Smíchov – Beroun za 13 minut. Ministerstvo začíná řešit plány na nejdelší český tunel
Zaústění tunelu Praha - Beroun u Branického mostu. Foto: Správa železnic
Správa železnic aktuálně uvádí termín zahájení stavby na rok 2028.
Pěkně vypadala ta varianta se 2 tunely zhruba poloviční délky. Tam byla mezera mezi tunely u třebáně a pak to ústilo někam k hořovicím. 2 poloviční tunely by měly nákladově vycházet výhodněji a částečně se to může vyhnout krasu.
Myslím, že to byla varianta F. Troufám si tvrdit, že se ten tulěň v nějaké podobě jednou postaví, ale tuším, že díky své nákladnosti až po potřebnějších stavbách Praha – Brno, Brno – Přerov aj.
To asi nebude úplně ono : až do Řevnic by to mohlo odpovídat ale už tam není nic o pokračování dalším tunelem směr hořovice.
na wikipedii jsem k variantě f našel toto:.. Opustila také levnější variantu F, k níž se přikláněla ještě začátkem roku a podle které měla být pouze napřímena trať mezi Radotínem a Řevnicemi dvěma kratšími tunely. Varianta F byla opuštěna například kvůli nemožnosti snížení hlukové zátěže v úseku Řevnice–Beroun.
A na náhrobní kámen si dám vytesat „celý život se těšil až se projede v železničním tunelu Praha – Beroun“.
Tisková mluvčí Kriminální Policie Praha:
Je to tunel.
Tak to už je vyhráno, SŽ už má správné jméno! :-))
Pokud by ten tunel už existoval, zřejmě by nebyla potřeba rozšiřovat D5 na 3+3 pruhy až do Berouna a tím ještě zvýšit současnou zátěž dálnice na samotné město.
Nikoliv. Nároky na cestování rostou ve všech druzích přepravy a obzvláště u nákladní přepravy platí, že musíte mít zajištěnou celou trasu.
Je hezké, že třeba bude tuleň do Berouna, ale když ještě není drátifikace do Regensburku a Norimberka a ponechána úvrať ve Schwandorfu, tak se toho moc nezmění…
Tím ale nechci říci, že by se „tuleň“ neměl stavět. Málokdy se povedou všechny stavby najednou…
2028. Schválně, bude v tu dobu už fungnový most na Výtoni? 🙂
Ne, ale starý už bude ve Vltavě.
Jen abe.. Všechne takové moste totež pře zkóškách před zbořeňém vykezále mnohem většé hónosnost, než póvodně hováděle.
Nebojte, s nulovou nebo omezenou dopravou ten starý most vydrží jako památka ještě dloouho…
A s vjádřením, že po něm vlaky jezdí dál, bude Kloknerův ústav za blbce. Regionova přece pendluje a to je vlak, takže jaképak copak.
Výtah pro 8 lidí, ale vstup je omezen pro 1 osobu = lano je ještě dobré…
Tak až to bude hotové a nebude se o tom jenom mluvit dejte vědět.
Kde hodláte být uložen po smrti? Aby bylo jisté, že Vám zpráva bude doručena. 😀
To je ale zase krásná diskuse lidí, kteří:
a) na místě nikdy nebyli
b) nevědí, co znamanají takové ty klikaté hnědé čáry na mapě
c) na základce místo fyziky chodili asi na tělocvik.
Jedinej posun spatřuju v tom, že už tu žádný myslitel nenavrhuje prorvat prorvat údolím 4kolejku. Před pár lety to byl na K-reportu od podobných lidí poměrně obvyklý názor.
Jinak to, že ten tunel ještě nestojí, je asi tak absurdní, jako kdyby neexistoval úsek D5 mezi Prahou a Berounem…
Pár dnů zpět tu probíhal podobný názor na čtyřkolejku Přerov-Ostrava místo stavění separátní VRT. Že vést separátní trať nízce osídleným územím Olomoucka versus bourat lidem zahrady, domy a silnice, je mnohem jednodušší, nějak nepochopil.
A že se kopírováním stopy Ferdinandky z Prosenic do Suchdola nezrychlí ze 100-120 km/h ani na 140 km/h…
Kde je na Ferdinandce stovka? Já myslel že všude přes 120.
V Lipníku ten oblouk kde to prelizili z osmdesatky kdysi
A to ani nemluvě o tom jak výhodné je mít tam maximálně 200ku, a když se něco „vykotí“ tak s trochou štěstí bloknout všechny 4 koleje…
Jen ta cena tunelu a D5 mezi Prahou a Berounem je trochu někde jinde, že.
Jako super, ze to nekdo resi, ale opravdu je potreba v ty nasi mirne zvlneny krajine stavet 25km tunel jak nekde v Alpach?
Kápl jste na to, ne, určitě neřešil. Každý normální člověk by přece postavil trať od Výtoně podle Plzeňský na Zličín a dál podle D5ky. Skočte jim poradit, ale rychle, než to zakážou!
Dobry no. A co ze se o tom mluvi uz desitky let, kdyz je to tak skvely reseni?
Ale jo, ona ma vlastne tu vec na starosti ta sama organizace, ktera postavila zvedaci most v Luzci nad Vltavou. Proc vubec o necem pochybuju…
berounsky tunel bude resit reditelstvi vodnich cest?
Ne…Sebevražda železnic…
Bože to je snad absolutně zjevný, lepší cesta není a ta co je, stojí bohužel balík… Takže se víceméně střádá až na „to“ budou prachy.
Nebojte, nebude se hned tak stavět. Viz. ta příprava. To už by muselo sakra hodně připravovat.
No ja se prave bojim, ze tenhle tunel prijde na radu hned jak se presune hlavni nadrazi v Brne. Nikdy.
Nejsme schopny postavit ani 5km tunely v udoli Orlice a u Nemanic, tak jestli by nestalo za uvahu nejaky jednodussi reseni, ktery se nam ale podari v tomhle stoleti zrealizovat.
jak to myslite „nejsme schopny“? ja vidim sit metra v praze a 5 km tunel v ejpovicich.
SZ nema s metrem nic spolecnyho a ano, mame 5km tunel u Ejpovic, ale ty 2, o kterejch sem psal ja ne.
Budu hrozne rad, kdyz se budu mylit, ale podle me tohle nejsme schopni postavit a jenom ztracime cas.
Takže raději nedělat nic, dokud se nepostaví ty dva? To by to dopadlo 🙁
Jak raději? Ať to klidně postaví všechno najednou do středeční půlnoci, pokud to dokážou. SŽ má v přípravě spoustu projektů světových parametrů (VRT na 320, tenhle tunel, tunel do Drážďan), ale zrealizovat se jí zatím podařilo spíš tuctový projekty jako tunel Ejpovice nebo koridor na „až 200“ do Budějovic (ano, díky za to).
Chápu, že ten tunel je ultimátní řešení, ale nevěřím, že se podaří ho poštavit.
Já teda viděl v potenciálních plánech tunel u Bezpráví nějakých 10km a tam takoví jako vy tvrdili že „to je v pohodě“… Přitom tam ten tunel má reálnou alternativu (kolej vrt jinudy), kdežto tenhle nemá prakticky nia vyřeší to víc problémů (zkrátí trasu výrazně, zvedne rychlost na dvojnásobek, vyřeší obtěžování zalidněného okolí hlukem).
