lot
Dopravci Infrastruktura Železnice

SŽDC vysvětluje, proč nebude prodávat knižní jízdní řád. Část rozdá v soutěži

Obálka jízdního řádu 2019/20: Foto: SŽDC
Obálka jízdního řádu 2019/20: Foto: SŽDC

Veřejnost mimo zaměstnance Českých drah a Správy železniční dopravní cesty bude mít možnost získat letos knižní jízdní řád, i když nebude oficiálně v prodeji. SŽDC chystá soutěž, v které chce část výtisků rozdat. Správce kolejí současně vysvětluje, proč k vydání do prodeje i přes původní sliby ze začátku roku nedošlo.

Vypsání soutěže oznámil na twitteru generální ředitel Jiří Svoboda. „Pro železniční nadšence připravujeme začátkem prosince zajímavou soutěž o výtisk knižního jízdního řádu,“ potvrdila mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.

Podle Pistoriusové provedla SŽDC v rámci přípravy knižních jízdních řádů provedli velmi podrobný průzkum trhu. „Cílili jsme na velká nakladatelství i na ta se zaměřením na železniční dopravu, současně se dotazovaly jedny z největších tiskáren v ČR. Pro oslovené společnosti nebyla poptávka zajímavá. Nejčastějším argumentem byla bezplatná dostupnost informací na internetu a v aplikacích jednotlivých dopravců,“ vysvětlila Pistoriusová. Zatímco dříve patřil jízdní řád počtem prodaných kusů ke knižním bestsellerům, posledního vydání se podle zdrojů deníku Zdopravy prodalo kolem 18 tisíc kusů.

„Vzhledem k reálnému odběru a odkupu knižní podoby jízdních řádů považujeme jako prioritu vedle služebních účelů použití knižního jízdního řádu k propagaci organizace a jako marketingový nástroj. Proto nad rámec interního využití bude z celkového počtu 3000 kusů využita část jako prezentace firmy,“ dodala Pistorisová.

110 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Patrik

K čemu nějaká soutěž když ji stejně nevyhraji. Lepší by bylo tisknou rovnou od SŽDC oficiálně než u Českých drah – Národního dopravce. Efektivnější by byl přehled ve spojích nejen národního dopravce, ale i soukromého dopravce. Je to zkrátka u SŽDC potřeba jako sůl. Štve mě to a nemůžu si pomoct.

Tuzemák

On ještě někdo v dnešní době patlafounů používá denně papírový jizndní řád?! Idos vám spoje na požadované trati vyplivne za pár sekund.
Ale ukazuje se tu hezky to drážní myšlení. Jizdní řád vydávají, ale neprodávají. 🙂 Nechápu, když mají „zboží“ ,co bude evidentně mezi šotocvoky vyhledávané, proč jim nemůžou na http://www.szdc.cz v nějakém odkazu umožnit objednání za ziskovou cenu i s poštovným? Uzávěrku objednávání stanovit třeba na začátek prosince a přidat objednané množství k těm řádům tištěným pro zaměstnance. To by na dráhu bylo asi moc logické?

Otmar

Nevidím důvod proč by provozovatel infrastruktury měl vydávat jakési tištěné informace o jízdách vlaků, které mu nepatří ani je neprovozuje?

HonzaEM

Provozovatal infrastruktiry přiděluje dopravcům kapacitu, takže to, v kolik co pojede nebo nepojede do určité míry zásluha správce infrastruktury který ten jízdní řád, ze zákona vydává.

Tronda

Vzhledem k vývoji kauzy tisk a prodej JŘ, kdy se najednou SŽDC vymlouvá na všechno možné, i když předtím tvrdila něco jiného a najednou tvrdí, že není možný prodej, např. proto, že nemá příslušné živnostenské oprávnění, žádné knihkupectví v galaxii ho nechce prodávat a bla, bla., tak se nabízí otázka proč ta samá SŽDC zároveň vydává knižně nebo elektronicky na svých stránkách JŘ pro tratě, které jí nepatří a že jich už dneska pár je. Je to úplně to samé, jenom s obrácenou logikou, SŽDC nad nima žádnou národní správu z moci úřední nemá.

HonzaEM

Přítom dřív ho taky vydávala SŽDC a prodával se v pokladnách ČD, že?

Petr Novotný

Tak pokud se loni prodalo jen 18 tisíc kusů, tak SŽDC jen lže, že se to nevyplatí. Spíše mi napadá myšlenka, kdopak je bude potom třeba na Aukru nabízet za horentní ceny… že by autor myšlenky jen pár kusů?

