Soupravy od Škody přestanou jezdit mezi Mnichovem a Norimberkem, Bavorsko chce jiné vlaky
Innotrans 2018, souprava NIM Express pro DB, zdroj: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Bavorsko promění dopravní koncept regionálních expresů mezi největšími městy.
Pokud jde o ty soupravy, dalo se to čekat, bylo to celé stavěné téměř na koleně. Každá souprava byla několikrát postavena a demontována a znovu sestavena v interiéru. Od začátku se stavělo 6 prototypů.
Jako nakonec musím říct, že na 323 jsem jel jednou s push pull. A jako za sebe jako cestujícího zatím celkem spokojenost. Proti panteru… Ale nevím nic o spolehlivosti a technických věcech.
Je vidět to co jsem čekal, že němci jim to před tím pořádně omlátili o hlavu..
A i tak evidentně nejsou spokojeni. Docela fiasko pro škodu.
Vtipné na tom je jak si objednavatel po pár letech vymíní zcela jiné vlaky. A státní dopravce si je může strčit někam. Vtipná liberalizace. Ejhle z 6 chce 7 vozů. Jak mávnutím proutku.
Push pull 678 co pendluje na 323 pod Beskydama není stejné vozidlo jako NIM Expres provozovaný mezi Mnichovem a Norimberkem
Škoda, že nenapsali o jaké technické problémy se jedná. Zavírání dveří nebo elektromotory?
Skutečně veliká ostuda Škody a špatná reklama pro západní trh. Je to škoda.
Myslím si , že tyto jednotky jsou na dobré úrovni. Otázkou je přístup obsuhy. Mohou být dobrým východiskem pro další obdobné vlaky i pro další rozvoj výroby elektrických lokomotiv našeho tradičního výrobce.
Výroba elektrických lokomotiv našeho tradičního výrobce? A kdo je bude kupovat?
tradiční dodavatel pro ČSD a ČD. Škodovácké lokomotivy tvoří základ našeho lokomotivního parku (co se týče elektrické trakce). Namísto toho, aby se za drahé peníze kupovaly lokomotivy ze zahraničí. Řada 380 je základem, ze kterého je možné vycházet pro další typy.
To tu všichni víme, že dřív měly ČD (ČSD) všechny elektrické lokomotivy od škody. Ale doba se změnila. Dnes se pomalu i u ČD stává novým standardem Vectron, který na rozdíl od 380 plně funguje. Škodě prostě ve výrobě elektrických lokomotiv doslova ujel vlak.
Že se zatím za ty drahé peníze zatím kupovaly paradoxně jen právě ty lokomotivy ze Škodovky… 380 jsou nejdražší lokomotivy na světě. 😆
„Namísto toho, aby se za drahé peníze kupovaly lokomotivy ze zahraničí.“
Pokud předpokládáte, že zahraniční produkce je dražší, než tuzemská, pak doporučuji zopakovat si četbu tohoto článku:
https://zdopravy.cz/drahy-prohraly-soud-o-vraceni-arbitrazni-miliardy-za-zatopky-25596/
Prdlajs, velebnosti! Myslíte že se má někdo chuť spálit dvakrát???
Slyšel jsem, že se ČD snaží řady 380 zbavit a nabízejí je zájemcům hodně pod cenou. Takže to asi žádný pevný základ nebude.
jo, jako že by se zase něco koupilo v počtu 20ks za 200 mio / ks a bez ETCS místo větroně za 100 mio / ks?
Kupovalo se to za necelých 120 mil. Zbytek je pokuta za blbost ČD, stejně jako když si nekoupíte lístek na MHD a chytne vás revizor – cena jízdy pak je 40 Kč jízdné plus 1000 Kč (nebo kolik se teď platí) pokuta za vaší blbost.
Taky podle tohoto případu nemůžete tvrdit, že MHD v Praze je nejdražší na světě.
Kus je pokuta/sankcni urok a neco byla tusim i inflacni dolozka
Řada 380 byla zastaralá už v okamžiku, kdy opustila brány fabriky.
Král j. Je neustálý obhájce škodovky, s nim se nemá cenu bavit
Vtipné je, že dnes naším skutečně jediným výrobcem elektrických lokomotiv je CZ Loko, viz Dual Shunter, nebo dříve repase belgičanek.
Rozvoj výroby elektrických lokomotiv je na dlouhá desetiletí totálně zabitý „strategickým“ rozhodnutím přístupu Schadewerke k poslední zakázce stylem „můžou za to všichni jiní jen ne my, žádnou pokutu nezaplatíme to vy budete platit nám“…
Výrobce se jaksi neobtěžuje moc aby měl nějaké jméno s 380 alias 109. Po miliardě. ETCS atd. Radši si to nechá v šuplíku..
Výroba elektrických lokomotiv naším „tradičním výrobcem“ definitivně skončila.
To se dalo čakat. Je jedno co škodovka vyrobí, všechno má větší technické potíže, než konkurence.
Přesně, udělají jenom přesně tolik aby je nešlo zažalovat, jinak ani fň. Takže o dalších zakázkách z Německa můžou na dlouho zase jenom snít…
S tramvajemi se jim tam celkem daří…
No, ale jen s těmi finskými, ne?
Ono záleží, kdo objednavá a jaký je přístup výrobce k řešení vad a servisu. Když jsem byl v Ústeckém kraji, tak si lidé z Regiojetu chválili provoz jednotek Pesa Elf, že jsou téměř bezporuchové a jezdí nad očekávání spolehlivě. A koukněte se nové dieslové jednotky od Pesy u ČD, které spíše nejezdí něž jezdí.