Můžete to všechno změnit zde: https://www.sudop.cz/cs/lide/volna-mista nebo zde: https://kariera.spravazeleznic.cz/go/search/8557702/
„Mírně zvlněná krajina“, tak určitě. Zejména kolem svatýho Jana.
A taky je ta krajina taková „řídce osídlená“, takže prorvat tam cokoli po povrchu by byla procesně naprostá brnkačka.
Bože, do čeho jsi to duši dal.
a nejvtipnejsi na tom je, ze nejvetsi mimoni se povazuji za originalni myslitele, kteri dokazou poradit ostatnim.
Ještě za ten tunel budeme rádi, až skrze něj povede nejrychlejší cesta, jak se vlakem dostat z pražského Smíchova na pražské hlavní nádraží.
Myslíte ve formě NS2?
Ono jaksi ta zvlněnost stačí na to aby to byla překážka pro dráhu, těžko se trať na vysokou rychlost bude kroutit kolem potoků (jako to dělají tamní lokálky) nahoru ke Zličínu a pak zase dolů. I ta dálnice má u Berouna pořádný sklon, ten je pro železnici nereálný.
Noo 3,5 % sklonu, neboli 35 promile s tím by se VR jednotka popasovala. Ale vlak s lokomotivou by uvníznul a nevyjel.
Neboli, povrchově by se tam s „drobnými problémy“ dala položit leda VRT-only trať…A v budoucích 2-3 desetiletích by tama projely výhradně nové soupravy které ještě ani nemáme, nic jiného. „poněkud“ drahý špás s omezenou použitelností (a to by i tak stálo půlku toho tunelu)…
Je potřeba nastoupat asi 200 m do výšky. Při sklonu trati 20 promile to znamená 10 km dlouhou rampu a vlak bude mít problém se rozjet přes 160 km/h, nákladní vlak bude potřebovat lokomotivu navíc.
Při sklonu trati 10 promile se oba problémy vyřeší, jen budeme mít z obou stran 20 km dlouhé tunely.
Bude se dělat na tři směny, nebo jak je zvykem 7-15 v po-pá?
Ono koncem století, až se to možná začne stavět, už mohou být zvyky odlišné.
Jojo…třeba budou dostatečné zásoby importované pracovní síly s pracovní dobou 7×14 hodin… 😀
Pokud už budou bagry a roboti řízení AI, tak se možná pojede 24/7.
Já myslím, že se v ČR bude šetřich na robotech s bateriemi. Takže normálně Po-Pá 07:00-15:00 🙂
Na čelbě tunelu nemáte problém s rušením nočního klidu.
Na stavbu Královopolských tunelů jezdily betonmixy i v noci.
Existuje někde ve světě podobně dlouhý
tunel který nepřekonava mořskou užinu ani horský hřeben?
Počítáte do toho metro? Resp. pod městem obecně, třeba:
Nebo třeba Elizabeth Line v Londýně s nejdelším tunelem 16km? Někde jinde po světě možná bude něco podobného..
Stuttgart 21 je komplex, jenž má v součtu délek spojitých tunelů v různých směrech slušnou vzdálenost.
Však taky Stuttgart 21 byl od začátku kontroverzní, lidi proti němu protestovali, a nakonec způsobil dokonce pád místní koalice. Opravdu si nejsem jistej, že zrovna tenhle nápad byl dobrej.
Ano, existuje a nekolik…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tunel
Například železniční tunel u Vídně.
Je jich sposuta.
Pravda, jmenovče, ale taky je to šílená megalomanie. Zbytek Westbahn prostě zčtyřkolejnili a tu rychlou dvoukolejku na nejednom místě šoupli do tunelu. Tak to má být, tak by měl vypadat i někdejší 1. hlavní tah až do Dětmarovic, a zčásti i 2. (minimálně Brno – Břeclav). Ale za St. Pöltenem už bohužel zdravý rozum prohrál a postavila se tahle šílenost.
Tunel v obou smyslech slova. Ta megalomanie je pořád ne a ne pustit.
Ale nejvíc mě zaráží to zahájení v r. 2028. Jak to tak vypadá, tak Vaňková není jedinej, kdo si dopřává. Na SŽ a ministerstvu dopravy mají evidentně větší zásoby koksu než Charlie Sheen.
Asi jim dorazil nějaký mimořádně kvalitní matroš…
Obce Nučice, Tachlovice a Mezouň na jejichž katastru bude staveniště vůbec nejsou připraveny na takovou akci. Jedná se o zábor asi 80 ha, městečko pro asi 1000 pracovníků vč. nového vodovodu z Prahy, kanalizace a linky vysokého vedení na staveniště. Další obce budou trpět zvýšenou dopravu, přitom jsou to silnice III.třídy, kde se nevyhnou ani dva autobusy a mnohé úseky v obci nemají chodníky.
Drobné problémy provázející každý větší infrastrukturní projekt. Pár let to místní vydrží, jako boletsné dostanou nové komunikace či hřiště nebo něco podobného (to se dělá snad vždycky), a po konci stavby se jede dál (už v tunelech!).
Nic co by mělo tu stavbu blokovat.
Nebo snad chcete NIMBYsticky řvát „stavět za mým dvorkem? Nikdy!“..?
Ne. Píšu to proto, že pokud plánují začít stavět tunel v 2028, tak už dnes musí začít budovat nové silnice a další infrastrukturu, udělat celkovou rekonstrukci vlečky Rudná-Mořina, elektrifikovat 173. Dále, podmínkou stavby bude buď nová silnice II/116 nebo nová silnice Mezouň směr Loděnice, chtějí sem někudy dopravit 4 razící stroje. Bydlím u jedné z příjezdových cest, požádám o pasportizaci domu a kompenzaci případných škod a nic blokovat nebudu, jen tvrdím, že málo z toho je připravené a zorganizované.
Fair points. Většinou se člověk dozví o těch problémových stěžovatelích, co chtějí jen blokovat – proto má reakce.
Tohle je žádost o posouztení vlivů na životní prostředí. Její součástí je i posouzení vlivů výstavby. Projektovat takové stavby lze, až budou známy všechny podmínky vžešlé z procesu EIA, bude vyprojektován tunel a postup výstavby. Stavba je tedy ve stadiu, kdy se začínají shromažďovat a připravovat podklady na jejichž základě bude teprve možno zahájit proječkní práce. Úprava stávajících a výstavba nových a dočasných komunikací bude součástí díla a právě tohle je tím, čím stavba začne. Samozřejmě nejlepší postup je tvrdě a nekompromisně jednat o kompenzaci za každé příkoří, které vám stavba způsobí. Pokud okolo vašeho domu budou několik ve dne… Číst vice »
bingo
Fascinuje me ta blbost s mesteckem a ubytovanim 1000 pracovniku… takova volovina… a dalsi nesmysly…
Kdepak asi tech 1000 pracovniku bydlelo v Ejpovicich nebo jinych obdobnych stavbach…
Tak nízko stovky jich bydleli po levnějších Plzeňských ubytovnách, nebo kotejnerech.
