cargo

SNCF ukázaly nové vlaky, které začal vyrábět Bombardier v České Lípě

Podoba nových jednotek RER NG pro provoz v okolí Paříže. Foto: SNCFPodoba nových jednotek RER NG pro provoz v okolí Paříže. Foto: SNCF

Francouzské státní dráhy SNCF a region Ile-de-France ukázaly , jak budou vypadat nové dvoupodlažní jednotky pro vlaky RER v Paříži

Francouzské státní dráhy SNCF a region Ile-de-France ukázaly , jak budou vypadat nové dvoupodlažní jednotky pro vlaky RER v Paříži a okolí. Vozy ponesou zásadní českou stopu: karosérie se kompletně svařuje v závodě Bombardieru v České Lípě.

Jde o zakázku, kterou získaly společně Alstom a Bombardier. I kvůli tomu, že premiéra nové podoby vozu proběhla až minulý týden, neukázal Bombardier veřejnosti při dnu otevřených dveří v České Lípě výrobu těchto vlaků. Jde o zakázku na několik let dopředu. Výroba v České Lípě začala před několika týdny. Svařené skříně míří z České Lípy na kamionu do francouzského Crespinu k další montáži.

Kontrakt je jedním z největších v dějinách francouzské železnice: celkem jde o 125 sedmivozových jednotek a 130 šestivozových jednotek pro linky D a E. Rámcová smlouva má hodnotu 3,75 miliardy eur, první už jistá objednávka je na 15 delších a 56 kratších souprav.

První Jednotky RER NG mají být hotové v roce 2019, kdy začne testování. Zatím probíhá předsériová výroba. Do provozu se mají dostat v roce 2020, dodávka je až do roku 2024.

Vlaky vycházejí z jednotek Regio 2N od Bombardieru a X’trapolis od Alstomu. Budou mít dva metry široké dveře, aby se usnadnil nástup a výstup lidí.

Nové jednotky jsou součástí velké obnovy příměstských vlaků pro Paříž a okolí.

Tagy Bombardier Transportation Czech Republic RER NG sncf
21 komentářů