Železnice Železniční průmysl

SNCF ukázaly nové vlaky, které začal vyrábět Bombardier v České Lípě

Podoba nových jednotek RER NG pro provoz v okolí Paříže. Foto: SNCF
Podoba nových jednotek RER NG pro provoz v okolí Paříže. Foto: SNCF

Francouzské státní dráhy SNCF a region Ile-de-France ukázaly , jak budou vypadat nové dvoupodlažní jednotky pro vlaky RER v Paříži a okolí. Vozy ponesou zásadní českou stopu: karosérie se kompletně svařuje v závodě Bombardieru v České Lípě.

Jde o zakázku, kterou získaly společně Alstom a Bombardier. I kvůli tomu, že premiéra nové podoby vozu proběhla až minulý týden, neukázal Bombardier veřejnosti při dnu otevřených dveří v České Lípě výrobu těchto vlaků. Jde o zakázku na několik let dopředu. Výroba v České Lípě začala před několika týdny. Svařené skříně míří z České Lípy na kamionu do francouzského Crespinu k další montáži.

Kontrakt je jedním z největších v dějinách francouzské železnice: celkem jde o 125 sedmivozových jednotek a 130 šestivozových jednotek pro linky D a E. Rámcová smlouva má hodnotu 3,75 miliardy eur, první už jistá objednávka je na 15 delších a 56 kratších souprav.

První Jednotky RER NG mají být hotové v roce 2019, kdy začne testování. Zatím probíhá předsériová výroba. Do provozu se mají dostat v roce 2020, dodávka je až do roku 2024.

Vlaky vycházejí z jednotek Regio 2N od Bombardieru a X’trapolis od Alstomu. Budou mít dva metry široké dveře, aby se usnadnil nástup a výstup lidí.

Nové jednotky jsou součástí velké obnovy příměstských vlaků pro Paříž a okolí.

21 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Mně se ty soupravy líbí. Je to sice celkem stísněný vlak (uspořádání 2+3), ale je to určené pro okolí, kde kapacita je už nyní hodně vyčerpaná a obzvláště barevná kombinace v interiéru se mi zdá být velmi příjemná. Těším se, až ty vlaky vyjedou a snad se s nimi svezu.

    Jen by mě zajímala jedna věc. O těchto soupravách jsem četl, že dopravce chce zajistit, aby cestující absolvující kratší vzdálenost cestovali v nižším patře a ti, co jedou delší vzdálenost ve vyšším patře. Chtějí to udělat pomocí speciálního osvětlení, které cestujícího navede na to „správné“ místo. Z vizualizací jsem však nepochopil, jak toho chce dopravce dosáhnout. No, nechme se překvapit. 🙂

    • Hurá! Namíto 6 tun těžkého tahače tam pojede 40 tun těžká lokomotiva. A to neřešíme jeden problém: Složeno na vagon, zasahovalo by to do troleje. Na přepravních podvozcích je zas problém maximální rychlost, která bude 40-60 km/h, což vylučuje zařazení do běžného nákladního vlaku.

      • Ten design je dost nepovedený. To je dnes nějaká povinnost dělat přední sklo úplně rovné? Nevypadá to zrovna nejlíp.

      • Trochu hodne mimo, ta lokomotiva utahne napr. 30 takovych nakladaku a podvozky zvladnou i vyssi rychlost, ale o rychlost i nosnost nejde – tam je treba resit lehky a tezky naklad, lehke nakladni vlaky napr. posta, baliky, mohou klidne i vyssi rychlosti nez na dalnici, jde o to, ze na dlouhe celoevropske streky, by se ulevilo dalnicim, snizilo by se opotrebeni povrchu dalnic, snizili by se emise, atp…
        Jinak samozrejme na kratke vzdalenosti se vlak nevyplati, tam uz to bude muset byt na kamionu…

  • Může mi někdo erudovaný odpovědět na otázku, jak se budou tyto „vlaky“ dostávat z Lípy do Evropy? Myslím v jakém stavu rozpracovanosti a po čem? Po železnici? Po silnicích? Díky

    • Po silnici. Ve stavu svařené skříně, je to vždy speciální konvoj (jízda většinou jen v noci, doprovod). Po železnici to nejde kvůli profilu tratě, zkoušeli to.

      • A to je přesně ono. Místo výroby kompletního vlaku v jednom místě, který by odjel max. zapřažen za lokomotivou po kolejích, tak se to tahá po Evropě jak „kočka koťata“.

        • Tak je to dnes se vším. Levná ropa za cenu tisíců mrtvol a statisíců běženců. Plýtvání je příkaz.

          • Koukám, že tady z toho dělá hysterka František politickou agitku. Mohl byste si vaše konspiračními teorie nechat pro sebe, pokud je neumíte doložit pádnými důkazy? Tohle je seriózní stránka, ne konspirační web.

          • Plýtvání je příkaz? Koho komu? Možná méně čtěte konspirační weby, víc používejte rozum. Velice Vám to prospěje 😉

Newsletter

Partneři


Výběr editora