Infrastruktura Železnice

V Ústeckém kraji vznikla petice za rychlovlaky. Spory o trasování má vyřešit pracovní skupina

Stanice Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Stanice Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Kvůli trase vznikne komise, která bude řešit spory ohledně trasování budoucí rychlotrati.

Spory o trasování nové vysokorychlostní trati (VRT) z Prahy do Drážďan přes Ústecký kraj vedly už i ke vzniku petice, ve které její autoři požadují, aby vlaky jezdily a zastavovaly v Ústí nad Labem.

Petici inicioval ústecký spolek Společně, zatím ji podepsalo 170 lidí. „Vlaková zastávka přispěje k rozvoji města Ústí nad Labem, zvýší kupní sílu a cenu nemovitostí,“ uvádí autoři v petici. Požadují zastávku v Ústí nad Labem – západ.

Petice vznikla poté, co zastupitelé v Ústeckém kraji odmítli návrh Správy železnic na úpravy trasy. „I přesto, že petice není nejefektivnějším způsobem prosazování občanských zájmů, chceme tímto vytvořit tlak na příslušný státní orgán, který se bude, byť jen částečně, na rozhodování o celém záměru podílet,“ uvádí autoři petice, kteří ji chtějí předat zastupitelům i ministerstvu dopravy či Správě železnic.

Další jednání mezi krajem a Správou železnic dospělo k dohodě, že vznikne pracovní skupina, která bude trasu řešit. O posunu informoval Deník.

„Domluvili jsme se na základních parametrech. Tedy že chceme zastávku v Ústí nad Labem, chceme vyřešit napojení Mostu a Litoměřicka. Na pracovní skupině potom bude domluvit trasování vysokorychlostní železnice,“ řekl Deníku hejtman Jan Schiller (ANO). Jedním ze členů pracovní skupiny by měl být podle Deníku náměstek ústeckého primátora Martin Hausenblas. „Ze strany státu pak bylo cítit jakési vrchnostenské nebo odtažité vedení celého procesu, i to je nutné změnit. To si ale myslím, že všem došlo. Že i kraj chápe důležitost VRT do Ústí nad Labem, nikoliv do Chabařovic,“ dodal Hausenblas.

84 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Tak jsem zvedavej… snad se to nekam pohne…

IGCT

No, svět bufe díky kovidu v takovém hnoji, že VRT v česnu zůstane pouze ve snech vizionářů

Bohumil Pokorný

Není jedno, kde bude mít vysokorychlostní trať zastávku. Ideální je zastávka v přestupním terminálu, kde budou jak přestupy na ostatní veřejnou dopravu (vlaky, linkové autobusy, MHD), tak samozřejmě P+R a B+R. Navíc je potřebné, aby takový terminál byl v docházkové vzdálenosti co největší části města. Terminál Ústí n.L nebude sloužit pouze obyvatelům Ústí nad Labem. Je třeba myslet i na obyvatele a návštěvníky širšího okolí, kterým všem by se cestování umístěním takového terminálu mimo město zbytečně zhoršovalo. A VRT umožní také zavést vlaky, které VRT využijí jen v části trasy a pak sjedou na stávající železniční tratě. Tak lze obsloužit… Číst vice »

ABC

Terminál Ústí n.L nebude sloužit pouze obyvatelům Ústí nad Labem. Je třeba myslet i na obyvatele a návštěvníky širšího okolí

Jasně. A pak tak kolem nádraží nasekaj modrý zóny, protože si tam postavili nádraží, ale jezdili k němu lidi…

Bohumil Pokorný

Ve svém příspěvku jsem mj. napsal, že samozřejmostí musí být P+R. V ulicích auta parkovat nemají.

ABC

Tak to se škrtne v rámci šetření jako první, ideálně se zdůvodněním že bylo vyhověno protestům proti přivádění další dopravy do centra.