HonzaEM

Nemyslím si, že 18 tisíc je „jen“. Rozhodně ale je lepší udělat to poptávkovým způsobem, než jich vytisknout hodně a pak třeba 2/3 vyhodit do sběru.

nadrazak01

Je vydět že vedeni SŽDC neví která bije oni maji sva auta a vlaky vydí jen u přezdu. Ne všude na kolejích je internet a když pak příjde zpoždení tak dekuji že mam u sebe jízdní řád kapesní.A okolni cestujíci se na mě obrací s prozbou o vyhledani jineho spojeni se slovy nejde mi tu net nemohu si to vyhledat a prúvodčí je zaneprázdněny. Jeto jen lenost vedeni.Oni cestující nepotřebují.

dopravák

Oni cestující nepotřebují – pochopitelně, protože nejsou v pozici dopravce a nežijeme (bohužel) v dobách unitární železnice.
I v dávnější minulosti jsme ostatně s mírnou nadsázkou říkali, že „traťovka“ vlastně žádné koleje nepotřebuje (ani metr), a že by jí stačily jen ty kanceláře, v nichž její úředníci sedí …

Vin

Je bláhové věřit někomu když u 2. slova svého příspěvku udělá hrubou pravopisnou chybu …. :-(( vydět, prozbu ….. ps: z principu by se tištěné jízdní řady měly dát koupit – poznámka pro SŽDC !! 😉

dopravák

Nicméně nevím, proč bych i pisateli v češtině se jen nedokonale vyjadřujícímu neměl věřit, když tvrdí, že „Ne všude na kolejích je internet“: sám jsem podobnou zkušenost učinil nespočetněkrát, a to dokonce i ve vlacích, které měly v hlavičce symbol „WiFi“ – když už fungovala, pak nezřídka bez možnosti přístupu na Interrnet.

Brzdič zániku

Pominu hrůznou češtinu – dříve, než napíšete blábol, tak si zjistěte realitu. Pak byste VIDĚL třeba denně vlakem dojíždějícího GŘ SŽDC z Ústí nad Orlicí do Prahy.
Zjevně další místní hospodský inteligent …

Marek Turnovec

Tedy ten Váš jazykový projev je opravdu hrůzný… Ale kvůli tomu nepíšu. Jízdní řády mám v telefonu i bez připojení k internetu (aplikace CG Transit). Pak už jde jen o to nevyrážet na výlety s vybitým mobilem (nebo si pro větší jistotu brát i powerbanku nebo nabíječku), nebo ho někde neztratit/neutopit.

Jiří 2

Před lety se uvažovalo o jízdním řádě v podobě šanonu, cestující by si koupil / vytiskl pouze JŘ jednotlivých tratí, po kterých jezdí. Nakonec se tato varianta používá co vím pouze v podobě regionálního jízdního řádu ČD pro Jihočeský kraj, byť se nejedná o příliš kapesní řešení. Takže máte-li zájem, prázdné šanony s logem ČD, zámkem Hluboká nad Vltavou a RegioPanterem prodávají v jihočeských ČD Centrech. Nic vám nebrání udělat si výlet do kraje rybníků pro šanon (pro celou republiku raději dva) a jízdní řád si poskládat svépomocí. Budete pak mít snazší opravy – kus za kus. A šanony s… Číst vice »

Petr

V šanonech bylo něco služebního i v 90. letech, sice se to dobře opravovalo, ale díky mechanice a tlustým deskám, to opravdu nebylo moc skladné.

Cena tisku

Nevím kolik SŽDC bude stát tisk jejího jízdního řádu, nicméně jízdní řád PID (rozdávaný bez soutěže aneb všichni byli vítězové) cca 250 stran, náklad něco přes 10 tisíc kusů, o něco lepší papír, než KJŘ SŽDC = cena tisku něco přes 15 Kč/kus. Jízdní řád SŽDC má cca 900 stran, avšak obálku má každý z těchto jízdních řádů jen jednu. Troufnu si tipovat, že cena tisku jízdního řádu SŽDC (při očekávaném nákladu řekněme 20 tisíc kusů) by mohla být někde maximálně do 50 Kč/kus, když si to řádně vysoutěží. Pak už je to snadné – autor je bez honoráře (resp.… Číst vice »

Pezos

Tak šup vydělávat…

pozorovatel

Nejste náhodou také jeden z těch, kdo zcela nepochopitelně a podle mě hloupě omínusovaly můj včerejší příspěvek tvrdící v podstatě zcela totéž, co tady teď podrobně rozebrala Cena tisku?

dopravák

Já bych viděl problém nejspíše v někom z aktuálního vedení SŽDC, ale přesně tam konkrétně zamířit neumím.