Nerozčilujte se nad laickým a ještě celkem rozumným pohledem místního občana, ono bohužel některé z věcí, které popsal někdy nedochází ani odborníkům (příprava infrastruktury – SŽ při rekonstrukci trati Brno – Blansko zjistila, že silnice II. třídy, kterou musí používat, se rozpadá), na straně druhé, souhlas, 1000 pracovníků je moc, ale nedivte se, když pan Jedlička řeší „vysoké vedení“, všichni nemůžeme rozumět všemu, ale slušně vyjádřený názor není na škodu, nikoho nesnižujme, i laik může mít dobrý nápad.
Souhlasim… a nerozciluji se, jen je to opravdu absurdni, je jasne, ze na staveniste musi byt zajisten adekvatni pristup a tohle se resi u kazde stavby, vcetne treba cisteni ulic apod… Tady nekdo posledni dobou siri nazor, ze se u podobnych staveb snad stavi uplna nova mesta pro pracovniky, pomalu nova trafostanice VVN a aprehrada s vodou, dal casto zninuji extremni kriminalitu apod.,… A nejvice s vami souhlasim u laickych nazoru, clovek musi byt otevreny nazorum vsech, casto kolikrat laika napadne i to, na co by eso z oboru ani neprislo… Predpokladam razbu pomoci TBM a to je obdobne jako… Číst vice »
Nazval bych to jako takový Český nebo východní Gotthard, co si budem, přeji si aby to vyšlo 😃
český eurotunel
jo
Hahahaha!
Asi je dost naivní si myslet, že ty vlaky, co pojedou tunelem, budou v tom Berouně i stavět co?
Jak se to vezme.
Mezitím než se vůbec kopne, tak se změní legislativa, následkem čehož budou v Berouně zastavovat i expresy. Ale těch 13 minut bude z hlavního, protože ten tunel se napojí rovnou na NS2, a přes Smíchov vůbec nepovede.
Beroun bude Praha – West pro vnitrostátní vlaky. Takže určitě bude
Ano. Aby mohli přestupovat do Rakovníka nebo na Os směr Plzeň.
Kolín, Kralupy, a Benešov obdobně.
Budou tam stavět,rychlíky určitě.
A v této chvíli dávala smysl elektrifikace trati do Písku. Pak by i JD z Příbrami byla konkurenceschopná vůči autobusům.
Všeckého postpuně.
Podobně jako dnes, jistá vrstva vlaků nee
Hele já bych naopak čekal, že se PID na spojení Praha-Beroun za 15 minut docela třese. Minimálně co 30 minut během špičky pojede určitě
Právě proto že tam už nebudou překážet expresy?
Aby se tam na 30 minut vešly, vedle všech rychlíků, expresů nebo nákladů.
Nejspíš v té době bude trolej z Berouna do Rakovníka, tak dvě spojené jednotky, které se z Berouna vydají každá jinam… spřáhlo měly už žabotlamy.
Pravdepodobne nektere vlaky budou integrovany i do PID, je to i u nekterych rychliku na ostatnich tratich…
Samozřejmě budou. A samozřejmě ne všechny.
4 páry R/Sp zastaví v Berouně. 2 páry Ex průjezd. Samozřejmě čísla za hodinu.
Takže už se neformálně domluvili kdo komu jak a kolik ulije bokem?
Tak například mě, protože si potřebuju postavit barák na Zavadilce. Ale vám to může být úplně jedno. 🤫
Bože, neustálé remcání u každé stavby o tom co se kde, jak a za kolik ztratí. S tímhle přístupem by se už nepostavilo nikdy nic.
Taky to říkám, stavět jak v Číně, přes přírodní i kulturní pamatky.
A teď ještě nějakou krásnou vizualizaci, ať se nám po ní krásně jezdí🙂😉
Vizualizace jsou fajn. Jako tuhle, jedna taková na téma Veleslavín na populární trati „Již brzy“.
https://zdopravy.cz/obrazem-ipr-zverejnil-dalsi-obrazky-nadrazi-veleslavin-stara-budova-zustane-39214/
Kdo si zvětší snímek č.6 a pozorně si všimne nápisů na zavěšených informačních panelech, spatří nápisy „1.nástupiště vlevo“ a „1.nástupiště vpravo“. Je hezké, že na snímku je podle hodin podvečer, záběr tedy zjevně míří k západu a označení „vlevo“ a „vpravo“ tak řádně respektuje směr pohledu od začátku tratě (Bubny) k jejímu konci.
Kdo chce, může přemýšlet, co bude napsáno na opačné straně infopanelů a jak to asi bude využito hlášením staničního rozhlasu.
Jo TUNEL ! Tak to my umíme !!!
Je to ta samá Správa, co není schopna zahájit stavbu 5 km tunelu u Chocně, případně neúspěšně pracuje zatím jen 15 let na tom, jak přidat jednu kolej alespoň na prvním úseku tratě Brno – Přerov, který se nachází v absolutní rovině uprostřed polí?
Neumíte si sám rozvrhnout práci tak, aby vám vydržela tak akorát do důchodu a kritizujete jiné?
Ano. Ta co si z ní děláme každou chvíli legraci…
Ano, ta samá Správa, co zprovoznila dvojkolejku z Benešova do Veselí v prakticky nové stopě.
Ta samá, co nechala postavit Ejpovické tunely. https://zdopravy.cz/ucet-za-ejpovicke-tunely-presahl-sest-miliard-sprava-zeleznic-chysta-dalsi-upravy-60177/
Haha, má navazovat na vysokorychlostní trať do Plzně. Minulý měsíc jsem jel s pendolinem mezi Plzní a Berounem průměrnou rychlostí cca 120 km/h. Stošedesátka se na navigaci objevila pouze jednou asi tak na půl minuty. Rychlost v tunelu Ejpovice též 120 km/h. Tak to je moje zkušenost z výletu do Prahy po VRT.
.. navazovat na budoucí VRT. Která nicméně dle komentáře níže v diskuzi plánována není (https://zdopravy.cz/smichov-beroun-za-13-minut-ministerstvo-zacina-resit-plany-na-nejdelsi-cesky-tunel-170443/#comment-1073209)
Je pravda, že někde se rekonstrukce mohla udělat odvážněji. 160 km/h by se dalo jet z tunelu přes Ejpovice až k mostu pod D5. Podobně i lesní úsek okolo Svojkovic by zvládnul větší rychlost. Jinde ale těžko říct, na jak velké by to vycházelo přeložky.
Uprava stavajici trate se nevyplati, bud to zustane tak jak je, nebo je to na novou trat, pak je ale lepsi rovnou VRT, kde prime vlaky pojedou odhadem min. 270km/h a puvodni trat zustane pro DMB nakladku a osobni zastavkove ci spesne vlaky.
Minimálně 270 km/h, na 45 km mezi Berounem a Ejpovickým tunelem. Dobře.
A proc ne? Pokud by se to stavelo, tak poradne, v Beroune ma vlak 200km/h a v Ejpovickem taky…
Nene, ten vlak vždy hned před aza tunelem zastaví na nulu, aby se pan Elb z té rychlosti nepoblinkal
Tak by mohl inženýr Pat a Mart říct, jak dlouho vlak jedoucí 300km/h 40-45km ohraničené dvěma dvoustovkama, tou rychlostí pojede. 2 minuty, nebo celé 4?
*minuty.