Bohumil Pokorný

Když auta cestujících budou parkovat na ulici a zabírat tak veřejný prostor nebo když auta budou parkovat na P+R (ideálně v parkovacím domě), tak v obou případech je tím přiváděna doprava do centra. Proto je důležité, aby vlaky jedoucí po VRT zastavovaly v přestupním terminálu v blízkosti centra, kam jednal mohou lidé v pohodě docházet pěšky nebo přijet kvalitním systémem městské a příměstské dopravy. a ti, co z nějakých důvodů přijedou elektromobilem, zaparkují v tom parkovacím objektu. A ten parkovací objekt je nutno navrhnout tak, aby ty elektromobily nemusely přijíždět přes centrum, nýbrž z opačné strany. A také v tu… Číst vice »

glosátor

Já bych nevylučoval ani dopad možných vzájemných osobních antipatií různých osob hrajících nějakou roli za celou dosavadní dobu řešení té problematiky.

medvěd

Kraj chce změnu – tak připlatí !

Iveta

No chápu ,že VRT má stavět v Ústí n L ,ale je jedno jestli Střekov či západ .Do centra jezdí MHD a pokud pojede vhodně od/ke vlaku tak je dojezdová vzdálenost 5 minut a ano k tomu musím připočíst čas na přestup ,ale pokud budu z Prahy za 30 min. na Míráku v Ústí tak v pohodě.Chabařovice jsou již daleko,ano jde to s přestupem na vlak je to asi 11 min jízdy plus něco na přestup ,ale to už se dostanu na jízdní dobu kdy se pro kraj nevyplatí VRT .Jinak na všechno potřebujeme pracovní skupinu ,platit lidi navíc ,ono… Číst vice »

Vít Jůza

Jestli ta petice je pro, nebo proti postoji kraje, a vůbec, kdo chce co, jsem z toho všeho nepochopil.

Zdrasa

Nebojte, nejste sám. Ono není pořádně jasné ani to, co prosazuje vedení kraje a nikdo z nich není schopen jasně řìct, co tedy přesně chtějí za trasování. Petice reaguje na to, že se znovuotevřela možnost, že nádraží vůbec nebude v Ústí.

Krušnohorec

VRT má na Střekově vylézt z tunelu, přejet přes Labe po novám mostě a nové nádraží má být v místech UnL Západ? Proč by vlak do Německa neměl v UnL zastavovat? Z Berlína do Prahy a zpět do UnL? Nebo v Dresden přesedat na jiný vlak? Podivné!

Zdrasa

V plánu, který prosazovalo vedení kraje je VRT vedená úplně jinak přes Středohoří poblíž D8. Tedy na Střekov vůbec nedorazí a povede kdesi u Chabařovic. Přičemž je tam několik variant a nikdo z kraje není schopný odpovědět, kterou vlastně chtějí, zdá se, že jen zařízli tu s tunelem na Střekov.

Krušnohorec

Někde u Chabařovic byla první, později zapomenutá varianta.

Martin

Pokud bude VRT mimo Usti, tak tak na tom mesto dost prodela…

Zbyněk

Zase a zase spekulace, zvýšení ceny nemovitostí, nedovadete si představit, jaký sociální kolotoč se díky rychlodráze ve městě může rozjet, nikdo nezná následky, které mohou sociální oblast vlivem RŽ ve městě zasáhnout velmi neblaze, z jakoukoli spekulací okolo tohoto sci-fi projektu, kde budou rýžovat akorát drazí spisovatelé stovek studií a nikdy se nekopne do země.

Původní Pražák

To vypadá, že jste našel někde v archivu zápis z jednání radních Kocourkova někdy kolem roku 1840? Nebo je to volná citace zedníka Merunky z Trháku?

Zbyněk

Bohužel, je to realita některých projektů, samé studie a nic z toho.

Gwann

a hlavně průjezdem rychlovlaku přes nádraží Ustí-západ dpjde k zvýšenému úhynu tamních vzácných potkanů, kteří jak ten rychlovlak uvidí, tak hrůzou zcepení

Jiří Kocurek

No jasně, raději ať tam zůstanou chudí, než aby zbohatli. Přece se nebude stavět dráha, aby na tom někdo vydělal. To už tady bylo, když se prodlužovala Koňka v Budějovicích. Tehdy budějovičtí radní psali až do Vídně, aby to zatrhli, aby se to zboží do Budějovic nemohlo dopravovat.

Vladki

Existuje vubec nekde nejaky navrh kudy to ma jit? Nejak se toho nemuzu dopatrat.

Neodrážet Nespouštět

Studie proveditelnosti: https://datashare.szdc.cz/index.php/s/ygfxDim1siuv78a
Mají nefunkční certifikát, ale stáhnout to jde.

