Soud opět řeší pozemky kvůli stavbě obchvatu Jaroměře. Rodina soudce se bojí o přístup k parcelám

Stavba D11 v Jaroměři včetně křižovatky, které se týkají spory o pozemky soudce Františka Kučery. Foto: ŘSDStavba D11 v Jaroměři včetně křižovatky, které se týkají spory o pozemky soudce Františka Kučery. Foto: ŘSD

Soudce Vrchního soudu František Kučera vede s ŘSD několik sporů, které komplikují dokončení D11 i stavbu obchvatu Jaroměře.

Zpět na článek
91 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Ušatý

Pan soudce je členem kterého ekoteroristického sdružení. Ti přeci u nás zdržují stavby dálnic a pod…

libcha

Poděkování panu soudci, ač to je za cenu zdržení jedné konkrétní a potřebné stavby, nakonec se mu snad podaří vyškolit naše úřady, jak správně a v souladu se zákony připravovat stavby dálnic. Doufejme, že jeho aktivita povede ke snížení šlendriánu odpovědných úředníků.

Franta

Nepodaří. Úředník to pořád bude mastit podle stejné šablony – jediná možnost je mu tu šablonu změnit.

Axel

IMHO Ředitelství silnic a dálnic „šetří“ na blbém místě = bylo by potřeba přidat peněz do regionálních kanceláří ŘSD:
a) víc lidí v regionálních částech ŘSD
b) líp placených

Franta

Podle střípků informací, které jsem zachytil, se šetří na mnoha jiných nevhodných místech: materiál EIA se dělá „tak aby nějaký byl“, často s apriorním „stejně nám to napadnou, tak co se namáhat“, ŘSD odmítá i banální změny v projektu s odůvodněním, že by to zdrželo stavbu (že nerealizace té změny stavbu zdrží mnohanásobně déle, to už nikoho netankuje…)
Podařilo se nám zkrátka vytvořit totálně nepoužitelný systém správy. Jsem zvědav zda a kdo ho zkusí zprůchodnit.

Axel

Názor tehdejšího ředitele ŘSD (před 8-mi lety):

„(…)jde o zaplacení těchto lidí; jsem přesvědčen, že by klidně mohli brát více než generální ředitel. Aby byli motivováni pracovat ve prospěch ŘSD a státu. Chceme mít jistotu, že pozice státního investora je maximálně silná a vůči firmám konkurenceschopná.“

https://www.e15.cz/rozhovory/david-cermak-na-rsd-zatim-potkavam-jen-kostlivce-769882

Franta

„…pozice státního investora … maximálně silná a vůči firmám konkurenceschopná“
Tohle řekněte v kterékoliv z našich „pravicových“ stran a uvidíte, co se stane! Přes ideologickou mantru, že stát má být slabý, nejede vlak. (Nehledě na to, že VŠEM stranám bez rozdílu vyhovují slabé státní instituce, protože jsou manipulovatelné v zájmu jakékoliv momentální potřeby.)

Axel

Netahal bych do toho „pravice vs. levice“… Neboť spíše dneska dělím politici na „showmany“ a na „dříče“….

Ludvík Hovorka IMHO se proslavil právě tím, že bránil nesmyslnému oslabení státu – např. když ministr Julínek prosazoval oslobení státu v kontrole peněz ve zdravotnictví….

Ale ani Julínkovi nástupci nejsou v tomto směru lepší – proč dodnes v ČR nefunguje normální DRG?

Tj. že za stejnou léčbu dostane zdravotník stejné peníze, ať už pracuje v nemocnici AGELu (Chrenek) nebo v nemocnici Fakultní nebo v nemocnici krajské.

https://zdravi.euro.cz/denni-zpravy/komentare/nepruhledne-platby-maskuji-tunelovani-465922

Franta

Však také uvádím, že slabé státní instituce vposledku vyhovují VŠEM politikům. Na druhou stranu, marná sláva, zeštíhlování a personální redukce státních institucí plus ořezávání jejich rozpočtů – to je výkladní skříň „pravice“ (a dobře vím, proč to píšu v uvozovkách).

Y.K.

To jsou jen výmluvy typické pro státní instituce. Kdo nemá plat jako ředitel, tak je vlastně ok že svou práci nedělá na 100 %. Kdo něco dotáhl, hned by měl mít bonus půl mega.

Spousta lidí dělá náročnou a odpovědnou práci, poctivě a přesto ne za dechberoucí plat.