Ano, je to cca 50km a usetri cca 4-5min. oproti nove trati na 200km/h rychlost…
Dnes ale po stare trati z Berouna do Plzne trva jizda cca 50min + 13min. berounskym tunelem pokud se postavi. Nova VRT by cestu zkratila na polovinu…
Tech cca 5min. navic pri 250-300km/h muze hrat roli v trase na Norimberk a take na interval vlaku mezi Prahou a Plzni, obrat souprav apod…
Tech min. 270 by totiz stahlo cas na mene nez 30min.
To je tak mimo, Expresy s rychlostí na 140 a pomajelším průjezdem Berouna už dnes jezdí Beroun-Plzeň za 37 minut, na 200 s rychlejším průjezdem Berouna to pak bude minimálně 35 minut. Ani zastávkové rychlíky nemají jízdu 50 minut Beroun-Plzeň, ale spíš 45. Expresy se na Plzeň-Smíchov za 60 minut dostanou už jen po dokončení Beroun-Praha. Rychlíky to za hodinu tunelem zvládnou celé Hl.n-Plzeň.
Vzdálenost je větší, minimálně o 10 km.
I těch 10 km nezmění bezvýznamný čas, kdy vlak pojede 270-300 km/h.
Dle mého skromného názoru je s podivem, že je stát připraven vybudovat investici, která adekvátně odpovídá asi 70 km běžné vysokorychlostní tratě (do 350 km/h, byť chápu, že zde bude urychlení výrazné), a pak již nemá peníze na to, aby na takový skvost navázala trochu solidní trať, která budeme tomuto počinu odpovídat, třeba alespoň 230 či 250 km/h, jenže to bychom museli více a odvážněji hledět vpřed nebo dělat studii za studií, aby nám nakonec ta dvacátá vyšla (jako do Liberce).
Když to bude ohraničené 200km/h na tak krátkém úseků, tak se tam nic více než 250 nikdy nevyplatí, nota bene, když nějakou pořádnou trať Plzeň-Německo bude chtít maximálně jako ty svoje koridory do 250 km/h.
*Německo.
K tomu Německu jste zvolil nějakou „průměrnou“ rychlost? Protože oni tam mají spoustu tratí na 200kmh („umbaustrecke“) a dost na 300kmh („neubaustrecke“) ale úseků na 250 mají oproti těm ostatním minimum…
Minimum. 😀 Proto i pořád nakupují tolik vlaků na 230 a 250, na mapě rychlostí ty minima teda vidím.
Můj odhad je, že Unie nebude financovat tunel, který má životnost přes 100 let a v půlce té doby se stane pomalým úsekem
V nejhorším se z toho stane metro mezi Prahou a Berounem, na to bude 200 stačit ještě hoooooooodně dlouho
Kolik je na světě tunelů o nějaké nezanedbatelné délce, ve kterých se jezdí více, než 200 km/h?
Fyzikální problémy, jaké mají v Gotthardském tunelu, se do té doby moc nezmění. Vlak bude pořád píst v trubce.
Ale, že je to fofr, co ?
Tak alespoň z Berouna do Prahy jste si mohl utřít pot.
Sákrýš, jestli vono to nebude tím že tam žádná vrt zatím není?? Asi jako bych řekl že jsem jel před 14ti dny po D43 a vona vedla prostředkem dědin padesátkou…
Doporučuji to udělat jak u metra D. Razit co nejvíce testovacích tunelů, zkoumající geo. podmínky a tím si ražbu urychlit
Má se to razit TBM, takže průzkumné tunely by ražbu moc neurychlily.
Předpokládám, že TBM pak bude razit rychleji, když bude jen tunel rozšiřovat ne ?
Vidím problém v nestejnoměrném zatížení štítu, takže to může mít tendenci uhýbat.
Pokud tato stavba bude tak dlouho slibovaná a tak dlouho prováděna jako oprava nádraží v Berouně,dočkají se jejího položení základního kamene až moje vnoučata.
To,co se v této zemi děje při modernizaci vlakových tratí včetně oprav příslušných nádraží je možné už jen v rozvojivých zemích.
Ano, zčásti souhlas Renato.
A malá perlička ze staré haly berounského nádraží ještě když byla přístupná : Na provozně pekárny Mr.Baker visel nápis : „Těšíme se zde s vámi na shledanou v listopadu 2021.
😆
A je srpen 2023…a nic…
Takže za to teda vlastně může Mr.Baker helemese 🙂
To je dost mimo, v rozvojových zemí se buď mimo hlavní trasy nebo regiony nestaví skoro vůbec, nebo na těch naopak hodně rychle.
Ale velice podobně se to tady rozkrádá jako v rozvojových zemích.
To je taky představa, v žebříčku korupce jsme mnohem výše, než rozvojové země.
*níže.
To se zajeďte do nějaké rozvojové země podívat, abyste viděla, co se tam děje.
Zahájení stavby v roce 2028? Není to na SŽ moc ambiciózní? Kolikrát se to asi odsune? 🙂 Trať na letiště už stojí? 🙂 Z Kunčic do Frýdku-Místku jsou již dráty? 🙂
Přesmyk v Libni…
Ja tam caso jezdim a ten presmyk je dost odvazny, mozna by stacila jen druha kolej. S tou se tam pocitalo, i kdyz dnes je norma jina a musi se resit tunel, tak by problem polozit ji nebyl.
Vlaky se tam stejne musi krizovat na obou zhlavich nadrazi na Harfe… a to jak nakladnich, tak osobnich, presmyk pro nakladni vlaky je masakr co se tyce sklonu…
Kdyby tak slo zvednout trat Liben – Kyje na viadukt… nebo nove napojeni (take kdysi planovane pres uzemi dnesniho C.Mostu do Kbel) a napojit nakladni trat trate u Labe…
Tak oni musí začít tak brzy, aby to stihli do roku cca 2040 postavit, protože to už bude trať kolem Berounky i po modernizaci opět kapacitně nepostačovat.
Výhodou tohoto úseku je, že má ze své podstaty minimum územních konfliktu.
Proč není na 300 km/h a víc pane bože když se to staví teď? V roce 1970 už se stavělo na západě na 300 a v Japonsku na 500 a u nás rok 2030 na 200? To je jako stavět dálnice na 50 km/h
Protože tunel na 300 potřebuje o dost větší tubus, ušetřilo by to max 2 minuty jízdy a navíc tam bude jezdit i náklad. Nehledě na to, že vlak na kterém by se 300 vyplatilo (Ex) tam jede 1x za hodinu, s tunelem se možná vyplatí i 2x. To ale tu cenu za větší tunel fakt neospravedlní
Tak rozdíl není 2. minuty, ale 2,5 minuty, pokud umíme počítat. V ostatním máte pravdu.
