Obrazem: IPR zveřejnil další obrázky nádraží Veleslavín, stará budova zůstane

Budoucí podoba nádraží Praha-Veleslavín dle návrhu studia idhea architekti. Pramen: SŽ/IPR PrahaBudoucí podoba nádraží Praha-Veleslavín dle návrhu studia idhea architekti. Pramen: SŽ/IPR Praha

Pražský Institut plánování a rozvoje zveřejnil na sociálních sítích další vizualizace budoucí podoby nádraží Veleslavín. Ta vzešla z architektonické soutěže

Pražský Institut plánování a rozvoje zveřejnil na sociálních sítích další vizualizace budoucí podoby nádraží Veleslavín. Ta vzešla z architektonické soutěže Správy železniční dopravní cesty.

Autory vítězného návrhu jsou Dalibor Hlaváček a Zuzana Kučerová z pražského studia idhea architekti. Tvar budovy i její konstrukce jsou podle nich inspirovány rychlostí vlakové dopravy. Hlavním cílem architektů bylo zajistit provázanost nádraží s pěší, cyklistickou, veřejnou hromadnou a automobilovou dopravou.

Budoucí podoba nádraží Praha-Veleslavín. Pramen: SŽDCBudoucí podoba nádraží Praha-Veleslavín. Pramen: SŽŽelezniční stanice Praha - Veleslavín. Pramen: SŽSklad u na nádraží Veleslavín nedávno vyhořel.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBudoucí podoba nádraží Praha-Veleslavín dle návrhu studia idhea architekti. Pramen: SŽDC/IPR PrahaBudoucí podoba nádraží Praha-Veleslavín dle návrhu studia idhea architekti. Pramen: SŽ/IPR PrahaBudoucí podoba nádraží Praha-Veleslavín dle návrhu studia idhea architekti. Pramen: SŽ/IPR PrahaBudoucí podoba nádraží Praha-Veleslavín dle návrhu studia idhea architekti. Pramen: SŽDC/IPR PrahaBudoucí podoba nádraží Praha-Veleslavín dle návrhu studia idhea architekti. Pramen: SŽ/IPR PrahaBudoucí podoba nádraží Praha-Veleslavín dle návrhu studia idhea architekti. Pramen: SŽDC/IPR Praha

Součástí konceptu je využití vzrostlých stromů, zelených střech, popínavých rostlin, přirozených průsaků, akumulace a znovuvyužití dešťové vody.

Přestavba nádraží Veleslavín je součástí plánů na zbudování železničního spojení na Letiště Václava Havla. Celá trať by měla být hotova v roce 2028, SŽDC nyní řeší především podobu tunelů mezi Výstavištěm a Veleslavínem.

Tagy IPR Praha Nádraží Veleslavín SŽDC Top
115 komentářů