jediné platné variantě by se trať Ústí nevyhnula. Jen by nádraží nebylo v centru, což je stejně z mnoha důvodů nepraktické. V Roudnici tomu tak bude stejně a nikdo neprotestuje. Časovou ztrátu jednoznačně prodlužuje Hausenblasova tunelová pravobřežní varianta, a to až o půl hodiny.
To je nějaký nový modní brněnský móres, že nádraží v centru je nepraktické? 🙂
A srovnávat Roudnici s Ústím je taky blbost.
Tou půlhodinou myslíte, že vlak bude jezdit Praha – Drážďany jen půl hodiny (30 min)?
No vzhledem k tomu, že s plánováním VRT u nás mají pomáhat Francouzi, tak bych se nedivil, kdyby tenhle jejich móres začali zatahovat i sem.
Ale Francouzům TGV jezdí do center měst.
Tady jde spíš o to, jak psal T. Záruba, jestli jsme schopni uživit tři linky Praha – Drážďany, Praha – Ústí a Ústí – Drážďany v případě, že by trať šla mimo Ústí?
Asi bychom musely Ústečany donutit dojíždět na zastávku v polích (v dolech?) na linku Praha – Drážďany.
Předně je potřeba si uvědomit, že nemáme tyhle tři linky. Skutečné linky jsou podstatně delší. Např. Praha – Ústí vidím jednak jako Praha – Ústí – Děčín, která se asi moc nezmění, a Praha – Ústí – Cheb, což je v zásadě Krušnohor částečně jedoucí po VRT. Potom Praha – Drážďany má coby Berliner, Vindobona a Hungaria daleké přesahy. Ústečáci v tom všem hrají důležitou roli, ale nevisí to jen na nich. Co by ale asi ztratilo smysl jsou úvahy o VR relaci Ústí – Praha – Brno (možná i dál). A o to pokud si pamatuji Ústečáci stáli.
Kam chodíte na tyhle pitomosti? Pravobřežní varianta prodlužuje časovou ztrátu až o půl hodiny?? Když má cesta po VRT do Prahy trvat 30 minut, tak ji jako prodlouží až na 1 hodinu? Když tak dlouho jede vlak do Prahy dnes? 🙂 Trasa co je namalovaná v ZÚR vede úplně mimo Ústí, mimo dopravní uzel. Tam se ani nevejde infrastruktura, která bude potřebná pro nákladní dopravu. Zastávka mimo dopravní uzel je nepraktická??? Tyhle kraviny mele na kraji nějakej „Ušák“ a taky pan Kučera z Loun, kterým je srdečně jedno, jestli bude trasa vedená účelně, hlavně když zachrání drůbežárnu. Pár lidí ze… Číst vice »
Vy budete asi z Prahy, ne? Že víte všechno nejlíp. Samozřejmě, že se doba jízdy v relaci Praha-Dresden prodlouží až o 30 minut, pokud nedejbože bude schválená ta po všech stránkách nesmyslná pravobřežní varianta. 12 let je trasa v ZÚR, nikomu to celou dobu nevadilo a teď najednou to někomu začalo strašně vadit? Nic jiného než politika za tím není. To je jak kdyby si teď někdo vzpomněl, že trasa D nemá vést do Písnice, ale do Říčan.
Melete strašlivý kraviny. Delší doba Praha – UL je v případě levobřežní varianty.
Kraviny mele ten, kdo prosazuje pravobřežní variantu. A to jen proto, že pár lidí bydlících přímo v centru Ústí bude moct dojít na nádraží pěšky. Psal jsem o relaci Praha-Dresden-(Berlin), tam jako rychlejší vychází původní trasa, nastudujte si to, jinak budete působit směšně jako kolega Pietro.
Pravobřežní varianta vychází +/- stejně rychlá jako ta levobřežní. Ta vaše levobřežní varianta neumožňuje kvalitní dopravní obsluhu celého regionu, protože by vedla mimo dopravní uzel v Ústí. Levobřežní varianta neumožňuje odvedení nákladní dopravy v Labského údolí. Vy jste zamrzl v době, kdy se před 30 lety udělala čára na mapě. Víte o tom úplné… nic 🙂 Už jste si nastudoval zeměpis? Už jste si nastudoval ekonomické souvislosti? Už jste si nastudoval celospolečenské souvislosti? Už víte, kde všude je České středohoří? Jinde na stránce tvrdíte, že „vaše“ levá varianta by se obešla bez tunelu 🙂
Že vás to baví se tady ztrapňovat svou absolutní neznalostí. Já chápu, že člověk odněkud z Prahy o situaci u nás v Ústeckém kraji vůbec nic neví, ale proč se k tomu tedy vyjadřujete? Běžte raději diskutovat na stránky věnované nějakému seriálu z produkce TV Nova, tam byste mohl mít se svými názory úspěch. Levobřežní varianta je jediná správná a teď (po 12 letech!!!) z ničeho nic politicky prosazovat úplně jinou variantu je cestou do pekel a konec VRT Praha-Drážďany na dalších 30 let. Jestli budeme už jednou rozhodlé věci pořád měnit, tak se nikam neposunem. Je to úplně stejná… Číst vice »
V Praze bude naštěstí právě to „z mnoha důvodů nepraktické“ řešení – Hlavák.
ZÚR se mají řídit podle dopravních potřeb, a ne naopak. Že někdo kdysi dal do ZÚR úplně pitomou trasu nemůže být přece dnes důvod pro to takhle (nebo vůbec) postavit.
Mít vlaky Praha – UL, Dresden – UL a Praha – Dresden extra je například poněkud drahá legrace na straně provozu, abych jmenoval za všechny příklad nějaké nevýhody míjení Ústí.
Mají se dodržovat nesmyslné ZÚR, anebo je lepší ty Zásady pozměnit tak, aby mnohem více vyhovovaly potřebám?
Ale jejich změna má určitá pravidla, třeba to, že dotčené obce s ní nemusí souhlasit. Už třeba proto, že se řídily podle starých pravidel a např. nová výstavba vznikala tam, kde by se teď situace měla zhoršit (hluk, vibrace,…).
Nebylo by lepší do těch ZÚR nedávat jen tak libovolné čáry, o kterých se pak zjistí, že jsou nesmyslné, ale ronou něco, co je aspoň trochu rozumné?
V některých případech je snad lepší diktatura než demokracie a toto je jeden z nich. V ČR totiž může kdokoliv zdržet důležitou dopravní stavbu aniž by měl pádné důvody.
Souhlas, komu se to nelíbí nemusí tam bydlet.. hlavně to bude mít obrovský přínos pro region. Např. Taková Roudnice po vybudování terminálu se stane takovým malým pražským předměstí, troufám si tvrdit, že zde vzniknou nové čtvrti, přísun nových obyvatel, zlepšení ekonomické situace atd..
Čili mj. zdražení bytů (ve srovnání se stavem bez VRT) i pro ty Roudničany, kteří o nějaké cestování do Prahy zájem nemají.
Tak taky se na to da takhle koukat. Taky VRT neni vhodna pro lidi, ktery radi travej hodne casu ve vlaku.
Čili možnost je dráže prodat. 🙂
A také dráže koupit např. nový byt pro rodinu po odstěhování se od rodičů (nadále v rámci Roudnice).
Ja nevim jak vy, ale ja hledam misto pro RD tam, kde je dobre spojeni do mesta, proc myslite, ze v okoli prahy jsou nejzadanejsi pozemky prave u zel. trati a obci s dobrou dostupnosti.
Jenže jiným lidem (zejména seniorům), kteří v Roudnici žijí třebas odedávna, je nějaká rychlost spojení do Prahy lhostejná, ale i jim se zdraží bydlení co do pořízení vlastního či nájemného za „ne-vlastní“ bydlení.
To jste napsal nesmysl..
Mimochodem – už dnes se dá dostat z Roudnice k pražském metru rychlíkem za 45 minut, a to z blízkosti centra Roudnice. Na hl. n. za necelou hodinu.
Z VRTkového nádraží za městem to bude rychleji (i když ne do Holešovic), ale nutno připočíst cestu k „terminálu“.
… a ta cesta od terminálu do centra bude vlakem cca 15 minut, takže zase taková úspora to nebude.
Autem nejspíš.. Takže od domova v Roudnici třeba dvacet minut? Až na nástupiště?
A nedostatek parkovacích míst ….