Za předpokladu že má vlak na vstupu i výstupu už 200kmh a nemusí na tuto rychlost teprve zrychlovat… to u Berouna v okamžiku dokončení tunelu určitě ještě nebude, a o jakékoliv trati na území Prahy též silně pochybuju…
Tady si někdo naivně myslí že tunel bude nejpomalejší úsek trati, ale on bude napřed nějaké desetiletí NEJRYCHLEJŠÍM úsekem trati…
Ze dvou duvodu, tunel je dlouhy a je urcen pro nakladni i osobni dopravu, stavet zvlast dva tunely nebo nechat nakladni dopravu podel Berounky neni vhodne. Zadny takto dlouhy tunel v Evrope se na takovou rychlost nestavi, vetsinou je to prave na 200km/h, vyjimecne na 250km/h a zaroven temer vzdy resi i nakladni dopravu. Japonsko ma, co se tyce shinkansenu, separatni trate oddelene od konvencni site a pouze na osobku, mohou tedy stavet az na 300 uplne v pohode, pokud jde o smisenou dopravu, vetsinou je to na max. 160km/h. Japonsko ale je skutecne zemi zeleznice, stavi se i podzemni… Číst vice »
No…kdyby to bylo z Libně do Kolína tak ano. Ale rychlíky budou pár desítek let jezdit max. 200 km/h, pro 1 pár expresů za hodinu to nemá tak velký smysl – a i kdyby mělo, tak než by těch 300-500 km/h jel, tak by už bylo načase brzdit…
Gotthard (GBT) je stavěný na 250 km/h pro smíšenou dopravu. Ale prakticky se tam jezdí 200 km/h s osobními vlaky a 100 km/h výjimečně 120 km/h s nákladními vlaky. V tak dlouhém tunelu totiž obrovsky vzrůstá vnitřní aerodynamický odpor, tudíž energetická náročnost. Shodou okolností nyní spolupracuji s člověkem, který 8. listopadu 2015 seděl jako energo technik na palubě pronajatého ICE-S, když bylo dosaženo během testovací jízdy rychlosti 275 km/h. Nutno podotknout, že ICE-S je oproti standardnímu ICE 2 krátká, tedy lehká a velmi nadupaná jednotka (poměr výkonu vůči hmotnosti). Říkal mi, že oproti jiným testováním to šlo od rychlosti zhruba… Číst vice »
Dik za vysvetleni.❓Ale proc to teda nepostavit na 250 kmh, kdyz se tam stejne bude jezdit pomaleji? Nez to postavi, tak technologie bude zase jinde… 👉Lidem porad nedochazi, ze napojeni na Bavorsko je NEJDULEZITEJSI spojeni pro CR! 🙈 Srovnani s Kladnem je mimo.❗️Bavorsko je pro nas branou k Poryni, Svycarsku, Popadi, i Beneluxu. Proste k nejbohatsim a nejrozvinutejsim regionum Evropy a sveta! 👉Bez napojeni na tzv Modry banan proste Nemecko a Zapad nikdy nedozeneme a budeme stale jen montovnou… 🇩🇪 Ze dulezitost spojeni federalni vlada SRN jeste nepochopila nevadi. CR zatim nebyla nejspolehlivejsim partnerem – ale to se da zmenit.… Číst vice »
Technologie fyziky co se týče tlaků se opravdu neposune, to by mohly částečně řešit buď nějaké další vrty do horních stěn, nebo spíš v budoucnu rozšíření tunelu. Ale vzhledem k tomu, že pořád není jasné, jak se bude jezdit Plzeň-Německo, nebo kdy, případně že se vyndaly územní rezervace na trať Beroun-Plzeň, tak možná řešíme i zbytečnou věc.
Nikde na světě se v tunelech dlouhých desítky kilometrů nejezdí rychleji než 200 km/h. I Šinkanseny jezdí pod mořem rychlostí 160 km/h.
Jednou z mála výjimek je 28 km Túnel de Guadarrama na LAV Madrid – Valladolid pod stejnojmenným masívem. Tam se jezdí 250 km/h (mám i fotku displeje z vlaku). Dál na sever za tunelem je pochopitelně 300 km/h (ale trať má potenciál 350).
Z hlediska geometrie tunelu (poloměr oblouků) není problém tam dát visačku klidně „300kmh“ ale s tím průměrem tam tu rychlost nikdo nedokáže dosáhnout. Pokud tomu někdo udělá za takových 50 let „generálku“ z hlediska vnitřního vybavení, zabezpečovačky, požárního zajištění, odvětrání atd. tak tam nejspíš dokáže dosáhnout něčeho jako 230kmh, aspoň třeba od půlky dál směrem k Berounu, POKUD na to bude navazovat „něco“ nového, protože jinak se naopak bude brzdit…
Tenhle tunel není někde „uprostřed“ ale v těsné blízkosti jednoho z koncových bodů kde bude 99% vlaků zastavovat (= zpomalovat na 0kmh) takže nemá cenu hnát to do extrému…
Nešly by ty tlaky a odpor řešit i vrty z vrchu dolů, vzhledem k tomu, že výška horní stěny tady nebude jak na Gotthardu?
Tlakům v tunelu se čelí propojkami mezi tunelovými troubami. Každých např. 800 m se propojí oba tunely a vzduch tlačený před vlakem od pístového efektu utíká do druhého tunelu.
A když ty tlaky budou sunout dva vlaky proti sobě?
V nejhorším případě to bude stejné jako bez propojek, ale většinou (skoro vždycky) lepší… Ale je fakt že ty propojky mívají menší průměr než hlavní tunel. Ale musí tam stejně být (pro případnou evakuaci přes druhý tunel).
Šly, někdy, možná… na to bude prima čas myslet někdy v druhé polovině tohoto století, či začátkem příštího, POKUD bude splněných několik dalších podmínek ohledně navazujících tratí na obou „koncích“…
Proč není na 300 km/h a víc pane bože když se to staví teď? V roce 1970 už se stavělo na západě na 300 a v Japonsku na 500 a u nás rok 2030 na 200? To je jako stav Re t dálnice má 50 kmvh
Proč o tom nic nevíte, ale píšete?
Vidíte, a to je zajímavá otázka… proč bývá dálnice přes město na 80kmh?? Protože se tam víc nesmí?
Tady se sice nejedná o zákaz, ale prostě se to nevyplatí – jednak je rychlá jízda v tunelu obtížnější než na pláni (výkon…), druhak je nebezpečnější (následky nehody…) a pak taková drobnost – na jednom „konci“ se nachází Praha, kde 99% vlaků zastaví…
Počkejte si, přednější je rychlodráha Kladno-Praha.
No to ne…protože mezi 180 000 Plzní a 70 000 Kladnem je přímo elementární rozdíl už jen v tom, že Plzeň je skutečné krajské město a metropole, kdežto kladenští jezdí za úřadem do Prahy… (např. krajský úřad i krajský soud sídlí na Smíchově…)
To že má Plzeň 2,5 x více obyvatel vůbec neznamená, že vyprodukuje i stejný počet osobokilometrů za den, nebo udělat větší problém s kolonami v té či oné části Prahy.
Tak to řekněme jinak: lhostejno na počtu obyvatel nebo poloze úřadu je Plzeň pořád spádovou destinací, která sama táhne řadu dojíždějících do škol nebo zaměstnání.
Oproti tomu pro Kladno je přirozeně spádová Praha a i když tam nesporně hodně lidí pracuje a studuje, každodenní proud cestujících do Prahy je výrazně silnější.
Samozřejmě že jsou každodenní proudy větší, ale dopravci může více záležet na celkových osobo kilometrech, městu a kraji na zjednodušení co se týče zácp a parkovacích míst, státu pak třeba na snižování emisí, nebo naopak na zlepšení pohodlí turistům do Prahy a z toho plynoucí celkové spokojenosti, možnosti návratu.
