cargo

Obchvat Jaroměře je ochoten nejlevněji postavit Metrostav, cenu stlačil pod 700 milionů

Stavba dálnice D11 v úseku Smiřice - Jaroměř. Pramen: ŘSDStavba dálnice D11 v úseku Smiřice - Jaroměř. Pramen: ŘSD

Stavba má pravomocné stavební povolení, stále ale není vyřešen výkup všech potřebných pozemků.

Ředitelství silnic a dálnic završuje výběrové řízení na stavební firmu, která zbuduje důležitý severní obchvat Jaroměře. S nejvýhodnější nabídkou přišlo sdružení firem Metrostav Infrastructure a Metrostav DS. Jeho cena činí 687,8 milionu korun, což je zhruba 80 procent ceny předpokládané (862,6 mil. Kč). Na twitteru to uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.

„Stavba má pravomocné stavební povolení, ale stále není vyřešen výkup pozemků soudce JUDr. Kučery. Zahájení stavby se předpokládá ve 2. pololetí,“ uvedl Mátl. Obchvat má odbočovat z okružní křižovatky, která má vzniknout v rámci stavby dálnice D11. Právě pozemky pod křižovatkou jsou předmětem sporu vlastníka Františka Kučery, který je soudcem Vrchního soudu, a ŘSD.

Silnice I/33, severní obchvat Jaroměře. Pramen: ŘSD

Silnice I/33, severní obchvat Jaroměře. Pramen: ŘSD

Obchvat má jako silnice I/33 propojit novou dálnici D11 s hlavním tahem na Náchod a polskou Kudowu-Zdrój. Pro Jaroměř bude částečnou úlevou od tranzitu už nový sedmikilometrový úsek dálnice D11 od Smiřic, který se buduje od roku 2018 a má být hotov do konce letošního roku. Samospráva nicméně považuje minimálně za stejně významný i severní obchvat. Jeho otevření současně s dálnicí ostatně vyplývá z územního rozhodnutí.

Tomu už ale ŘSD nedostojí. Obchvat by měl být dokončen v roce 2023. Příprava přitom trvá přes jednu dekádu, stanovisko k vlivu na okolí (EIA) bylo vydáno už v roce 2006. Součástí stavby bude i most přes Labe. Silnice I/33 je jednou z nejdůležitějších a nejvytíženějších silnic Královéhradeckého kraje.

Metrostav v poslední době bodoval cenou v řadě dalších silničních tendrů.

Tagy I/33 Jaroměř obchvat Metrostav Infrastructure ŘSD seznam
47 komentářů