Ano, a vůbec nebude vadit, že terminál nebude v centru, ale až u dálnice. Stejně tak VRT bude mít přínos pro Ústecko, i když nebude přímo v nejužším centru. Je to stejná logika.
Diktatura šotoušů?
Co s tím mají společného šotouši?
Jako že VRT vymysleli japonští šotouši?
Máte na mysli toho zdržovatele z veřejné správy (nebo SŽDC?), který nechal do územního plánu nesmyslně zakreslit trasu VRT míjející Ústí nad Labem?
Proč nesmyslně? To je naopak jediná smysluplná trasa. Bez zbytečného dvojího přemostění Labe, bez zbytečného tzv. Středohorského tunelu.
Vy o tom ale vůbec nic netušíte, že?? Víte vůbec, že České středohoří se tak nějak zlomyslně nachází i na levém břehu Labe? A že ten Středohorský tunel je tedy nutné prošťouchnout i ve variantě ve stávající ZÚR? A víte vůbec, že varianta na pravém břehu Labe umožní zklidnit dopravu v Labském údolí?? Něco si o tom nastudujte.
Já v Českém Středohoří žiju, neviděl jsem ho maximálně jen na mapy.cz jako vy. Demagogie místo argumentů, vy byste se hodil do politiky.
Souhlasím, nejvíc to zdržují ti, co vymýšlí pitomosti typu zcela jiné než původně schválené a odsouhlasené trasy
Parta ňoumů zdržuje všechno a všechny, just bych jim to tam postavil ještě větší, nebo tam přestěhujeme tepelnou elektrárnu ať si mají na o stěžovat a nemusí si vymyslet kraviny.
Ti lidé z Chlumce, co podepsali tu petici jsou úplně mimo. Oni prostě nechápou, že o konceptu již bylo definitivně rozhodnuto, takže rychlá trať obslouží i Ústí nad Labem. Bez to ho by celý koncept RS tímto směrem nedával smysl, protože pouze osobní tranzit Praha – Německo bez napojení nákladní dopravy přes Ústí z labské pravobřežní trati to ekonomicky neobhájí. A jestli si myslí, že svým kvičením něco změní, tak to je omyl. Pouze tím maximálně oddálí a prodraží realizaci tohoto projektu. Proto si dobře zapamatujte jména těch, kteří to podepsali.
Holt chyba těch, kteří nechali do územních plánů zakreslit VRTku v podobě neobsluhující Ústí (proč to mimochodem asi tak udělali?).
Možná proto, že už tehdy věděli, že je to mnohem smysluplnější varianta než všechny ostatní?
V cem prosim?
1. Je levnější
2. Je rychleji postavená
3. Méně hyzdí krajinu
4. Vlaky po ní pojedou mnohem rychleji
5. U nádraží v Ústí bude moct vyrůst velkokapacitní pracoviště a autobusový terminál
6. Nejsou proti ní téměř žádné protesty obyvatel
7. Je v souladu s dlouhodobými Zásadami územního rozvoje
A nevýhody? Že nebude nádraží v nejužším centru Ústí, kde se už dnes nedá zaparkovat? To je pro většinu obyvatel Ústí, zejména desetitisíců lidí ze sídlišť, spíše výhoda.
Hezke, az na to, ze ta trasa nebude vubec vyuzivana v puvodni variante, takze kazdy kdo dnes jezdi do Usti vlakem, pojede radsi autem, zpretrhaji se navazne vazby na okolni trate, tedy opet narust individualni dopravy, okoli terminalu nebude vyuzito komercne a nebude dostupne primo ve meste, nebot bude stat nekde v polich,… skonci to vetsinou jen tranzitnimi vlaky, stavba se tak vyrazne bez zapojeni regionu prodrazi na naslednem provozu a mensim vyuzitim vlaku… z Usti zmizi vetsina vlaku, ktere tam nyni jezdi z Prahy… Trat nehyzdi krajinu tolik jako dalnice, resp. je to jedno, ale protesty obyvatel tam budou… Číst vice »
Vůbec nevím jak jste na takové teorie přišel, je to přesně naopak.
Nádraží má být především tam, kam se většina cestujících dokáže snadno dostat veřejnou dopravou nebo dojít pěšky. Mimo jiné se tím podstatně sníží potřeba předimenzovaných parkovišť. Dovedete si představit, jak velké by muselo být takové parkoviště a návazná infrastruktura na nádraží v Ústí, pokud by tam měla většina lidí přijet autem? Mnohem efektivnější, než mít samostatný autobusový terminál pro nádraží a jiný pro město, je jeden společný terminál, kde stejné autobusy dokážou obsloužit jak cestující na nádraží tak do centra města. U nádraží v centru by to tak mohlo fungovat. Opravdu má smysl stavět nádraží tak blbě, aby tam zrovna… Číst vice »
Jasně, zapamatujeme si jména asi 1500 obyvatel Chlumce. A co pak s tím?
Ja lidi z Chlumce chapu, a verim, ze se zacnou vice zajimat o informace, nepodlehnou dezinformacim, a dokazou si vyjednat slusne podminky za nepohodli behem stavby.
Některé příspěvky jsou frustrující, kolega Facepalm je po dlouhé době opět sám sebou. Škoda. Stačí si přitom přečíst články zde na webu a je hned jasno. Nejsem zaměstnanec SŽ a nejsem na této organizaci ani já ani nikdo z mé rodiny závislý, ale v tomto případě SŽ musím bránit. Opakuji, přečtěte straší články. O trasování VRT rozhodli politici dávno (ne SŽ, ta připravovala podklady) a nebylo to nic jednoduchého ani tehdy, ale byla přijata dle mého správná filosofie, že VRT má spojovat pouze několik měst v ČR a má primárně sloužit k obsluze země západ – východ a k přeshraničnímu… Číst vice »
Uvádíte bohužel spoustu nesmyslů.Můžete prosím jmenovat politika,kteří přišel s myšlenkou ,měny trasy?
Vážený pane, odpověď naleznete v usneseních zastupitelstva kraje v Ústí nad Labem a usneseních Rady kraje, jakož také v usneseních zastupitelstva Ústí na Labem. Následně na to pak schválení změn územního rozvoje a jiné trasy. Jména si přečtete tam, nemyslím si, že hejtman za KSČM byl jediný. Další nesmysly, prosím?
S myšlenkou změny trasy rozhodně nepřišel žádný politik ani tehdejší SŽDC,nýbrž rozumně uvažující konkrétní projektant,který měl dost odvahy s tím přijít,a to ještě v době,kdy většina politiků tvrdila,že případné VRT jsou jen snem několika snílků a pokud Evropa chce,tak ať si je postaví.Až v rámci prezentace pozdějších studií byl návrh nové trasy představen politikům a ti,kteří opravdu chtějí sloužit lidem,ten návrh jako smysluplný podpořili.Město Ústí n.L. rozhodně vyloučeno nebylo,jen tehdejší vedení rezortu považovalo záležitost VRT za okrajovou a proto nebyly všechny možnosti dostatečně prověřovány. A navíc opravdovým impulsem pro řešení VRT Praha – Drážďany byl požadavek saské strany na odvedení… Číst vice »
Změnu trasy přes Ústí vymyslel jakýsi pan Hausenblas, to on má zdržení celé severní části VRT na svědomí.
Jakýsi pan Hausenblas – můžete být prosím tak neobyčejně laskav – a „jakýsi“ doplnit názvem funkce a pracovním postavením na úřadu toho pána, který TO vymyslel ? Někdo – možná pan „jakýsi“ to musel hodit na papír s podobným a věcným zdůvodněním, kterým přesvědčil ty, kteří o tom rozhodovali …. ono by to chtělo i odkaz na příslušná pravomocná usnesení ….
Někdy je lepší zdržení, než utopit spoustu peněz v chybně navrženém paskvilu.
Pan Hausenblas není projektant studie proveditelnosti. Vy o tom víte naprosté … nic. 🙂
Studie proveditolnosti jsou psány na politickou objednávku, obsahují spoustu predikcí a měkkých dat, která lze vždy naroubovat tak, aby bylo splněno politické zadání.
Žádný pan Hausenblas nic nevymyslel, je to pouze jeden z politiků, který pochopil názory odborníků, že vést VRT mimo uzlové centrum kraje nemá žádný smysl. A protesty pár lidí v jakémsi Chlumci, kteří mají problém s výstavbou tunelu samotnou, nikoliv s vlastním vedením trasy VRT, na tom nemohu nic změnit.
