lot
Dopravci Železnice Železniční průmysl

Bombardier má další zakázku na jednotky do Francie, svařovat se budou v České Lípě

Jednotky Regio2N pro SNCF. Foto: Bombardier
Jednotky Regio2N pro SNCF. Foto: Bombardier

Bombardier Transportation oznámil získání další zakázky od francouzských státních drah SNCF. Dodá jim celkem 19 šestivozových dvoupodlažních jednotek Regio 2N. Jezdit budou v metropolitním regionu Auvergne-Rhône-Alpes, jehož hlavním městem je Lyon.

Novou zakázku oznámil Bombardier dnes v tiskové zprávě. Hodnota kontraktu je 176 milionů eur. SNCF využily obří rámcové smlouvy, kterou s Bombardierem uzavřely už v roce 2010. Podle ní mohou objednat od výrobce až 860 souprav.

Nové jednotky nabídnou kapacitu 385 míst k sezení. 83 metrů dlouhé soupravy půjde zdvojovat, jezdit mají na páteřních tratích Lyon – Mâcon a Lyon – Valence, dodány majít být do roku 2023.

Elektrické jednotky se budou vyrábět hlavně ve francouzském Crespinu, svařování skříně má stejně jako u stávajících zakázek probíhat v České Lípě.

SNCF od Bombardieru objednaly už celkem 428 jednotek Regio 2N, v některých verzích jsou označovány jako Omneo.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Guláš

A zase ty skříně budou vozit po ty nejméně vhodný silnici jako vždy a ohrožovat svoji bezohlednou jidou všechny.

Jiří Kocurek

Bylo by lepší firmu zavřít? Vypráskat je? Za to, že 2x za měsíc pošlou kamion?

Guláš

To zrovna ne, ale do žosky vedla vlečka a výrobce vagónu se jí vzdal a vozí vozový skříně po silnici není to zvrácený?

Kubrt

Asi jim železnice (míněn dopravní systém) nenabidla nic pro ně zajímavého. Ono taky na čem železničním tu skříň převézt? Jedině pomocné podvozky, sprahlo, to zas demontovst a vracet… Krom toto mám dojem, že dodávka po silnici právě vyhovuje závodu v Crespinu. Ten tedy vlecku má, ale asi ne na ten správný konec linky.

Petr Šimral

Vlečka tam je, ale je na špatné straně hranice 🙁 A celkově: výroba skříní jede v jiném čase než výroba vozidel, i proto je mezisklad v Lovosicích a celkově to je pro železnici mimořádná zásilka. A kdo se kdy pokusil železničně spolupracovat s Francouzi, tak ví své…

ad Kubrt: Ano, na základě výše uvedených skutečností jsme jim nedokázali nabídnout nic zajímavého, byť snaha na obou stranách byla.

Bram

Trať přes hranici do nedaleké Belgie také je, ale bohužel mimo provoz. Bylo by potřeba opravit dva kilometry kdysi dokonce dvoukolejné trati a asi to nejde… Nedivil bych se, kdyby problém byl ve Francii, kde je to příliš socialistické a dopředu se ví, že to NEJDE. Asi tak, jak u nás za éry dřívbylolípu…

Alibaba

Co to má za kinematický profil? GC? I když je to „francouzké“, tam to možná mají menší jako u nás ešusy, nebo ještě menší co měly patra Bpjo.
A kudy by to projelo?
Myslíte si, že by se to dostalo v pohodě do Děčína, kdyby to bylo na normálních podvozcích? Za Lípou a před Benešovem jsou dva docela hubené nadjezdy, ten v Benešově ještě v oblouku o menším poloměru (rozvor to má jaký?).
Ostatní směry na tom nejsou o moc lépe.