Slíbily Desira, nasazují Regionovy. České dráhy nestihly vyjet s modernějšími vlaky
Jednotka Siemens Desiro Classic po Hessische Landesbahn pro provoz na lince U8 Děčín - Rumburk. Foto: České dráhy
Dopravci hrozí sankce od kraje za neplnění smlouvy.
A kdo to stihl?
Máte ty lži zapotřebí?
Desiro je od slova přání, ne? 🙂 Přát si můžete, co chcete.
„České dráhy požádaly Ústecký kraj o shovívavost a odklad plnění v plné kvalitě s tím, že vlaky jsou hotové, připravené již déle, ale čekají na určitá administrativní povolení.“
Ja by som im dal najvyššiu možnú pokutu, akú zmluva umožňuje. Regiošuk si môžu strčiť.
Celý problém je, že systém drah, ať už ČD, SŽ, DÚ, se od dob Rakouska – Uherska prakticky nezměnil.
Změnil se nejmíň dvakrát. Drahý v RU byly z významné části soukromé a postupně se zestátnily, poslední tuším až za 1. republiky. Po r. 1989 proběhlo rozdělení na dopravní cestu (dnes Správa železnic) a jednotlivé dopravce ( jen osobních je přes dvacet).
Některé byly zestátněny až po 2sv.v. Např. Košicko-bohumínská. Našly by se i další.
A neni spis zasadni problem v tom, ze se ten system zmenil k horsimu? ;o)
Jakoby za toho dřívbylolípu žádné problémy se zprovozněním vozidel nebyly, všecko se povedlo na první dobrou a dílů bylo všude dostatek… chrochtadlo skončilo mnohem hůř. Střela hnila kdesi v depu.
Naopak právě, že změnil. Slovy klasika „Neumíme si vládnout“.
To nemůžete pamatovat.
Ona je znalost historie omezená na vlastní zkušenost? Písmo a čtení ješte nezakázali.
Překvapuje? Už v roce 2008 slíbil tiskový mluvčí ČD Desira jaká svět neviděl. To je už taková tradice. 😀
Jako obvykle…..jak jinak v režii ČD. Tahle země s tím lhaním a podváděním nepřestane nikdy!!! Lhaní, podvádění, ojebávání, neschopnost….. Plán řazení a jakékoliv sliby, jn cár papíru!!! Ale peníze se inkasují dál….nedivme se poté, že vítězí individuální doprava…..koho mají tyto výmluvy a lži stále zajímat.
ono jako by to jinde bylo nějak jinak, myslím že si v tomhle nemají dopravci moc co vyčítat
jo papírování,to je svinstvo
Arogantní polostátní moloch který žaluje, napadá případně blokuje a zdržuje co to jen jde, žádá někoho o shovívavost? N____T VELEBNOSTI…
Předávku panterů Arrivě nijak neblokoval.
Pravda, bohužel též výjimka potvrzující pravidlo…
Kdybyste si ten článek pořádně přečetl, tak byste věděl, že tou žábou na prameni je Drážní úřad.
Nebo to aspoň ČD tvrdí.
A kde jsem se asi tak dočetl o té shovívavosti, co myslíte? Je to jejich závazek i problém, ne kraje…
Koukám, že Vás soudruzi dobře vyškolili aneb „a vy zase bijite černochy“.
Článek je o ČD a jejich neschopnosti dostát smluvním závazkům, nikoliv o jiných dopravcích.
Za mě je Regionova souprava pro lokálky naprosto adekvátní. O moderní klimatizované soupravy sestojím a na Regionově oceňuji (narozdíl od 810) možnost stažení oken. Chápu, že je tu většina z pro mě záhadných důvodů preferující klimatizaci, nechápu ale, proč nelze vyrábět soupravy např. ze 3/4 klimatizované a ze čtvrtiny s oddílem s normálními okny a bez klimatizace. Uspokojeni by byli všichni cestující a já bych nemusel nadávat na modernizaci vozového parku.
České dráhy jsou tohoto názoru: https://zdopravy.cz/ceske-drahy-rozsiruji-svoji-autobusovou-divizi-cd-bus-zalozily-pobocku-v-kralovicich-145793/
Předpokládám, že další centrum pro masivní počet autobusů ČD bude ve východních Čechách.
Opět mimo. Co si třeba zjistit, za jakým účelem ČD ty busy mají.
Předpokládám, že postupně ke stejným účelům kvůli kterým provozuje obrovskou spoustu autobusů např. firma OeBB, Transdev, Arriva či RegioJet = kombinace autobusů s (dálkovými) vlaky.
Koneckonců firma DB provozuje víc autobusů než vagonů.
Máš tam překlep v posledních slovu, mělo tam být „pasažerských vagonků“.
Predpokladáte špatně. ČD to založila najmä preto aby si NAD riešila po vlastnej ose, pretože má pomerne zlé skusenosti s nárazovým hľadaním autobusov u miestnych súkromníkov.
To co popisujete je zkušební fáze.
Pak přijde, hádám, (už podruhé tak jako autobusové linky ČD v cca 2012) ostrá fáze = ČD Line Regio.