Ušatá

A ještě. Po tomto zdůvodnění se už nedivím, že místo využití budov se raději bourají, že se ruší první nástupiště a obeženou se zábradlím, proč se bourají skladiště, místa pro nakládku a vykládku, proč se trhají koleje a pak scházejí, proč se ruší vlečky atd. A tak jen dumám, jaká je oficiální náplň SŽDC. To vypadá jako na likvidaci železniční dopravy a nasštvání cestujících.

Vbb

— že místo využití budov se raději bourají,– Jaké využití navrhujete? Aby to „někdo“ koupil? Kolik budov jste už zakoupil sám? Co s nádražní budovou? Bydlet tam nikdo nechce, ani šotouši (i ti se v noci rádi vyspí, aby pak další noc mohli jet někam dělat noční snímky). Na supermarket to nemá vhodné dispozice, na nevěstinec to obvykle je moc velké. Co užitečného je ve staré budově v Ústí n.O.? — proč se bourají skladiště — Asi proto, že zboží má jít od výroby nejkratší cestou ke spotřebiteli, a ne zbytečně ležet ve skladišti. –místa pro nakládku a vykládku– Kolikrát… Číst vice »

Lubir

pane Vbb kdo je „šotouš“, prosím o vysvětlení tohoto pojmu. Myslím si jako nestranný že tento název může leckoho od železnice urazit stejně tak jako kdybych klasického úředníka kdesi na krajském či okresním úřadě, nebo soudu označil jako „zbytečný člověk“, „nemakačenko“ apod. děkuji za vysvětlení pojmu „šotouš“ z Vaší strany

Alibaba
Ušatá

To zdůvodnění je za všechny prachy a ředitel by si měl to po sobě několikrát přečíst a velmi se nad tím zamyslet, co řekl či napsal. Jinak není náhodou Silvestra či 1.dubna?

Otmar

Když už odmítám elektronické vyhledávače spojení a aplikace IOS nebo Android tak si vytisknu tabulky tratí které mně zajímají. Většinou člověk jezdí na dvou až třech tratích. Na co proboha jakýsi knižní JŘ? Kdo to na co potřebujete?

Lech Malý

Tak stejně se můžeme ptát, na co je potřeba vlaky, když se dá všude dojet autem.

Jan Tichavský

Navíc KJŘ neukazuje aktuální polohu vlaku, výluky, změny řazení, mimořádné situace a jiné aktuálnosti které se zobrazí ve vyhledávačí spojení během pár sekund.

dopravák

To přece od KJŘ nikdo normální nevyžaduje! V případě KJŘ jde především o základní orientaci v síti tratí a o možnostech spojení vůbec.

HonzaEM

Na co? Třeba někde jedu a všimnu si že ze stanice odbočuje nějaká kolej kamsi. vezmu KJŘ, podívám se co za trať to tam odpobočuje, nalistuju si tabulku, zjistím v jakém rozsahu tam vlaky jezdí a začnu plánovat jak by se tam dalo příště zajet?

Mašinka

Asi důvodem je jeho krátká platnost a spousty oprav po zjištění, že origo tak, nějak nefunguje 🙂

Otmar

Řešíte nesmysly

babilon

Možná by nebyl problém domluvit se se SŽDC, tiskárnou a nějakým prodejcem (existuje např. ještě železniční prodejna na Masaryčce?) na dotisku a prodeji. Při počtu 500 ks a ceně za tisk 300 Kč (hrubý odhad) je potřeba investice 150 000 Kč. Pokud to prodáte po 500 Kč (300 Kč tisk + 50 Kč prodejce -> 150 Kč zisk), máte bezpracně 75000 Kč. Tak co, jde někdo do toho?

Oxymoron

To ale rozhodně není bezpracný zisk.

malej-jarda

A výtisky s vlasnoručním podpisem ředitele SŽDC by se mohli prodávat za dvojnásobek. 🙂

Kuzma

Proč nevydávat KJŘ jako sběratelskou edici klidně i proti předchozí objednávce ?
Můžou v něm být i údaje které už v dnešní, úsporné verzi nemají místo a kdysi tam zaznamenané byly. ( řazení vlaků, otevřená pokladna, nádražní restaurace nebo kiosek….)
Klidně za něj zaplatím 500 Kč a věřím, že se nás takových najde několik tisíc.

