Společnost Avizer Z opět vydá knižní jízdní řád pro železnici
Jízdní řád 2021. Autor: Juraj Kováč/Zdopravy.cz
Společnost Avizer Z, která je vydavatelem deníku Zdopravy.cz, vydá knižní jízdní řád české železnice pro rok 2021. Úkolu se po
Mnoho informací proč KJŘ lidi chtějí je v diskuzích z minulých let:
11/2020 https://zdopravy.cz/spolecnost-avizer-z-opet-vyda-knizni-jizdni-rad-pro-zeleznici-66661/
12/2019 https://zdopravy.cz/knizni-jizdni-rad-bude-ujal-se-ho-denik-zdopravy-cz-38365/
11/2019 https://zdopravy.cz/szdc-vysvetluje-proc-nebude-prodavat-knizni-jizdni-rad-cast-rozda-v-soutezi-36925/
11/2019 https://zdopravy.cz/knizni-jizdni-rad-uz-nekoupite-szdc-ho-vyda-jen-pro-sebe-a-ceske-drahy-36774/
10/2018 https://zdopravy.cz/knizni-jizdni-rad-ceskych-drah-proridne-vsechny-spoje-jinych-dopravcu-zmizi-17336/
Už jsou!!!
Praha hl.n. Pont…
Ani jsem nemusel nic říkat, pán viděl můj radostný výraz a rovnou povídá: „jeden?“..
PS: cena jako loni.
Tak co už se prodávají ?
Přidávám se k dotazu. Nerad bych KJŘ propásnul, tím víc ne proto, že (na rozdíl od části dalších zájemců) jej reálně využívám při cestování.
Už se ví termín vydání a distribuce?
Co to zkusit prodávat i přes trafiky Relay? Aby se to dostalo kvíce zájemcům.
Za mě super a veliké díky! Online shop by byl senzace a určitě by se prodalo ještě více výtisků. ČR není jen Praha a velká města, což se zrovna v případě knižního JŘ může dost projevit. Pro distribuci doporučuji využít levnější konkurenci vůči státnímu molochu 😉
Když se vše stihne ještě před zahájením platnosti, objednám si jako dík 10 výtisků 😉 Tak ať to jde!
Nejen za sebe, ale i za řadu známých velký dík. Jak je vidět, naše milá SŽ nejen že neplní, co řekne, ale ani nemá zájem o své zákazníky, natož aby zjišťovala, co si přejí a za co jsou třeba i ochotni zaplatit.
Nejvýznamnějším zákazníkem ČD je stát, kolik manageri SŽ dostanou rozhoduje současná vláda.
A jak ukazuje třeba trať Šumperk – Malá Morávka, SŽ nestojí ani o obecní zakázky.
Blahopřeji k výstavbě nové trati!!! Kdy se mohu svézt ze Šumperka do Malé Morávky? Doufám, že v jízdním řádu nebude chybět!
V tom to případě se ohledně osobní dopravy obracejte na Moravskoslezký kraj kam ona trať spadá.
Svůj díl „zásluh“ má i kraj Olomoucký. Ta trať je dokonce mezikrajská!
No a když to vezmeme horem, tak i mezistátní.
Ale zákazníkem SŽ rozhodně nejsou cestující, nebo vy snad něco SŽ platíte? Pro ně jsou zákazníkem dopravci.
Pokud by SŽ prodávala knižní jízdní řád, někdo by si ho kupoval.
A jak je to s s WC a dalším zařízením nádraží, kdo objednal automaty na nádraží?
Tam je problém, že SŽ, jako státní oraganizace, nemůže nic prodávat veřejnosti a ani nemá kde. Už se to řešilo minulý rok.
Jak je to s WC nevim, ale vzhledem k tomu že vstupenku na WC si kupuji v pokladně ČD, je má asi pronajmuté ČD.
Zajímavé je, že v minulosti prostřednictvím ČD prodávat mohla.
Nikdy neprodávala, vždy si je tisklo ČD za sebe.
