Železnice Železniční průmysl

SNCF ukázaly nové vlaky, které začal vyrábět Bombardier v České Lípě

Podoba nových jednotek RER NG pro provoz v okolí Paříže. Foto: SNCF
Podoba nových jednotek RER NG pro provoz v okolí Paříže. Foto: SNCF

Francouzské státní dráhy SNCF a region Ile-de-France ukázaly , jak budou vypadat nové dvoupodlažní jednotky pro vlaky RER v Paříži a okolí. Vozy ponesou zásadní českou stopu: karosérie se kompletně svařuje v závodě Bombardieru v České Lípě.

Jde o zakázku, kterou získaly společně Alstom a Bombardier. I kvůli tomu, že premiéra nové podoby vozu proběhla až minulý týden, neukázal Bombardier veřejnosti při dnu otevřených dveří v České Lípě výrobu těchto vlaků. Jde o zakázku na několik let dopředu. Výroba v České Lípě začala před několika týdny. Svařené skříně míří z České Lípy na kamionu do francouzského Crespinu k další montáži.

Kontrakt je jedním z největších v dějinách francouzské železnice: celkem jde o 125 sedmivozových jednotek a 130 šestivozových jednotek pro linky D a E. Rámcová smlouva má hodnotu 3,75 miliardy eur, první už jistá objednávka je na 15 delších a 56 kratších souprav.

První Jednotky RER NG mají být hotové v roce 2019, kdy začne testování. Zatím probíhá předsériová výroba. Do provozu se mají dostat v roce 2020, dodávka je až do roku 2024.

Vlaky vycházejí z jednotek Regio 2N od Bombardieru a X’trapolis od Alstomu. Budou mít dva metry široké dveře, aby se usnadnil nástup a výstup lidí.

Nové jednotky jsou součástí velké obnovy příměstských vlaků pro Paříž a okolí.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
TPal.
Host
TPal.

Mně se ty soupravy líbí. Je to sice celkem stísněný vlak (uspořádání 2+3), ale je to určené pro okolí, kde kapacita je už nyní hodně vyčerpaná a obzvláště barevná kombinace v interiéru se mi zdá být velmi příjemná. Těším se, až ty vlaky vyjedou a snad se s nimi svezu. Jen by mě zajímala jedna věc. O těchto soupravách jsem četl, že dopravce chce zajistit, aby cestující absolvující kratší vzdálenost cestovali v nižším patře a ti, co jedou delší vzdálenost ve vyšším patře. Chtějí to udělat pomocí speciálního osvětlení, které cestujícího navede na to „správné“ místo. Z vizualizací jsem však… Číst vice »

Owl
Host
Owl

Kolik obsahuje každá dvojpodlažní jednotka WC?

Owl
Host
Owl

Chtěl bych se zeptat kolik wc obsahuje jednotka?

Romanero
Host
Romanero

Nepěkný vlak..

Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

Hezký sysel:)

Vlastimil
Host
Vlastimil

Opět super že se vše vozí kamiony.

Radeček
Host
Radeček

A nabídla železnice kvalitnější službu?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Hurá! Namíto 6 tun těžkého tahače tam pojede 40 tun těžká lokomotiva. A to neřešíme jeden problém: Složeno na vagon, zasahovalo by to do troleje. Na přepravních podvozcích je zas problém maximální rychlost, která bude 40-60 km/h, což vylučuje zařazení do běžného nákladního vlaku.

František
Host
František

Namísto jednoho tahače? Těžko.

Asdf
Host
Asdf

Ten design je dost nepovedený. To je dnes nějaká povinnost dělat přední sklo úplně rovné? Nevypadá to zrovna nejlíp.

Asdf
Host
Asdf

To mělo patřit do hlavního vlákna

Martin
Host
Martin

Trochu hodne mimo, ta lokomotiva utahne napr. 30 takovych nakladaku a podvozky zvladnou i vyssi rychlost, ale o rychlost i nosnost nejde – tam je treba resit lehky a tezky naklad, lehke nakladni vlaky napr. posta, baliky, mohou klidne i vyssi rychlosti nez na dalnici, jde o to, ze na dlouhe celoevropske streky, by se ulevilo dalnicim, snizilo by se opotrebeni povrchu dalnic, snizili by se emise, atp…
Jinak samozrejme na kratke vzdalenosti se vlak nevyplati, tam uz to bude muset byt na kamionu…

pavel
Host
pavel

Může mi někdo erudovaný odpovědět na otázku, jak se budou tyto „vlaky“ dostávat z Lípy do Evropy? Myslím v jakém stavu rozpracovanosti a po čem? Po železnici? Po silnicích? Díky

Cd
Host
Cd

Jako sada v prepravnim kontejneru na kamionu.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll