SOR Libchavy má první zakázku na nové autobusy ICN, jde o součást nového kontraktu s BusLine

Autobus SOR ICN 12. Foto: SOR LibchavyAutobus SOR ICN 12. Foto: SOR Libchavy

Dopravce kupuje celkem 144 autobusů, jezdit mají hlavně v Pardubickém kraji.

77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

Ta studie vypadá dost divně 80 léta,proč ne prověřené Mercedes?Zase rozhodnou pro levné SOR sakra,tam tak málo místa,pro cestující a celé plastovo umělý rozvrzaný interiér

*h8*

Furt jsem přemýšlel, co mi ten nový Libchavský zázrak připomíná (hlavně zepředu). A konečně jsem na to přišel …
https://evidencia-dopravcov.eu/foto/3981

Petr Sládek

Tak to doporučuji navštívit očního lékaře, je to vážné.

Lukáš F.

Mně to připomíná spíš Škoda 15T

Petr Novák

No, mě spíš jakýsi mix 15T a RT6. Ale tak oboje pochází ze stejné hlavy, takže je asi logické, že v tom vidíme podobnosti, ne?

Cestujici 2

O co pan jelen nasadí unás na táborsku ? Comett v pospedních letech dost inovoval , počítám že to bude sešup …

mufiklo

Tak si to přečti znova 🤦‍♂️

Toníček

Pro všechny, kteří tady peskují bych chtěl připomenout, že většina autobusů byla do teď zastoupena vysokopodlažními mercedesy a pseudodpravci typu Hnát a Zlatovánek jezdili zájezdovými busy. Nejlepší ze všeho jsou Setry, těch ale zase moc nejezdilo.
Takže pokud jde o jízdní komfort, tak si přesedláním do nízkopodlažního busu většina lidí (až teda na místní „experty“) polepší. Jediný co mi přijde zvláštní je, že se v roce 2022 pořád prodávájí hrbáči. Čekal bych, že bude chtít SOR přesedlat na nové platformy.

Kernteriér

Výroba má začít v polovině roku. Jestli se má od poloviny roku zároveň jezdit, tak by se to nestihlo vyrobit.

Miloš

hodně retro bus

Apollo

Mě by zajímalo jak je s ICN spokojený transdev jako zádům jediný dopravce který ho má k dispozici . Pak se můžou dělat nějaké závěry.

Apollo

*jediný

Istropolitan

Chudáci Pardubičáci… Před pár dny jsem měl možnost svézt se tureckým Otokarem v Bratislavě a co se týče kvality zpracování a designu jsou i ti Turci na míle popředu od této „devadesátkové“ hrůzy z JZD Libchavy. Rád propaguji české výrobky/výrobce, ale za tento hnus se jednoznačně stydím! Je to dle mého názoru stejný level jako Hašišbedna z JHMD…

Surio Mario

Spíš chudáci Orlickoústečáci a další obyvatelé východu kraje. Pardubáky by to tolik nepřekvapilo, ti jsou od Arrivy na SOR zvyklí.

Jan Boleslav

Oustečáci už dávno SORy nemají. CO vím, jezdí se Mercedesy. Ale pamatuji devadesátky a dobu úzkých uliček. Ve výběrových řízeních se ve zbytku republiky ale asi uplatňují jisté no.. Chci říct když prodáváte takový produkt, musíte podpořit prodej tradičními praktikami. Ale totéž platí asi i pro jiné výrobce.

Švarc

A hlavně Pardubaci si polepší teď na Setry.

Miloš

A co Mercedes a Volvo,nebo Polské Solaris?Ty vypadají lépe,jak SOR

Miloš

Arriva a SOR nejhorší spojení to raději pojedu Autosanem

jva

…á, pán je vizionář.

Libor Vlk

Ze Setry do hnuSORu tak to je pokrok. Jsem rád že jsem se toho křápu od SORu zbavil.

Josef Chroustal

Jeste by to chtelo najmout nejakyho poradnyho designera, aby to nevypadalo tak hrozne.

jva

Že nikdo nehodnotí design té staré k*rvy ve třetím kabátě, nyní zvané Urbanway. Ale jak se někde okolo jen projde Kotas, je to blé…

mufiklo

Však na urbany se toho napsalo víc než dost

Facepalm

A vy zase mlátíte černochy, co?

Každopádně design Urbanwaye je někde úplně jinde než je ta další blbá kotasovská upatlanost. Ten nešťastník by už měl jít do důchodu.

Kernteriér

Ano, to je. 100x hnusnější než SORka.

Cuba

Za mě teda radši kotaSOR než Urbany…

OndraL

600mega za 144 vozu?? tak to si to si odskocim koupit zitra i ja jeden teda, jen tak a budu na nej koukat! 😊
a jinak proc ne, SORce fandim od dob rady Nx, takze jen tak dal!

švarc

No hlavně, aby s těmi novými busy měl, kdo jezdit.