To není pravda.
Pánové, neznám lepší detektivku než je tištěný jízdní řád.
Jízdní řád si samozřejmě koupím a na výlety si ho beru s sebou, ale nesouhlasím s tím, že se s papírovým jízdním řádem dobře plánuje. Teda ano, dobře se plánuje dopředu, ale na operativní plánování využívám mobilní aplikaci, což se mi už mnohokrát vyplatilo. Jeli jsme třeba z Liberce do Brna a na výběr jsme měli dvě trasy, přičemž jsme na mobilu sledovali aktuální zpoždění a stihnutí přípojů. Takže rychlejší to bylo přes Kolín než přes Jaroměř. To bych s knihou moc nevykoumal a jízda by se prodloužila o 2 hodiny. Takže používám oba způsoby. 🙂
Já plánuju, beru na cesty, ale před cestou ověřím na stránkách ČD, jestli nejsou výluky, jestli to jede a podobně. Pak už se musím spolehat jen na tu knihu nebo na vylepené JŔ na zastávkách a nádražích.
To powinna wydawać Sprava Żeleznic, dla wszystkich kolei w CR.
Správa železnic wypełnia swój obowiązek i publikuje go w formie elektronicznej.
Papierowa jest lepsza, bo działa bez baterii.
Racja, lecz nie są zaktualizowane rzeczywiste przyjazdy pociągów i ich opóżnienia.
Tak, powinna, lecz ta grupa cyrkowa ma taką opinię, źe papierowa wersja jest niepotrzebna i archaiczna.
A co PKL? Vydává jízdní řád taky v papírové podobě?
Ty tabulky PDF co vydává na celý rok v podobě několika variant vlaku pro každou výluku jsou taky unikát. 🙂
Děkuji i za cestovatele. Pro všechny kritizátory papírových JŘ (obecně): Ano, dnes prakticky vše najdete elektronicky, ale jedete-li (z jakýchkoli) důvodů složitější trasu, a dojde k nějaké nepředpokládatelnosti (nehoda, neplán.výluka atd) nenahradí vám papír. JŘ nic. V něm bleskurychle najdete četnost spojů, odjezdy z nahodilých stanic atd. Např. cestovat po takové Francii či Švédsku bez papír. JŘ si neumím představit….. Těch změn, odklonů atd….kouknete do tabulky a vidíte, co by vás mělo předjet, kde co zastavuje atd a vymyslet nouzové varianty. To vám žádný „idos“ nenahradí….Neboť jsem zatím neviděl žádný, který by pracoval s reálnými daty z provozu (umí zobrazit… Číst vice »
Kouknu do tabulky, která byla aktuální v době tisku… Sorry, ale radši kouknu do aktuálních tabulek PDF. Chápu jízdní řád jako hračku, jako suvenýr nebo do sbírky, také to tak mám, ale nepochopím toho, kdo to dodnes používá, protože to žádný význam nemá, když v tom mám staré data. To je asi stejné retro jako telefonní seznam…
Ta data jsou v naprosté většině platná i po několika měsících. Plus případné tratě, u nichž mezitím došlo k větším změnám, se dají dotisknout (pár stránek) jako příloha.
I v minulých letech jsem KJŘ používal při letních cestách (tzn. 7 – 8 měsíců po začátku platnosti JŘ) a neměl jsem problém (o drobných změnách, které mezitím přišly, jsem věděl a buď si je pamatoval, anebo pokud jich bylo více, tak si vytiskl příslušné stránky „navíc“ – viz výše).
Já zase nepochopím tu neustálou potřebu řešit každého, kdo to dělá jinak.