Pietro

Poté, co nově zvolení komici (zastupitelé kraje) nevědomky spustili shitstorm na své hlavy za to, že na sebe vzali roli užitečných idiotů a jali se spasit obce, přes jejichž území byla namalována VRTka (nikoliv vesnice samotné jak jim tvrdili starostové), tak krajští politici předvedli ukázkový veletoč. Ale aby se neřeklo, tak zřídí komisi, která to „naprojektuje“, aby si zachovali tvář spasitelů. Ehm a aby to bylo ukázkově grandiozní, tak to namalují přes letiště. 🙂

Jan Hojsák

Zeptám se zcela mimo téma. Jak jste si nadtavil avatar, tedy obrázek vedle jména? Ať se příště taky více odliším. 🙂

Pietro

Už si detaily nevybavuji. Pravděpodobně při zřizování tohoto účtu z kterého diskutuji.

Jan

Přes letiště by byl účet minimálně + 200 mld kč! Ono to hlavně není o úseku Roudnice n/L – letiště, ale o tunelovém průchodu pod Prahou, vybudování dvou podzemních ražených nádraží (délka nástupiště 400 m) atd. Takže buď budeme mít VRT do Brna, nebo na letiště.

geometr

Jak má obsah tohoto vašeho zmateného výlevu souviset s rozhodováním o tom, kde bude nádraží v Ústí nad Labem? Tam přece žádné letiště ani není!

Pietro

Bez kontextu nepochopíte. 🙂 Pokud by se řešil jen průchod územím Ústeckého kraje, bylo by to fajn, nicméně jsou snahy montovat se i do trasování na letiště. V Praze. Výsledkem může být fatální zdržení, prodražení a blamáž. Ale sémě od hospodářské komory bylo zaseto. 🙂

Vít

Čistě technicky v Ústí letiště je 🙂 Ale těch pár ultralightů a Cessen snad napojení na VRT fakt nepotřebuje. Ačkoliv až za to začnou lobbovat, u nás je možné všechno…

Mattias

„Petici inicioval ústecký spolek Společně, zatím ji podepsalo 170 lidí.“
Tak jo, to si zaslouží pozornost.

„Vlaková zastávka přispěje k rozvoji města Ústí nad Labem, zvýší kupní sílu a cenu nemovitostí.“
Ano, to je účel VRT. Proč tedy nestát i v Děčíně, Lovosicích, nebo v Kralupech?

Matěj

Možná vás to překvapí, ale určitě je to jedním z hlavních cílů výstavby. Samozřejmě je nesmysl zastavovat ve městech, která zmiňujete, a samozřejmě má smysl zastavit v Ústí nad Labem, které je městem s téměř 100 tisíci obyvatel a především centrem Ústeckého kraje. Vzálenost města od Prahy je cca 80 km, což je například v Německu běžný rozestup mezi zastávkami vlaku na VRT.

Kromě toho vynechání krajského města se výrazně zhorší ekonomika projektu.

glosátor

Ústí nad Labem jako místo zastavování vlaků na VRT nikdo nezpochybňuje, ale podle toho, co jste napsal vy, je nesmyslem trasování VRT přes Litoměřice a asi by pak bylo možno ušetřit i dost délky tunelů, resp. nebylo by třeba budovat problémové dlouhé tunely, které jsou zatím navrhovány.

noerf

Zastavovat v Litoměřicích a dalších městech pod 80 tisíc obyvatel je nesmysl. představa, že vlak s rychlstí 350 km/hod bude zastavovat po 30 km je nesmyslná. Uvědmte si, že vlak jedoucí plánovanou rychlostí 350 km/hod bude mít ani ne polovinu rychlosti letadla, bude zastavovat jen ve velkých městech, aby využil svůj potenciál a zaplnil se na dostatečnou kapacitu.Vzhledem k tomu, že nebudete muset být na nádraží dvě hodiny před odjezdem jako na letišti, budou cesty do tří hodin vlakem efektivnější než letadlo při nižších nákladech s možnou obsluhou krajských center.

glosátor

To jste nepochopil podstatu problému: nikdo přece nechce, aby velmi rychlé vlaky zastavovaly po několika kilometrech, ale aby ta trať byla skutečně využitá a „zaplatila se“, musí na ní být očekáván i provoz „pomalejších“ vlaků (s rychlostí třeba 160 – 200 km/h), a tam už častější zastavování smysl dává. Nesmysl je naopak vozit výhradně téměř nikým nevyužitelné vlaky jen proto, aby jezdily vysokou rychlostí a nikde nezastavovaly, jak to uvažujete vy (a asi i Matěj) – na víc než 2 – 3 velmi rychlé vlaky ve špičkové hodině tam frekvenci nenahledáte, a tím výstavbu tak drahé a náročné infrastruktury nemůžete… Číst vice »

Gejza

V Litoměřicích expresní vlaky zastavovat nemají. Mají tam zajíždět rychlíky. Ty před tím zastaví u Roudnice, a pak dojedou třeba do Děčína.