Axel

Akorát je rozdíl v cifrách… Když člověk řeší v práci částky v tisících Kč, tak ty „externí tlaky“ jsou, hádám, zcela jiné, než když člověk řeší státní zakázky za stovky milionů/miliardy…

Gwann

běžně mám na stole „kusy“ za desítky až malé stovky milionů. kde v zásadě akorát na mne záleží, co se s tím stane. kolik mám brát abych byl příslušně motivován? 0,5mio / měsíc?

PS: zaměstnavateli jsem už donesl cca 2mld Kč….za dobu co pro něj dělám.

Axel

pan Petr Paukner tvrdil, že v době kdy pracoval jako obchodník – dělal v Metalimexu (export/import uhlí) – tak bral vyšší plat než prý byl tehdejší plat ředitele Komerční banky…

Franta

To je oblíbená výmluva všech Slovanů. Kdykoliv jsem někoho v diskusi o (jeho) mizerně odvedené práci „zatlačil do kouta“, vžydky lětěl na stůl argument poslední záchrany: „Chtel bych vidět Vás, za ty peníze…! Víte kolik já tu trávím času…?“

Růža

Ale Bureš, Havlíček, Dostálová stále tvrdí,jak makaj do roztrhání těla, jak to všechno klape, co všechno urychlili a jak je všechno boží.

Axel

Mnoho by se zlepšilo, kdyby věci veřejné řešili lidé poctiví, mravní
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/faltynkuv-diar-jak-se-dostalo-zlate-vejce-ceskych-drah-k-miliardarum-150501

zdydy

chtělo by to panu soudcovi vysklít okna nebo dát do držky

Axel

Fakt?

Tímto nikterak Vás nenavádím k trestnému činu, který patrně máte na mysli.

Neboť protiprávní jednání, zejména násilí, je špatné.

Jan Goláň

a vás zavřít. pitomce, pro které je násilí argument, je třeba separovat.

Petr

“ Nic neupevni vaší pozici lépe než dobře mířená rána na bradu !!“ Sony Barger

Franta

I have a dream… hloubková analýza vzorku alespoň padesáti náhodně vybraných případů nedodržení plánovaných termínů přípravy a realizace infrastrukturní stavby. A pak rozbor kritických bodů, práce na změnách procesů a optimalizaci postupů a hlavně – neméně důkladná fáze implementace a zpětné kontroly jejich uplatnění… ach, to by byla krása…
No nic, to za oknem asi má být dopoledne, tak konec snění.

Petr Zdobinský

Za problémy s dálnicí D11 mohu pouze a výlučně arogance úředníků ŘSD a MD. Je to stejné jako s paní Havránkovou.

Martin

No co jsem slyšel od lidí, kteří s dotyčný pánem přišli do styku, tak arogantní je hlavně on. Navíc on moc dobře věděl jaké pozemky kupoval. A že problémy s ním nebudou u konce ani po vyřešení tohoto sporu. Další má ve směru na Trutnov. Takže čím víc dostane tady, tím snazší bude získat víc i později.

BND30

Kupoval? To jako fakt ? Tak jestli i ostatní Vaše informace jsou stejně kvalitní….

kolemjdoucí

Soudce Kučera žádné pozemky neskupoval, ale zdědil. Můžeme si o jeho postupu myslet cokoli, ale používejme pravdivé argumenty. V případě jeho rodiny jde o starousedlíky.

Gwann

zdědil.

nelžete.

Roman Erban

Součástí článku je foto pozemku který s ním nesouvisí. Je to záměr?
Skutečné pozemky o který se Kučerovci tak neurvale soudí nemají bonitu stavební parcely nebo orné půdy.
Dále, věnuje se pan Kučera svoji práci když stači řešit 10 !!! žalob?
Nemohu si pomoci, tento člověk je spekulant ve státních službách.

Jan Sůra

Ne, nemáme fotku jejich pozemků. Jestli máte, sem s nimi.

PMa

Na https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/31/foto/D11Jarom%C4%9B%C5%99-konec%20stavby%20Panorama.jpg je stavba konce dálnice včetně problematické okružní křižovatky a trasy navazujícího obchvatu I/33 Jaroměře.
Pozemky jsou v lánu za stavbou křižovatky – pruh od příčně silnice mezi obcemi směrem k Labi. Brání tak stavbě celé křižovatky i obchvatu.
Foto je z jara, nyní už na křižovatce probíhají stavební práce pro dokončení provizorního napojení dálnice.