Se čtyřletým zpožděním a mají stále technické problémy? Ani se nedivím že se k tomu nechtěli vyjádřit…
Když vidím, že ty jednotky které má DB jsou hodně problémové, jak jsou na tom se spolehlivostí ty naše, které jezdí na 323? 1 jednotka je trvale odstavená (přesněji se opravuje po té nehodě, kdy to srazilo naklaďák). Ale běžně jezdí třeba jen 3 ty jednotky. A místo toho jezdí 3×814, a klasika.
Asi podobně, nevím jaký mají přístup k závadám, tady se uzamknou dveře, i několik, a jedeme. Pravda je, že poslední dobou se podařilo vychytat závady, mají nájezd cca 150 až 250 tisíc. Už se to začíná trochu rozpadat, hlavně lícování horních poklopu.
Jednotka po nehodě už jezdí, je opravená, teď se opravuje ta co vyskočila v Bohumíně.
Možná by stálo za informaci o poruchovosti konkurence !!! Bez politického kontextu !! Je to o konkurenci všeobecně, a schopnosti vzdělání a vzdělanosti !!! Kdysi Škoda as. byl pojem.
Se omlouvám, ale nějak jsem to nepochopil?
Asi těžko můžu napsat o poruchovosti konkurence, dotaz byl, jak jsou na tom jednotky MSK, občas se na nich svezu, a na to byla odpověď.
Proč tolik vykřičníků? Myslíte pojem předválečný a prvorepublikový? To opravdu byla pojem, už je ale století.
Pokud zmíníme třeba FLIRTy se kterými jezdí LEO expres, tak ten zvládá jezdit bez záloh a v podstatě bez závad, takže to je technicky možné. Co se týče Pesy, nevím.
No nedávno jsem zavítal na stránky sledování Regiojetu v Ústeckém kraji a byl překvapen (mile) https://sledovani.55p.cz/regiojet_usti_2024/
V dělech nebo parních strojích ?
vyráběly se tam třeba výborné kanóny. do roku 1945
Začíná rozpadat? To budou muset být ještě hodně statečné. Taková pendolina mají už najeto snad 20x tolik…
Bežně jezdí 4 jednotky, ale oběhy jsou na 5 jednotek, proto 3×814…..
Oficiálně je oběh na 4 pushpull a 1 klasickou soupravu
Chyba, push pull, který se tehdy srazil v Lískovci s náklaďákem už dávno jezdí, odstavený je jiný a z jiného důvodu, ten se ovšem nikdy mám pocit nedostal na veřejnost, tudíž to neprozradím ani já. Ovšem co prozradit můžu je to, že by měl začít jezdit v průběhu dalšího měsíce až dvou. Jinak co se spolehlivosti týče, žádná sláva, ale lepší se to, už dlouho se mi nestalo, že by vlak nejel kvůli poruše na push pullu. Chyby to má, ale jezdí to už docela slušně.
Nebudte slusny, reknete duvod.
Strojvedoucí snad na druhé samostatné směně začal v depu posunovat, nechtělo mu to jet, tak tomu na mašině přidal. Souprava byla totiž podložena, potáhl to do výhybky, kde se zarážka šprajcla, ale jelikož táhl dál, něco muselo povolit a výsledkem byl urvaný královský čep na prvním voze PP.
Takže celý rám podvozku musel na výměnu? Tak to už chapu proč je jednotka pulroku mimo
za tenhle výkon letěl nebo byl jen přesunut odsávat záchody?
Poslední dobou se mi nestalo že by nejel PP
To je jiná jednotka, ta po střetu je dávno opravena
005 nejezdi už přes půl roku a její řidiči vuz je odstaveny v Bohumíně
Jsem vlakový analfabet. Tak prosím za prominutí zda je má otázka mimo mísu. Ale. Budeme ty vyřazené německé vagóny kupovat i nadále, když na vlastní výrobu nebude do Němec odbyt? Nebo to od kupujeme zpět vlastní výrobu?
Nikdo nic neprodává, nic nekupuje.
Ano, tyhle červené vlaky na obrázku vyrobila Škoda v Plzni.
A v Ostravě.
Ono není vůbec jasné, koho myslíte jako „my“. Škodovka vyrobila nějaké push-pully, několik málo jich prodala ČD na provoz ve Slezsku, několik málo do Bavorska. Žádná další objednávka tohohle není na obzoru. Ale (nejen) ČD ale od Škodovky hodně kupují Pantery, což jsou zase dost odlišné vlaky.
Škoda, že někdo trochu nepopíše tu jejich poruchovost, jestli jsou to ty řídící vozy, vložené vozy, lokomotiva, komunikace mezi tim vším.
Ono to sice na funkci vliv nemá, protože buď to jede, nebo nejede, ale takhle pro zvídavé by to bylo zajímavé.
Byla to malosériová novinka, blbě zaměřená na Německo, když německá železnice je velmi odlišná od zbytku EU, a je tam obří domácí konkurence. Škodovka nemá dostatek schopných inženýrů, a vychytávání porodních much trvá dlouho i daleko bohatším firmám viz Boeing.
Škoda by byla totálně imbecilní, kdyby se teď v době rekordní poptávky v celé EU, raději nesoustředila na své nejmasovější moderní výrobkové řady, které už většinou konečně dotáhli do dobré kvality.
A to jsou které, prosím?
Ale hlavně, že má geniální právníky, což na ČD u 380 stačilo, bohužel … A zákazník pak má ještě starosti.