Kterých odborníků? Je to jak s covidem, vyrojily se stovky odborníků, každý tvrdí něco jiného a je jen na politicích, které odborníky budou brát vážně a které ne.
Jo, v Chlumci máme rodinu a nestačím se divit, co za dezinfo tam s tou VRT jede. Přestože má podle plánů tunel začínat v poli daleko od zástavby, většina lidí věří, že jim to povede za domem a dokonce se šíří, že kvůli tomu chtějí zbourat půlku Stradova.
Já se tomu ani nedivím, dnes může kdokoliv napsat na sociální sítě cokoliv a spousta lidí tomu slepě uvěří a niž by si o tom někde zjistili podložené informace.
Vzpomeňte na nedávnou „vizualizaci“ trolejbusové trati do Veleně. To je něco podobného. Oblbnout lidi.
Já znám lidi, co „preventivně“ pijou vodu s chlórem do bazénu, protože to slyšeli na Svobodném vysílači.
Takže to, co popisujete, to mě bohužel vůbec nepřekvapuje. 😃
kdyby si do té vody dali místo chloru třeba sirovku nebo sodny louh, tak by jim to možná pomohlo
To jako že pijou v podstatě Savo?
savo je jedovate ve vsech koncetracich, tohle je ClO2- desinfekce do pitne vody.
jde o ClO2 v roztoku, tedy CDS. pouziva se i do pitne vody. v uzivanych davkach neni pro telo nijak toxicky, na rozdil od patogenů.
Matně si vzpomínám, že kvůli VRT snad byla uzavřena už druhá smlouva SŽ s Francouzi, kteří by měli dodávat know-how pro eliminaci chyb při prosazování a výstavbě VRT. Funguje to?
https://zdopravy.cz/s-pripravou-vysokorychlostnich-trati-budou-v-cesku-dal-radit-francouzi-maji-smlouvu-na-8-let-94763/
U nich by to fungovalo. U nás evidentně ne…
Tak ja nevim jestli tomu dobre rozumim, ale v zasade se stalo to, ze SZ napadlo, ze by bylo fajn kdyby ta trat vedla pres Usti, tak si to zkusmo nakreslili do mapy. Mistnich se logicky neptali, protoze je to jen ve stadiu uvah, a protoze bylo jasny, ze stejne reknou „ne“. Nevi se vlastne vubec nic, ale mistni uz proti tomu sepsali petici. Tomu odpovida i zneni petice – obecny blaboly a priprava na zakopovou valku. Chtej aby VRT vedla mimo uzemi obce a zaroven chtej aby byli prizvani k planovani vystavby.
Tady je reportaz mistni televize: https://www.youtube.com/watch?v=_CKDOuYcuP4
Není to tak, SŽ nic nenapadlo, byl to tlak kraje. Viz můj příspěvek shora a starší články pana šéfredaktora.
To je uplne jedno odkud to vzeslo. Zkratka nekdo navrhnul nejakou variantu a Chlumecaci uz jdou s fangli na barikady.
Zásadním zdrojem hluku pro tyto obce je silnice I/13. Ústí plánovaného krušnohorského tunelu je z jejich pohledu až za ní a železniční hluk z logiky věci půjde na druhou stranu, na rozdíl od toho silničního. Za mě zcela iracionální odpor, proti rozumně navržené trase.
On asi bude ( z pohledu obce) trochu před ní / silnice bude mít most nad tratí, ale jinak ano, někde tam to bude…
Tak vést původně a před středohořím odbočka na starou směr Ústí n.L. hl.n.
Kez by konecne jezdily tak krasne rychlovlaky i u nas.Bohuzel je to stale v nedohlednu,moc daleka v CESKU budoucnost.Jen v NEMECKU a dalsich zemich je to krasa ,tady je to stale ve vsem zastarale .
To jste napsala velmi hezky a uděluji Vám palec nahoru. Jinak se v České republice žije velmi dobře.
Tohle je amaterismus.. někdo by měl bouchnout do stolu a říct kudy to povede a šlus. Vždycky to někomu povede přes zahradu, to se prostě nedá nic dělat..
Bouchání do stolu je všechno jen ne profesionální.
Amatérismus jsou tak tyhle vaše názory na úrovni okresního tajemníka z nějakého debilního Dietlova seriálu.
:-DDD
uplne tam vidim moucku nebo blahu, jak vykrikuje a mava rukama, za nim busta lenina…
To beru, soudruhu tajemníku, já to beru! 🙂
A ty tam seš s nima jako pionýr
Doba bouchání do stolu je naštěstí doufejme trvale minulostí. Pokud vám to chybí, tak se přestěhujte do Běloruska, Ruska nebo třeba do Severní Koreje.
A nebo do Německa, tam tyhle problémy přece nemají. Tam se přece určí a všichni poslouchají. (sarkasmus)
To teda fakt není, viz korona
Myslíte jak to stát udělal při trasování D1 kolem Přerova (až naštval místní, co teď prudí)? Nebo jak tupě prosazoval D8 přes České středohoří, až byla dálnice zasypána?
Co když „bouchne do stolu“ v rozporu s několika zákony (tak jako zde SŽ prosazuje variantu, co je v rozporu se Zásadami Územního Plánu)?
Dokázal bych si ještě představit verzi „do roku XY se musíme dohodnout na trasování, poslední prosazovaná varianta (daných parametrů) vyhrává“. Kdy je jistota, že výběr trasy není nekonečný proces jako nyní, a zároveň kdy v čase roste kvalita navržených tras. (i toto má úskalí, jasně).
SŽ vnitřně prosazuje starou variantu. Tohle neštěstí jim nadělili zástupci lidu z kraje.
Tak to by mě zajímalo o jakém vnitřku SŽ hovoříte.
Protože je nesmysl objet Ústí a cpát většinu vlaků nadále na pouhé dvě stávající koleje údolím Labe. Jasně, je tam dálnice a vlaky přece nemusí nikdo používat, pokud na ně nechce jezdit autem do polí… 🙂 Ale dost se divím, že zrovna francouzské rady tu k těm polím nevedou.
Údolím Labe vedou ty koleje čtyři až na malý úsek u hranic.
Myslíte ten malý bezvýznamný úsek, co je jaksi Labem občas zaplavovaný, takže neprojede ani kolo?
nebo by měl nekdo bouchnout tebe
A ten „někdo“ by podle vás měl být kdo?
Aby pak či souběžně nepřišel někdo jiný a nebouchl do jiného stolu s jinou variantou (eventuálně s žádnou).
Tak do stolu už někdo bouchnul někdy před 12 lety, kdy se jednoznačně schválila levobřežní varianta zanesená do ZÚR. To, že nyní někdo, kdo si o sobě myslí, že ho osvítil duch svatý, najednou z ničeho nic začal vynucovat úplně jinou trasu, je věc jiná. Evidentně je to někdo, kdo žádnou VRT v Ústeckém kraji nechce, tak tím potměšile sype písek do soukolí.
Trasa co je v ZÚR pochází z doby, kdy VRT měla spojovat velká města a konkurovat letecké dopravě. Až později se přišlo na to, že ten koncept je ekonomicky neudržitelný a nepřináší vůbec nic regionům přes které trasa vedla. Kromě rychlé dopravy osob mezi Prahou a Berlínem. Chápete souvislosti?
Aha, a teď má spojovat vesnice a konkurovat lokálkám. Co kdyby byla cestou z Ústí do Prahy zastávka i v Lužci, když jim tam Středočeši zrušili motorák?
A kde máte tu jistotu, že ten někdo vybere opravdu vhodnou variantu a nepostaví se nepoužitelný paskvil? Výsledná trasa by měla být především výsledkem porovnání jednotlivých variant a argumentů pro a proti.
Ale pokud máte na mysli omezit možnosti blokování podobných liniových staveb, pokud už se nějaká varianta vybere, tak tam souhlas, to je reálný problém. Každá stavba někoho omezí (v tom případě je na místě odškodnění), a je špatně, pokud se příprava podobných staveb protahuje jen kvůli malým skupinkám lidí, kteří je blokují.
Praha hl.n.-Ústí n.L.hl.n._třicet minut. Praha hl.n.-Dresden Hbf_šedesát minut. Začátek pravidelného provozu od 1.1.2050..??
