Obrazem: V Německu jezdí už pět NIM Expressů od plzeňské Škody, šestý vyjede v příštích týdnech

NIM Express. Pramen: Škoda TransportationNIM Express. Pramen: Škoda Transportation

Škoda vyrobila pro Bavorsko celkem šest dvoupodlažních push-pull souprav s lokomotivou 109E3.

(21. 6. 9:00 – Opravili jsme počty vlaků v provozu).

V Bavorsku na takzvaném NIM Expressu už je nasazeno pět souprav, které pro Deutsche Bahn Regio vyrobila tuzemská Škoda Transportation. Sdělil to mluvčí Škody Jan Švehla. Šestý a poslední objednaný vlak by měl být nasazen v nejbližších týdnech. První nový vlak byl na standardní trasu Mnichov – Ingolstadt – Norimberk nasazen v prosinci, když předtím se testoval na trati do Treuchtlingenu.

Jak již dříve deníku Zdopravy.cz sdělila Jessica Olbrichová, mluvčí bavorského objednatele veřejné dopravy Bayerische Eisehnbahngesselschaft (BEG), jsou strojvedoucí i cestující s novinkou spokojeni.

Škoda vyrobila pro Bavorsko celkem šest dvoupodlažních push-pull souprav s lokomotivou 109E3. Jsou konstruovány pro maximální rychlost 200 kilometrů za hodinu, jsou ale provozovány rychlostí nejvýše 190 kilometrů za hodinu. V patrové soupravě je 676 míst k sezení, 37 míst pro kola a několik míst pro osoby se sníženou schopností pohybu.

Zakázka byla oznámená už v roce 2013, její hodnota přesahuje 2,6 miliardy korun. První vlak začal vozit cestující ve zkušebním provozu se čtyřletým zpožděním loni v listopadu. Genezi projektu popsal v rozhovoru pro deník Zdopravy.cz v listopadu senior viceprezident pro techniku a člen představenstva Škody Transportation Zdeněk Sváta.

NIM Express. Pramen: Škoda TransportationNIM Express. Pramen: Škoda TransportationNIM Express. Pramen: Škoda TransportationNIM Express. Pramen: Škoda TransportationNIM Express. Pramen: Škoda TransportationNIM Express. Pramen: Škoda TransportationNIM Express. Pramen: Škoda TransportationVlaky budou v Německu jezdit max. 190 km/h. Autor: Škoda TransportationStanoviště strojvedoucího v řídícím voze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář1. třída. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMísto pro zavazadla. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStanoviště strojvedoucího v řídícím voze. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářInnotrans 2018, NIM Express od Škoda Transportation, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčNIM Express, druhá třída vrchní patro, zdroj: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Tagy Deutsche Bahn NIM Express Škoda Transportation Top
94 komentářů