Honza

https://www.szdc.cz/cestujici/jizdni-rad-2020
Stahnu si ho, kdyz ho potrebuji v papirove forme, tak si ho vytisknu a je to. Chapu, ze sberatelum bude chybet klasika, to ano, ale ty caviky jsou usmevny. Krome toho, jsou i firmy, kteryho ho, a ne jen ho, dokazi dat do knizni formy. Proste je 21. stoleti, tak se adaptujte 😉

kakov

problém je v přístupu, když už se vydává, proč je tak těžký vytisknout něco navíc a nějak prodat??

Ušatá

Na co se máme adaptovat? Na Vaše viděnísvěta aVaše názory? Adaptujte se na naše, co Vy na to? Každý má své důvody, své požadavky a potřeby. Takže takový je svět. Prostě se na to adaptujte!

Zapa

Honza se evidentně adaptoval. Vy máte problém. Jednou prostě něco v nejaké podobě končí, ale pořád se to dá celkem jednoduše nahradit. Před 15 lety bych možná také šílel, ale asi jsem z toho už vyrostl.

Ušatá

Gratuluji, už jste dospělý, jste velký chlapec!

xyz

„Stahnu si ho, kdyz ho potrebuji v papirove forme, tak si ho vytisknu a je to.“
Mimochodem, nemáte úplně tak pravdu – SŽDC ten jízdní řád ani nezveřejnila v podobě „jednoho velkého pdf“, které by stačilo jen stáhnout a „jen“ poté vytisknout (při oboustranném tisku + „na výšku“ by „stačilo“ jen asi 220 listů A4).

Tzn. i pokud si budu chtít KJŘ vytisknout sám, budu muset buď tisknout jednotlivě, anebo si dát tu práci s úpravou několika set pdf do jednoho velkého pdf.

Jiří 2

PDF creator, nastavit jako výchozí tiskárnu, označit soubory, přes pravé tlačítko myši Tisk – Sloučit – Pokračovat, chvíli to bude chroupat, ale vyplivne to jedno kompletní PDFko.

K čemu bude kompletní PDF ležet na serveru, když si ho stáhne hrstka lidí a většina dá raději přednost ZIPu, se kterého si pak vyzobe ty, které potřebuje? Mmch letos udělali ústupek alespoň s tím ZIPem, jinak (za dob do letošního jízdního řádu včetně, a to i v dobách unitárních ČD) to vždy bylo jen jako jednotlivé soubory. A ano, stahovat jednotlivé soubory je opruz. Sloučit PDF do jednoho je chvilinka.

HonzaEM

Tak ono že to není v jednom PDF souboru je celkem dobře, hlavní je, že čísla stránek jdou za sebou jako v KJŘ.

HonzaEM

Až na to, že nějaký slabší papír ve formátu A5 asi nikde nekoupíme.

xyz

Mimochodem, pokusil jsem se napsat přímo na SŽDC https://www.szdc.cz/kontakty/napiste-nam, že jsem ochoten za jízdní řád 2020 oficiální cestou zaplatit ideálně max. 300, v nejzazším případě 500 Kč vč. zaslání a žel, ani opakovaný pokus o odeslání oné zprávy (mimochodem, povolený počet znaků 255 je zoufale málo) nevychází – „interní chyba serveru“… 🙁

J S
Kuzma

Teď už to poslat jde.

HonzaEM

Mně to šlo, odpověděli mi, že nejsou oprávněni něco prodávat, tudíž to nemůžou prodávat.

Petr

Koukám, že ho dle tohoto článku ho na rok 2020 vydají ČD, neboť „ČD ho bude vydávat, dokud ho SŽDC nebude vydávat“.
https://zdopravy.cz/konec-proskrtanych-papirovych-jizdnich-radu-vydavat-je-zacne-szdc-21891/

xyz

„Cílili jsme na velká nakladatelství i na ta se zaměřením na železniční dopravu, současně se dotazovaly jedny z největších tiskáren v ČR.“
To zní, jako by těch 4300 kusů nevydaly žádné tiskárny, nýbrž… kdo? Sama SŽDC si je vytiskne svépomocí?

„Podle Pistoriusové provedla SŽDC v rámci přípravy knižních jízdních řádů provedli velmi podrobný průzkum trhu.“
To mohli udělat i před oním slibem na počátku roku a tím pádem pak nic planě neslibovat.

Petr
Jiří 2

SŽDC si nechává tisknout i jinde, tiskárna ČD je jedna z mnoha. Namátkou třeba předpis SŽDC D1, když byla ta velká změna před lety, tiskla nějaká vězeňská tiskárna.