Surio Mario

Pokud si přivezou stovku Ukrajinců nebo Rumunů, tak bude mít kdo jezdit. 🙂

slsp

Ukrajinci budiz, ale preco by sa s nimi Rumuni mali bavit…

Facepalm

Tak když existují důvody pro bavení se se Slovákama, určitě se najde násobně důvodů pro bavení se s Rumunama…

slsp

Ja to teda preformulujem. Je nejaky dovod, preco by sa s nimi mali bavit Rumuni, u ktorych par sto kilometrov dalej do Nemecka nehra ulohu a sucasne nemaju zachrannu barlicku v podobe recovej blizkosti pre zufalcov neschopnych naucit sa par zakladnych fraz v cudzom jazyku a vycestovat do krajin bez vymozenosti ako pracovna pohotovost, zrazky za spotrebu a libchavske maringotky?

Petr Novák

„Libchavské maringotky“, jak píšete, jezdí, kupodivu, i v tom Německu 😉

slsp

Vsak ano, ale kolko a kde? Vo velkom iba u Vettera a mozno par kusov u nejakych malych sukromnikov, co uprednostnili nizku cenu pred vsetkym ostatnym. Statisticky naprosto zanedbatelne.

Miloš

cestující,nebo řidiči?

Ondros

Ze Setry do Soru… slušný sešup.

mufiklo

Aneb zkvalitňování dopravy v praxi.

Facepalm

Navíc eště do SORu vod Kotasa…

Michal

Jezdím se Setrou, jezdím i se SORem a opravdu nechápu, proč by to měl být sešup. Každý ten autobus má z pohledu řidiče svoje plusy a mínusy a i Setry mě párkrát pěkně potrápily, než jsem se naučil poznat a řešit všechny zákeřnosti.

Horal

Víte problém je, ze většina z nich ten Bus ani neřídila.

Petr Novák

No, já jsem to třeba taky nikdy neřídil, ale i přesto hodnotím SOR v některých ohledech, z pohledu cestujícího, lépe, než Setry. Ale co mě opravdu zklamalo je hybridní Mercedes, který jezdí na Blanensku. Ale chápu, je to zjevně jen předělaný městský autobus, u kterého asi němečtí inženýři nepředpokládali, že by ho někdo mohl chtít využívat k převážení regionálních cestujících, mezi Blanskem a Boskovicemi. Ale to pištění motoru bylo příšerné a upřímnou soustrast sluchu řidičů, kteří to musejí poslouchat celý den.

Kernteriér

Prvně gratulace výrobci k velkému kontraktu. Zvláště, pokud nejde o rámcovou smlouvu, což nevypadá.

A jinak bych si dovolil poznamenat, že zrovna na Orlickoústecku, a zejména kolem Vysokého Mýta, jezdií společnost ČSAD Ústí nad Orlicí s místními produkty Irisbus Crossway.

Kernteriér

A stejně tak s Mercedesy, další dopravci pak i s jinými značkami.

Kernteriér

Opraveno rychle, ale blbě. Crosswaye nebyly koupeny v posledních letech, ale v roce 2013, kdy ještě Setry u ICOMu žádné nebyly. Proto jsem napsal slovo Irisibus a ne Iveco.

Toníček

Oni s tím jezdili jenom okolo Vysoké Mýta. Já si myslím, že to byl spíš trik jak se zalíbit místním zastupitelům.
Teď budou jezdit busy z Libchav. To je jen o kousek vedle…

Kernteriér

Já v tom taky nic jiného nehledám.

Luboš Fíla

Tento kontrakt vyhrála společnost busline a ta prostě jiné autobusy nezná hlavně z pohledu ceny je to levné ale nekvalitní takže tohle v to hledejte pánové ne že se to zalíbí zastupitelům to vůbec tak neni

vrtal

Jo on to nechápal nikdo proč v okrese kde jsou dvě fabriky na autobusy jezdí Mercedesy. Když jsem lidem vysvětloval že na nákup ČSAD bylo majiteli ICOMu půjčeno kdysi Rakouským mercedesem nevěřili mě. A že pak borec firmu řídil z basy je také veřejné tajemství. Ale jako letitý sponzor a kamarád santa Klause dostal pak amnestii. Asi náhoda nebo co…

Facepalm

Předpokládám, že ve vaší logice by měl každý obyvatel okresu Mladá Boleslav jezdit škodovkou a každý obyvatel okresu Sokolov povinně topit hnědým uhlím.

vrtal

Akorát to co jezdilo roky tady byly Mercedesy vyráběné v turecku, které třeba v zimě netopili a obecně měli problémy se zimou v podhůří Orlických hor…. V té době vyráběné Irisbusy na tom byli mnohem lépe. A mluvím o tom že se u toho výběru i pro ježdění ve veřejném zájmu dělo dost levot… Ale to je na dlouhé povídání.

mufiklo

Na druhou stranu je potřeba uvést, že to není chyba těch Mercedesů, ale přístupu vedení dopravce.