Jan Sůra

Díky, vyměněno

BND30

Asi jste se ještě nikdy nesoudil. Zastupuje ho advokátní kancelář. Opravdu nad tím nesedí hodiny. A k soudu (jako účastník) také většinou v takových případech nemusí.

Gwann

údajně ho zastupuje jeho dcera. takže to asi max. proberou při nedělním obědě.

co šel kolem

to je pravda. A psát žaloby má jako koníčka. Dcera Prostě ho to baví. Někdo dělá do včel a někdo si hraje s paragrafy.

Axel

Tady je vidět ten rozdílný přístup…. Tomu vlastníkovi pole u Jaroměře prý stát nabídnul 120 tisíc Kč za cca 1100 m2, tj. něco pod 120 Kč/m2. Ale firma České dráhy a.s. žádá z našich kapes 500 Kč/m2 za své pozemky, které jsou pod kolejemi… A nikdo se neptá jestli naše vlast OPRAVDU potřebuje kupovat od ČD fakt všechny pozemky pod kolejemi… Jestli na některých neperspektivních tratích není výrazně levnější odmontovat státní koleje a ať si ČD nabízí na trhu místním… třebas fakt někdo bude ochoten zaplatit 500 Kč/m2 za pozemek kde byly koleje… https://zdopravy.cz/miliardovy-prodej-pozemku-ceskych-drah-jde-do-finale-transakci-se-spravou-zeleznic-resi-evropska-komise-82464/ Např. na lokálce z Hodonína do… Číst vice »

J. Rozsypal

České dráhy jsou dopravce, ty vlastní koleje tak v depu. Shrnuto, ČD nepatří žádné koleje.

Axel

Nemáte pravdu – jde o pozemky ve vlastnictví firmy ČD, přičemž prý koleje na těchto pozemcích patří České republice… Firma ČD nyní požaduje nájemné po České republice a to i za roky minulé (=“ušlé nájemné“)

. Přehlédnul jste příklad, který jsem již uvedl – přes 2,5 ha pozemků patří firmě ČD na trase lokálky v obci Čejč (nezkoumal jsem kolik dalších pozemků z téže lokálky Čejč – Hodonín patří firmě ČD v jiných obcí).

V městě Dobříš patří firmě ČD tuším 1,5 ha pozemků…

Gejza

Navíc se k těm pozemkům, které nesmyslně při dělení skončily v jejich vlastnictví chovají dost macešsky. Rozprodávají pozemky a objekty, které pak chybí / překáží při rekonstrukcích stanic, apod.

Axel

Vždyť říkám – za ty roky měl stát „oddělit zrno od plev“

To co je potřeba získat do majetku státu od firmy ČD

To co potřeba není (např. lokálka Čejč-Hodonín) tak nechat firmě ČD, ať firma ČD nabízí místním… Nechápu jak někdo z Prahy (cesta je dlouhá zhruba 350 km do obce čejč) dokáže vymyslet lepší řešení pro nevyužitelné pozemky pod neperspektivní lokálou. Jsem zvědav, jestli místní v Čejči by za těch 2,5 ha pozemku firmy ČD na katastru obce Čejč, jestli by fakt zaplatili 500 Kč/m2 tj. 12,5 milionu ….

jj23

Úžasná zpráva pro nás z Náchodska a Broumovska, díky nějakýmu Pražákovi si užijeme to popojíždění v kolonách o něco déle. Podle satelitních snímků je tam minimálně 20 let pole, v trase přeložky žádná cesta k jeho pozemkům nikdy nevedla a to co vypadá jako cesta je ve skutečnosti vodoteč. Vždycky tam bylo pole o které se s největší pravděpodobností nestaral a ani nestará Pan Kučera. Nechápu proč najednou řeší přístupové cesty, celou dobu tam asi jezdil přes pšenici, když to nutně potřeboval… Zbytečně zdržuje stavbu, která má zkrátit a zpříjemnit cestu do vnitrozemí desetitisícům lidí. Co na to říct, na… Číst vice »

