Soupravy od Škody přestanou jezdit mezi Mnichovem a Norimberkem, Bavorsko chce jiné vlaky

Innotrans 2018, souprava NIM Express pro DB, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, souprava NIM Express pro DB, zdroj: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Bavorsko promění dopravní koncept regionálních expresů mezi největšími městy.

Bavorský objednatel železniční dopravy Bayerische Eisenbahngesselschaft (BEG) v prosinci 2028 zásadně změní provozní koncept na trati Mnichov – Norimberk. Mimo jiné to bude znamenat konec nasazení vozidel od Škody Group na lince regionálních expresů RE1 Norimberk – Ingolstadt – Mnichov (NIM Express). Ty dnes na trati provozuje společnost DB Regio.

Vyplývá to z nových plánů BEG na provozní koncept na této lince a z odpovědi na dotaz deníku Zdopravy.cz. „Bohužel vlaky od Škody mají stále technické problémy. Stávající vozidla nejsou v souladu s požadavky, které máme v nové soutěži na dopravce na této trase,“ řekl deníku Zdopravy.cz mluvčí BEG Wolfgang Oeser.

Vlaky od Škody jezdí v Bavorsku v běžném provozu od roku 2021. Vyjely se zhruba čtyřletým zpožděním.

Obrazem: V Německu jezdí už pět NIM Expressů od plzeňské Škody, šestý vyjede v příštích týdnech

BEG ve čtvrtek oznámil, že vypsal soutěž na dopravce, který zajistí provoz na několika tratích včetně spojení Mnichov – Norimberk. Celý soubor BEG pojmenoval jako Isar-Noris-Altmühl (INA). Vítěz soutěže převezme provoz  od prosince 2028 a smlouvu získá do prosince 2040. Půjde o tyto linky:

RE 1 Mnichov – Ingolstadt – Norimberk (přes vysokorychlostní trať)

RB 16 Mnichov – Ingolstadt – Treuchtlingen (– Norimberk)

RE 60 Augsburg – Treuchtlingen – Norimberk. Všechny tři aktuálně provozuje DB Regio

NIM Express. Pramen: Škoda TransportationNIM Express. Pramen: Škoda TransportationNIM Express. Pramen: Škoda TransportationNIM Express. Pramen: Škoda TransportationNIM Express. Pramen: Škoda TransportationNIM Express. Pramen: Škoda TransportationNIM Express. Pramen: Škoda TransportationNIM Express. Pramen: Škoda TransportationInnotrans 2018, souprava NIM Express pro DB, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, souprava NIM Express pro DB, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express od Škoda Transportation, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčNIM Express, druhá třída vrchní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, druhá třída vrchní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, druhá třída spodní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, druhá třída vrchní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, dětský oddíl, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, NIM Express, dětský oddíl, zdroj: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Hlavní změnou bude zavedení hodinového taktu mezi Mnichovem a Norimberkem. Požadavkem BEG budou tlakotěsná vozidla s maximální rychlostí 190 kilometrů za hodinu. Dosud provoz pokrývá šest souprav od Škody, ale BEG požaduje nově sedm.

BEG připustí do soutěže i použitá vozidla. Detaily o soutěži jsou zde.

Mluvčí Škody Jan Švehla uvedl, že k soutěži BEG se firma nebude vyjadřovat. „Jsme v úzké spolupráci s naším zákazníkem DB Regio, abychom zajistili životní cyklus celého vozového parku,“ řekl na dotaz ke stávajícím vozidlům NIM Express.

 

 

Rozhovor: Požadavky na vlak pro Bavorsko byly na samé hraně současné techniky, říká viceprezident Škody

Tagy 109E3 Bayerische Eisenbahngesselschaft (BEG) BEG DB Regio NIM Express Škoda Group
229 komentářů