Já neřeším toho, kdo to dělá jinak, já řeším to, jak si neustále obhajují knihu z důvodu, že telefon/tablet nedokáže být tak flexibilní. Přitom jejich argumenty spadají do doby „Já bych všechny ty internety zakázala“, dnes opravdu telefon s Androidem a aspoň 5 giga dat má úplně každý. A jejich oponování je ve smyslu, pokud to převedu do jiného směru, pračku nikdy, valcha je lepší nebo vařit na ohni, sporák potřebuje elektriku…
A on Vám ji někdo nutí? Tak používá raději papírový jízdní řád, to je to samé, jako, když někteří stále řeší, jak dnes někdo může raději platit hotovostí, jak kartou. Ono je fajn mít oboje, pro normální provoz, jasně stačí idos (můj vlak), ale zas pro nouzovou situaci je lepší papír (pro mě), vy třeba rychleji pracujete s mobilem, já než bych se proklikal na příslušnou tabulku, tak to mám v papírovém JŘ 3x najduté. Nehledě nato, když potřebuji hledá ve více tratích, tak si prsty podržím 3 stránky a je to, přepínat se na mobilu mezi více soubory není… Číst vice »
Ať si šotouši argumentují, jak chtějí, mají na to právo. Já si myslím, že v současnosti je to, jak má být. Pro potřebu řízení provozu ani pro komunikaci s dopravci či objednavateli, už tištěný JŘ opravdu dneska potřeba není a proto je správné, že ho Správa železnic ze zákona nemá povinnost vydávat. A jestli ho šotouši potřebují a vydavatele si seženou, tak ať si ho tisknou třeba postředictvím Avizer Z.
„dnes opravdu telefon s Androidem a aspoň 5 giga dat má úplně každý.
Nemáte pravdu.
„A jejich oponování je ve smyslu, pokud to převedu do jiného směru, pračku nikdy, valcha je lepší nebo vařit na ohni, sporák potřebuje elektriku…“
Rovněž nemáte pravdu. Ve srovnání co do rozdílu ve vynaloženém úsilí či čase pro dosažené téhož výsledku jde o nesouměřitelná přirovnání.
Samozřejmě. Když někam jedu, spojení si ověřím doma na netu a pak vyrážím s KJŘ. Z Map si vytisknu plánek, kam mám jít, nebo si to nakreslím. Když jdu natáčet vlaky k přejezdu, tak si na lísteček vypíšu časy, kdy tam co bude projíždět. Nic víc nepotřebuju, maximálně se podívám na zastávce na vylepený JŘ, nebo se zeptám pokladní/ v informacích, kdy má teď něco jet.
Nemám a nechci!!!! Mám jiné zájmy a koníčky a i jiné názory na to, kam dávat peníze.
Dejte si facku za mě. Kdybych měl v naší rodině hledat někoho, kdo má internet v mobilu, musel bych hodně přemýšlet. Navíc, je naše občanská povinnost vlastnit mobilní telefon (jakýkoliv)? Asi není, že? Někteří lidi se od takových věcí oprostili zcela a žije se jim lépe.
Také si myslím, že je každého věc, co preferuje a potřebuje. Jde o to, aby každý mohl využít materiály dle svých požadavků i potřeb. A ten tištěný JŘ prostě do života patří. A kdo ho nechce, nemusí si ho kupovat, Ty diskuse jsou nekonečné (ba i trapné) a zbytečné.
No, tak jednak vyhledávač spojení na stránkách ČD neumí jednoduše najít složitější variantu cestování, na Idos bych se nespolehal vůbec, tuhle jsem si tam našel nějaké spojení autobusem a v reálu to jelo uplně jinak, a potom na cestě bez přístupu k interenetu jsou všechny tyhle vymoženosti stejně k prdu.
Vyhledávač ČD umí najít i složitější variantu.
Neumí, musíte tam zadat jinou trasu, jíné stanice, víc to rozkouskovat.
to vse, co popisujes, nabizi i elektronicke jizdni rady.
Na ně potřebujete nějaké zařízení, na knížku nic nepotřebujete.
Mám opačnou zkušenost. Na operativní plánování se mi vyplácí použít mobil.