Axel

V duchu Vaší logiky jaká je tedy férová cena za pozemky, které firma ČD a.s. chce prodat státu? Např. na lokálce Čejč-Hodonín vídám na konečné v Hodoníně vystupovat z vagonu 810 cestujících doslova na prstech jedné ruky… A jenom v obci Čejč má ČD 2,5 ha pozemků (tj. zhruba 12,5 milionů Kč z našich kapes) … Firma ČD požaduje v průměru 500 Kč/m2 po státu (plus dlužné nájemné, že na pozemcích ČD jsou státní koleje)… U Jaroměře prý stát nabídl 120 tisíc Kč za pole cca 1100 m2, to je necelých 120 Kč/m2. Vy nevidíte ten rozdílný přístup??? Co za… Číst vice »

jj23

Je v tom rozdíl. ŘSD pozemky vykupuje na stavbu silnice, cenu za kterou je vykoupí určí znalecký posudek, logicky chce za pozemky utratit co nejmíň. ČD a. s. chce pozemky prodat tak si určuje cenu (nejspíš má svůj znalecký posudek), každopádně je bude chtít prodat za co největší možnou cenu. Stát (předpokládám, že se tím myslí SŽ) nikdo nenutí ty pozemky koupit, pokud je nutně nepotřebuje, když je bude chtít SŽ koupit, nechá udělat znalecký posudek a cena bude někde jinde, ale bude se je snažit koupit za co nejmenší cenu. Je logické, že prodávající bude chtít za stejný m^2… Číst vice »

Axel

Nikoliv – pozemky pro veřejněprospěšnou stavbu – např. komunikaci mají stejnou hodnotu z pohledu státu (z pohledu zákona 184/2006)… Tj. ten rozdíl 120 Kč/m2 za pozemek na dálnici vs. průměrně 500 Kč/m2 požadovaný i za neperspektivní pozemky lokálek… jasně indikuje zcela rozdílný výklad téže legislativy státem …. Kolikpak by byla férová cena za m2 za pozemek železniční tratě – lokálky v Dobříši? Dle dopravního průzkumu v březnu, srpnu a říjnu, v pracovní dny, z Dobříše za celý den jelo 73 cestujících… Zopakuji za celý den 73 cestujících a za tento pozemek v Dobříši v průměru požaduje firma ČD 500 Kč/m2… Číst vice »

Axel

a ještě doplnění – píšete, že pokud ČD dostane od státu zcela nadprůměrně vysokou cenu za pozemky, tak stát platí sám sobě … Ne, ne… firma ČD dluží obrovskou spoustu peněz (tj. stát pošle do firmy ČD, které „odfrčí“ jinam)… K 31.12.2021 dlužila firma konsolidované dluhy víc než 40 miliard (a roční tržby výrazně míň než 40 mililard) = podobný poměr že dluhy jsou vyšší než roční tržby, byl i před čínským virem

Gwann

pane Axeli, do hodnocení hospodaření se fakt nepoustejte. jinak budete za pitomce.

kolik má CD EBITDA přes leasingy? víte prd. já teda taky. ale nebudu je tady hejtovat. jen odpisy mají 3,5mld Kc. to je cca 12x dluh. to pri průměrné trvanlivosti draznich vozidel cca 30-40 let (ano, velké opravy aka technické zhodnocení z tohoto dělají bordel) není zas takový problém.

takže se starejte o něco, o čem máte informace a rozumíte tomu. a nemavejte miliardama.

PS: já se tím financováním živím, takze…

Axel

Je-li vše „růžové a báječné“, jak naznačujete, tak proč nelze odložit odkup pozemků od firmy ČD, o pár roků než se oddělí „zrno od plev“…

tj. od firmy ČD nekupovat pozemky pro nepersptivní lokálky, leda když tyto téměř na nic budou výrazně levnější např. 1 Kč/m2… Anebo koleje rovnou odmontovat, neboť za 500 Kč/m2 pozemkůk pod kolejemi absolutně nedává smysl takové lokálky….

Proč takové NORMÁLNÍ řešení nikoho nenapadne.???

Vždyť ten rozdílný přístup státu k jedntlivým občanům a privilegovaný přístup k firmě ČD je naprosto očividný.

Gwann

za 1kč / m2 koupíte max. odkaliště uranové rudy….

na jednu stranu kecy o předraženém prodeji, na druhou kecy o drzosti chtít za majetek nájemné. ČD jsou akciovka. sorry jako, ale nájemné chtít musí.

ano, transformace drah nějak proběhla. Asi ne ideálně. Byla to skrytá kompenzace za to jak muzeální a zchátralý oboz ČD zdědila. Aby měla na obnovu.

Nebo máte pocit, že to s čím jezdili v roce 2004, kdy málem nejlepší vůz bylo oplyšené béčko, byla vina ČD, že nechtěla nová vozidla????