Víte, ono tak nejde ani o geniální právníky. Podstata tohoto všeho je jinde….a to jací lidé se po „revoluci“ začli na Škodu lepit (spoustu let se vlastně nevědělo kdo jí vlastní) a hlavně to, jak se u nás obchoduje (vidíme to i dnes po 35 letech v obchodech pro zdravotnictví atd….) divíte se? Já né…. Politické zakázky, věčné kecy o zaměstnanosti, podivná výběrová řízení atd…. Proto mně tu šotouši mohou umínusovat, ale velké západní firmy, které si neprošly tímto vším holt Škoda nikdy a v ničem nemůže dostihnout….nemluvím o ceně práce v této zemi. Nejsme za to, co firmy platí… Číst vice »
Spíš čd má právníky neschopné. Prostě nezaplatili něco, co zaplatit měli. Podle smluv neměli právo tu platbu stopnout. Kdyby zaplatili, a pak se soudili, dost možná by to dopadlo jinak. Takhle navíc zaplatili ještě pokutu. Ano, špatná je tu hlavně škodovka, ale neschopné jsou tu hlavně čd.
Každopádně je škoda, že to pro řadu 380 dopadlo takhle, a není z toho povedená lokomotiva. kdyby to dopadlo lépa a trochu to vychytali, tak by dnes asi byly schopni dostat nějaké zakázky, protože na vectrony se čeká příliš dlouho.
Zátopek 380 je i podle Z dopravy.cz nejdražší lokomotiva na světě. A to vám ještě nestačí? Dobře za Vectrony a koupit jich co nejvíc!
Upřesňuji: 109E za 170M, Vectron za100M.
Vysoudit penále od ČD, to by jim šlo, ale vyrobit konkurenceschopný produkt, to ne…
Co je třeba RegioPanter? 😉
Panter, kterého Škoda ladila 15 let, který stále rozměrem dveří, prolisy na čelech a absencí jakobsů připomíná, že byl na míru ušitý pro ČD a který kromě ČR objednali jen zákazníci z pár východních zemí?
Ale on byl ušitý na míru ČD. Pamatujeme li si „výběrové řízení“, myslím, že všichni ostatní účastníci z něho odstoupili. Myslím, že problém byl právě v té šířce dveří…. No a o konkurenceschopnosti bych pomlčel….InterPanter to je paskvil, že by ho každý solidní zákazník z civilizované země vrátil a jak zde někdo píše….LEO Expres jezdí bez zálohy a mimo náslidného poškození nemá problémy ani s údržbou, ani se spolehlivostí….. Což se bohužel o InterPanterech (které prakticky dva roky nejezdili) říci nedá…. Promiňte rád bych, ale Panter není konkurenceschopný výrobek….možná je holt levnější.
No ono těch „výběrových řízení“ bylo několik. Třeba Jihomoravský kraj neměl šířku dveří, na Slovensku také né, ani v Litvě, ani v Lotyšsku…
Přesto. Když pomineme celou první generaci, druhá generace je docela slušný vlak. Když ho budou ve Škodovce ještě ladit a modernizovat, mohli by s ním možná přecijen prorazit. Hlavně tam, kde budou potřeba menší série trochu šité na míru.
Měl to být otvírák na západní trhy, asi se to moc nepovedlo.
A on to bude spíš zavírák 🤭
V Německu JE konkurence.
Občas těmito vlaky cestuji. Míra poruchovosti je velmi vysoká. Prakticky nic nefunguje. Buď je rozbitá lokomotiva, nebo je vadná komunikace mezi řídicím návěsem a lokomotivou, nefunguje klimatizace nebo jsou vadné dveře. Kromě toho je tu spousta drobností, jako je kondenzace kapající ze stropu nebo nepříjemné chrastivé zvuky. Po katastrofě s CD 380 zůstává záhadou, proč si DB něco takového u Škody objednala?
Asi nižší cena.
Zaplatit méně a pak prosoudit dvojnásob a snažit se pod cenou prodat. 380 nechtěli ani Turci.
nejspis proto, ze verejna soutez a skoda ji vyhrala? do zadani souteze bohuzel nemuzete dat “skodovku nechceme”.
Ale chceme vysokou kvalitu a právně tvrdé podmínky pro výrobce.
A to ještě uvidíme, co Škoda nabídne do soutěže na nové elefanty pro Stč. kraj za 5 let.
Já myslím, že se právě do tohoto „torza“ pokusí nacpat nějakou elektrickou výzbroj a tím knockoutovat KISSy a podobné. Jinak nevím, co by nabídla….a nebo konečně uzná, že toto již není její „káva“ a bude dělat tramvaje (s tím metrem pro Varšavu také asi moc neuspěla). Bylo by to pro ní asi nejlepší a pro nás ve StČ kraji také….
Možná to nevíte, ale Škoda dodává elektrickou výzbroj pro lokomotivy firmy HYUDAI. Už jich vyrobili asi 100 kusů.
To je v pořádku a jsem za to rád. Myslím, že by bývalo Škode prospělo hrát fér a bez podrazů. Možná by byla dál….
Jak cestující pozná rozbitou lokomotivu, když NIM nemá schválení pro jiné HV nebo chybu komunikace? 🤔
Cestující ji snadno pozná, když ji strojvedoucí ohlásí přes reproduktor. Strojvedoucí mi řekl, že vlak musí být často vypnut a všechny systémy restartovány. Celý proces trvá vždy 15 minut. To vede k neustálým zpožděním.
Takže, podobné jako u nás, klimatizace, dveře, do toho vyskočí porucha CAN komunikace s….., porucha brzdiče, atd.
U nás se občas překlene zelená linka, jestli to udělá i Němec, aby odjel?
V současné době je velké téma, u MSK jednotek, SSOD, umí to, ale na dveřích není nápis. Tak se schází moudří lidé, a řeší to.
Otvíráky z toho asi časem budou.
Pěkná ostuda ŠT…
Vlaky od Škody jsou šrot!!! Tady se to kupuje protože PPF..
Ne, tady se to kupovalo, protoze Martin Roman a spol
Martin Roman Škodovce vůbec nepomohl. Zastupoval banky a pak šel dolovat peníze do ČEZu.