Zavidim vas, ze mate stesti na vlaky, co jedou podle jizdniho radu 🙂 Ja nez z Prahy dojedu do Hranic, cokoli co se mozna da oznacovat jako pripoj, je uz davno pryc 😉
V létě jsem s vracel z vody z Boršova/Vlt. Jela tam i skupinka Pražáků. Motorák do Budějovic měl zpoždění, Pražákům ujel přípojný rychlík. Ale byla tu možnost jet zpožděným brněnským rychlíkem do Veselí, a tam přestoupit na třeboňský rychlík. Idos tuto možnost zamlčel (nabízel další přímý vlak cca za hodinu), KJŘ ne. Jakou aplikaci použít, aby tuto možnost nabídla?
Tak záleží, jestli trasa a přestupem nebyla časově o moc delší.
Jinak možná Můj vlak
Super😊
A k čemu je prosím takový papírový JŘ v dnešní době dobrý? 😉 Je tam něco co se nedá najít online? Předem díky za odpovědi.
Tak online se většinou špatně hledají neobvyklé alternativy.
To je fakt pravda. A navyše má charakteristickú vôňu 🙂
Díky moc za reakce všem co se vyjádřili věcně. Z hlediska čtení mám papír taky radši, ale s tím JŘ jsem to zas tak úplně nechápal, tak díky za osvětu 🙂 Ještě mám dva dotazy:
1) Je zmiňovaný JŘ někde k vidění jako příklad v PDF, alespoň třeba jako pár stránek?
2) Je v JŘ i řazení vlaků?
ad1) na http://www.spravazeleznic.cz jsou PDF tabulky – aktualizované, dalo by se říci že i oficiální.
ad2) nejsou, jsou tam akorát přímé vozy dálkové dopravy
Já bych se ještě přikláněl k zveřejnění základních ceníků dopravců.
Kolik je základní cena v něčem s proměnnou cenou a hlavně povinnou místenkou?
Bez povinné místenky můžu říct, že Praha – Ostrava s ČD pojedu za TR10 včetně pisného(40Kč štíplískovi za vydáni)
U Pendolina ale může být kontinent vyprodaný, cena místenek nemá strop,…
Odpovím Jindřichovi příkladem. I letos koupím tři kousky. Jeden strejdovi, který není šotouš, ale děsně rád si listuje jízdními řády, dokáže u toho sedět i hodinu…ponožky nebo svetr jsou fajn, ale on chce i letos jízdní řád….druhý dávám švagrovi v Berlíně, protože sbírá JŘ z celého světa a loni byl nadšený, že už má zase i ten český…. A třetí kousek? Inu, když je něčeho omezený počet a dotisk nebude (doufám), tak za 5 let bude mít cenu odhadují 500-700, což rozhodně překryje i inflaci. A tipuju, že z podobných důvodu, jako jsou ty moje tři, koupi i letos ten… Číst vice »
Jo, to dělám taky. 😀
Na první pohled z tabulky rozeznáte rozsah dopravy a jednotlivá omezení vlaků. Tohle než proklikáním na idosu zjistíte, tak máte podle řádu naplánováno.
Ale asi nejste šotouš, takže vás to netrápí. 🙂
Samozřejmě, nebo jedu, jedu, teď vidím, že ze stanice odbočuje nějaká kolej, tak hned otevřu mapu, kouknu se, kam to vede a pak otevřu JŘ tý tratě a podívám se co a jak často tam jezdí, a jestli bych se tam mohl příště podívat. Bez toho by to bylo značně složitý.
„A k čemu je prosím takový papírový JŘ v dnešní době dobrý?“
Stejně jako jakákoli jiná kniha – pro své čtenáře. Oni jistě důvod mají, jinak by si ji přece nekupovali.
Tak, „čtenář“ a „jakákoliv jiná kniha“ to už je trochu úlet. 😀 Asi mě bude více bavit, co já vím, Terry Pratchett, každopádně to neupírá knižnímu JŘ jeho specifickou hodnotu.