Axel

Aha, takže normální řešení nefunguje… vlastník ze své firmy DOSTÁVÁ…. zatímco v případě firmy ČD naopak vlastník do firmy DARUJE… tím myslím nákupem pozemků pod neperspektivními lokálkami jako je Čejč-Hodonín v průměru za 500 Kč/m2…

Normální řešení mělo být už před lety, že bude zpětvzetí vloženého majetku do firmy ČD… Konkrétně např. výplatou dividendy/podílu na zisku anebo snížením základního jmění firmy ČD….

Proč to nejde?

Jediné vysvětlení jsou „externí tlaky“ typu „Faltýnek pozdravuje“…

Axel

Ještě doplnění…

takže na jedné straně je OK 120 Kč/m2 pro potřebnou dálnici

A současně nikdo „nenadává“ na tu skoro „zlodějnu“, kdy za m2 pozemku firmy ČD pod kolejemi neperspektivní lokálky chtějí v průměru 500 Kč/m2 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vždyť to skoro vypadá jako krádež za bílého dne!!!!!!

Gwann

normální majitel ve firmě peníze nechává, aby ji rozvíjel.

Axel

Jak přispívá 2,5 ha pozemků firmy ČD a.s. v obci Čejč (okres Hodonín) k rozvoji firmy ČD, a.s.?

To samé zhruba 1,5 ha pozemků firmy ČD a.s. v městě Dobříš ?

MartinS.

Tak si ten Vámi citovaný zákon přečtěte… „Cena pozemku nebo stavby se pro účely stanovení náhrady určí vždy podle jejich skutečného stavu ke dni podání žádosti o vyvlastnění; přitom se nepřihlédne k jejich zhodnocení nebo znehodnocení v souvislosti s navrženým účelem vyvlastnění.“ Tedy stát chce koupit pole. Nechce koupit pozemek zhodnocený výstavbou silnice, ale pouze pole. A nabízel za to původně 300 tis. Kč, což je při velikosti pozemku 1161 m² asi 258 Kč/m². Až do toho pozemku stát investuje a postaví na něm silnici, cena pozemku se změní, ale do té doby je to stále pole, které má v… Číst vice »

Axel

Aha, Vy jste pouze nepochopil text zákona… Vlastník má pozemek – stát chce komunikaci na tomto pozemku… vlastník pozemku NEDOSTANE peníze za pozemek, jako kdyby to byla komunikace…
Tj. v čem je rozdíl?
Pozemek pro železnici za v průměru 500 Kč/m2 (a to včetně pozemků s naprosto minimálním zájmem cestujících – což kritizuji)

Pozemek pro dálnici za necelých 120 Kč/m2, který je potřeba pro „která má zkrátit a zpříjemnit cestu do vnitrozemí desetitisícům lidí“ (citoval jsem Váš názor)…

Takže dle Vaší logiky by za pozemky firmy ČD pro lokálky byla férová cena třebas 0,5 Kč/m2, ne???

Axel

Ještě vypíchnu tu pasáž co Vás popletla:
„přitom se nepřihlédne k jejich zhodnocení nebo znehodnocení v souvislosti s navrženým účelem vyvlastnění.““

je jedno jestli na pozemku byla či teprve bude komunikace. Navržený účel vyvlastnění je stejný – pro budoucí i pro současné komunikace (silniční, železniční)

MartinS.

Jenže ve chvíli, kdy už na pozemku je silnice nebo železnice, je to pozemek se stavbou a jeho cena je rozhodně vyšší než když je to jen pole s ornou půdou. Pole se prostě musí ocenit jako pole a nabídka nebyla 120 Kč/m², jak vytrvale uvádíte, ale 258 Kč/m². Když to vezmeme opačně, tak pokud stát koupí pozemek s železniční tratí, aby ty koleje vytrhal a udělal z toho prostoru třeba louku, také to kupuje jako železnici za třeba 500 Kč/m², i když to následně znehodnotí a cena pozemku s loukou klesne třeba na 20 Kč/m². Kdyby chtěl pan soudce… Číst vice »

Axel

Ne… pročtěte si zákon znovu a celý!

Metr pozemku pro dálnici i pro železnici má být vykoupen jako kdyby nešlo o pozemek pro dálnici či pro železnici… Tj. je úplně lhostejné jestli na pozemku už stojí dálnice nebo jestli se teprve buduje…

Prostě za metr pozemku pro (současnou či budoucí) komunikaci by měli vlastníci dostat částku dle STEJNÉHO mechanismu… Ale evidentně v případě firmy ČD je jakési záhadné privilegium….