… u cest z letiště.
V té vizualizaci se zboural kus Chuchle včetně historického dvora čp 2, ve kterém se nedávno stavěly nové domy. Kupodivu nikoli kvůli mostu, ale kvůli příjezdové cestě k tunelu. To je myšleno vážně, nebo jen omyl vizualizace?
Tak se zase uklidníme….. Toho se nikdo z nás nedožije.
A víte, že já si myslím: dříve se začne stavět tento tunel, než bude kompletně zrekonstruováno kolem Berounky ?
Taky se toho bojím?
* bez otazníku.
Dříve, když se to plánovalo a bylo to mezi nejdelšími tunely Evropy to byl možná příliš ambiciózní plán. Teď už se staví i dvakrát tak dlouhé, tak si nemyslim že by to bylo v našich podmínkách nerealizovatelné. Každopádně ať to stojí co nejdřív, bude to mít velké sociálně ekonomické dopady.
pokud chcete do prahy narvat denne dalsich x-desitek tisic lidi pak mate pravdu
Tak jasně, hlavní město jakékoli země by nemělo mít nejlíp vůbec žádný spojení s okolím, aby ho nepřelidňovali dojíždějící.
Tak co je za smysl, aby se do určitých oblastí sypalo peněz, protože jsou periferiemi, zatímco do dalších, protože jejich infra nestačí?
Canberra
Sice nechceme, ale prognózy i představy jsou jasné, do roku 2060 třetina obyvatel (nyní přes čtvrtinu) bude žít v Praze a Středočeském kraji, Praha sama uvažuje o 1,7 mil. obyvatel, tedy přibližně jako má nyní Budapešť. Má někdo recept, jak tento vývoj brzdit?
Přestat stavět infra ve směru všechno do Prahy. Co nemělo prvoplánovaný směr na Prahu, to tady stojí zahovno, Jihlava-Brno-Olomouc/Přerov/Ostrava/Zlín. Plzeň-Budějovice-Brno/Zlín/Olomouc,Ostrava. Naopak od nikud někam Budějovice/Vary/Plzeň-Praha se utápí prachy neskutečné.
Další recept by byla decentralizování po vzoru Stanu a digitalizace po Pirátech. Praha nasává ze zbytku ČR i mraky státních a úřednických funkcí, se kterými by šlo něco udělat.
Další věc je, jak je dostupná Praha z vršku i západu Slovenska, versus jak je z vrchu Slovenska dostupné Brno, tedy kolik lidí nakonec kvůli tomu Košice-Žilina bude hledat školu a následně pak i práci jen v Praze.
Dokud neuvidím, neuvěřím.
Tak nějak. Dokud se nesvezu, tak jaképak řeči…
#klauni #dobráspráva #svobodaven! #sosnadotepláků!
#zapomneljsemsiprasek
#klíčenku? #pndobřany #šotoušci
Ani jedno. Jen jsem ukázal obdobným způsobem, jak trapný je váš komentář.
Dobře jste mu to nandal. Poprskal jsem klávesnici i monitor.
#zyrthecftkepraflowisatroll
V článku se pane redaktore objevila nepřesnost, neboť alespoň z pohledu územního plánování viz Politika územního rozvoje České republiky (Úplné znění závazné od 1. 9.2021) je na str. 48 v čl. (83g) ŽD7 uvedeno vymezení RS3 pouze pro úsek Praha-Beroun, dříve držený úsek až do Plzně byl na žádost MD z Politiky územního rozvoje České republiky, ve znění aktualizací č.1, 2, 3 a 5 (předcházela tomuto znění) bohužel vyjmut, což znamená, že v území od Berouna až do Plzně není či nemá být územním plánováním v Zásadách územního rozvoje krajů Středočeského a Plzeňského hájen žádný vysokorychlostní koridor, a to ani… Číst vice »
Ať žije česká koncepčnost a schopnost myslet déle než do nejbližšího termínu vyplácení důchodu.
Ach jo.
To není pravda, jak by napsal na Twitteru Martin Stránský, ČR by i chtěla VRT (přes Plzeň) do Německa. Dokonce i Mnichov chce. Problém stojí a padá u úředníků v Berlíně.
Coz nijak neospravedlnuje vyjmuti budouci trasy z uzemneplanovacich dokumentaci.
Což nijak nesouvisí s tím, že nemůžeme přinejmenším územní rezervu řešit aspoň do té Plzně (Ejpovic), protože 130 km/h fakt tzv. „není mnoho“.
Přesně tak. Územní rezervu u nás němci nemohou zrušit.
1. Pokud vím, na našem území a o našem území si rozhodujeme sami, byť někdy by se nástřel z EK (hlavní požadované koridory přes EU) možná vyplatil, například efektivita VRT se uvádí od 600 do 1000 km, na území ČR je jediná linka dosahující více než 600 km, a to Pendolino Ostrava hl.n – Olomouc hl.n. – Pardubice hl.n. – Praha hl.n. – Plzeň hl.n. – Cheb – Karlovy Vary s délkou 621 km, tudíž na území ČR nemusí být potřeba VRT zřejmá, může se jevit jako nepotřebná. 2. Problémem kvůli Němcům by bylo, zda vybudovat další dvě koleje do… Číst vice »
Ono těch dlouhých vnitro linek by bylo záhodno více. Karlovy Vary-Plzeň-Brno-Zlín/Olomouc-Jeseníky. Velikostí soupravy by to vycházelo, nebo by se stejně šibovalo s vozy. (Děčín)-Liberec-Pardubice-Jihlava-Znojmo-Břeclav-(Hodonín). Tam byste taky zvažoval VRT?
Oh, jakože o peníze, plánování, bumážky atd. už vůbec nejde?? Ono totiž, na rovinu, bez OBROVSKÉ dotace (pár miliard euro) to na našem území postavit nedokážem, měli bysme co dělat abysme (jako stát) zaplatili i nějakých těch 10% nebo kolik by v takovém projektu byl národní podíl… Takže to se pak těžko divit že nikdo neutrácí za ty podrobné plány, se kterýma by se možná dalo zkusit o takovou dotaci požádat (tam nemůžete jít s holou ideou). A pak taky, odkud kam to má vést, rovnou z Prahy až po Mnichov? To těžko někdo zkousne, to je štreka… tak z… Číst vice »
Za tohle by měli „někoho“ popravit.
Tohle už je na vězení za sabotáž, oni nemohli elektrifikovat a modernizovat Hrbatou, nebo udělat tunel před tím než rozkopou Berounku, oni to udělají až těsně po tom, co vlastně skončí s náročnou modernizací té původní tratě. To samé Křižanov-Tišnov, nemohli zavřít v době, kdy zase bude průjezdná alespoň Zastávka u Brna-Brno, nebo prvně modernizovat a elektrifikovat trať přes Perštejn, tam poslat rychlíky a náklady, osobáky tady i na Hrbaté do busů, když obě tratě stejně chtějí modernizovat a elektrifikovat. Rozkopat Kolín-Choceň 2028 před dokončením Hradec-Choceň, teď posílat vlaky přes Halvbrod, když ji ani nedokázali dát celou do kupy a… Číst vice »
To chce přirození omývat vlažnou vodou.
jak to ctu, tak klidne i studenou… 😀
Nad neefektivně vynakládanými penězi z mých daní bych se měl radovat, nebo jak?
