Autobusy

Na jihu je hotovo. Kraj uzavřel smlouvy se třemi autobusovými dopravci

Autobus Irisbus dopravce_GW_Bus. Autor: ŠJů/https://commons.wikimedia.org/
Autobus Irisbus dopravce_GW_Bus. Autor: ŠJů/https://commons.wikimedia.org/
Kraj v tendru upustil od plánů na nové autobusy, stačí mu průměrné stáří vozového parku 9 let.

Jihočeský kraj v úterý definitivně uzavřel svou největší veřejnou zakázku, když hejtman Martin Kuba (ODS) podepsal dlouhodobé smlouvy se třemi autobusovými dopravci. Stalo se tak rok od otevření nabídek.

Obslužnost v sedmi jihočeských okresech zajistí v příštích deseti letech (od června 2022) tři společnosti. Pět oblastí obslouží společnost ČSAD Autobusy České Budějovice (značka busem) z rakouské skupiny ÖBB-Postbus (Českokrumlovsko, Jindřichohradecko, Písecko, Prachaticko a Strakonicko). Českobudějovicko obhájila společnost GW Bus ze skupiny Jihotrans, Táborsko si připsal BusLine. Jako hlavní dopravci tak končí skupina ICOM (ČSAD Jindřichův Hradec), ČSAD STTrans a táborská firma Comett Plus. Mohou ale případně fungovat jako subdodavatelé, smlouva připouští zajištění části výkonů subdodavatelsky.

Jihočeský kraj vysoutěžil dopravní výkony za zhruba 7,4 miliardy korun. Kraj počítá s tím, že 2,4 miliardy zajistí tržby od cestujících, zbytek půjde z rozpočtu kraje. Smlouvy jsou brutto a riziko tržeb nese kraj. Podle kraje znamená výsledná suma zhruba miliardovou úsporu oproti předpokládaným nákladům.

„Jde o největší veřejnou zakázku realizovanou Jihočeským krajem. Velice mě proto těší, že se ji podařilo vysoutěžit hned napoprvé. Jihočeský kraj zároveň zpracoval zadávací dokumentaci čítající více než 2200 stran, vysoutěžil dodavatele a podepsal smlouvy za pouhých 28 měsíců. Konkrétně od února 2019 do června 2021,“ uvedl Kuba s tím, že do výběrového řízení přišlo celkem 32 nabídek od osmi uchazečů.

Hejtman doplnil, že Jihočeský kraj jako první v republice nesoutěžil v zakázce na linkovou dopravu pouze nabídkovou cenu za kilometr, ale zároveň nejlepší dopravní řešení na základě jednotných požadavků a podmínek stanovených v zadávací dokumentaci. „Každý účastník tak předložil v nabídce své vlastní nejlepší dopravní řešení, které se projevilo v hodnocení formou nabídkové ceny. Všem Jihočechům se tak vyplatilo, že bylo výběrové řízení zorganizováno jako otevřené a maximálně transparentní,“ uzavřel Kuba.

Společnosti v jižních Čechách ročně najedou 20,9 milionu kilometrů. Z toho na Českobudějovicku 3,8 milionu, na Českokrumlovsku 2,6 milionu, na Jindřichohradecku 3,7 milionu, na Písecku 2,4 milionu, na Prachaticku 2,6 milionu, na Strakonicku 2,6 milionu a na Táborsku 3,1 milionu kilometrů. Jihočeský kraj může požadovat změnu rozsahu výkonů v rozsahu plus 30 až minus 20 procent.

Kraj v tendru upustil od plánů na nové vozy jako v některých regionech a stačí mu průměrné stáří vozového parku 9 let, nejstarší může mít 12 let. Nepožaduje po nich ani přemalování do barev kraje, stačí pouze logo IDS JK. Třicet procent výkonů mohou zajistit subdodavateli. Smlouvy jsou brutto, riziko tržeb ponese kraj.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Facepalm

Počítám, že vyhlášení vítězů jako tradičně proběhlo v restauraci Hubert v Hluboké nad Vltavou…

Cestujici

Místní táborská šuškanda , respektive řidiči Comett plus , říká že Comett vůbec nekončí a bude fungovat jako doposud. Takže si na tom jen někdo pořádně namastí kapsu… nechápu jak se může vyplatit přeprodávat všechny linky přes předkupníka který to zadarmo dělat nebude….

Beny

Tak nový dopravce by musel nakoupit autobusy, a to asi na nějaký úvěr, samozřejmě s úroky. Takže třeba se to nějak vyplatit i může

Karel Kouba

Tak zajistit může subdodavatel 30%, takže asi těžko zůstane COMETT jako dosud. Ale ano Comett už v Semilech jednal.

Cestujici

Tak to nás potěž pánbůh Teda.. pravděpodobně zůstane jen ve Ml. Vožici.. a dává to i smysl neb odsaď vypravuje i do PID ..

Blbec

Nevím proč to zmiňujete podruhé tu blbost, že Comett jednal v Semilech. Určitě ne.

Karel Kouba

Protože to vím.

Blbec

Tak to víte asi špatně

Zrzek

Jo, ale papír snese všechno. Bude jezdit dál COMET, ale papírově to bude ošetřené, že jezdí BusLine. Jak? Takových možností je.

Jan Sůra

Stejně mě fascinuje, co běžný řidič Busline vše neví:-)Myslel jsem, že za tyhle žvásty si platíte slečnu Bradíkovou a teď ještě toho pičičmundu Vrátného z PR agentury:-)

Jiří Kocurek

Hlásil se Commet přímo?
Byl Comett levnější než ten „překupník“?
Tak proč nevyhrál?

Facepalm

Protože Kmotr z Hluboké… celý je to jen divadýlko s předem jasným výsledkem.

Jan Sůra

Myslíte, že kmotr se chce dohodnout s drogově závislým exotem střílícím po autě, které zastaví před jeho domem?

Facepalm

I to si dokážu představit, pokud to bude mít příznivý vliv na správné nasměrování penězovodů.

Jan Sůra

Hlásil se přímo.

Václav

Přijde mi rozumné, že nepožadují jednotné zbarvení autobusů, jak je to dnes móda. Sice to je asi marginální náklad, ale je to zbytečné a halíře dělají talíře.

-TR-

Tak Jihočeský kraj nemá ani vlastní IDS, čili tady nemůže vzniknout žádný marketingový produkt, který by šlo prodat veřejnosti. (IDS JK nepovažuji za
skutečný IDS, ale pouze za parodii.)

Pokud by na jihu dostali rozum a zkusili by zavést pořádný IDS, jednotný nátěr by měl smysl.

Cestujici

Když by pan hejtman místo hledání překupníků a rušení vlakových spojů pořádný ODS zavedl, udělal by lépe…

Facepalm

Chápu, že jde o překlep, ale právě proto, že je tam zrovna tenhle pán a s ním „pořádná“ ODS, tak tam asi nikdy nebude pořádnej IDS. 🙂

Beny

Ony ty krajské nátěry jsou vůbec zlo. Když vozidlo kraj neopouští, tak ještě ok ale zejména na dráze to tak většinou není.
Navíc většinou nebývají příliš povedené

Travegoist

„Navíc většinou nebývají příliš povedené“ To je mi precedens, panečku!

Beny

Tak Pardubický kraj – bída
PID – slávistická katastrofa
Plzeňský kraj – alá 90tky
Jižní Morava – ok

FenyAMG

V čem je PK alá 90. léta? 😮

Karl vB.

V článku máte odstavec „Jihočeský kraj vysoutěžil….“ dvakrát.

Jan Sůra

díky, už nemáme:-)