Né… 31.12.2049 😀
Pánové, jedná se o železnici resp. veřejnou dopravu, ta mění jízdní řády vždy v půlce prosince 🙂
Dobře ať je po vašem, tak se to otevře už 12. 12. 2049 a ten asfalt na chodníky od stanice se položí až potom, aby se to stihlo do konce roku… když nebude mrznout samozřejmě 😉
Za předpokladu, že si obce na úkor Ústí protlačí variantu zastávky v poli, tak jízdní doba bude Praha-pole u Chabařovic 30 minut, Praha-pole u Chabařovic-Ústí tak minimálně 50. Takže přínos pro Ústí skoro žádný, zrychlení oproti dnešku o 10 minut s tím, že místo odjezdu z centra budete muset někam za město přes Předlice, kudy nikdo moc jezdit nechce.
Spousta Ústečanů by to naopak přivítala kvůli parkování, u terminálu na okraji města budou moci být stovky parkovacích míst, zatímco v centru se nedá zaparkovat.
Ano, tady u Modlan, je místo, kde VRT bude na terénu mezi Krušnohorským a Středohorským tunelem. Ideální místo pro cestující. Pane vy jste asi najatý troll, že?? https://mapy.cz/s/bemumojupu
V centru se nedá zaparkovat? Třeba v jednom z dvou parkovacích domů, co jsou hned u nádraží? To si děláte srandu, ne?
Kde se prosím dá ve všední den poblíž Ústí n.L. hl.n. zdarma zaparkovat na celý den??? Například když někdo dojíždí vlakem do práce. Evidentně situaci v Ústí vůbec neznáte.
Expresy z Vídně, Budapešti nebo Prahy do Berlína a Hamburku nebudou zastavovat ani v poli u Chabařovic ani v Ústí. To je jen vlhký sen ústeckých politiků. Ve stotisícových dírách takové rychlovlaky nezastavují. A rychlík z Prahy, který u Chabařovic sjede z VRT a bude pokračovat po staré trati dál na Děčín, dá úsek Praha – UnL hl.n. asi tak stejně jako přímá VRT přes Litoměřice. Jen to bude investičně podstatně dražší a povolení se bude vyřizovat dvojnásobnou dobu, pokud vůbec projde, a do Děčína se bude pokračovat úvratí. Zatahovat VRT do centra Ústí je naprostá zhovadilost.
A kde je psáno, že z Děčína se musí jezdit nutně po VRT?
Ano, všichni víme že třeba ICE nezastavuje v takových dírách jako Coburg, Bamberg, Erlangen nebo Ingolstadt, a nikdo určitě nikdy do těchto měst nepostavil VRT.
Dnes se jezdí úvratí směr na Chomutov a to je dnes mnohem sledovanější směr než Děčín. Trasa na Děčín má význam jen pro náklady do reichu. Ostatně, cestující z Děčína by si v Ústí přesedli z Regiopantera na expres do Prahy. Budovat trasu VRT mimo dopravní uzel je naprostá zhovadilost. Ale, jsme v čr, proč nepostavit nádraží v polích, aby to měli cestující komplikovanější a méně výhodné. 🙂
Což o to, projet Předlice lze. Horší, když ti tam klekne auto.
2149
Krása. Takže SŽ velkolepě pojebe přípravu, ignoruje územní plány obcí i zásady územního rozvoje kraje, a polovina z místního mašíblu z toho vyvodí, že je potřeba zatočit s nimbama a schválit nějaký zákony, který jim zavřou hubu. My sme fakt postsovětská střední Asie.
No v Asii už by bylo postaveno. To že někdo pojebal přípravu neznamená, že se budou akceptovat kampaně o půlení obcí nebo argumenty o tom, jak rychlovlak někomu projede pokojíčkem, a že ve střední evropě to dělat nejde… Boha jeho, je to jenom tunel pod horama ze kterýho se to napojí na současné tratě, děláte z toho tady pomalu raketovou střelnici…
Takže jestli to dobře chápu, Správa / stát nemusí brát ohled na nikoho, nemusí si samozřejmě ani lámat hlavu s jakoukoli argumentací vůči obcím, proč se nebude realizovat minulé jediné správné řešení, ale jiné jediné správné řešení, zatímco u protistrany budeme zkoumat „lživost kampaní“? Jo, to dává smysl. Někde v tý střední Asii teda.
No kampaň s půlením obce byla, to byla lež zcela očividná. To ničemu nepomůže. Že by došlo na nějakou věcnou debatu typu trať tu postavte, ale prodloužte tunel ještě o 500 metrů třeba, to jsem si nevšiml…
Pane, zde jde o klasickou debatu politických zájmů, nikoli o nějaké ohledy. Starší koncepce nepřiznala VRT Ústí, a to ji dnes chce. Tím pádem (přetrasováním) byly nabourány plány obcí, které s tím nepočítaly. Proto si politici sestavili komisi, která to má rozhodnout, až jim za desítky milionů SŽ přípraví všech pět dalších možných tras. My do té doby prosím kávičku.
Ono je máslo na hlavě obou stran. SŽ se chová po vzoru „ŘSD k Havránkové“, místní lidi zase šíří evidentní lži, že jim VRTka povede středem obce.
Sice chápu jejich naštvanost na SŽ, která je de facto podvedla, ale.. musí kvůli tomu lhát a na základě lží iniciovat petici?
Btw. doufám, že stát už hledá mediátora. Protože toto jinak řešit nepůjde (pokud nechceme desítky let soudů).
Můžete prosím vás specifikovat jak SŽ místní podvedla? Účastníte se těch jednání, nebo jen tak fabulujete? Děkuji.
fabuluje, co jinak…
Tak, že roky plánovala trasu jinudy, zaneslo se to do ZÚR apod., a pak „otočila“.
Podle mne otočila správně, má smysl vést VRTku i přes Ústí, VRTka nemá být tak moc jen pro tranzit, ale měla by dopravně pomoct i tamnímu regionu. Ale vysvětlila to SŽ lidem z nové trasy? Nebo je postavila před hotovou věc a nebaví se s nimi?
Subjektivně těm lidem připadá, že jsou podvedeni.
Ale to „otočení“ iniciovali zastupitelé Ústeckého kraje .SŽ je asi jedno,kudy trať povede.
No, což je ale také špatně.
Jestliže ti lidé mají subjektivní pocit, že jsou kvůli změně trasy podvedeni, tak by se SŽ mohla stavět na hlavu a stejně by mnohým z nich ten pocit zůstal.
Protože nedodržení ZUR není podvod..
VRT v podmínkách ČR bude v první řadě pro tranzit, jinak na ní nebudou evropské peníze a své to nikdy nepostavíme. VRT pro dopravu na 80-100 km je naprostý nesmysl. Podívejte se do zahraničí.
Správně. Podívejte se do zahraničí. Kodama Shinkansen, nejnižší vrstva šinkansenu na té trati staví v průměru každých 30 km. Asi proto, že je to nesmysl.
Kauza Havránková byla o něčem jiném … Farmářka nechtěla peníze, požadovala jednoduchou věc – pozemek za pozemek … jenže ŘSD pozemky nevlastní, ty vlastní stát (nebo je musí koupit). Když se po „letech“ našla smírná cesta, tak do toho někdo hodil vidle s tím, že podobná věc je v rozporu se zákonem a začínalo se od nuly … Na výměnu pozemků nebyl „systém“ konstruován, znala se pouze metoda výkupu za prachy a „za ty prachy si kupte jiné pozemky“ … To je stejné, jako v případě „baráčku“ stojícím v cestě … tady máte balík peněz podle úředního odhadu, za ty… Číst vice »
Tak to bylo možná ze začátku, ale pak dostala nabídnuto 10 hektarů za 1 hektar, ale bylo jí to pořád málo.
Po tom, jak s ní ze začátku roky jednali se jí moc nedá divit, že si pak postavila hlavu. A výměra není všechno, do vhodnosti pozemku pro konkrétní hospodaření promlouvá i spousta jinejch věcí.
Byl jsem na několika spanilých jízdách po kraji co organizovala SŽ, ještě než centrální komise MD schválila studii proveditelnosti. O přítomnosti zástupců například Chlumce, by se dalo s úspěchem pochybovat. 🙂
Takže vest vrt mimo Ústí? Protože v územním plánu je blbost? Ten územní plán dělala SŽ?