Ušatá

On proběhl nějaký průzkum trhu? kde byly nějaké objednávkové listy třeba na nádražích? Prodalo se 18 000 výtisků. To je pro řadu tiskáren super kšeft. Takže nějaké divné! V ČR je několik stovek nádraží, která mají pokladny a kde tedy jdebez jakýchkoliv dodatečných nákladů prodávat JŘ, dále by stačilo mít ta lejstra na objednání a zajistit, že dotyčný si ho na určeném nádraží vyzvedne. A dalo by se pokračovat. Navíc, jak jsem psal, může to být nákladově neutrální nebo výdělečné, pokud tam budu chtít mít reklamy, mohu žádat dopravce o nějaké příplatky za zveřejnění, kraje a hlavně tam dostat všechny… Číst vice »

pozorovatel

Že by „pán generálný“ Svoboda? Leckdo z poměrů znalých jej za žábu na prameni v jiných případech označuje, tak proč by to nemohlo platit třeba i v tomto případě …

Jiří 2

Ano, můžete udělat e-shop s výdejními místy na pokladnách nádraží, ale pokladny jsou ČD a ty za to budou chtít (celkem logicky) zaplatit. Navíc spousta lidí si jízdní řád kupovala, když ho viděla. Takhle přijde k okýnku, „nemáte jízdní řád?“, „jen na objednávku“, tak se na to každý druhý vykašle. Z druhé půlky se na to čtvrtina vykašle v okamžiku, kdy se dozví, že objednat jde pouze přes internet na stránkách SŽDC. Protože za zprostředkování objednávek si ČD opět naúčtují. A posílání skrze vlastní organizační jednotky, to by vám ten jízdní řád mohl přijít také v létě. Kdo si objedná… Číst vice »

dopravák

Při běžném rabatu knihkupectví přes 30 % ceny je to pro každé navštěvovanější knihkupectví docela dobrý obchod – nemluvě o tom, že specializovanéjší prodejny (Pragomodel, Corona, atd.) prodávaly každý rok stovky kusů KJŘ a měly spíše problém se sháněním dostatku exemplářů do prodeje.

Ušatá

Musí být obě možnosti. Tedy, že tam pár výtisků vždy bude za sklem a pak možnost objednání.

Jano

Mě by spíš zajímalo, který „inteligent“ vymyslel to rozdělení na dálkovou dopravu 001, 002 a regionální dopravu, např. 010, 270, 251,52 atd… Dříve bývalo běžné, že před „normálním“ jízdním řádem byly uvedeny dálkové linky a pak všechny vlaky na trati dohromady (třeba 010: Ex, R , Sp i Os). Teď, v rámci jakési nesmyslné „racionalizace“ či co, bude muset člověk chtějící pokračovat někam z nácestné stanice osobákem hledat jinou trať (tedy stejnou, ale na jiné stránce a označenou jako regionální – 010, 270, 251 atd…). To jsem opravdu nepochopil a velmi tvůrcům „děkuji“ za takové „inovativní “ vylepšení a znepřehlednění… Číst vice »

Juraj

Dříve taky nebylo zdaleka tolik vlaků, takže člověk na jedné trati nemusel listovat.
A přesně o tom to je – když už tento relikt 19. století pořád máme, tak ať má raději smysluplně oddělené linky a ne tratě přes půl republiky, kde pak osobák se třemi zastávkami vytváří prázdné sloupce.
No, naštěstí už dnes stejně každý hledá v aplikaci, takže je to vlastně jedno 🙂

kakov

jenže tentokrát to pěkně podělali, např. u linky Praha – Budapesť není v dálkové dopravě uvedena zastávka Kolín, v regionální ty vlaky nejsou vůbec, takže člověk nemá šanci zjistit, že ten vlak v Kolíně zastavuje,

obávám se, že podobných kiksů tam bude víc…

Josef J.

Myslím, že vlaky linky Praha -Budapešť jsou uvedeny i v tabulce Praha – Ostrava.

Vít Jůza

Člověk z toho má skoro dojem, že k prodeji jízdního řádu by muselo SŽDC žádat o nějaké živnostenské oprávnění, což se jim nechce, nebo nemohou … jako by to nebylo součástí jejich normální činnosti.

nowas

„nechce, nebo nemohou“ Zato tohle je určitě součástí jejich normální činnosti.