Ne, Martin Roman byl vybran a zastupoval nejdriv pochybný privatizacni proces a potom nepruhledne majetkove vztahy a vlastnika Appian. Za jeho pusobeni vzniklo pochybne propojeni Skodovka + ČD + DPP + CEZ, a udrzovalo se az do desatych let, do nastupu nove generace politiku. Byl zastupcem vlivovych skupin, ktere prosadily nakup neexistujici lokomotivy, zablokovani jakychkoliv nakupu od Siemensu, Alstomu atd., to stejne 14T, zablokovani Railjetu fantasmagorickym projektem na papire, atd atd. Jemu a lidem, ktere zastupoval, se podarilo stvorit a skoro 15 let provozovat klientelisticky korupcni model, jehoz nasledky si neseme dodnes. To vse za halasneho pokrikovani casti verejnosti “to… Číst vice »
Podpis!!!!
Perfektně popsaná skutečnost!
Podpis.
Vy se koukám vyznáte a máte slušné info i přehled! Výstižný popis reality a souvislostí.
A v důsledku možná pohřbil takto ČD
Ano přesně….to je ta doba o které píšu výše. Doba kdy pan Roman vydělával půl miliardy ročně a díky které je teď Škoda, tam kde je…. le panu Romanovi to nevadí….tak jako většině těchto chlapců, co nám zde nastavovali „pravidla“…..
Samozřejmě, že jim to nevadí. Komu by to za ty peníze, co z toho měli, vadilo 😉
Nemáte strach, že vám někdo kdo ty vlaky vyrábí poupraví obličej?
Omlouvám se, že jsem se nechal unést. Škodovácká kolejová vozidla vznikají prací stovek poctivých konstruktérů, pracovníků výroby, servisu… Tito lidé si od někoho kdo zjevně o dané věci neví nic, takovéto plivnutí do tváře nezaslouží. Kolejová vozidla Škoda šrot opravdu nejsou.
Německo, Lotyšsko, u nás, všude neustále nějaké poruchy nových škodováckých vozidel. Setkávám se s tím i v práci, kde nás to denodenně sužuje. V porovnání třeba s Flirty Leoexpresu, které točí miliony kilometrů de facto bez poruchy, je to opravdu nespolehlivý šrot.
A ty flirty byly zcela novým výrobkem pro LEO, anebo se vyráběli již léta a mouchy byly už vychytány?
V „rychlíkové“ verzi to byla tehdy novinka pro LEO. Jinak to byl regionální vlak.
A to jako odběratel musí výrobci vychytávat mouchy,jo?
Já nechci výrobci vychytávat závady u svého auta 😂. Pán asi ano, když nám to tu předkládá, jako polehčující okolnost….
„stovek poctivých konstruktérů“
To je vážně směšné tvrzení. O jejich poctivosti tu jistě nikdo nepochybuje 😉 To ale nemění nic na faktu, že vlaky od Škody nejsou kvalitativně na stejné úrovni, jak od Stadleru, Siemensu a pod.
Jsou, minimálně některá. Nepočítají se úmysly, ale výsledky. Řada 380 nikdy nedokázala to co slibovala, a zmizí z kolejí dřív než její o desetiletí starší předchůdci. Plus ten trapný soud kdy se Škoda rozhodla že z toho „udělá“ problém někoho jiného, hlavně ne sebe.
Škoda tu arbitráž i soud vyhrála. Pokud víte, že jste v právu a vyhrajete, proč byste se nesoudil?
Nebo pokud víte, že smlouva byla napsaná tak, že vyhrajete …
Jak říkám, ono se to vrátí…
Toho bych se nebál. Ti, co to staví, to ví líp, než Karel, že to tak je.
A s těmito poruchovými jednotkami, které na západě považují za šmejd, mají u nás v JMK odvahu jezdit na koridorové trati zcela bez vlakového personálu.
Tyto jednotky v JMK nejezdí.
Nespletl jste si článek náhodou? Panteři nové generace pro JMK jsou navíc úplně jiná liga proti těm původním…
Že nemají nic společného s NIM vím, ale jaká jiná liga to je?
No ta po patnácti letech vychytávání much…
A furt jsou to nepodarky..
To už je přímo obsese. Co má společného NIM s Ibalgibem, kromě loga na čele?
Nejspíš spoustu komponent a přístupu a technologii.
Moravie jsou jiné jednotky (varianta RegioPanteru), než soupravy, které Škoda dodala DB Regio (ty mají lokomotivu odvozenou od 380 a na druhám konci řídící vůz).
Tak to už budete potřebovat vážně silný brejle..
Pán bude odborník na železnici evidentně
Moravie jsou push-pull tažené lokomotivou, odkdy?
Kdyby to byl poruchový šmejd, tak je vypoví oficiálně.
A nehrají to, že pro soutěž na další desetiletí požadují zrovna o jeden vlak víc, a vepsáním nové podmínky, o které ví, že ji teď jezdící vozy nemůžou technicky splnit.
A teda přemýšlím co by ten vlakový perosnál mohl asi tak opravit, když servisní dokumentaci nemá a nejspíš ji ani neviděli.
Servis zajišťuje výrobce, tak si tam kdyžtak bude muset zařídit technika. Troufám si říct, že technik od výrobce tomu rozumí líp než průvodčí.
a ještě nejezděj s PESAma
Škodovka dodávat do Německa, a Němci brát od Škodovky. Ani nevím, který z těchto dvou nápadů je větší šílenost. To zavánělo průšvihem hned od začátku.
V čem je to šílenství?
Škoda auto prodává v Německu nejvíc ze všech evropských zemí. Ano, Škodovek se v Německu prodá víc než v ČR.
To možná ano, ale z kontextu jde velmi jasně poznat že se mluví o Škoda Group z holdingu PPF.