Ne, SŽDC a Ministerstvo Dopravy. Ale od té doby se přejmenovala a změnily se požadavky na podobu VRT.
Jenže jaksi kašlali na to, někomu něco vysvětlovat. Beztak je ten majitel spekulant, který si to koupil za levno zrovna v naší nové trase, aby jim dělal problémy.
Jak jako „se změnily požadavky“? Co to je za větu? Požadavky se nezměnily, jen pár ignorantů začalo vymýšlet koniny typu dvojitého přemostění Labe, tunelu mezi Litoměřicemi a Střekovem, dvoupatrového nádraží Ústí n.L.-západ atd. Nejen že by to bylo o mnoho dražší a budoucí VRT by byla o mnoho pomalejší, ale ještě by to negativně zasáhlo mnohem víc lidí.
Požadavky se změnily v ohledu zapojení nákladní dopravy, s kterým původní plán vůbec nepočítal. Ten objem nákladní dopravy není vůbec malý. Tím se dosáhlo skutečnosti, že Vmax v tunelu bude 200km/h eventuelně 250. Asi jako Semerring Basis Tunnel, Koralmbahn nebo Tunnel pŕes Brenner. Tato skutečnost neuvěřitelně sníží hlukovou zátěž v okolí portálů Krušnohorského tunelu od aerodynamického hluku. Navíc tato koncepce umožní výstavbu a zejména napojení nového velkokapacitních překladiště resp. Intermodálního terminálu nákladní dopravy, tzv. průletového, který obslouží všechny firmy v širokém okolí a umožní jim export/import ze vzdálenějších míst po železnici. S kvalitním nákladním terminálem se vždy kvalitní firmy z… Číst vice »
Myslím, že vůbec nechápete pointu.
Chápu, musíme se řídit územními plány obcí 30 let starými.
Evidentně vůbec nemáte potuchy o způsobu přípravy liniových dopravních staveb. V územních plánech je koridor podle 30 let staré a nesmyslné koncepce. Navíc pouze jako územní rezerva (v ÚPD obcí). Tu novou trať vůbec nemá cenu stavět pouze pro mezinárodní expresní spojení, jak bylo původně plánováno. SŽ a MDČR se naopak chvályhodně snaží, aby z té stavby mělo nácestné území co největší užitek. A navíc tam dostat i nákladní dopravu a tím zvýšit kapacitu přeshraničního spojení a snížit hlukovou zátěž v údolí Labe. Územní plány se samozřejmě mohou měnit, to není žádné dogma. Nebo byste chtěl všechno stavět jen podle… Číst vice »
Územní plány se mohou měnit, ale změna musí být řádně projednána s obcemi a občany a schválena.
a timto moudrem chcete rict co? ze se tam nekdo snazi stavet bez uzemniho planu?
No, o tý potuše bych měl obavi spíše ve vašem případě. Zaprvý, jestli je 30 let stará koncepce nesmyslná, je zcela irelevantní potud, pokud tato koncepce stále existuje v UP obcí i kraje a ty ji tedy – zcela logicky – léta berou jako bernou minci (protože kdyby měly čekat, co se kde změní, mohly by jakejkoli rozvoj vůbec odpískat). A jasně, samozřejmě, že UP nejsou dogma, a dají se měnit, nicméně vzhledem k tmu, že UP obcí jsou plně v gesci právě těch obcí, mělo by být v civilizované zemi normální, že se investor takové stavby – v tomto… Číst vice »
1. ÚPD nejsou zcela v gesci obcí. V ČR máme systém územního plánování zhora-dolů. Nejvyšší ÚPD je Politika územního rozvoje, která ty koridory nadregionálního významu (včetně rychlých spojení/VRT) vymezuje. ÚPD na nižší úrovni musí požadavky z PÚR ČR převzít. V tomto případě se to bude zpřesňovat především v Zásadách územního rozvoje, které jsou v gesci kraje. Obce v tomto nemají zásadní slovo, protože se jedná o záměry nadmístního, či nadregionálního významu, kde přirozeně nelze vyhovět partikulárním zájmům každé obce… 2. Na koridorech nadmístního či nadregionálního významu se nelze vždy domluvit „lidsky“ s každou obcí. Když vám v té obci „lidsky“… Číst vice »
Jo, stane se, že si to dvě obce budou přehazovat jak horkej brambor a někdo shora to bude muset rozhodnout. Ale je zásadní rozdíl k takovýmu autoritativnímu rozhodování shora sáhnout ve chvíli, kdy selhaly všechny pokusy o dohodu (a tý obci, na který to skončí, to nějak z pozice té rozhodující autority kompenzovat), nebo když se to bere jako pohodová první možnost, bez náznaku pokusu o dohodu (nebo max. s čistě formálním náznakem takového pokusu). V situaci, kdy ti, koho takto obejdete, mají z dobrých důvodů k dispozici spoustu možností, jak vám to autoritativní rozhodnutí „od stolu“ osladit a váš… Číst vice »
když se ale blokování nadužívá, tak to prakticky povede k jedinému – ze zákona ta možnost blokovat a prudit zmizí pro všechny.
A jak dlouho se ví, že ta 30 let stará koncepce v UP je nesmyslná? To se zjistilo před rokem, nebo se to v oboru vědělo dávno, ale nikdo do toho nešťoural, že to má čas a změní se to až na poslední chvíli? Na lidech kolem, kteří počítaj s tím, co je v platným UP, přece nezáleží, odborníkům je jasno, že to musí být jinak… Začíná mi připadat, že všechny tyhle územní rezervy na velký stavby by se měly do UP zanášet na dobu určitou, max. cca deset let. A po té dané době, pokud nebude postaveno (nebo aspoň… Číst vice »
Vy předpokládáte, že žijeme v ideálním světe, kde se vše vyřeší mávnutím kouzelného proutku, ale taková naše praxe bohužel není. Pořízení změny územního plánu i v té největší zádeli zabere běžně třeba i 2 roky. Pokud by se koridory a plochy automaticky mazaly, nedělali by na obcích nic jiného, než stále měnili ÚPD. To, že jsou v ÚPD vymezené koridory a plochy (vč. územních rezerv) ještě neznamená, že se tam bude stavět. Ty se tam vymezují, aby se tam MOHLO STAVĚT (případně umístit daný záměr). Účelem je zamezení toho, aby se tam změnami funkčního využití území (ev. umístěním nějaké jiné… Číst vice »
Vůbec ne, vím, že změna územního plánu je fůra práce. Proto bych tu platnost nastavil na docela dlouho, klidně deset let. A ani po vypršení by se to nemuselo automaticky změnit na plochu jen tak zastavitelnou něčím jiným. Jde mi jen o to, jak často ty trasy zanesené před mnoha desítkami let na základě velmi vágní koncepce a od té doby neaktualizované i přes často velké změny okolních podmínek, nadělaj zpravidla víc škody než užitku a proto bych rád mechanismus, který neumožní jejich ponechání v plánech „navěky“ bez pravidelného posuzování, jestli tam mají zůstat. Jo bylo by to o poznání… Číst vice »
Chápu, o co vám jde, ale problém je, že každý nositel záměru (zejména z řad veřejných institucí), který je třeba i mnoho desetiletí bez realizace v ÚPD, zpravidla usiluje o to, aby v ÚPD příslušné plochy nebo koridory byly. Schválně bychom se mohli vsadit třeba o to, kdy se z ÚPD vymaže kanál Dunaj-Odra-Labe :). Posoudit to může opět jen a pouze nositel záměru (nikdo jiný na to zpravidla nemá kompetence). Přes odpor nositele záměru by to mohla vyškrtnout asi jen Vláda. V našem případě také dojde k vymazání původní územní rezervy z ÚPD, ale až v důsledku schválení investičního… Číst vice »
No a podle mého návrhu by to vymazání nemuseli připustit, ale naopak, pokud by to chtěli zachovat, museli by to zachování periodicky obhajovat a vysvětlovat, proč je to stále dobrej nápad a proč je to tam dál potřeba, i když deset let nehli prstem pro to, aby se to uskutečnilo Ta stávající verze je pro ně sice pohodlná tím, že se o to nemusej starat a maj to tam navěky, ale až moc často se ukazuje, že když dojde na lámání chleba a začne se stavba konečně chystat, tak je to spíš koule na noze, která zdržuje, než aby to… Číst vice »
a u koho to budou obhajovat? podle Vás v každé dotčené obci? když trať vede přes půl republiky?
nebo tam kde to dává smysl – tj. na vládě?
v případě druhém….se nezmění nic, krom toho, že se co deset let vláda usnese na ponechání koridoru a před tím bude 20 úředníků půl roku matlat nějaký tlustospis. a získávat k němu vyjádření. která zase někdo bude muset psát.
výborně, máme málo agend, vyrobíme novou a přijmeme další lidi. fakt úžasný nápad.
co tam máte dál?