Jirka Sirka

Nalejme si čistého vína soudruzi, je v tom „ten barák“. SZDC podcenila zájem verejnosti o KJŘ a teď se snaží zachránit situaci jakousi účtenkovkou na jízdní řád, KJŘ pro normálního cestujícího praktický smysl nemá, na netu si v pohodě najde spojení z bodu A do bodu B.
Ale pro ty, pro které je cílem samotná cesta vlakem určitý smysl měl. Nehledě na ty, kteří mají kompletní sbírku KJŘ od roku raz dva.
No, myslím, že by dva až tři tisíce KJŘ by veřejnosti prodali, mohli si odvodit zájem z minulých let.

Jarek

Tak na aukru asi bude až po 3 prosinci, ale na bazoši už je první poptávka „Prijedu kamkoliv. Cenu respektuji.“ takže to bude dobrý byznys pro toho kdo bude u zdroje,,,,do 500 kč za to dám, jsem sběratel…Sice budu se svou sbírkou od roku 1980 až někde v poli průměrných,,,ale i tak Koupím.

PeMIČ

Aha.Tak zájem o KJŘ by byl,ale nemáho kde SŽDC prodávat.Dopravci asi na ně hází smolíka.Tak děkujeme 👎

nadrazak01

co to zas SžDc provadi,to je naka provokace?

Ušatá

Nebo sabotáž? Či snaha naštvat lidi, aby měli více radosti ze života. Ale z lékařského hlediska prý je taková naštvanost nutná, prý to posiluje celkově organismus. Takže bychom jim za to mělo poděkovat a možná i něco zaplatit. No ne?

Petr

18 000 prodaných kusů, teda pánové, jděte se zeptat do nějakého nakladatelství, kolik prodají jedné knížky, když 3000 tak jsou rádi.

Ferenc Futurista

Přesně. Náklad 18 000 kusů je v českejch podmínkách astronomický číslo.

Radek

To sice jo, ale kolik stojí běžná kniha a kolik stával JŘ?

Petr

A kdo je nutí doplácet těch 150Kč. O ceně přeci řeč nešla a jak je vidět, bude se prodávat ještě nad náklady, tedy 250Kč, akorát že ho někdo zcizí. A tím, že ho budou dávat zdarma v soutěži, už ani nezjistí, který byl legálně darován, nebo nelegálně zcizen.

Ušatá

A kolik myslíte, že je nákladová – výrobní cena JŘ? Do stovky se vejdete hravě, zvlášť při takovém nákladu. Já, podle informací, které mám, to odhaduji do 7O Kć. Ale možná, že je to jinak. Chtělo by to třeba nějaký názor od „tiskařů“.

Aleš

Fajn, chytrými telefony a moderními technologiemi pohrdám, ba ani přístup na facebook nemám, takže jsem úplně bez šance. Inu, kde jsou ty časy, kdy jsem si stěžoval v rozhlasovém vysílání na skutečnost, že knižní řád Českých drah neobsahoval jiné dopravce (Landerbahn – TRILEX, LEO expres nebo Regio jet). Takže nezbývá než všem společnostem poděkovat za vstřícnost. Doufám, že se ideálního stavu, kdy odjezdy a příjezdy nebudou v rámci úsporných opatření vyvěšeny ani nádražích, už nedožiji…

roman

Proč by měl jízdní řád ČD obsahovat jiné dopravce?

-TR-

Pokud jiní dopravci by si zaplatili uvedení v jízdním řádu, nevidím důvod, proč by to ČD neměly umožnit.

Jenže ČD se šprajcly a tuto nabídku neposkytly.

roman

Je to jízdní řád jednoho dopravce a není jediný důvod proč by tam měli být jiní. Jízdní řád kde jsou všichni vydává SŽDC

kakov

přesně jízdní řády RJ nebo LEA taky neobsahujou vlaky ČD

Tronda

Vydává, ale nedá se koupit, takže je to k ničemu. V Kocourkově by se oblízli jaký jsou na SŽDC kabrňáci. 😁😁😁

Ušatá

Nevydává. Měla by!!!

Ušatá

Ano, souhlas. Od počátku jsem nepochopil, proč se ČD nedohodly s jinými dopravci, i za nějakou úplatu, takže na tom mohly vydělat nebo minimálně na tisk JŘ mít menší náklady, ještě k tomu reklamu a marketingový dopad. Ale totéž mohlo napadnout i jiné dopravce. Jenže všem jde jen o vlastní kšeft. Prostě ty celostátní věci musí mít pod palcem stát a k tomu potřebuje mít zdatné odborníky a ne úředníky a lapače funkcí a peněz.