Někdo rád čte detektivky a někdo si rád projíždí jízdní řád jentak. Každý má nějaké hobby, já třeba taky nerozumím tomu, jak někoho může bavit fotit stejný vlak 3 dny po sobě, nebo stejnou mašinu, v jeden den, když sednou do auta a uhání, aby na dalším přejezdu si ji zas mohli vyfotit.
Já to nemyslel nijak zle a vůbec nic proti tomu nenamítám, ale přeci jen bych kochání se a studování JŘ nebral jako čtenářství. Jinak o nic, nejde, měla to být jen poťouchlá narážka.
Jj, teď několik dnů po sobě nějací kindermafiáni fotí v Lovosicích u závor Elefanty a intenzivním máváním si vynucujou pozdrav.
Já mám zásadu, zdravím jen malé děti, když mávají.
Vím, že všichni šotouši nejsou stejní, ale potom, co jsem se xkrát setkal s arogantním chování, když si někteří myslí, že by bez nich dráha neexistovala, je ignoruju.
Vždyť jo.
Úlet to není. Čti si Zeměplochu, já si přečtu jízdní řád. 🙂
Však já vám nebráním. 🙂
Těžko vám to vysvětlovat, stejně by jste to nepochopil.
@Karel Kouba: Naštěstí zatím – na rozdíl od Vás – stále existují lidé, kteří se o informace rádi podělí.
Omlouvám se, že to sem píšu ještě jednou, sem se to líp hodí: V létě jsem se vracel z vody z Boršova/Vlt. Vracela se i skupinka Pražáků. Motorák do Budějovic měl zpoždění, Pražákům ujel přípojný rychlík. Ale byla tu možnost jet zpožděným brněnským rychlíkem do Veselí, a tam přestoupit na třeboňský rychlík do Prahy (ve Veselí opravdu čekal). Idos tuto možnost zamlčel (nabízel další přímý vlak cca za hodinu), z KJŘ byla tato varianta zřejmá na první pohled. Co by na to?
Kdyby o něj nebyl zájem tak se nevyrábí… je to celkem jednoduché…😀
Příznivce tato forma stále má a není jich zrovna málo… 🙂
Hlavně mimo domov asi nenajdu nic online, jen taková drobnost.
Bude dost výtisků?? Minule myslím nebylo
Jakou formou se dají podávat návrhy na změny JŘ a jak dlouho před vydáním obecně? R13/R18, z Olomouce jedou dva spoje během 20 minut a další 1h40 nic nejede.
To nejspíše bude záležet na tom, kdo je objednavatel spoje. Pokud kraj, tak musíte se ozvat na kraji, pokud stát, tak musíte nejspíše na ministerstvo dopravy. Pokud to je spoj, kde se jezdí na komerční riziko, tak u příslušného dopravce.
Problém to je, ale jak byste to chtěl řešit? Návratem před rok 2016, kdy rychlíky Praha – Luhačovice byly zbytečně pomalé a docházelo k předjíždění v Olomouci? Anebo jinou úpravou?
„rychlost“ Slovackych expresu nechat tuhle (i když i tak by nemusely zastavit v každé horní dolní, ale o tom jindy), ale jen upravit časy odjezdu, aby byly rovnoměrně rozložené. Takže třeba s odstupem 60 min R13 a R18 misto dosavadních 20 min x 100 min
A Správu železnic můžeme zrušit, když její činnosti stejně musí suplovat soukromníci.
Kde má správa železnic stanovenou povinnost vydávat knižní jízdní řád?
V zákoně.
V zákoně drahách? Uveďte konkrétní paragraf.
Si ho dohledejte, zákony máte znát a jejich neznalost neomlouvá. Tak nám tu netvrďte, že SŽDC nemá povinnost vydávat JŘ. Podle čeho by asi tak vlaky jezdili? Podle toho jak se vyspí plácačka?
nikdo nezná všechny zákony, je to i nemožné. SŽ jízdní řád vydává, tady ale mluvíme o JŘ v papírové podobě. Kde je povinnost vydávat jej v papírové podobě? A nepište mi, ať si to vyhledám. Vy tvrdíte, že taková povinnost je, tak mi ji ukažte, ať vidíme, jestli máte pravdu.