Axel

Ještě doplnění pro Martin S… Evidentně nemáme zkušenost… pokud si stát vyhlédne (formou celorepublikového/krajského územního plánu), že možná přes Váš pozemek povede dálnice, tak Vy jako vlastník s tím myslím nemůžete nic udělat … myslím nemůžete s tím nic udělat, že celorepublikový/krajský územní plán se „propíše“ od obecního územního plánu…

P.S. Zkuste taky mrknout na § 101 Stavebního zákona, kde je zakotveno předkupní právo pro stát, pokud územní plán zahrne pozemek do koridoru dálnice… To jsou paradoxy, co???

ABC

zhodnoceny výstavbou drážní cesty

nebyl takový pozemek železničním provozem a gravitačním WC spíš znehodnocen? 🙂

Axel

Ale z pohledu zákona 184/2006 je to jedno… Stát na dálnici/železnici kupuje pozemky, jako kdyby bez započtení vlivu „dálnice/železnice“…

Proto je tak zarážející ten rozdíl – těch prý 120 Kč/m2 pozemku na dálnici a těch 500 Kč/m2 pozemku na železnici (zejména jde-li o tu část pozemků, které jsou pod lokálkami s malým/žádným) zájmem cestujících.

MartinS.

To není 500 Kč/m² pozemku na železnici, ale pozemku s železnicí, tedy se zkolaudovanou stavbou. V tomto případě využití tratě cestujícími nehraje roli.
Vliv té stavby, pokud už tam je, se musí do ceny pozemku započítat.
U pozemku na dálnici se vliv dálnice nazapočítá,.protože není co započítat, ta dálnice tam zatím není.

Axel

nikoliv, zkuste google
https://zdopravy.cz/miliardovy-prodej-pozemku-ceskych-drah-jde-do-finale-transakci-se-spravou-zeleznic-resi-evropska-komise-82464/

a zopakuji – zákon 184/2006 platí pro všechny… Tak proč neplatí pro firmu ČD???

BND 30

Fekalzonen by se mohly přeměnit na Blumenzonen. Jsem ochoten investovat lopatu a čtyři krumpáče 🤣

JiraH

ten Axel jestli on není nejaký filuta jako Kučera…

Axel

Jakože se divím proč stát považuje OK necelých 120 Kč/m2 pozemku pro dálnici … Ovšem za pozemky pod kolejemi, např. pro lokálky kterými jezdí třebas desítky lidí denně je firmou ČD požadováno v průměru 500 Kč/m2.

Vás ten rozdíl neudivuje???

Flinta19

Proč do ceny pozemků mícháte počty přepravovaných cestujících. Ten nemá na cenu pozemku žádný vliv, cena pozemku je dána lokalitou.

Axel

mrkněte na co já reagoval… Šlo o reakci na pana „jj23“, který psal:
„Zbytečně zdržuje stavbu, která má zkrátit a zpříjemnit cestu do vnitrozemí desetitisícům lidí.“

Tak jestli pro dálnici potřebou pro destíky tisíc lidí je OK částka necelých 120 Kč/m2 pro vlastníka pozemku, tak dle logiky pana „jj23“ by se přiměřeně měla snížit částka za pozemky pod kolejemi neperspektivních lokálek, které firma ČD chce prodat státu … Anebo ještě líp – nekupovat tyto neperspektivní pozemky od firmy ČD, protože z Prahy asi těžko vymyslí lepší využití než jaké využití napadne místní…

Baraba

Tady jde o to, že ČD potřebují od státu x mld. korun. Protože přímé , ani skryté dotace nejdou legálně provést, provádí se „prodej“ majetku.

Axel

Jo, to dává „perfektní smysl“ (ironie), aby vlastník od své firmy kupoval předražené věci, když tato firma utržené peníze obratem pošle na splácení svých obrovských dluhů

Nebylo by lepší, aby vlastník získal od své firmy dividendu ve formě oněch pozemků??? Což je naprosto normální, že vlastník ze své firmy DOSTÁVÁ, akorát v případě ČD je to naopak, že vlastník do své firmy peníze DARUJE (přes přemrštěné částky za odkup pozemků, zvláště těch pozemků které jsou téměř na nic typu nevyužívaných lokálek)….

Gwann

jasně, už vidím věřitele, jak nechávají své úvěry nesplaceny a majetek ať jde akcionáři.

fakt tu už o financování nic nepište, tyhle hlody postrádají elementární logiku.

Axel

Vystupujete jako znalý profesionál, tak napište co by porušilo, kdyby firma ČD pozemky pod kolejemi převedla státu?