Takže je lepší, když tam je 30 let nějaká varianta a pak někdo přijde s tím, že už x let dělaj na úplně jiný, ale na obce tou novou trasou dotčený se v podstatě vykašlali a zato teď po nich chtěj, aby co nejrychleji, bez vysvětlování a bez odporu souhlasili s tou změnou?
Kubíku dneska ti to nejde už si v tom zamotanej jak šňůra na prádlo
ale ten váš nápad tohle vůbec neřeší…
prostě si to SZ ze snad dobrých důvodů překreslila.
takže šup s tím na vládu a pak to bude prokapavat přes další územně plánovací dokumenty až dolů.
ano, je zjevně, že se to někomu nelíbí…ale to u nás vzdy. myslim, že můžeme VRT zamávat, nejen chlumec ale i nějací exoti za KH a ten domek v polích kdesi u porican…takže…bych začal hledat nový způsob utrácení EU peněz. sem to nepůjde…
Jenže na tý nový, snad lepší, variantě už pracujou dost let na to, aby mohli mít dávno za sebou řadu jednání a minimálně velkou část toho prokapávání. Byť třeba zatím ne namísto té původní trasy, ale jako přidaný varianty. Takhle riskovali, že na těch úsecích, kde to nově připravujou, ale nemaj je v UP blokovaný, jim někdo postaví něco úplně jinýho a oni budou moct přípravu spláchnout… Což je blbě. Ten jejich přístup, nejdřív za to utratíme fůru peněz za projekt mále do stupně prováděcí dokumentace a až potom se budem někoho ptát (a postavíme ho de fakto před hotovou… Číst vice »
jo, mohli to už mít dál.to žádná. ale pravidelně opakovaně projednávání toho co je někde už zakreslené..nic neřeší. akorát ubírat kapacitu na nove věci udržováním úředního simlu
jasně, a když územní plán vyprší bez projednání nového…protože to jde taky vytrollit, tak nebude žádný a nebiude se stavět vůbec.
promiňte, ale vraťte se na zem a přestaňte vymýšlet nějaké to páchání dobra.
PS: i současná legislativa umožňuje vynětí územních rezerv. proč vymýšlet další nesmysly?
Deset let je naopak velmi krátká doba, často je naopak doba mezi záměrem a realizací mnohem delší. Pokud jde o liniové stavby, jsou často dost omezené možnosti, kudy je vést, je obtížné pro ně vymezit místo a pokud už se to pro nějakou podaří, jen blázen ho bude po pár letech mazat, aby začínal znovu od začátku, pokud se s tou stavbou i nadále počítá. Při realizaci toho návrhu by naopak hrozily mnohem větší zmatky a byrokracie a mnohem menší jistota. Koridory by z územního plánu mizely a zase se v něm na stejném místě objevovaly a pokud byste se… Číst vice »
Jenže pak dojdete do situace, kdy v plánech něco je 50 let (+- dvě generace), aniž by se na to kdokoli musel podívat, a když dojde na vlastní stavbu, tak málokdy zjistíte, že ta trasa navržená před 50 lety je furt fajn. Daleko spíš zjistíte, že ta před 50 lety plánovaná trasa je za dnešního stavu osídlení a technologií totální nesmysl, kterej by nadělal víc škody než užitku a že už nejmíň před 25 lety se to mělo přesunout jinam. A když to zkusíte přesunout aspoň teď, zjistíte, – že v trase ideální pro nynější podmínky někdo před pár lety… Číst vice »
Kdybyste si přečetl článek, dočetl byste se, že o změně trasy rozhodla vláda ČR.
To je pouze a jen technikálie. která ne věci vůbec nic nemění. Faktem je, že tu je léta daná „lajna“ v UP, kterou tedy once a lidé v nich berou jako fakt, a najednou je jim bez jakékoli debaty sděleno, že to bude úplně jinak. Jako člověk nemusí bejt žádnej génius, aby pochopil, že tohle fakt není problém, za kterej by mohli lidi a obce.
Bohužel stejně hloupě protestují i obce na Kutnohorsku, kde ta lajna v ÚP je daná dávno.
SŽ nic nepojebalo (viz výše), obraťte se prosím na politickou reprezentaci z kraje. Děkuji. Důkazem budiž čtení starším příspěvků o této problematice od pana Sůry.
…vy se jim divíte?…co kdyby se to plánovalo přes váš pozemek a napříč dětským pokojem?…to, že si někdo chce jezdit vlakem nebo vozit zboží kamionem neznamená, že všichni jim ustoupí…to možná funguje u maocetungů nebo kdyř vahlazovali Indiány, ale v hustě osídleném středu Evropy budou problémy…
Nesmysl, vede podzemi mezi obema castmi obce…
Někdy prostě zájem jednotlivce musí ustoupit zájmu většiny. Navíc jsou za to ti jednotlivci odškodňováni.
Původně jste ale chtěl napsat „zatočit po bolševicku“, že? Hele, je fakt tak těžký pochopit, že v civilizované demokratické zemi by mělo být normální, že když stát po někom něco chce, že se nejdřív zkusí domluvit (což funguje, stačí si vytáhnout hlavu z prdele a podívat se třeba do Rakouska nebo Reichu)? A že naopak postup, kdy stát / nějaká jeho instituce, bohorovně staví obce a lidi v nich před hotovou věc, přičemž jakoukoli komunikaci směrem k nim považuje za zahanbující ponížení, je právě tím kruciálním důvodem, proč to u nás „nejde“. Ale co, sme Češi, víme všechno nejlíp, tak… Číst vice »
Ale co dělat jiného než „zatočit po bolševicku“, když tady demokracie nefunguje. Chlumečtí jsou toho důkazem, i kdyby bylo vše v pořádku, tak si budou stěžovat jenom proto, aby mohli někoho otravovat. S tímhle sobectvím ala Chlumec se nikam neposuneme. To je furt jak máme být moderní a evropští, ale jakmile se nás to dotkne osobně, vyvádí tady všichni jako školačky. Na Čechy platí jenom metoda biče a represí, ne nadarmo jsme byli tolikrát okupováni.
bohužel máte pravdu. neumíme si vládnout, když se o to sami pokoušíme, končí to pravidelně průšvihem. z důvodu toho, že každý si prosazuje jen svůj partikulární zájem a není ochoten ustoupit.
viz ti dementi, co vyhodili Slavatu s Martinicem z oken (a ani je neodpravili)…pak si zvolili za krále figurku, co akorát svými aktivitami narušila podporu povstání a následně se vykašlali na placení vojska z důvodu šetřivosti, aby následně při konfiskacích přišli o vše. a výsledku se strašně divili. přičemž měli krásný příklad z roku 1547, jak ty rebelie Habsburk trestá….
Tak přestaňte autem jezdit nakupovat ty shity do Tesca který se vozej kamionem protože vás to stojí nejmíň a kupujte si za dvakrát tolik od místních, auto prodejte protože nejspíš budete taky proti výstavbě silnic a dálnic. No a otázka čím jezdit? Protože jste odpůrcem dopravy, tak pro vás nepřipadá v úvahu ani autobus ani vlak, já být vámi bych odevzdal občanský průkaz a požádal o zbavení právní způsobilosti, protože nejspíš nechápete v jaké civilizaci žijete. Můžete si vybrat vhodnější lokalitu pro zivot třeba někde v CHKO , zjistit si jestli tam něco nepovede a jít a koupit si tam… Číst vice »
bez do hajzlu a prestan chlastat
To je směšné, cha – cha – cha, tuze směšné, cha – cha – cha, odpustte mi, cha – cha – cha, že se směji vám.
A nebo tak nějak vidím to vybudování v tomto století.