Tramvaje už se vcelku naučili. A i v něměcku je kupují..
A nejsou náhodou všechny z finského závodu?
Bohužel. Místní vývoj si musel koupit produkt jinde.
Z kontextu lze vytušit, že rozdílnou lidskou řečí to nebude.
Pokud je šílenstvím nakupovat cokoliv od Škodovky, tak zase kontextuálně nesedí zdůrazňovat Německo, jelikož spolehlivost výrobku sotva zavisí na řeči v zemi kupujícího.
ke druhé větě: nebude to tím , že v německu je 8x více obyvatel než v čr?
Spíše to bude tím, že Němci právem považují škodovku za domácí auto.
Němci měli s dodávkami od plzeňské Škody historicky dobré zkušenosti. Před desítkami let na ně v mnohém spoléhali…
Plzeňská Škoda před lety koupila Vagónku Studénka a přestěhovala ji do Ostravy.
Myslíte normální Německo, nebo sovětskou okupační zónu?
myslíte kanóny a einheitslok?
nebo vypečenou řadu 372?
Tak třeba se toho někdo chytne a odpadne problém se Sp do Kutné Hory. Na chystaný středočeský koncept úplně ideální.
Má to německou výšku dveří, u nás by to nebylo nízkopodlažní podobně jako ten experiment z Číny.
V Německu nemají 550??
Záleží jak kde. Zrovna tytou soupravy jsou na 760 mm nad TK, což je v Německu taková nejrozšířenější výška nástupiště.
všude v EU mají 720 Polsko, Německo atd. Česko je výjimka.
Přidejte si ještě Francii, tam je taky 550 mm a doám, že EU považuej za standard jak 550 tak i 760 mm.
Nejrozšířenější v Evropě je 550mm, jen Německo, Polsko, BeNeLux, a Norsko mají 720mm. FR, CH, IT, AT, CZ, SK, HU, CR, Pobaltí, FI, DK mají 550mm
oprava 760. Je to tzv. evropský standard, třeba Polsko všechna nízká nástupiště přestaví do 2030roku (tzv. ruský standard 530, a EU standard 760). Těch už ani moc nezbylo.
A to by vadilo? Leoexpres je oslavován jako super a taky není nízkopodlažní.
Pro závazkovou dopravu záleží na podmínkách soutěže, přičemž v poslední době jsou požadavky výběrových řízení striktnější co se 550 mm týče. Takže spíš to vadí.
Jo, nejvíc se to požaduje na tratích, které nemají nástupiště 550mm. : – )
Oni s tím politici nejezdí, jim stačí ta mantra 550 a jaká je praxe- to je nezajímavé..
Vlaky se nakupují až na 50 let, takže to, že ta nástupiště budou možná dorovnána za 10-20 let nemá vliv na vyžadování minimálních standardů pro nově kupované vozy.
buu politici nejezdí vlakeééém.
Tak to by vlakem mela začít jezdit Správa a dát ty nástupiště do roviny, herdek. Je to jejich práce, nikdo jiný to na starost nemá.
Jo kdyby se řeklo „my měli projekt, politk ho odmítl financovat“ tak by to byla jiná.
Až na to, že vlastní silou může jezdit leda tak ze Znojma do Vídně.
To je ta výhoda Push-Pull soupravy, stačí vyměnit lokomotivu, ale záleží jestli CZE samotné jednotky podporují jiné napájení než 1000 V 16, 2/3 Hz.
Měl bych podezření na ovládací kabel a protokoly po něm běhající. Českou zabezpečovačku ten řidičák taky mít nebude, takže max 100 km/h, pokud se nebude muset objíždět. A objíždět řídící vůz lokomotivaou, to vypadá fakt blblě.
Zrovna před chvílí jsem takhle viděl přijet soupravu rakouského railjetu na Praha hl.n., kdy byla lokomotiva vpředu před řídícím vozem a celou soupravu táhla, místo aby ji zezadu tlačila. Zíral jsem na to jak tele na nová vrata, kdo něco takového vymýšlí.
Po 10 letech provozu 2x 7 RailJetů? 🙂 Zkusil jste si představit: 1. jak se soupravy otáčejí ve Vídní nebo v Grazu na smyčce? 2.Jak tlačí lokomotiva soupravu do Semmeringu?
Tipuju, že to nebylo schválně. Třeba mašinka umřela a náhradní bylo jednodušší připojit zepředu z druhé strany a ten railjet jí vzít.
Otázka je, zda-li je problém v netrakčních jednotkách či lokomotivách. A je možné, že systém lokomotiv s netrakčnímy jednotkami chce objednatel nahradit elektrickými jednotkami.
Předpokládám že v Německu přemýšlí mozkem a Škoda bude na černé listině když dodává šmejdy. V Česku po frašce s lokomotivami Emil Zátopek mělo dojít taky u ČD k zákazu nákupů šmejdů od Škody ideálně na pět a více let stejně jako třeba Metrostav po podvodech nesmí i stavět silnice (a obchází to podvody s dceřinými firmami). Měli bychom dnes už dávno moderní stroje že západu a ne brutálně hlučné a vevnitř naprosto příšerně řešené Interpanthery a Regiopanthery. Desítky let čekáme na moderní vlaky a když se dožijeme tak nestojí za nic? Jezdíme radši klasickými vagony než Interpantherem díky prišernému… Číst vice »
RegioPanter sice měl těžké začátky, ale poslední série je skvělá. Souhlasím jen s tím, že InterPanter je omyl. Pokud by se však upravil interiér a vycházelo by to nějak rozumně a bylo by najednou (nebo alespoň blízko sebe) těch 25/42 míst 1. třídy, asi by se nikdo nezlobil.