Jde o pozemky, za které firma ČD požaduje 20 miliard za 40 milionů m2 – tj. 500 Kč/m2

Vlastní kapitál firmy ČD k 31.12.2020 činil 35,263 miliardy Kč…. (jde o o vlastní kapitál samotné firmy ČD…vlastník kapitál firmy ČD včetně dceřinných společnosti k 12/2020 činil 37,325 miliardy Kč).

Gwann

v těch „lepších“ úvěrových smlouvách máte standardní podmínku zákaz divestic. a z ní vydefinovanou vyjímku – povolené divestice. k úvěrové smlouvě se vy určitě ne a já v tomto případě taky ne, nedostaneme, takže přesný mechanismus neznáme. obvykle tam je vydefinován max. objem a s tím spojený reporting. prostě starý vagon prodáte bez problémů. i 1000m2. ale pražské hlavní nádraží rozhodně ne, i menší soubory budou problém. pokud by tam ale i tak byla vyjímka toto prodat bez mandatory prepayment, pak je problém, jak to dostat z firmy k akcionáři bez placení – jde to max. prodejem bez úhrady kupní… Číst vice »

Axel

Chápu… nicméně Vámi předpodkládaný negativní dopad na firmu ČD = zvýší se úroková sazba, resp. věřitelé odmítnout další úvěry …tak tento nepříznivý efekt hrozí už nyní… Přece jestli stát vykupuje pozemky pro dálnici prý za necelých 120 Kč/m2, tak je NAPROSTO NEOBJHAJITELNÉ, aby za pozemky pod kolejemi v rámci celé ČR bylo placeno průměrně 500 Kč/m2… IMHO například těch 2,5 ha pozemků, které patří firmě ČD v Čejči může mít hodnotu výrazně menší, resp. není důvod proč by tyto pozemky měl stát kupovat… Tím chci říct, že podstatná část „majetku“ firmy ČD je na „p*ču“ Anebo holt stát začne „měřit… Číst vice »

Flinta19

Sám píšete o průměrné ceně 500,- Kč/m2, takže váš argument o ceně pozemku na lokálce Čejč – Hodonín je silně manipulativní. Z matematických vlastností průměrné hodnoty vyplývá, že cena 2/3 pozemků bude pod vámi uváděnou cenou a 1/3 nad ní. Cena pozemků typu nákladových kolejí u nádraží Praha Masarykovo nebo Praha Smíchov, bude velmi výrazně vyšší než vámi uváděných 500,- Kč/m2 a těchto několik pozemků ve velkých městech potom velmi výrazně zvýší i průměrnou cenu všech prodávaných pozemků.

Axel

Máte konkrétní částku, kterou firma ČD žádá za konkrétní pozemky??? Já se dočetl pouze 20 miliard za 40 milionů m2 pozemků firmy ČD… Plus dlužné nájemné pro firmu ČD od státu za existenci kolejí na těchto pozemcích

Tím chci říct, že z lokálky Čejč-Hodonín jsou VŠECHNY pozemky pro stát drahé i kdyby stály těch necelých 120 Kč/m2 … tj. částku kterou stát prý nabídnul za pozemek u Jaroměře potřebný pro dálnici

Co s těmi 2,5 ha v Čejči za v průměru 12,5 milionu Kč budou dělat státní úředníci v Praze???

Mimopražský

Teď tu dostanu samé minusy. Třeba má stejně jako já averzi ke kruhovým objezdům. O jeho stavbě tu byla zmínka.

David

10 soudních sporů o pozemek u/pod kruhovým objezdem? Kdyby kazdy pozemek pod nějakou budoucí komunikací patřil tady panu soudci, tak to zahltí celé české soudnictví. Je vidět, že se navíc soudí o administrativní prkotiny, a doufám, že mu to soud hodí na hlavu a nechá zaplatit náklady.

Vašek

Tipuji, že ty pozemky Kučera pronajímá nějakému hospodáři, kterému to omezení vůbec nevadí. Kdyby ty pozemky byly nějakého rádiovky a rozhodoval by soudce Kučera, byl by rádiovka již dávno spláchnutý.

Gwann

mno, hezky nastavuje zrcadlo vlastním kolegům. jistě z něj mají radost…značně zvyšuje vážnost soudcovské profese.

jakkoliv může mít tisíckrát pravdu, tak to vše vypadá opravdu ohavne.

uvidíme, jak to dopadne, ale hezčí ukázku neschopnosti legislativy a exekutivy různých úrovní, jakož i soudního průzkumu by fakt pohledal.

