lot
Zprávy

Bombardier má další zakázku pro SNCF, vlaky se budou vyrábět i v České Lípě

Jednotka Spacium od společnosti Bombardier pro pařížskou příměstskou dopravu. Foto: Bombardier
Jednotka Spacium od společnosti Bombardier pro pařížskou příměstskou dopravu. Foto: Bombardier

Českolipský závod společnosti Bombardier má jistotu další velké zakázky na příští roky. Francouzské státní dráhy SNCF objednaly u Bombardieru dalších 47 jednotek Francilien pro provoz vlaků v Paříži a okolí. Celkem jde o 360 vozů.

Zakázku oznámil Bombardier v tiskové zprávě.  V České Lípě bude probíhat svařování karoserie. Bombardier jednotky nazývá Spacium nebo také NAT Jde o další opci, kterou SNCF využily, nedávno firma oznámila nákup 26 souprav Omneo, které se rovněž budou částečně vyrábět v České Lípě.

Nová využitá opce počítá s dodáním 42 pětivozových jednotek a pět osmivozových jednotek, které nasadí SNCF na linky Transilien L, J a P po Paříži a blízkém okolí. Hodnota zakázky je 330 milionů euro. Po dokončení této série budou mít SNCF už 360 těchto souprav. Finální montáž probíhá ve francouzském Crespinu. SNCF is od nasazení nových souprav pochvaluje výrazně větší spolehlivost.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JOHNNY GOMEZZ

Proc byl muj koment???? Duvod???? Neobsahoval nic zavadneho – pouze se neshodoval s autorem, analyzoval situaci na trhu a nabizel reseni…
Neni to porve kdy se tak naprosto bezduvodne stalo!!! Je to prispevek do diskuse – to je od slova diskutovat ikdyz s nekym nemusim souhlasit… Tak mne pripada jestli zde nahodou dlouhodobe neni omezovana svoboda slova – samozrejme napsana slusne vecne a fakticky .

Kirschner

Vážený cestující v Česku se bude vozit ojetými šroty z BRD, zatímco francouzští passagers novými jednotkami z ČR. Zatleskejme Ťokovi.

petr.r

a co stím má Ťok společnýho, zatleskej hlavně rodičům.

Martin K.

Ťok mi sice nepřirostl k srdci, ale s tímto nemá nic společného. Kdybych měl rýpat, tak spíše na ČD s protěžováním ŠT, když v České Lípě toho udělají pro koleje víc (byť nejde o finální montáž). O argumentu o českém vlastníkovu ŠT se dá mluvit až v současné době, schovávačka „Kypr“ před Kellnerem byl výsměch na tradiční český způsob.

železničář v důchodu

To je sice nesporně pravda, ale chtít svádět všechny chyby politiků a ministerských i jiných úředníků na Ťoka (a jen na něho), jak se to mnozí neustále snaží dělat, je nesmysl – jiní jsou „namočeni“ v těch různých „šméčkách“ mnohem víc a hlouběji, a často dokonce nepotřebují ani žádné „krytí“ Ťokem, jak jsou si jisti sami sebou.

On.

Zatleskejte taky krajům kde jim cena nových jednotek přijde moc vysoká že radši vyberou ojetiny, které na západě vyřazují.

Indian

Za západní ceny západní kvalita, za východní ceny východní kvalita. Buďme rádi, že jezdíme za východní jízdné, byť ve východní kvalitě.

železničář v důchodu

Což si je ochoten připustit a uvědomit jen málokdo – zejména z mnohých mudrců komentujících texty zveřejněné na tomto serveru …

Asdf

Kraje mají na dopravu omezené prostředky a je logické, že se snaží co nejvíc ušetřit, jelikož ze svých rozpočtů nedotují jen veřejnou dopravu.