Skvělá? Tak to zas prr… Není panteří vlak, na kterém by nebyly porouchané nějaké dveře.
Která mašina neměla těžké začátky? I v zahraničí jsou na tom celkem podobně. Vzpomeňme na pendolina, které dokonce chtěli vrátit zpět Italům.
Peršink: Rychlý start, ale krátký dolet. Furt se to s***o, dlouhé roky to ladili, až se zjistilo, že polovodiče z ČKD Polovodiče jsou sice světové úrovně, jenže… výrobce tam nakonec dal polovodiče jiné.
Ale blbost. Problémy nebyly se silovými prvky, ale v jiných věcech.
Ony tyristory z ČKD byly šmejdy všeobecně.
U pendolín ale bylo jasné, že chyba bude někde v implementaci a ne v produktu jako takovém, protože v zahraničí fungovala, tak logicky bylo jasné, že musí jít nějak uchodit i tady.
Však ano. Uchodit. A to uchození se provádí buď u zcela nově vyvinutých vozidel, nebo u těch exportovaných, jako třeba právě u těch pendolin.
Jen chodové vlastnosti IP jsou na koridoru ne výměnách ve vyšší rychlosti jak šukafon na lokálce
Takhle zadavani verejnych zakazek bohuzel, nebo bohudik, nefunguje. Ma svoje pravidla, ktera by idealne mela zamezovat svevolnemu rozhodovani uredniku. To, ze pak zvoli spatna kriteria (interier Panteru, ktery je podle me taky priserny a nekdo se musel fakt hodne zamyslet, aby tohle dokazal), je jina otazka. Stejne tak 380, to je pruser spatne smlouvy. Samozrejme proc byla ta smlouva spatna, proc se tendry ohybaly a proc tu tedy mame smejdy od Skodovky od Elefantu po Zatopky, to je vec jina, hlavne politicka. Naprosto s vami souhlasim – mohli jsme tu 15-20 let mi kvalitni vozy, misto toho jsme radi, ze… Číst vice »
Ta kritéria zpravidla stanovují ti, o vlakem moc nejezdí. V tom ta pravda určitě je. Jenže také jde o tu českou věčnou mantru ušetřit (za každou cenu) a proto ti co rozhodují mají v hlavě jen low cost, aby se ty prachy stejně následně rozházeli jinde na nesmysly.
Když si ta kritéria stanovovala Dráha sama, tak … Honecker ani 810 pohodlím neoplývají, Bdt byly vpodstatě holobyt, řídicí vůz byl sprosté slovo a pro nástup s kočárkem se podávala žádost.
A aby jim rychlíkem nejezdili lidi, tak za něj byl příplatek – Mazejte do osobáku, jeďte klidně o hodinu déle – příplatek byl cca v ceně hodinové mzdy.
Honecker neobjednávala dráha, ale lidová armáda. A 810 (ač strašný lowcost paskvil) byla v těchto počtech dodána po marných bojích přesvědčit soudruhy v Turčianských strojírnách, aby vyráběli motor do většího motoráku…
Přesně tak. V honeckeru se mělo případně operovat a následně uzdravovat a namísto kufru měli lidé si chrochtat ve 4osém motoráku.
jel 471 levná rozhodně nebyla.
a technicky není dobrá, furt se s**e
Takže vaší logikou bychom měli vše nakupovat. Kolik Škoda v ČR zaměstnává lidí, kolik subdodvaatelů. Utratit státní peníze, tím, že je vyvezeme umí každý. Pokud je živitaschopná alternativa, je třeba ji využit.
Pro staromilce a minusáře uvádím, že mne nepojí a nepojil vztah se Škodou nebo jejími dodavateli.
Nabagrovat zakázky domácímu výrobci nejde dohromady s tím, aby ten domácí výrobce byl životaschopná alternativa. Protože pokud má kšefty jisté, nic ho nenutí být na rovném trhu konkurenceschopný proti zahraničním výrobcům.
Takovým příkladem je nejmenované JZD vyrábějící autobusy, ne tak Škoda. Bez velké zakázky pro nejmenované přerostlé české maloměsto, by dál vyráběli hrbaté linkáče a export maximálně do Srbska, kde je spíš ruská než evropská konkurence. Takže zakázky od DB pro Siemens jsou stejná logika? Alstom ve Francii, CAF a Renfe a mohl bych pokračovat. Je skoro zázrak, že ta firma přežila a je zivostachopná. Nezapomínejte, že tam byla 40 let pauza s obrovským technologickým úpadkem. Ano první Pantery mají konstrukční chyby, je to prostě vývoj a děje se to i daleko větším renomovanými výrobcům. Česká malost Vám neumožňuje vidět za… Číst vice »
Proti tomu nelze nic namítat. Jak tedy donutit tu firmu, aby zvýšila výslednou užitnou hodnotu? Nekupovat znamená likvidovat. Jak to dělají Poláci? Anebo výsledek je totožný?
Takhle jsme zkusili například pro armádu nechat vyrobit „podzvukové bitevníky“. Přece má výroba letadel u nás tradici, že. Byl z toho podobný prů*er jako z 380… něco to dělalo, něco ne, a kvůli malé sérii nebyly prachy to „dotáhnout“. Potom samozřejmě kdo jiný by to koupil, že… takže největší „úspěch“ byl když se pár darovalo do Iráku, amíci za to dokonce i trochü zaplatili.
U nás víc stojí než lítají. Část je úplně zakonzervovaná…
Opét burešovská demagogie a vytváření zcela jiné skutečnosti. To jste srovnal ani ne hrušky s jablky, ale s jezevcem. Armádní zakázky jsou úplně jiná kapitola. A rouhledněte se kolik vozidel ze Škody opravdu jezdí, to se s L139 nedá srovnávat.