Ale tak opravená trať údolím Berounky přece nebude po dostavbě tunelu zrušena, bude dál sloužit příměstské dopravě, tak proč by se neměla opravit.
Tady je to jak u postižených. Kde já tam přesně napsal, že se nemá opravovat trať údolím Berounky? To už čtvrtý člověk pod mým vláknem, který nedokáže pochopit psaný text. Já rozumím, že páteřními tratěmi bude jak tunel, tak Berounka, včetně jak čím dál důležitější a zaplněnější je Hrbatá, ale největší přínos toho tunelu bude až bude minimálně koridor z Plzně na Německo a bude tu opravdu silný nákladní provoz, nejvíce pak, když se Berounkou nebude dát opět projet rekonstrukcí, ta po té současné přijde zase ale až za desítky let, trať do Němec taky až za dlouho. Hádáme se… Číst vice »
No však, ono je to právě tak „akorát“ rozjeté, aby se tento tunel stačil dodělat dřív než se bude muset udělat příští uzavírka podle Berounky… čili tak za 30-40let od teď…
Navrhujete snad tunel ještě o dalších deset let odložit, aby se to pak ZASE nestihlo??
Když bude údržba dobrá, tak i více než 30 let, současná údržba byla špatná a projelo na ní mnohem více vlaků, těžkých vlaků a těch se zastaralými podvozky, a to v nejstarších úsecích 60 let.
Když se ten tunel bude teprve stavět, k žádnému odlehčení sočasné trati nedojde dokud nebude hotový, spíš ještě poroste…
Nic moc už neporoste, pokud nebude kapacitní spojení Plzeň-Německo. Ani s tou elektrikovanou jednokolejkou se totiž ten usek nedostane ne svoje ze 70-80.let, kdy tudy jezdil nákladem za nákldem, vlaky co opotřebovávaly trať mnohem více, než Elefent za Elefantem.
To mě píše člověk, co pořádně ani nevím, kdy jsou jednotlivé stavby SŽ. Píše, že Kolín-Choceň nerozkopají dokud nebude objízdná trasa, přitom pořád není ani jasné, kdy bude komplet trasa přes Havlbrod, Třeboň, zato už je jasné, že tou dobou nebude Choceň-Hradec nebo že mezi Nymburkem a Lysou se bude pořád kopat.
Jasně, Berounka počká 20 let na rekonstrukci, jojo. To určitě neskončí špatně
Tady už se mi více než po desáté demonstruje, že ti šoto gumáci vůbec neumí číst. Já nepsal, že Berounka má počkat 20 let na rekonstrukci. To v tom textu vůbec není. Ale že ten tunel měl být hotový předtím, než rozkopou Berounku, tedy když o něm mluví od devadesátek, tak by to stihli dvakrát, nebo až se znovu rozkope po dnešní modernizaci. Dekádu zpět mi bývalý VZS ze stavebního vojska ukazoval fotky, kdy na to pracoval. Bylo to myslím nějak 1970-1973, tedy až se současnou Berounkou skončí, tak to znamená, že části té tratě měly věk 50-60 let, tedy… Číst vice »
„Ale že ten tunel měl být hotový předtím, než rozkopou Berounku“
Jenže není, takže poučky z alternativní historie jsou nanic.
To mi tady píše člověk, co sype jeden debilnější sarkasmus na téma co kdyby, než druhý. 😀
mne moc bavi jak ruzne podrztasky v duchodu tak dobre vi, jak se to vsechno melo udelat…
Vy už jste další dement, co naprosto nevládne schopnosti číst. 😀 Já v tom komentáři jasně sděluji, že půjdou do důchodu v rozmezí 2050-70, ale jsem podržtažka v důchodu. Co je s tímhle webem, že se tu pohybuje tolik analafabetů? To tady v začátcích webu nebylo.
tak to se moc omlouvam, v tom vasem prispevku bylo tolik zasadnich myslenek, ze tato informace zapadla.
kdybyste nebyl uplne blbej, tak by vas treba nekdo zamestnal na pozici, kde byste si mohl realizaci vasich napadu prakticky vyzkouset.
Ne každý má zájem zahrabat se na MD, bydlet v Praze, nebo má potřebné vzdělání, aby postupoval po žebříků MD nebo SŽ.
Nebýt schopen přečíst text o nějakých 300 slovech, nemusíte přecházet do defenzívy a svádět to na cizí intelekt.
Stačí přiznat, že sám ho nemáte zase tak vysoký, nebo že vůbec nečtete, aby jste byl schopen vyvozovat tak úplně mimo závěry závěry.
2040 +
Kde píšu cosi o 2040?
Doporučuji si dát přestávku od diskutování na webu. Vaše duševní pohoda se jeví jaksi v nepořádku.
K tématu: Včera bylo pozdě, to platí u všech projektů SŽ.
O duševní pohodě mi bude kázat člověk, co mě seriózně posílá stavět si úzkokolejnou vlečku k baráku na vožení stavebního materiálu jako brekot na to, že se všechno musí vozit auty, dle vašich slov „pojízdnými plynovými komorami“. Nebo ten co seriózně začne tvrdit, že u nás zbylo posledních pár lokálek po rušeních, ingorujíce realitu, že ty tu mají polovinu sítě a zrušilo se tady celých cca 0,5% sítě za to sto let. Škoda že bych to z Třebíče v Nových Dvorech musel řešit buď tak kilometrovým mostem, nebo nějakou zubačkou, vedoucí ještě přes silnice a školy a školky. To už… Číst vice »
Fakt by jste si měl dát Ibalgin, horké kakao a studený obklad na hlavu.
Já se totiž těmi průmyslovými zařízeními živím a poslední aplikací co jsem dělal byla 4 metrová kolejová drážka pro zavážení nástrojů do lisu. A pokud byste se někdy pohyboval venku a ne jen u počítačových diskuzí, tak byste věděl, že různé kolejové lanovky jsou běžnou součástí pozemků ve svahu pro dopravu (stavebního) různého materiálu potřebného pro opravy domu, dopravy paliva, nákupů apod. Ono tahat materiál s kolečkem přes 10 úrovní teras není opravdu nic moc.
O plnohodnotných zahradních železnicích nemluvě.
Prášky s mlékem se kombinovat nemají, to vám nikdo neřekl? Leccos by to vysvětlovalo. 4 metrová držka, vau.
Já opravdu netrávím celé dny jen u počítače. Tak třeba vím, že nikdo z příčetných lidí nikdy nenapadlo stavět zubačkovou nebo lanovkou elektrifikovanou úzkokolejku na stavbu nebo dokonce renovaci domu.
Viděl vy jste alepsoň jednoho? Máte vy na zahradu úzko kolejku?
Mám spoustu příkladů. V jedné firmě byla automatická kolejová lanovka s přesuvnami a výsypným výtahem pro odvoz železných špon z podzemí haly. úzkokolejku na zahradě nemám, ale mám částečně zpracovaný projekt.