Pietro

Žádná zastávka!! V Ústí má vzniknout úplně nový dopravní terminál, protože je to prostě důležitý dopravní uzel. Samozřejmě, že to přinese impulz k rozvoji stagnujícího města. Ale to je jen příjemný bonus pro město. Proč stavět VRTku tak, aby stavěla daleko za městem, když pak cestující musí k té půlhodině z Prahy přičíst čas strávený dopravou z polí za městem do centra města. Nemluvě o vícenákladech, které to přináší. Vzhledem k tomu, že oba tunely mají sloužit pro kombinovanou dopravu, tak je nesmysl postavit novou trať tak aby minula dopravní uzel a celou infrastrukturu postavit u Chabařovic. A krom toho:… Číst vice »

PKCZ

Nejen Ústí chce jezdit VRT, my z TP bysme to tak měli blíž, což mi přijde výhodné pro obě města na polovině vzdálenosti z obou měst mít stanici.

glosátor

To je právě to, co zabíjí lokálky (a co je nejen tady terčem kritiky a posměchu): jedna zastávka pro čtyři vsi okolo a daleko to na ni mají všichni. A na hlavních tratích je něčím trochu podobným třeba stanice Křižanov – takže podobně se zjevně uvažovalo nejen „za císaře pána“, ale i ještě před cca 80 roky.

Frantisek

Podobné jsou ovšem i nedávné návrhy zastávek „Pelhřimov-Humpolec“, „Libochovice-Mšené Lázně“ či zcela současné „Nehvizdy“, vázané výhradně na dojížďku po silnici. Obdobně onehdy „chtěli“ rychlé vlaky třeba ve Velkém Meziříčí – pokud možno daleko od města, aby to nerušilo, ale hlavně přineslo ten „rozvoj“…

Jiří Kocurek

A to je špatně, že se na vlak jede po silnici? Například trolejbusem, jako ve Zlíně?

Pietro

Jestli on neměl na mysli to, že by se měli stanice stavět pokud možno… v civilizaci, respektive bez nutnosti využití dalších zbytečných přibližovacích prostředků. Když bude nádraží nejde poblíž centra města, tak MHD je jasná volba. Pokud má být stanice někde u Řáholce, tak každý tam raději pojede autem. Asi nejde zařídit, aby z nádraží VRT v lese jelo 5 linek do každé vsi. Prostě je MHD odveze do centra a tam ať si ti promrzlí nebožáci počkají na svou linku.

ABC

u lokálky je hlavně problém že na zastávku je daleko a pak z ní jedete stejně dlouho jako byste jeli autobusem rovnou z vesnice.

glosátor

V podstatě totéž ovšem platí i třeba pro to Velké Meziříčí, o němž se zmiňuje František, takže to není ani zdaleka jen záležitost lokálek, byť tam je těch případů asi nejvíc.

Jiří Kocurek

A do toho milovnící 810 křičí, že ne každý bydlí na návsi, kde autobus zastavuje (a má v obci ještě 2 další zastávky).

Gwann

takže něco jako žirovnice-počátky jen na VRT?

Gejza

Do Teplic mají zajíždět expresní spoje, které před tím zastaví v Ústí. Jízdní doba Praha – Teplice cca do 40 minut.

Jan

Lovosice, Děčín, Teplice, Most, Chomutov budou mít svojí R linku. Díky VRT se jim zkrátí doba jízdy minimálně o 30 minut. Kralupy nad Vltavou – zkrácení jízdní doby s VRT je minimální a zde to moc smysl nedává.

Facepalm

Jestli ono by nebylo lepší řešit tyhle věci poněkud dříve. Ale chápu, §1.

Jaaa

To přetrasování je relativně nové. Řeší se to skoro rok.