SŽDC má povinnost vydávat jř v elektronické podobě, a to dělá, takže tady zákon neporušuje.
Tenhle jízdní řád už stejně slouží primárně jako vánoční dárek a památka do knihovničky.
Reálná použitelnost bude velmi malá se všemi těmi změnami a rušením letos i příští rok.
Tak já teda podle něj hlavně jezdím, než aby mi doma pak překážel. Nebo s tím pak podkládám vánoční ozdoby v okně xD
Čím jí suplují? Správa železnic svou povinnost plní, jízdní řád vydává, nikde není napsáno, že musí být tištěný.
Ten internetový prodej by byl dobrý, páč ne všichni nemají nějaký Pont k dispozici a nebo se rychle vyprodá. A vydat ještě jednu verzi v létě, to by bylo také dobré, prostě by mohl zase vzniknout letní a zimní jízdní řád.
Na co v létě? Jako aktualizovaný o letní změny? Možná ano, ale to by bylo zase moc drahý.
Sím pěkně, Zlínsko, kde?
Za jízdní řád a jeho vydání tiskem děkuji.
Já bych uvítal i vydání aktualizovaného jízdního řádu (knihy) před létem. Po změnách které bývají v červnu. S knihou se lépe plánuje kam se vydat na výlet, vidím kde to jak jezdí.
Chápu vás, že „nepoškozený“ KJŘ je lepší, ale tento rok byly udělané přelepky jak na pravidelnou, tak i na mimořádné změny, jak jsme byli zvyklí, na stránce http://prelepky.wz.cz/ 😀
Tak můžete dělat další. Tu jsou změny u vlaků GWTR na poslední chvíli:
R 1081 (Most 5:07 – Plzeň 7:52) nepojede 26.12. (došlo k tiskové chybě)
Os 8115 (České Budějovice 20:13 – Volary 22:30) zkrácen do Českého Krumlova (redukce JIKORDu)
To nejsou ČD, s tím stejně pravý železničář nepojede xD
Raději zaplatím 149 Kč než to přelepovat. Jednak je pak výtisk tlustší (o sílu těch přelepek) a druhak je to přelepování a vystřihování práce na několik hodin. A do třetice budu mít dva výtisky v originálním stavu pro možnost porovnání změn, což ale nejspíš dělat nebudu (ani v budoucnu) ani já ani nikdo jiný 🙂
Možná by bylo lepší, jak navrhoval jeden známý výpravčí, dělat to v deskách v kroužkové vazbě a místo „přelepte vlak na stránce té a té“ by tam bylo „vyměňte list číslo to a to“.
Vloni byl problém, že to bylo brzy vyprodané. Řešili jste vyšší počet výtisků oproti loňskému roku nebo bude i letos platit „Kdo dřív příjde, ten dřív bere“? 🙂
Díky, super počin. Doufám, že nově to nebude takový tlusťoch jako letos.
Děkuju! Děkuju! A ještě jednou děkuju!!
vzhledem k tomu, že ještě ani nový jízdní řád nezačal platit, tak už postupně je dost změn (dokonce ještě nezveřejněné SŽ)
Mimochodem, SŽDC (která již v červnu vypsala poptávku/konzultace směrem k vydání KJŘ) tento jízdní řád (ani) tentokrát nevydá z jakého oficiálního důvodu? 🙂
Do konzultací se nikdo nepřihlásil (my jsme nesplnili podmínky).
Mám za to, že Správa železnic vůbec nemá zájem vydávat tištěný jízdní řád a toto bylo jen divadlo, aby se vidělo, že se něco dělá a nakonec se Správa železnic vymluví na to, že se nikdo nepřihlásil do konzultací. Správu železnic nikdo nebude moci napadat, že nic nedělala a její úředníci budou mít zase na rok klid. Příští rok se divadlo bude opakovat a jízdní řád vydá opět Avizer Z:-).