BND 30

Já nedovedu pochopit, že tohle neumí ŘSD vyřešit smírnou cestou a předem. Co čekali?

Jan Goláň

ono těžko soudit, co na soudce zkusili.

když na sebe narazí nejspíš intelektuálně excelentní namistrovaný soudce s úředníkem zvyklým tlačit všelijak na různé ty babičky….to nemůže lidsky dobře dopadnout….

devnull

Vážnost soudců už moc snížit nejde. Třeba soudkyně Králová, která v rozporu s pokyny odvolacího soudu pořád osvobozovala Nečase byla nakonec potrestána snížením platu o 10%. Ze 127 tisíc!

V prostředí, kde berete velké peníze a máte nulovou zodpovědnost za výsledek své práce se právě takovým vyžírkům jako je Kučera dobře daří.

BND30

Musíte se na to dívat perspektivou oboru paní soudkyně. ta má nad sebou odvolací soud. Ten má svůj rozum. Nad ním je dovolací (Nejvyšší soud) a ten má překvapivě také svojí hlavu. A nad tím vším je Ústavní soudu a ten má, jak jinak, také svojí hlavu…. takže stavět vše na tom, že nerespektovala názor odvolacího soudu, nad kterým jsou ještě soudy dva…

devnull

Nejde jen o Královou. Soudce Sotolář psal do protokolu opak toho, co řekli svědci a potrestán nebyl. Těch případů jsou spousty a neslyšel jsem o žádném, kdy soudce byl potrestán. Důtka nebo 10% platu dolů není trest.

BND30

To že neslyšel, neznamená, že se to neděje. Je celá škála trestů. Výtka, srážka z platu a pak i svlečení z taláru. Pokud příklad, tak pan soudce Maxa z Liberce, např.

Franta

A že někoho svlékají z taláru ob den!

Axel

Pane devnull – pan soudce Sotolář byl degradován – z pozice „předsedy soudního senátu“… Tj. cílem tohoto konkrétního trestu bylo, aby to co „podělal“, už nemohl zopakovat….

http://www.nssoud.cz/Karny-senat-NSS-uznal-vinnym-soudce-Mestskeho-soudu-v-Praze-JUDr-Alexandera-Sotolare-a-odvolal-jej-z-funkce-predsedy-senatu/art/32793

devnull

A to Vám přijde jako přiměřený trest? Takový člověk přece vůbec nemůže být soudce.

Axel

Naprosto souhlasím… ale takovýto „ortel“ vyřknul soud….

Na druhé straně – když vidím tu současnou zvůli některých úředníků (ŘSD nejsou úředníci) tak jsem rád i za tu současnou míru soudní ochranu nás občanů.

Vzhledem k penězům o které se za Babišovy vlády zvýšily náklady státu na úředníky, bych si totiž představoval zcela jinou (vyšší) kvalitu práce úředníků:
https://neovlivni.cz/jak-maka-brabec-pul-roku-nebyl-schopen-pripravit-vyhlasky/

Gwann

a kdo tedy má zde vážnost?

kněz aka podezřelý z pedofilie či hamounství?
politik aka korupčník
policajt aka debil
úředník aka lenoch a příživník
učitel aka nemakačenko, co nikoho nic nenaučí a má 3 měsíce prázdnin
podnikatel aka podvodník a zloděj

osobně si nemyslím nic z toho výše, jen tohle je běžný pohled diskuzí.
Jestli ta naše neúcta k čemukoliv…nevede k marasmu, ve kterém tu žijeme.

Protože většina diskutérů uznává jediné…práci rukama, ovšem jen českýma, ukrajinské natož musulmanské, to ne. Což je konzervativní, ba paleolitická hodnota….se kterou se nikam nedostaneme

devnull

Já tenhle pohled nesdílím. Ale když mi kamarád advokát řekl, že za celou kariéru potkal jednoho soudce, kterého si lidsky může vážit, nevěřil jsem. Teď jsem o 3 roky dál, řeším 4 soudní spory najednou, zažil jsem už 7 soudců osobně a 2 zatím jen písemně, žádný spor se neblíží konci a já vidím, že většina soudců jsou jen arogantní lemplové, kteří mají bohužel obrovskou moc a žádnou zodpovědnost.

Takže nějaký vykutálený Kučera mi do toho obrazu přesně zapadá.

Gwann

ano, alibismus je mnohdy v této profesi druhou kůží. to máte pravdu.

Erik

Todle je uz diletanstvi..