Lech Malý

Třeba můj pojišťovák, když po něm chci nějaký produkt, který neposkytuje, mě bez cavyků dá kontakt na konkurenci. Myslíte, že dělá chybu?

J.L.

A sem jste svůj komentář poslal jako telegram přes redakci?

xyz

„Doufám, že se ideálního stavu, kdy odjezdy a příjezdy nebudou v rámci úsporných opatření vyvěšeny ani nádražích, už nedožiji…“
Aniž bych tamní situaci chtěl vychvalovat (ba naopak), tak dodám, že s takovým jevem jsem se běžně setkal na švédských nádražích – žádný seznam odjezdů spojů, jen displej s odjezdy nejbližších cca 5 – 10 spojů.

Ostatně, vyjma metropolitních nádraží ani žádné pokladny či automaty (= cestující, musíš mít smartphone a jízdenku si koupit z něj).

Tzn. vámi popisované se již v jiné části Evropy vyskytuje.

Ušatá

A je to dobře nebo špatně? Máme kopírovat nesmysly?

xyz

Jak jsem napsal – „Aniž bych tamní situaci chtěl vychvalovat (ba naopak)“
P. S. Upřesnění – namísto slova „metropolitních“, mělo být v předchozím příspěvku uvedeno slovo „velkoměstských“.

Ušatá

Ono už i na těch nádražích je to problém. Zmizely ty šikovné velké tabule s velkými písmenky, které byly snadno čitelné, v řadě nádraží zmizely traťové jízdní řády – tedy ty velké plachty s tabulkami. Nahrazeno je to plakátky, kde to skoro není k přečtení. A v malých zastávkách už nebývá někdy skoro nic, zvlášť když to naši různí milí spoluobčané strhnou nebo počmárají. To celé je vztah k zajištění veřejné dopravy v ČR a snaha o její vyšší používání. A to nemluvím ještě o nákladní dopravě, kde se jen mluví a stále více to jde po silnicích. Chudák Greta!

Lukas

Treba pro ty, kteri pohrdaji vynalezem tisku by take mohli prodavat rucne psany jizdni rad a pro ty, pro ktere je i papir moderni technologii by mohli vydavat rucne psany papyrusovy navin v delce 250 metru.

BoH

Snažím se to pochopit, ale nerozumím tomu. Nakladatelstvím je myšlen subjekt, který jízdní řád vytiskne, nebo subjekt, který ho bude prodávat. Z logiky mi přijde, že je to spíše subjekt, který to tiskne. Pak nechápu, jestli mají možnost vytisknout 3 000 kusů, tak jaký by byl rozdíl, kdyby stejným způsobem vytiskli 5 000 kusů. Pokud je to subjekt, který to bude prodávat, tak nechápu, proč by to nemělo být prodáváno přímo na pokladnách dopravců.

VencaM

UTFG: https://cs.wikipedia.org/wiki/Nakladatelství
Prodávat to můžou třeba v Luxoru, na mall.cz nebo v Alze
SŽDC dodá „rukopis“, nakladatel to vydá, SŽDC odebere svých 3000 ks za smluvenou cenu za ks a nakladatel zbytek nabídne do veřejné distribuce. To ovšem platí v případě, že se to nakladateli vyplatí.
V.

BoH

Uvažování SŽDC je velmi zcestné. Neexistuje důvod, proč by jízdní řád měl prodávat „nakladatel“ prostřednictvím někoho (na své riziko). Od toho je SŽDC, aby to prodávala prostřednictvím prodejen dopravců. Ona ví, kolik se těch kusů prodalo minulý rok a není proto důvod očekávat, že by poptávka významně klesla. Proto když vytisknou (počet prodaných kusů minulý rok – 1000 kusů), je téměř jisté, že jim žádné nezůstanou.

Petr

K tomu by se právě měli vyjádřit ze SŽDC. Takto to vypadá, že se s dopravci nedohodli. A na ČD to hází stín podezření, že nechtěly prodávat nevyškrtaný KJŘ.

BoH

To zní logicky. Škoda, že se SŽDC ošívají nesmyslnými argumenty…

babilon

Stejně tak není důvod, proč by to měla prodávat SŽDC. Zákon jí to nenařizuje. A už jste někdy viděl státní instituci, která by jen tak dobrovolně udělala něco pro lidi?
Ohledně poptávky – pokud by se KJŘ prodával za nedotovanou cenu (250 Kč tisk + řekněme 50 Kč distribuce), jste si jist, že by poptávka výrazně neklesla?