Jako jestli myslíte, že jejich činnost stojí a padá na nějaké knížečce, kterou pošlou do tiskárny, tak potom jo 😀
Nestojí a ani nepadá, ale koncert různých užitečných idiotů co dělají Správě železnic advokáty (včetně jakéhosi Kuby snadného pití) stojí za to si poslechnout:-).
Jakto? Zkušenosti máte, na čem to ztroskotalo? (pokud to není tajná informace)
Podmínka nejméně dvou publikací za poslední rok (což jsme neměli, pouze jednu). Dál je to asi zbytečné komentovat:-)
Po roce na stejném místě ode mě velký palec nahoru vaší společnosti za to, že do toho šla, resp. i letos jde.
Super, předpokládám ale že v Budějovicích díky konci Pontu možnost nákupu nebude že?
Zatím to nevypadá, nádraží je v rekonstrukci. Nejblíže Krumlov a Tábor. Ještě ale o Budějcích přemýšlíme.
No, Budějce bych taky uvítal. Extra cestu do Tábora se mi podnikat nechce.
A co SZ, ta nebude vydavat JR? Kazdopadne diky za info, urcite si ho koupim, ja ani bez kniz. jizd. radu necestuji na vylety. Papirova verze mi vyhovuje, vidim i to co v on-line vyhledavacich nevidim, tedy pokud cestu nefazuji na useky, coz je nekdy zdlouhave.
A jaký je rozdíl mezi knihou a dokumentu v PeDoFilní verzi? Za mě jízdní řád ano, ale už jen do poličky. Na cestu jedině offline tabulky a pak on-line hledání.
Kniha je kniha. Nová i voní.
A v zahraničí se vydávají reprinty starých jízdních řádů (já vím o německých a polských). Asi je po nich poptávka.
Kniha (s velmi tenkými stránkami + ve formátu A5) je výrazně menší a takříkajíc skladnější než vytištěný pakl papírů.
jizdni tady v aplikaci na mobilu vam nic nerikaji? 🙂 dokonce jsou offline ….
To ano, ale kdo říká, že bych měl cokoliv tisknout, když to můžu mít vše ve formátu menší A6 o hmotnosti cca 150 gramů… Proto říkám, že knížka ano, ale jen domů do sbírky a na cestu elektronický online i offline… Asi jako s jízdenkou. Papírovou jízdenku ve vlaku jsem už hodně dlouho v Čechách neměl a knižní řád jsem naposledy vezl na cestu tak v roce 2013…
Já na Moravě si papírovou kupuju běžně 🙂 Nerad bych holky za přepážkou videl jako nezamestnatelne..
A navíc mi to přijde praktičtější než když ji mám v telefonu.
Tak každému vyhovuje něco jiného, někomu papírová verze, jak JŘ, tak jízdenek, jinému elektronická verze. Důležité je, aby byla možnost výběru.
Jo, já papírovou jízdenku taky nekupuju, když mám iN 100 xD
Rozdíl je v tom, že kniha už nepotřebuje nic (PC, tablet, mobil, čtečku + to vše udržovat provozní) dalšího k přečtení.
Což ten mobil stejně udržuji provozní (stejně jako většina lidí) a to, že tam mám i PDF soubor tabulek je jen pár mega dat. Ten telefon stejně mám nejen kvůli volání, ale i kvůli mapě a mnoha dalším věcem. Tudíž velkou knihu mám, ale jen jako suvenýr doma, protože je velikostně nepraktická…
Tak já taky většinou do terénu knihu netahám, ale když hledám spojení, tak než nastartuji mobil/PC, tak mám knihu prolistovanou. Jedině v současnosti (kvůli COVIDu) se občas kouknu na idos, pro kontrolu, jestli něco zase nezrušily.
Jen dobré oči, maximálně brýle a baterku.
Rozdíl především v tom, že to PDF si nestrčím do batohu a nevezmu s sebou.
Super, už se na něho těším.