Smartwings chtějí odklad na reorganizační plán ČSA. Kvůli jednání s Airbusem i novým investorem
A220-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: Airbus
Dopravce a jeho majitel požádal soud o prodloužení lhůty pro reorganizační plán do února, jednání s Airbusem finišují.
Ta společnost potřebuje cca 4 Mld. pokud chce nějak fungovat včetně udržitelného rozvoje. 3 Mld. padnou hned na dluhy a 1 Mld. to je takové malé kapesné.
Připadá mi zvláštní, že by si Airbus za zrušení objednávek mohl účtovat plnou kupní cenu letadel.
Třeba to tak mají v kupní smlouvě. Dělá se to běžně i v jiných odvětvích.
To by snad bylo lepsi ty letadla odebrat, ne? Nebo je preprodat dal. Tohle zase smrdi, ostatne stejne jako vsechno co se toci kolem teto firmy.
Odebrat? A v insolvenci je budete platit jak?
Zaplatit je musi tak jako tak. Jo ze insolvence veritelum prirkne jen mizivy zlomek pohledavek mi pripadne tady v tom pripade jako dobre naplanovana akce…
Jasně že by pro ČSA bylo lepší letadla odebrat a pak hned prodat s malou ztrátou, ale protože jsou v insolvenci, nemůžou žádat o úvěr nebo leasing a vlastní prostředky na nákup také nemají. A Airbusu je to jedno, buď dostanou celou částku výměnou za letadla, nebo jenom malou část za nic.
Na ta letadla se v pořadnících docela dlouho čeká a tak pokud budou v dohledné době ČSA na řadě, vyplatilo by se je odebrat a případně přeprodat. Předpokládám, že to bude zájem toho investora. A Airbus budou mít z krku.
Obávám se že teď není dobré doba na překupování letadel.
Ano ale zase kdyby je aerolinka od čsa koupila tak by nemusela čeka 3-5 let na nové letadla ale to je jen takovej hurá návrh :))
To je hezký, ale musíte mít čím zaplatit. To že jsou neodebrané letouny podány jako pohledávka neznamená, že je ČSA schopno ji vykrýt. Jen zbyde více pro Airbus a méně pro ostatní.
Samozrejme by to bylo lepsi. Jen problem je v tom, ze oni ty penize jaksi nemaji.
Oni peníze nemají, proto ten investor. Poptávka po moderních úsporných letadlech je pořád velká. Vyřazují se hlavně stará letadla s vysokou spotřebou. Nebyl by problém to hned prodat nějaké leasingové firmě a se ziskem.
Předpokládám, že pokud nefinancujete z vlastních zdrojů, nemůže být z důvodu smluvního závazku o přeprodeji řeč.
Tak teď na zimní sezónu už to je skoro jedno a kdyby se podařilo dojednat nějaké rozumnější odškodnění Airbusu než je plná cena letadel, tak na to věřitelé asi slyšet budou, bo to značně zvýší jejich šance dostat něco. dluhů zoět, i když ne zázračně.
Tak to jsem zvědav, jestlu se potvrdí co jsem slyšel údajně o ČSA má zájem Babiš a o SmartWings Group údajně má zájem DETOUR a REWE (v ČR Fischer, Exim, Billa, Penny)
SWG na prodej? Nevím jestli je na to ta nejlepší doba 🤔
Šimáně nemládne a Albatross požírá spoustu peněz. Třeba prodat musí.
O Babisovi jsem slyšel taky.
Z hlediska pozice “zachranitele českého zlata” by mi to dávalo smysl.
Taky jsem to slyšel, smutné…
Taky jsem to slyšel, smutné…
Ano, takto se o tom v kuloárech povídá.
Jestli tam hodlá utopit sve soukrome prachy, fandím mu. Jestli naše ze společného, jsem proti.
Já to tedy neslyšel, ale dovedu si to představit, kdyby se to stihlo oznámit do voleb. Za nějaké relativně drobné by mohl být velký zachránce národního zlata, co zničil Luftjarda z ČSSD – to by se prodávalo dobře. I kdyby třeba po volbách z toho sešlo.
Tak většinou tyto slavné značky a podniky před krachem za babku kupovala skupina CSG pana Stnada ml. Viděl bych tam i synergie s Job Air technic v Ostravě.
Nutno říct, že CSG je ale také většinou postaví na nohy, ať si o majiteli myslíme co chceme. S výjimkou Avie se jim daří, zejména Tatra v posledních letech získává i významné zakázky v zahraničí.
babis? že by poslední triumf předvolební kampaně…no, bylo by to možné…
mno, celé to je komedie. prave kvůli těm povolenkam
Jsem zvedavy kdo je ten investor, nebo uz to prosaklo?