Alca je L159. A létá. Celkem hezky. Jen je to koncepčně nesmysl. Hraje si to na bitevník, ale není to odolné, má malou únosnost a kanón při palbě letadlo málem shodí z oblohy. A mít 72 cvičných jednomístných letadel byla úplná zhulenost. Prostě Aero potřebovalo zakázku, aby přežilo… Místo toho se tehdy dalo nakoupit 24 F-16 nebo dokonce F/A-18. Je to obdobná zhulenost jako česká modernizace T72, která skončila cca 30ks, co nejdou udržovat kvůli nedostatku komponent. Místo nákupu vyřazovaných Leopardů 2A4 z DE, za míň a více adidas…jak udělali Poláci. Obdobně jsme mohli koupit i M270, když jsme chtěli… Číst vice »
Když od Škody 5 let nikdo nic neodebere, tak hádej co? Ano, parádně se podařilo vychcípat sousedův dvůr. V dalším kole brečení, že už vám vejce neprodá.
Se 109E to především podělaly ČD, smlouva byla špatně, přestože na to měly _autobus_ právníků. A pak začaly kopat okolo sebe jak umanutý fracek.
Zákaz na 5 let ve výsledku znamená to celé rozpustit. Kolik má ta firma zaměstnanců včetně subdodavatelů?
Prý je nedostatek kvalifikovaných pracovníků, třeba někde zachrání životaschopný (ne živořeníschopný) projekt…
Nám v Ústeckém kraji jeden takový západní „zázrak“ od Pesy jezdí.. 🙄 Osvětlení svítí do strany, místo dolů, takže je tam temno jak v pohřebním ústavu. Nemá to výsuvnou plošinu pode dveřmi, takže mezi dveřmi a nástupištěm (550 mm) je mezera dvacet centimetrů. Prostě lowcost.
Bah, hlavně když chce každý něco jiného… doposud byla většina stížností na „přesvětlenu“… žeby kritéria spokojenosti jednotlivých skupin uživatelů nejen neměla mezi sebou prakticky žádný interval kdy by vyhovovaly jakžtakž všem, ale dokonce se „překrývaly“ tak že opravdu není možné zároveň splnit přání obou??
Slova výrobce, že se k soutěži BEG nebude vyjadřovat a že je v úzké spolupráci se zákazníkem DB Regio, aby zajistil „životní cyklus CELÉHO vozového parku“ toho moc nevysvětlují. ***1. O tom, že Škoda je v úzké spolupráci s DB Regio, když se od nasazení souprav v roce 2021 doposud stále objevují technické problémy, asi nikdo soudný nepochybuje. U DB-R to Škodě neprojde tak hladce, jako u našeho národního dopravce. ***2. Chybí tam obvyklých 100 kg patosu , kterému jsme v tiskových zprávých tohoto výrobce už přivykli (jsme hrdí…, jsme nadšení…, těšíme se… atd.). ***3. Dosavadní „informační sterilita“, může u… Číst vice »
Nechci se Škodovky zastávat, ale zrovna DB a obecně němci dokážou udělat technický problém z každé blbosti a zahrnout Vás byrokracii, kterou každou chvíli mění. Pravdou je, že snahou řešit tyto problémy potom vznikají reálné technické problémy.
Dobře víme jak dopadla PESA. Škoda se měla na DB vykašlat ze všech důvodů.
Samozřejmě, že když se něco posere, můžou za to ostatní – například zákazník, tuplem když je Němec.
Čím to je, že Siemens nebo Stadler na tyhle problémy nenaráží?
No, nenaráží… V takovém obřím rozsahu ne, ale zpoždění/problémy s provozem si už zažili a dodali na základě toho potom pár vlaků navíc zdarma 😀
Právě ten způsob řešení problémů je největší rozdíl těchto firem…
To je tím, že čtete česky, kdyby jste četl německy, tak se nejčatěji dozvídáte právě o problémech nově zaváděných vlaků od Siemensu a Stadleru.
Stačí číst i česky – Železniční magazín.
Psali to v novinách…. Jo, jo, co dodat.
Psali to v oborovém časopise – je to lež. Přišlo to z JPP – je to pravda…. Jo, jo, co dodat.
Á další hlupáček, co vylízán ruskou propagandou, nadává na ten hnusný „mainstream“, kde se přec i pořád jen lže? 😉
Pochybuji o tom, že by objednatel souprav DB-R, chtěl z pouhé záliby výrobci vozidel ŠG znepříjeňovat život.
Zřejmě očekával standard, na který je zvyklý od ostatních dodavatelů.
Myslím, že jako referenční zakázka to pro německy mluvící země svůj účel na dlouhá léta splnilo.
Jakože to Škoda netušila když tam tuhle malosérii nabídla? Nebo podlehla tlaku vlastního marketingu a FAKT uvěřila tomu že to „rozchodí“ na první dobrou???
V systému BEGu jezdí mj. i dobře známý Alex expres do Prahy, takže ty standardy nejsou tak vysoké jak si představujete…
A zajímavé je, že ten podle „německých standardů“ prochází bez problémů a nemá na kontě už milionové pokuty za špinavé vlaky, nedoržované řazení apod. V tom vidím ten problém, kdy očividně i u našich sousedů jsou kapříci na prvním místě
Přiznám se, že nevím kdo a kolik naúčtoval penále za problémy s NIMem.
Vyhrát výběrko nízkou cenou umí každý debil, i Škoda Plzeň. Vyrobit, schválit a dodat to ne každý dokáže, takže se nedivím, že si to DB Regio sankčně ošetřilo a je to tak správně.
Takhle dlouhý rozbor! A těch hvězdiček!