Kalanis

A nezapomenout na §§ 3, 5 a 9.

-TR-

Pandemie ukázala, že mezinárodní cestování je samo o sobě vzácnost. Ještě nějakou dobu to tak bude. VRT z Prahy na sever nemá smysl, pokud nebude sloužit současně vnitrostátní přepravě. Pokud bude pro vnitrostátní přepravu nevýhodná, tzn. zastávka nebude přímo v Ústí nad Labem, nemá vůbec smysl VRT budovat.

Jaaa

Tak vlaky by do Ústí jezdily po VRT tak jako tak.

Matěj

Jenže bude rozdíl v přínosu pro město, zastaví-li tam jen jakýsi VRT-REX nebo ICE do Berlína. Což by u města této velikosti rozhodně mělo smysl, spoje Praha – Berlin nejsou a ani nebodou tak prestižní a žádané, aby si mohly dovolit projíždět stotisícová města.

Pietro

Na druhou stranu, když by byla VRTka mimo Ústí a byla by místo toho zastávka u Chabařovic v polích, mohly by dopravci skvěle využít dosluhující Šukafony pro dopravu cestujících z brambor do Ústí. Nicméně.. obávám se, že až slavnostně poklepou na základní kámen VRTky, tak my, ani Šukafony, tu už nebudeme.

Frantisek

Tam nebude 810. Je přeci potřeba pro každou cestu využít i silnici. 🙂

Jaaa

To není vůbec jisté. S VRT zcela jistě vzroste objem zahraniční přepravy oběma směry násobně. A co si pamatuju, tak i dnešní EC byla před Coronou docela plná.

Aby bylo jasno – trať průběžně procházejíci tak významným uzlem, jako je Ústí, je zcela jistě optimální řešení pro osobní dopravu. Ale není to nezbytné (viz výše). Navíc zatíží Ústí nákladní dopravou ještě mnohem víc, protože propustnost nové trati bude mnohem větší.

O tom, jak je řešen průjezd samotným uzlem ani nemluvě. Když může vést metro pod Vltavou, proč nemohou vést dvě nebo 4 tunelové roury pod Labem?

Frantisek

A Ústí není potřeba zásobovat?

noerf

Nyní, pokud bude trať na rychlost 350 km/hod, tak to stáhne cestující z autobusů, letadel i aut.

realista

A kolik jich bude? Ta frekvence přece do nekonečna neporoste, ani kdyby byly intervaly mezi spoji jak v MHD – lidí zkrátka tolik není, a to ještě zdaleka ne všichni skutečně potřebují cestovat..

Jiří Šrámek

Souhlasím. Ale je zvláštní, že se v případě lepší železnice směr Liberec do zblbnutí argumentuje tím, že „ZA Libercem nic není“ a mohutná poptávka po vnitrostátní dopravě je ignorována.

Gwann

ale VRT skrz Erzgebirge by nikdo bez německého spolufinancování úpatního tunelu (zaplatí cca 2/3 tuším) nebudoval bo by na to nebylo. problém Liberce je mimo jiné to, že bychom si to museli sukumprásk zalepit všichno sami – a ještě za hranicí není na co připojit (do zittau se nedostanete bo Turow a stejně tama němci nic nevedou, přes Jindřichovice trať dávno neexistuje (do Polska) a přes Černousy to není asi proveditelné kvůli zástavbě a navíc Poláci nejeví zájem na spolupráci v této oblasti A tady mají po VRT v noci jezdit náklady (občas možná i přes den) minimálně v té… Číst vice »

Miloš

Nejsem znalý tamních poměrů, ale nebylo by proveditelné a nejjednodušší vybudovat tu VRT podle dálnice D8 a pro osobní rychlovlaky vybudovat sjezdem do Ústí nad Labem buď:
a) u Ústí s tím, že do Drážďan pojedou přes Děčín a Schandau nebo
b) v místě, kde jsou od sebe nejblíže D8 a trať 090 vybudovat spojku ?

Romanero

Tak to je nesmysl. D8 má dost extrémní parametry – oblouky, stoupání, nestabilní podloží, umělé stavby. A hlavně – dálnice zcela záměrně míjí všechna větší sídla, tudíž by tu byly stanice daleko v polích.

ABC

a jaké stanice mají být po cestě? to bude stavět jak tramvaj?