Vy už jste se toho nahádal a natvrdil…
Problém můžou být jízdní doby, kdy na lince U8 musíte stihnout křižování na interval v Markvarticích a zároveň hraniční délku přestupu na rychlík v Děčíne. Potom je každá vteřina díky hornímu rychlostníku fajn…
Ony se takto vyrábět klidně můžou, stačí, aby si je takto zákazník objednal. Ale jak by to dopadlo třeba u RegioFoxu je jasný – otevřený dveře mezi klima a neklima oddílem a neustálý přísun teplýho vzduchu do oddílu klimatizovaného. To, že si otevřeš okno totiž ten vzduch neochladí, jen rozproudí.
u 810 se taky stahují okna.
Možná tak fíra
Jen u rekonstruovaných, originál 810 mají jen odklápěcí vršky.
Na lokálky dejme tomu, ale tohle není lokálka. Jde o důležité krajské spojení na kterém visí různé přípoje a příměstský úsek u Děčína je dost frekventovaný, tohle regína špatně zvládá.
reginovu a další klony 810 už nikam
regionva je opravdu naprosto ideální vozidlo..dyť to je otřes v tom jezdit
No, není to triviální a potřebujete k tomu například vícero náhradních dílů, ale možné by to bylo. Ovšem, klidně se může stát že v takové „kombinované“ soupravě si ty vámi oblíbená místa obsadí jiní lidé prostě proto že tam zrovna bylo volno, a co vy, budete je přesvědčovat aby si šli raději stoupnout do druhého oddílu protože ten je pro ně „lepší“? To by mohly být docela zajímavé scénky…
Prostě jo, v průměru by to jakžtakž mohlo fungovat, ale zdaleka ne vždycky.
Jenže 50 let starý vlak nikoho na železnici nenaláká.
Pokud dopravce nemůže nasadit nakoupená vozidla protože státní úřady jsou ve schvalování pomalé. Veškeré pokuty co ČD od Ústeckého kraje dostanou, bych vymáhal na neschopných českých úřadech. Neznám přísnější úřady než jsou ty německé. Doslova ty vlaky by měly díky schválením od německých úřadu dostat okamžité razítka k provozu. Protože německé úřady > české úřady (český bordel).
Ty budeš odborník.😅
Tady nejde o přísnost,ale o vybavení vozidla. Představ si, že v D a v CZ není shodné. A nejde jen o doinstalování nezbytného CZ vybavení,ale i papírovou válku kolem toho,a na to je EU,přes jejíž instituci to musí projít,kadet.
Jediná věc co těm jednotkám chybí je VZ aby se přenášel kód. Elektromagnetická kompatibilita je vyřešena protože v ČR už jezdí několik desítek jednotek Desiro. Naše nenažrané nepružné úřady jsou ostuda.
A je těch několik desítek jednotek Desiro stejného typu jak tyto povolované?
Když to řeknu blbě, tak opravdu není potřeba mít jiný mobilní telefon pro každou zemi v Evropě.
Kéž by byla možná jednotná celoevropská homologace i na železnici.
Nevím o tom, že by německé úřady posuzovaly a schvalovaly kompatibilitu s českým drážním systémem. To je totiž jediná situace, kdy by tenhle komentář dával smysl.
Ve smlouvě s Ústeckým krajem je také zmínka o úpravě interiéru, zeleném polepu… To již ČD provedly, nebo se čeká na zmiňovanou dokumentaci?
Pokud se na soupravy ještě nešáhlo, znamenalo by to, že do provozu zasáhnou za velmi dlouhou dobu (snad to nedopadne jako se Stadlery v Olomouci).
Na to jsem také zvědav ! Vozidla měla, kromě zeleného polepu, být tzv: Bohemizovaná, mít český informační systém a renovovaný interiér. Podle mě ale nic z toho nebude 🙁
Vozidla polepená jsou mám i fotku ale jak je to zevnitř to ale fakt nevím.
https://zdopravy.cz/nejvetsi-dopravni-hrisnici-v-usteckem-kraji-regiojet-a-icom-cekaji-dalsi-pokuty-132087/
https://zdopravy.cz/ustecky-kraj-rozdal-dalsi-pokuty-trem-dopravcum-za-neplneni-smluv-136409/
https://zdopravy.cz/prehledne-ministerstvo-zverejnilo-objem-sankci-za-dalkove-vlaky-gwtr-a-arriva-bez-pokuty-za-presnost-160237/
nashle, můžete si poplakat ve své oblíbené facebookové skupině Lži na železnici.
Stále stejné ČD. Před lety slavnostně uvedly na trať Děčín Rumburk soupravy RegioShark. Po čase je „operativně“ přemístily jinam.
To ale podělal kraj pozdním zasmluvněním. V tomto jsou ČD nevinně.
On někdo nutil ČD smlouvu podepsat a zavázat se k něčemu, co nemohou splnit?
Obdobně je nevinně RJÚK v pozdním dodání těch elektrickýh Pes, přesto je mu to jistými skupinami (nedávno např. jistými „petičníky“) vytýkáno.