Co se trati kolem Berounky týká tak bych měl spíš otázku,
proč se tam neudělala rekonstrukce už dřív, ta trať je v *** dlouhodobě, tecnicky odpovídá stavu z 50. let.
Za Husáka se podařilo rekonstruovat trať přes Valachy, ale kolem Berounky nikoliv. To snad někdo z vedení ČSD/ČD/SŽDC osobně blokoval?
Ta trať se ale stavěla za Husáka. Jak jsem tady psal, dekádu zpět jsem viděl fotky z přestavby to tratě od VZS ze stavebního vojska a bylo to tak 1970-1973. Trať se nemodernizovala dávno předtím, protože tam byla řada bojů s lidmi, kteří nechtěli znehodnotit barák a zastínit si nemovitost tři metry vysokými zdmi před okny, případně boji o zrušení nebo nahrazení zastávek, proto se taky modernizuje po částech.
Nemáte překlep ve jméně? První písmenko…
Pane Suro, individua, co tu všem nabízí, že rozkopou někomu hlavu sem patří? Podle mne je vhodnější místo někde v chladu.
Děkuji.
patri ,podle mne ano, podle hesla „deset minut pro zidy a deset pro Adolfa“ kterehozto motta se drzim jako vy kosile
Tož doprava jsu vcelku dost, ale na židy to asi budu mět více než deset minut, židovské kořeny na dvě strany rodiny. Asi jako každý druhý Třebičák.
*původní.
Individua, která se tu chovají takhle (plus různí komanči a nahnědlá lůza), sem samozřejmě patří. Zato když je vy pošlete do pr*ele, tak dosatnete writeban.
Možná někdy pochopíte, že je rozdíl v toleranci hloupých a vulgárních názorů.
No dyk to řikám, že je tu tolerován naprostý mašíbl a člověk ho ani nesmí poslat od plic tam, kam patří.
V životě jsem tu nikoho nevydiktoval při věcném sporu, vždy jen úplné magory nebo různé nostalgiky po časech, kdy mohla dělnická pěst (ať už rudá nebo hnědá) komukoli zavřít hubu. A opakovaně se potýkám s writebany nebo schvalováním. Zato všemožný Geralti a Axelové tu maj pré. Ale jasně, je to tu celý vaše hračka, tak si s ní dělejte co libo. Jen pak jsou ty diskuse holt z poloviny naprostá žumpa.
Kdo tu kdy obhajoval Henleinovce, SA/SS?
Škoda že posíláte jen od „plic“ u klávesnice. V reálu by to mělo mnohem větší údernost.
A ten kdo je nebo není komanč či nahněldá lůza budete rozhodovat vy, nebo nějaká případná komise?
Bůůů. Šesté člověk, co ani nedokáže přečíst co píšu. Já nenabízím všem, že jim rozkopu hlavu, ale jen těm co mají semnou problém a zároveň jsou schopni dojet na mnou zmíněné osobní údaje.
Vy taky mosíte být totálně pod muž, že váš jen ta zmínka o násilí rozhodila na tolik, že jste zapomněl číst. Beztak už ten typ, co už ve školce nebo druhé třídě mosel žalovat učitelkám, když i tady si potřebuje stěžovat adminovi. 😀
Tak právě, že jsem to pochopil. Očividně další chudák, co rád mává pěstmi… páč na nic jiného se nezmůže.
To by byl historický okamžik. Byl by to asi první soud pro politické věci od 1989…
Někdy se s tím začít musí. Mělo by to větší smysl, než souzení lidí z minulého režimu, kde už to nic nezmění, na rozdíl od věcí, co bude formovat naši budoucnost.
Protože ti z minulého režimu jsou už dost často v pekle?
Máme prezidenta vojáka, co studoval do tajných služeb totalitního státu, co teď jmenoval ústavního soudce, který soudně schvaloval represi minulého systému.
Neskutečné, 6 lidí pod jedním příspěvek, kteří ani nedokáží porozumět psanému text. 😀 Dáte víc?
A ono se to tady začíná opakovat nějak až moc pravidelně, jak nepochopení o čem píše článek, nebo komentáře, zlaté časy začátku 2017-2020. To se to tady ještě nehemžilo tolika analfabety.
Chyba „časování“ to samozřejmě je, ale co by se muselo udělat aby toto bylo DOKONČENO před tím než se bude (muset) kopat do tratě u Berounky? To by tato diskuze (že „už“ se dělají konkrítní plány, ne jen studie proveditelnosti) musela probíhat tak okolo roku 2000… Hm, třeba místo NS?
Elektrifikovat Nedvědici?? Viděl jste tu trať, to je klikatice na 60-80kmh… proto se ostatně Křižanov postavil, že v původní stopě to nemělo reálnou šanci na zlepšení…
Do Nedvědice několikrát tlačil dráty sám JMK, protože by tam chtěl spíš končit vlaky, než do Žďáru, kde vlaky vozí vzduch zatímco do Nedvědic jezdí řada spojených Regín za sebou, 5-10 000 cestujících na trati za den, bude tam asi Brněnský a Tišňovský turismu, jedna z nejvytíženější jednokolejek u nás na stejné trati to samé Nové Město-Ždár. To už nám zbývá „jen“ 30 km bez drátů, odkud by se od Perštejna dalo taky jezdit do Brodu a Brna, když to s modernizovanou tratí i rychlejšími stroji bude rychlejší.
Když to začne 2028 a stavělo by se to 10-15 let, tak někdy 2038-2043, po 2030 budou teprve komplet Beroun-Smíchov a kdo ví kdy most.
Barta, kolikrat tohle jmeno jeste budu cist?
Tolikrát, kolik staveb svým rozhodnutím poje..l.
Nejde o to, že nějaký politik rozhodne, že se akce zastavuje a jiný pak že zase ano. Jde o to, že rozjetá příprava stavby, se po násilném zastavení strašně těžko rozjíždí, protože to zastavení zpřetrhá úplně vše od přiděleného toku peněz až po volnou kapacitu příslušných specialistů. Samozřejmě přes souběžnou přípravu např. ÚPD, EIA a dalších milion požadavků ze strany ŽP, předpokládaného systému provádění a předpokládaného způsobu financování. I společenské požadavky na stavbu mohou být úplně jinde, včetně nálady dotčených obyvatel.
Prostě zastavit rozjetou akci = velký špatný.
To už se jeví rozumější ji v pokročilé přípravě zadat jako PPP.
Nejlíp pojmenovat po něm ten tunel.
Už jsem se lekl že pověsit ho za návěstidlo…
Už aby to bylo!
SŽ začíná najížďět na vražedné tempo. Následujících 5 let se má rozestavět půlka republiky. Doufejme, že alespoň zahájením staveb ukázkově nezkolabuje stávající síť jak nám to předvedlo tento týden ŘSD.
#pndobřany
stavbou tunelu v nove stope zkolabuje stavajici sit? mohl bys to axeli nejak rozvest?
Říkám, že oproti ŘSD nezkolabuje.
Prosím nevyvolávat duchy 🙂 Axela už bylo dost.
Odvoz rubaniny vlakem si dovedu představit, to ale udělá tak 1 vlak za den, nic strašného.
To je sice pravda, věří si dost, ale toto má přece být zbrusu nový tunel, jediné omezení přijde ve chvíli dokončení, kdy se bude muset napojit na současnou síť…