Krusky-Stredohori

Pouze Roudnice a Ústí. U Litoměřic je buď možnost zastávky, nebo napojení na 072, kde tento „labský kříž“ budí největší protesty. Nevím proč by to mělo stavit jako tramvaj rychlý vlak Praha-Drážďany určitě nebude jezdit jako ktramvaj v intervalu 5-20 minut, aby se tam nevešly vlaky co zastaví i v Ústí/Roudnici.

Frantisek

Nu, zatímco třeba D3 na jihu je naopak plánována těsně u sídel, zatímco trať je má i nadále úspěšně míjet. Nelogické hned ve více ohledech.

Cestující, teď ale doma

U jakých sídel je na jihu je D3 plánovaná těsně a které naopak trať úspěšně míjí?

Berťa

Jako spojku kolejí a dálnice? Že vlak pojede po dálnici? Nebo auta po kolejích?

Krusky-Stredohori

No to by jste tomu v případě prackovické estakády a s tunelem pod vrchem Kubačka dal…Podel dálnice pouze po Roudnici…

Bpee

CHCEME ZASTÁVKU VRT V DOLNÍCH ZÁLEZLECH!!!!!!!!!!!!!!!!

BND 30

U kapličky nebo u hasičárny ?

Jiří Šrámek

Obě. A ještě tam, co měl starej Hromádka oves.

Jan

bude se tam zastavovat střídavě 🙂

Krusky-Stredohori

Tak se připojte jako městská část k Ústí nad Labem

Anonym ze severu

A co třebav takových Trmicích nebo v Maršově? 😉

Jiří Kocurek

A z Doupova do Libavé.

Apollo17

Tak to ta VRT bude mít trasování jako lokálky.Někdo bude chtít,aby mu to stavělo u baráku,jiný zase bude navrhovat,ať vede středem vesnice,protože mu chtějí zbourat baráček na samotě z roku 1932 u Poříčan,jiní to chtějí vézt kolem jejich pole,aby se jim neplašily krávy…. 🙂

Tomáš Gottschalk

Ten domek u Poříčan vypadá moc pěkně, bude ho na cajzlovskou rychlodráhu škoda.

Jan

Vyhneme se tomuto baráčku a sejmeme polovinu obce Chlum. Nebo polovinu Poříčan. zde je ještě jeden problém, v tomto místě má být rozplet na trať do Kolína. Moc se s tím „šmrdlat“ nedá.

Bpee

Je otázka, na kolik bylo dotyčnému navrženo odškodné. Jestli dotyčný požadoval 1,2 milionu, expert odhadl hodnotu nemovitosti na 1 milion a SŽCZ nabídla 700 tisíc… Ale tyhle požadavky jsou opravdu skáza, podle mě pramenící v naprosto nedostatečné popularizaci projektu. Možná jsem naivní, ale pokud by existoval minimálně web s často kladenými dotazy, opravdu důkladným odůvodněním jak co bude a probíhala častá veřejná projednávání, dokud nedojde k úplné shodě, tak by to třeba šlo lépe. Nebo ne a vždy se najde blbec, který bude projekt blokovat bezvýsledně a jen proto, že ho nechce? Pokud je tomu tak, tak jsem měl za… Číst vice »

nedulezite

Možná jde o to, že „skutečně výstavbou zasažení“ jsou zcela jiná skupina než „spekulanti s pozemky“ a problém je uspokojit první a odolat nárokům druhých. S tím se ovšem státní správa vyrovnává jen obtížně. Pokud by/až na mne takto někdy došlo/dojde též se budu bránit „až do těch hrdel a statků“ a přitom nebudu chtít víc, než mít nový adekvátní vlastní pozemek, kde si budu moci třeba postavit dům a dále fungovat – vystěhovali mne přece ve veřejném zájmu.

Berťa

Napojení Mostu je přece krásná, dvoukolejná, pomalá a samý oblouk…draha.

Jiří Kocurek

A tak by vlastně mostečtí mohli z Ústí do Prahy jezdit přes Úpohlavy, Žabovřesky nad Labem a Kostomlaty, kostitřasem po lokálce za úpění motoru a chechtotu vřískajícíh žab. Když už teda z Ústí do Mostu vede pomalá trať.
A nebo by se teda mohli „dokodrcat“ do Ústí a pak hurá do Prahy expresem.