Ušatá

Jak jsem už psal, při takovém nákladu a druhu papíru by ta cena neměla být tak vysoká. Dále pak je ale důležité, kolik a jakých informací tam bude. Podle toho to lidi bude zajímat. A navíc je vhodné to vydat i na oblasti Čechy a Morava, jako v minulosti. Ne každý potřebuje celou ČR

BoH

Nevím, kolik stál jízdní řád v předchozích letech. Nicméně pokud ta cena výrazně nenaroste (tedy maximálně v rámci desetikorun), tak ta poptávka rozhodně výrazně nižší nebude. … Kdyby to nařizoval zákon, tak se o tom tady teď nebavíme. Já jen tvrdím, že je špatně, že to SŽDC nedělá (a je jedno, jestli dobrovolně či nedobrovolně, prostě by to dělat měla).

dopravák

„Stejně tak není důvod, proč by to měla prodávat SŽDC. Zákon jí to nenařizuje.“
Opět parádní ukázka neschopnosti MD ČR jako zástupce „státu“ nadřízeného státní organizaci: proč to tedy ministerstvo ve faktické pozici zřizovatele nenařídí SŽDC, která jízdní řády sestavuje, aby je také zveřejňovala i formou až do nedávna zcela běžnou?

Ušatá

Vzhledem k tomu, že letos by to mělo být kompletní se všemi dopravci, dá se očekávat, že zájem by byl podstatně vyšší. Ono těch lidí, co to chtějí a kterým to vyhovuje, není zas tak málo. Jen ve svém okolí vím o desítkách takových a v těchto dnech jsem u pokladen na nádražích zažil už řadu dotazů, kdy bude v prodeji JŘ. Něco je asi moc hodně špatně. Někdo (třeba MD) by z toho měl vyvodit závěry a to i ve vlastních řadách.

BoH

Také si myslím, že se nejedná pouze o seniory a šotouše, ale jsou prostě lidé, kteří mají raději informace v papírové podobě. … Nicméně jde mi především o ten hloupý argument, se kterým SŽDC vyrukovala. Kdyby alespoň řekli jasně – nechceme to dělat. OK, je to smutné, ale je to tak (a jak napsal Babilon, tak podle zákona). Nicméně takto se jen vykrucují jako červi…

Zlínka

Aby pak nebyl k dostání na Alliexpres 😆

Karlod

Mit rezijku a nedostat jízdní řád tak jdu stávkovat. 😂😂 Jak mám vědět kdy mu můj zdarma pojede 🤣 a jmk bych do toho nedával 🤔👌✌️

Ušatá

Počet nemocných lidí nějak v této zemi narůstá. Jak jim pomoci?

Halamus

Nekrmit.

pozorovatel

Vydávat KJŘ v takovém (malém) nákladu je ekonomický nesmysl – s růstem počtu výtisků průměrné náklady na kus klesají, samozřejmě ne lineárně, ale 3000 + 1300 je pořád ještě zbytečně málo. Otázkou spíše je, kolik výtisků se oficiálně přiznává a kolik jich bude vytištěno skutečně (neoficiálně).

Supidio

Pro mě naprosto pochopitelné….Tisknout a prodávat několika set stránkovou bichli se všemi tratěmi v republice je v dnešní době naprostá škoda papíru.Pro těch pár nadšenců to opravdu nemá smysl…Všechno je dneska na netu a neumím si představit nikoho, kdo by si spojení hledal v tomto knižním jízdním řádu…A když už by se někdo takový našel, má na netu SŽDC k dispozici kompletní PDF verzi 🙂

xyz

„Tisknout a prodávat několika set stránkovou bichli se všemi tratěmi v republice je v dnešní době naprostá škoda papíru.“
Může i nemusí být pravda.

Pokud si jízdní řády namísto toho lidé vytisknou z internetu (za cenu použití více než 200 listů při oboustranném tisku + tisknutí „2 tabulky na A4“), bude spotřeba papíru (co do objemu papíru) vyšší než při používání nynějšího velmi tenkého papíru.

O. K., jedině pokud by si jízdní řád nechtěl tisknout téměř nikdo, pak se v součtu papír ušetří.

babilon

Těch lidí, které si neumíte představit, bylo loni 18 tisíc. A s jízdním řádem se dají dělat i jiné věci, než vyhledání spojení z A do B.

ABureš

Třeba podkládat kulhající skříň.

Ušatá

Právě že není a není možné to bez nějakého přístroje operativně a jednoduše hledat. A nakonec JŘ na rok je levnější než ty mobily, tarify, internet apod. Je vidět, že skutečné cestování, potřeba ježdění po celé ČR apod. je Vám cizí.