Facepalm

To je sice pěkné, nicméně naprosto to nesouvisí s dosti vykloubenou, tezí, že by v okrese Ústí nad Orlicí měly být používány poze výrobky vyrobené v okrese Ústí nad Orlicí. Plus je tedy pěkný, že kritizujete neprůhlednosti a klientelismus, nicméně v případě toho povinnýho použití v okrese vyráběných busů by asi nešlo o nic moc jiného, že?

vrtal

No VŘ na busy bylo tehdy napsáno tak že se ani SOR ani Irisbus nemohl účastnit. Bylo to cíleně napsáno na Mercedesy…. A o to šlo, pokud by to byla otevřená soutěž a vyhrál by Mercedes neřeknu ani popel, ale tehdy si o tom povídali i vrabci na střeše….

Facepalm

A nemyslíte, že u té soukromé firmy je to čistě její věc, jaké podmínky si dá do zadávací dokumentace?

Petr Novák

Ne, pokud jezdí za veřejné peníze. Druhá věc ale je, že ÚOHS také v některých případech vyhověl některým výrobcům s opravdu šílenými podmínkami, jako je nemožnost mít široké přední dveře u linkových autobusů, protože jeden jediný výrobce takové autobusy nedokáže vyrobit (čímž šel i proti vlastnímu staršímu vyjádření, kde naopak dal za pravdu ČD, které u regionálních souprav požadovaly širší dveře, než bylo na trhu běžné, přestože tím zvýhodnily toho jediného správného výrobce z Plzně), či nemožnost chtít vlastní informační systém, byť ho předtím dopravce vysoutěžil v jiné transparentní soutěži, nebo ho třeba vysoutěžili objednatelé, a teď ho po dopravci… Číst vice »

mufiklo

Až na to, že žádné VŘ nebylo.. ICOM prostě kupuje od EvoBusu

vrtal

Právě že vždy šlo o zakázky pro stát/kraje tak museli dělat VR na autobusy.

Horal

To není pravda co říkáte. Nejdříve si zjistěte detaily.

Jiří Kocurek

A v Praze nesměli prodávat Plzeňské. Bráník, Staropramen, hurá.. raději zakázat i Kofolu.

Marťas

Omyl, pan Kratochvíl se nechal prohlásit za duševně chorého, proto do basy nastoupit nemohl, po Klausově amnestii byl zázračně uzdraven a nyní přes svoji dceru opět ICOM řídí

mufiklo

Vaše fakta jsou sice pravdivá, ale jinak jste napsal celkem bullshit.

mufiklo

Nechtěl bych 😂 Ale ono je to stejně jedno když to bude stát někde na place 😂

Martin

SOR = Sto Oprav Ročně. Až se naučí v Libchavách vyrábět autobusy, tak ať to dají vědět veřejnosti.

VojtaDrevik

Mě by zajímalo kde vsichni krome nazoru ostatnich vzali ze je SOR nekvalitní 😡

mufiklo

stačí se projet

Horal

Hm tak to jste tedy odborník. Včera jsem šel okolo rybníka je ze mě rybář.

Facepalm

No, v porovnání s autobusy zavedenějších výrobců je skutečně vidět, že tohle je původně přidružené výroba nějakýho JZD. A to jak u dílenského zpracování, tak u uspořádání interiéru a vnějšího designu. Nu, aby taky ne, když si na to v Libchavách najali nejprofláklejšího neumětela na sever od Alp.

Miloš

U sedaček dost ostré hrany a interiér plastový,jak v 80 letech,který časem vrže,také do toho někudy zatékalo

slsp

Vlastne skusenosti napriec viacerymi typmi aj dopravcami?

***** Petr

Uživatelský i servisně / dílenský vcetne zpracování . Vlastně na. Vsech frontách tak dvacet let zpět. Bohužel jediné vstupní cenou výrobku přebiji standartní výrobce.

Petr Novák

Dvacet let zpět. No a to je ten problém. To že dnes je už situace jiná a SOR už dávno není poruchovější, než ostatní výrobci, takové chytrolíny jako vy, nezajímá, protože vy máte tu svou pravdu, založenou na dvacet let starých zkušenostech.

Poudy

Pán tím chtěl říct že jsou 20 let pozadu, ne že je to stejné už 20 let.

Petr Novák

V tom případě to pán měl napsat česky a ne nějakou šifrou, kterou mi dalo dost práce dešifrovat.
Nicméně ani s tím nemohu souhlasit, ale co já vím, jsem jenom řadový cestující, nicméně nemám úplně pocit, že když jedu v SORu, že jedu ve voze, který je dvacet let pozadu, i když modernizaci už si ti hrbáči zaslouží jako sůl a snad to ty nové kotaSORy přinesou.

Luboš Fíla

Jsou dvacet let pozadu i je to stejné jako přes dvaceti lety nebo aspoň do teď bylo

Luboš Fíla

Malinko s tím ježí tohle lidé a využívají ty autobusy denně

Miloš

Speciálně-Ojebané-Rachoty