Klasika – správce infrastruktury je kritizován, že nedělá nic pro VRT, když se začne konat to, co musí vlastní stavbě předcházet, tak se „nikdo“ koho by se měla trasa VRT dotknout, stavbu nechce. Ať vede jinudy, protože naše obec z té stavby nikdy užitek mít nebude …
Geografický problém „této“ země spočívá v množině malých osídlení v malé vzdálenosti od sebe …. tudíž nacpat někam infrastrukturu vyžadující relativně široká ochranná pásma a ještě tam nafutrovat protihlukové stěny, které taky téměř nikdo nechce je pak dost problém ….
Zrona tady je problém, že dráha (ať už to bylo oficiálně cokoli) nejprve nechala do územního plánu zanést nesmyslnou variantu a teď ji chce změnit.
Ono to bude asi problém u více staveb – vzpomínám si na nesmyslné řešení jižního výjezdu z Prahy u Uhříněvsi.
To je trochu jinak, ona je v planu uz tak dlouho, ze od te doby se situace a moznosti VRT uplne zmenily… Dnes lze mit zastavek na trati vice diky lepsim vlastnostem vlaku… Take se zmenila strategie, chceme VRT pro rychla spojeni mezi mesty v CR a ne jen jako napojeni do zahranici…
Drive zanesene koridory skutecne byly planovany jen pro transit se stanici pouze v Praze a cast vlaku mela stavet v Brne… Dnes je ta varianta skutecne nesmyslna…
Druha vec, bohuzel ke skode, vznikla i na trase Praha-Jihlava, kde trasa nenapoji koridor do C.Budejovic a vede take uzemim nikoho…
No nevím, co se na vrt změnilo. Spíš bych řekl, že ta čára namalovaná před 30 lety byla nesmyslná od samého počátku.
No to vime, pac pouze pro transit to nemelo nikdy smysl…
Neberte to ve zlém, ale „dráha nechala“ je velice zjednodušující … to je na „diplomku ve studijním oboru historie“ …. Kdy územní plán vznikl, kdo požadavky / připomínky vznášel ? Bylo to ještě za bolševika (FMD / ÚŘ ČSD) nebo potom – GŘ ČD, MD ČR – nějakou dobu nebyly výkonné aparáty krajů, nýbrž pouze okresy … pak se z okresních orgánů přešlo na krajské a obecní … SŽ(DC) nemá jako samostatný subjekt zase tak dlouhou historii – salámová metoda oddělování provozu od infrastruktury … politická rozhodnutí nejen s každou výměnou vládního / ministerského kormidla (to se měnilo častěji než… Číst vice »
Je to zjednodušující a přesně tak to místní chápou. Jim je jedno, kdo požadavky vznášel. Holt je problém dráhy, že jí šéfuji troubové.
Mirku,to nebyl plán,ale jen jakýsi výhled, který do ÚP velkých územní celků nechalo namalovat MD ČR.SŽ je v tom tentokrát zcela nevinně,ta tu nesmyslnou čáru jen zdědila.Oproti té čáře VRT je čára DOL téměř hotovým projektem…
Jenze i tenhle odpor by mohl byt o dost mirnejsi, kdyby ten spravce infrastruktury byl ochotnej jednat a hlavne vysvetlovat. Dokud ten spravce nebude brat lidi, kteri maji k okoli uvazovanych tras vztah jako partnery, ale jen jako obtezujici neznalky, bude toho odporu daleko vic, nez je nutne. I proto, ze tu chybejici komunikaci ze strany Sprzele radi vyplni lidi, kteri na tom maji. Nejaky vlastni partikularni zajem a potrebujou, aby to vypadalo, ze neni jen ciste jejich. A lidi, kteri proste jen radi delaj problemy… Tem to ohlusujici ticho ze strany tech, kdo by meli nejvic vysvetlovat, co presne… Číst vice »
„Vysvětlovat a jednat“ … kouzelná formulka – ano, já jsem / my jsme – si vás vyslechli, ale nechápeme, jaké přínos to pro nás jako obec bude mít … to jste nám stále nevysvětlili a nic nenabízíte … Že budou jezdit vlaky z Prahy do Německa rychleji ? Co z toho budeme mít ? Protihlukové stěny – tak ty opravdu nechceme … To je podobné – část obyvatel se nechce nechat očkovat – prostě nechtějí, nemají potřebu mít nějaký „glejt“ o ničem, za který si nic nekoupí, protože pro své neaktivity ho nepotřebují … k čemu jsou proklamace – praktici,… Číst vice »
Že i oni budou mít rychlejší spojení přes nácestné přípoje na VRT? Že VRTka odvede část dopravy z té hučící dálnice (takže třeba při havárii jim přes obec bude jezdit o něco míň aut)? Že na stavbě budou moct pracovat místní lidé?
Jasně, vždycky bude existovat tupý NIMBY argument „mně to nic nepřinese, ať sousedovi chcípne koza taky“. Pak bych ale hodil míč na tyto lidi, stylem „je třeba tu VRTku někde tudy postavit, když ne kolem vaší obce, tak VY navrhněte jinou trasu a VY se domluvte s tamními lidmi, že jim to nevadí“.
Tak pokud by uměli jen argument „bude se jezdit z Prahy do Německa rychleji“ je to hodně smutný… Protože kdyby to tak bylo, mohla by zůstat ta stará trasa z UP a nebyl by problém. Ta změna se dělá právě proto, aby z té stavby, která je reálně zasáhne (netvařme se, že ne, ale vysvětlujme, které ty negativní dopady se daj reálně čekat a kterými je jen někdo straší) měl prospěch i jejich kraj. Který díky tomu může získat lépe platící zaměstnavatele, což může časem přinést lepší školy pro jejich děti, větší šanci, že pokud jejich děti vystudují, najdou práci… Číst vice »
Na ten hloupý argument,že naší obci to nic nepřinese,jsem se vždy starosty zeptal, kolikrát jel autem,busem,vlakem přes jiné obce třeba na dovolenou a zda si myslí,že to těm obcím něco přineslo.
To je otázka o dost hloupější, než ten původní argument. Ten samotnej průjezd těm obcím nic přinést nemusel (i když mohl), ale ta infrastruktura, po který jel, jim nejspíš něco přinesla v řadě případů…
Ano,tak např. silnice I.třídy č.20 přináší obci Hněvkov prosperitu v podobě hluku,emisí a občasných vjezdů kamionů do ložnic rodinných domků.Jeďte se podívat,v jak honosných vilách tam lidé bydlí.Jaký mají tamní obyvatelé užitek z podnikání silničních dopravců?Místní by se zcela jistě spokojili s málo frekventovanou silnicí Iii.třídy.Čímž nezpochybňují potřebu citlivě k obcím vedené silnice I.třídy.
Jasně, že najdete příklady, kdy ta infrastruktura přinesla obcím, přes které vede, řádově víc problémů než užitku. Bohužel. Jsem toho názoru, že takovým obcím by se to mělo nějak kompenzovat, pokud opravdu nejde ty negativní vlivy aspoň zmírnit, byť třeba za cenu nějakého zvýšení nákladů. Ale skutečně málokdy jsou to jen ty problémy, většinou je to směs výhod a nevýhod (byť ty – v některých případech pro konkrétní obec silně převažujou). A v takové situaci, kdy vám ten starosta nahraje a dá vám možnost prodat aspoň to málo, byť třeba nepřímých, přínosů, které to pro ně může mít, vy z… Číst vice »
Jenže ten starosta obce A nechápe (on to nejspíš chápe,ale nechce to před svými spoluobčany dát najevo),že ta VRT obci A nic nepřinese,přinese těm z jiných obcí,co po ní pojedou,stejně tak jako obyvatelům jeho obce A přináší prospěch infrastruktura, vedoucí přes jiné obce B-Z,kterým zase nic nepřináší tyto jízdy obyvatel obce A přes obce B-Z Říká se tomu sounáležitost.A samozřejmě,že infrastrukturu je třeba plánovat tak,aby nikoho nepoškozovala.V případě obci, které poškozuje historicky vzniklá infrastruktura,např. ta původně sloužící pro koňské povozy a nyní pro silnou tranzitní kamionovou dopravu,není odškodnění nijak řešeno vůbec a výstavba nové infrastruktury je záležitostí např. v případě… Číst vice »
No ono je to vysvětlování dost obtížné, když sedláci říkají železničářům, že nerozumí dopravě, že stavba je zbytečná a že vlaky stejně nikdo nejezdí 🙂 Teď je to ve fázi investičního záměru. Jedná se zpravidla intenzivněji v rámci hodnocení EIA a územního řízení. To už je ve fázi, kdy se mohou probírat technikálie stavby, protihluková, nebo kompenzační opatření. Teď se může vysvětlovat tak akorát kudy a proč je potřeba tu stavbu vést, a to je právě to, co se vysvětluje velmi obtížně. A neházel bych všechno jen na investora. Jsou tu také města, která z té upravené trasy budou mít… Číst vice »
Jo, obtížné to je, o tom není sporu. Navíc železnice má smůlu v tom, že je u nás na řadě míst v takovém stavu, že opravdu každý nemusí vidět její smysl. Ale je to nutné, jinak se to nepohne. Co se týče měst, když hejtman kraje pozastaví činnost pracovní skupiny, protože ani on nemá od SPržele informace, nedá se od nich nějaká aktivita moc čekat… Že vlaky nikdo nejezdí? A není to tím že vypadaj jako 50 let starej Fortschritt? Co kdyby místo nich jezdilo něco na úrovni dnešního Claasu s klimatizovanou, prachotěsnou kabinou, pohodlnou sedačkou a ovládáním a s… Číst vice »
Tak zrovna třeba na trati 090 je železnice v poměrně dobrém stavu a lidí tam jezdí dost. A každý, kdo jezdí vlaky dlouhodobě ví, že za posledních cca 25 let zaznamenala naše železniční osobní doprava obrovský kvalitativní skok. Problém je, že zejména venkované jsou zvyklí všude jezdit autem a o tom, že by někam jeli vlakem, vůbec neuvažují (bez ohledu na kvalitu železniční dopravy).