A přitom stačilo říct „Nemám žádné informace, jen názor.“ 😉
Škoda jde bohužel postupně s vývojem vlaků do háje, novou lokomotivu už asi nevyvine a zůstane tak max. u tramvají. Vidím to na montovnu Siemensu. Ať byl Kellner jakýkoliv, je vidět, že není kým nahradit, ten měl zájem na rozvoj svého hájemství…
Tím hájemstvím myslíte i zPras to zNova proslulé “kvalitou” oprav pro ČD? A neschopné života bez “státních” zakázek?
Pohádky o „podpoře domácího průmyslu“, sloužící k zakrytí různých šméček, na jednodušší jedince evidentně pořád zabírají.
No Arriva teď jejich opravy spokojeně využívá, a ČD s opravami na Slovensku zahučely to stokrát horší situace.
Ono Slovensko vůbec jde od 5 ke 4, na železnici rovnou k nule. Tam je špatně úplně všechno.
gnorujete skutečnost, že za Kellnerova života stála lokomotivní produkce Škody za naprostej pendrek a rozhodnutí tuhle prodělečnou větev zavřít je naprosto logické.
A jestli si potřebujete takhle idealizovat devadesátkové mafiány, tak je mi vás líto…
Plzeňská Škoda má práva ke značce Škoda jenom do roku 2029, neboť vlastník Škodovky je prodal Škodě auto/VW.
Takže příprava prodeje někomu kdo tu značku nebude potřebovat je reálná možnost.
Po roce 2029 ZVIL, tato značka je volná…
S lokomotivou 380 by to ještě při určitém zkrácení udělalo parádu na Os Praha – Řevnice 😁
Jo, dobrý nápad jak i za 10 let po dokončení reko 171 udržet její provozní standard a spolehlivost v současných mezích…
Vážení cestující, prosíme pozor. Osobní vlak číslo 8819 ve směru Praha Smíchov z důvodu závady na straně dopravce NEJEDE. Děkujeme za pochopení.
Ani moc ne – výška nástupního prostoru 760 mm nad TK.
Zvednout nohu dvacet čísel vysoko snad není takový problém :-))
No za rámeček si tuhle zakázku škodovka fakt nedá…
„Bohužel vlaky od Škody mají stále technické problémy. Stávající vozidla nejsou v souladu s požadavky, které máme v nové soutěži na dopravce na této trase,“ řekl deníku Zdopravy.cz mluvčí BEG Wolfgang Oeser.“
Kdo čekal něco jiného že
Že vlaky nejsou v souladu s požadavky v nové soutěži není problém Škody … technické problémy samozřejmě pak ano.
On je to taky trochu problém železnice obecně, že se vůbec vyrábí takovéto minisérie po 6 kusech, a každá série má svoje unikátní problémy… Jinak Škoda nemá do takového kontraktu jít, když ty vlaky nedokáže dostat do uspokojivého stavu.
Je moc brzo – pantery jim trvaly 15 let, u ešusů je zachránilo, že se přestaly vyrábět a mají zákazníky, kterým zoufalá disponibilita nevadí.
Jenže série po 10.000 ks jako u autobusů není na železnici kam prodat. Autobusů se taky prodává méně než osobáků.
Podobně s elektrárnou: ledničku má ale doma skoro každý.
Tak třeba jenom DB chce cílově do několika let 450 ICE, to jsou tisíce vozidel „typu ICE“ v několika typech. Ono ne že by nebylo kam prodávat, spíš co prodávat.
DB kupuje obecně větší série, než 6 kusů. Tahle zakázka na 6 souprav byla zjevně vedena snahou vyzkoušet něco nového, alternativu k patrovým soupravám od Bombardieru. Smlouva byla uzavřena v roce 2013, kdy proběhla certifikace 109E podle TSI. Bylo tak zcela správné a logické, že se Škoda snažila s těma lokomotivama uspět u nových zákazníků. Bohužel se to zjevně nepovedlo, ale je velmi laciné dnes říkat, že to Škoda neměla ani zkoušet.
Souhlas, v rámci tehdejší strategie zcela logický krok.
Přesně tak. Snaha překlenout ten nepříznivý čas „stagnace“ nutno ocenit i s přihlédnutím k tomu, že doba „vakua“ byla delší než krátká, což zákonitě muselo mít vliv i na personální otázku udržení klíčových odborníků. A že se nakonec vzchopila a zkusila uspět je jen dobře (zabalit to dokáže každý).
Jako jo, jenže ta doba „stagnace“ byla dlouhá 40 let a teď už jsme o 35 let jinde. Jak dlouho mají trvat takové omluvy? Nejde o to to zabalit, ale jak má být tedy široké portfolio, když se nějak nic nedotáhne do rozumného stavu?
Tak, nevrhnout se do zakázky kde šance na úspěch je poměrně malá…
Nikdo nic takového neřekl. Tyto vlaky nesplňují požadavky až v nové soutěži, která dost možná proto tak byla vypsána.
Jestli je mezi požadavky spolehlivost a provozuschopnost, tak je to problém Škody..
Tak si budeme kupovat vlaky jen od současných středoevropských velmocí v tomto oboru- třeba z Polska.
Vlak má jezdit a vozit lid. Ne čekat, až se v Plzni úráčej ho zas dočasně zprovoznit..
Vždyť to píšu – kupovat z ciziny. Tam je všechno nejlepší.
I ovce a krávy vědí, že tráva za ohradníkem je chutnější. Jsme snad horší než ony?
: – )
Jenže ten Flirt nebo Kiss objektivně lepší je, byť měřeno třeba jen poruchovostí. Netřeba si lhát do kapsy.
Nepoužívejte tu argumentační fauly a rádoby příměry, které jsou akorát mimo, Tady je jednoznačně a objektivně jasné, že Škoda nevyrobila kvalitní vlaky a neustále mají nějaké závady.