Některá města ty informace mají mj. na základě pravidelných jednání se SŽ. To spíše kraj to celé zadrbává, protože to tam moc nefunguje. Bohužel 🙁
Oni chteji trat jen pro transit, hmm, to je skvele… ano, postavme to pro transit at to neobsluhuje zadna mesta v CR…
U jejich obce to vede uz tunelem, stavet se ma v podzemi, i kdyby tam meli par let stavbu, tak pak budou mit klid… zacina to pripominat obec Velen a trolejbusy…
A zkusil jim nekdo duveryhodne, lidsky a bez povysovani tohle vysvetlit? Nebo je nechali napospas demagogum, pro ktere je samozrejme strach z neznameho idealni nastroj? Protoze jak to my narysujem do mapy je svaty a nejaci neznalci z okoli nam do toho nebudou kecat.
Souhlasim, ale problem je v tom, ze to tu zmenu trasy vyzaduje a uz to narazi na problem u vedeni obce, … problem je puvodni cara v mape…
ALe ano, hodne uradu u nas jedna jako slon v porcelanu…
Tak jasně, že nastává problém, když kluci ze Správy jednaj se svým obvyklým citem. Ty když nastoupěj s obvyklým repertoárem, tak by se na zadní stavěl i kouzelník Zababa.
Nejsilnější argument proti železnici je rozhovor s průměrným zaměstnancem/fanouškem železnice?
Přesně. Jenže tohle změnít, to by musela být Správa (a nejedna další státní instituce) postavena znovu na zelené louce (s tím, že z té původní by tam nesměla dělat ani uklízečka a to pro jistotu tak další 4 generace).
Odpor proti trase tunelu – to je snad ještě větší NIMB než Praha 6…:) Tak doufám že ke mě do města ti vesničani taky nepáchnou, nerad bych slyšel jejich hluk nebo tu viděl parkovat jejich auta…
Oni nemají problém s tunelem, ale s tím, že jim x let Správa železnic slibuje jednu trasu a pak ji změní.
Já vím, ale byla kolem toho docela lživá kampaň jak jim VRT protne město, vždyť to tu už bylo. Reálně na jejich katastru by to za vsí u hlavní silnice mělo portál tunelu – to ale vždycky bude na katastru nějaké obce. To jinak nejde, ne, krom vojenských újezdů?
Jo, byla. Ale s tim se musi pocitat, kdyz ti, kdo by meli dotcenym obcim prezentovat a vysvetlovat realitu, na to kaslou…
Jo to nepopírám, u takové stavby by měl asi někdo udělat 3D model území před a po, aby to bylo jasné každému, a víceméně to zamezilo pak těm nesmyslům o půlení obcí v takovém případě…
Kde jste prosím vyčetl,že jim SŽ slíbila nějakou trasu?Tu ćáru tam nechalo zakreslit MD ČR,SŽ to v gesci vůbec neměla.A návrh na změnu té trasy byl poprvé představen někdy před asi 10 lety a od té doby mnohokrát prezentován jak ve sdělovacích prostředcích,tak na odborných akcích.Že tyto informace nechtějí odcházejíí politici předávat svým nástupcům a ti se potom cítí překvapeně,je věc druhá…
Takže mají trvat na špatném řešení jen proto, že už ho někdy v minulosti někomu slíbili a zanesli do územních plánů? Přestože vědí, že se to dá udělat mnohem lépe? To by naopak bylo to nejhorší, co by mohli udělat.
Já už se tím zřejmě nesvezu.
To asi málokdo ze zdejších diskutujících, spíš vůbec nikdo.
NIKDY, opakuji NIKDY to nepostavíte 😉
Jedině mít zákon, co umožňuje stavět pro stát důležité stavby a pak se případně soudit s těmi, co se soudit chtějí. Soudní poplatek by se v případě výhry vracel.
I když.. objíždějí nás už teď, ani s námi nepočítají, tak je to vlastně jedno. Dálnice nemáme, koleje sice máme, ale pokud zrovna není půlroční výluka, jezdí se trochu pomalu.
Škoda. Ještě před deseti lety jsem doufal, že se u nás svezu něčím rychlým.
Vlhké sny bolševických mamrdů.
Ty seš taky jeden z nich všechny urážíš a tvoje argumenty jsou jen žvásty předvádíš tady stejný buranství jako bolševici v SSSR za Lenina
Á, pán je anarchista.
„o umožňuje stavět pro stát důležité stavby a pak se případně soudit s těmi, co se soudit chtějí. Soudní poplatek by se v případě výhry vracel.“
Takže když soud dá za pravdu, že stavba VRTky přes váš pozemek byla neoprávněná, tak se ta VRTka na všem pozemku zbourá? 🙂
Ne. Stavba ve statnim zajmu je vzdy opravnena. Majitel pozemku dostane vcas vedet a bude vyplacen. Pokud se mu cena (nahrada) nebude zdat primerena, muze se obratit na soud.
Aby nedoslo k omylu.. Tech staveb nejsou stovky rocne. To, ze se tu nic nedela a tak se to kumuluje, je vec naseho nepostupu ve vystavbe.
Nikdo nikoho nechce okrast. Pokud mam barak a dostanu financni nahradu, budu spokojen. Samozrejme se nemuze vzdy vyhovet vsem.
„Jedině mít zákon..“ – a mají takový zákon ve většině států okolo či na západ od nás? Ne? Tak jak to, že tam dokážou infrastrukturní stavby povětšinou prosadit a postavět?
Myslím, že v Polsku něco takovýho maj. Pozemky jsou automaticky vyvlastněny a pokud vám náhrada není dost, můžete se soudit.
Nemá, ve státech na západ od nás je civilizace, kde už dávno pochopili, že prosazovat věci na sílu v dlouhodobém horizontu nikam nevede. A to stačí. A stejně tak by to mohlo být u nás, kdyby ovšem půlka státních institucí (i populace) nefungovala tak, jako by si nevšimla jisté změny společenských poměrů před 32 lety. Tohle volání po zákonech, kterejma by se tomu či onomu zavřela huba, je fakt smutný a svědčí jen o tom, jak efektivně českýmu národu bolševik vymyl makovice, že si tento prostě není schopen byť jen představit, že se dá na věcech normálně dohodnout, když je… Číst vice »
Vy máte opravdu velké iluze… Kdepak, na občany této země platí jen tvrdá ruka, už se to osvědčilo.
Smutne, ale pravdive…
do drazdan dalnice vede, muzete se svezt vlastnim autem klidne dnes.
A stavba by se zbourala ?
Opravu tak moc nenávídíte každého, kdo se snaží něco postavit?
Spis nemam rad, kdyz se nestavi a ceka az zahrmi. Na dovolene jsem projizdel kolem Bezpravi a hledal jsem delniky…