Nevinně? Už když vstupoval do výběrového řízení věděli, že je Pesa nedokáže dodat. Takže slibovali co nemohli splnit.
Když do „rozstřelu“ vstupovali, tak tam šli se dvěma variantami (tou druhou byly Stadlery GTW). Dvouletý odklad byl plánovaný od počátku – jen ten rok navíc byl neplánovaný.
na dráze se furt něco přemísťuje…to je lidový folklor
Jak jde o ČD tak je mazec,jak jde o RJ tak je ticho po pěšině a že toho RJ nakecal
ČD nesplnily smlouvu, máme o tom mlčet?
Nie je a rovnako tu o tom píšu.
Samozřejmě, že není. A také o tom pravidelně píšeme. https://zdopravy.cz/nejvetsi-dopravni-hrisnici-v-usteckem-kraji-regiojet-a-icom-cekaji-dalsi-pokuty-132087/
Čďáky nepřesvědčíte🙈Hlavně ať nemažou koleje a bude to ok. Za mě píšete super. Diky a jen tak dál
Víc jak rok starý článek…všichni moc dobře vědí koho fanaticky podporujete a na koho tu jen hazite špínu.
Koho, povídejte.
Co s tím má společného RJ?
Odpuštění sankcí není namístě. Podmínky kontraktu jsou dané, podepsané oběma stranami dobrovolně. Pokud dopravce standardy neplní, je postih logickým důsledkem. Nemůžeme mít plná ústa zkvalitňování veřejné dopravy a zároveň jít na ruku dopravcům, kteří neplní svoje závazky.
Sankce by měly být uplatněny v maximální možné míře ! Ty Desira půl roku hnila v depu a nikdo na ně ani nesáh ! A človék, který to má na starosti, zjistí teprve po půl roce, že Desira budou potřebovat nějaké extra schválení pro provoz v Česku? Ten by měl okamžitě letět !
A ty víš, že tomu tak bylo? Povídal to kávé z dékávé?
At zije drazni byrokracie, rovnou tri drazni autority….
Byrokracie na železnici je hrozná, to bezpochyb, a to nejen v našich končinách. Ale nemají ČD náhodou člověka, co má na starosti jako vedoucí pracovník právě kolejová vozidla, zajisté velmi dobře placeného, který má k ruce i nějaký tým lidí? A ten o tomdle vědět rozhodně měl.
Jak rekl Kodet v Pelíškách: řekl jsem pět, myslel jsem deset 😁.
A má to ještě vůbec smysl?
V 2012 automobilová doprava byla 64 miliard osobo-kilometrů
V 2022 automobilová doprava byla 91 miliard osobo-kilometrů, průměrný počet najetých kilometrů se od 2012 nezměnil.
V kombinaci s tím, že státní kasa je prázdná a zadlužená, tak evidentně venkovské vlaky to budou mít velmi, velmi, velmi těžké v konkurenci s automobilovou spolujízdou, kde stačí prostě využit volnou kapacitu
Někdo to objednal = někdo v tom smysl vidí. Že v tom smysl nevidí nějaký Axel, není podstatné.
Obávám se, že zasloužilý železničář Vašeho kalibru by to nepochopil, třebas proto, že velká část mozkové kapacity je zaplněna záležitostmi jako režijka, KOP či parní lokomotivy a nádražní kočky a kocouři.
Jestli víte všechno tak „dobře“, jakože jsem železničář, natož zasloužilý, tak to jsem úplně klidný. 🙂
jj, nepochopil.
Inu „echt zasloužilý“
Tak jo pane Axel, tak si myslete a říkejte co chcete. Urážky a obviňování od vás, to je vlastně pocta 🙂
Všimněte si, že zásadně nikoho neurážím.
Snažil jsem se Vám nabídnout pomoc
=
abyste Vy, pro pochopení proč rok od roku, dlouhodobě, čím dál víc obyvatel Česka jezdí autem, požádal o rozhovor někoho mimo komunitu zasloužilých železničářů.
Nejen že neumíte argumentovat. Vy tu ostatni navíc soustavně urážíte. Nechtěl by s tim admin už něco delat?
Proč považujete příkladmý výčet železničářských priorit za „urážku“?
To jako když řeknu v poledne v létě, že slunce svítí, tak dle Vás jde o „urážku“?
Aspoň jste nám ukázal, že o železnici a vlastně i lidech, např. mně, víte velké nic. Ale to nevadí, třeba máte jiné kvality.
A co tímto chtěl básník říci? Že studenti budou chodit zase za město stopovat?
Co třebas, Uber-like služba, ale bez Uberu?
Když v Německu se vykašlali na MasterCard, VISA a udělali si vlastní platební karty akceptované po celém Německu, tak proč by v ČR nemohla být služba jako Uber, ve formě spolujízdy nezávislá na Uberu, levná, naše?
https://en.wikipedia.org/wiki/Girocard
Dotaz na redakciu: Do kedy tu budete toho monogola tolerovať tento krát?
Připadá mi logické se ptát na kolik roků byly ty Desira koupeny? Na 5 let? 1. Dle evropské statistiky víme, že např. v Nizozemí, Portugalsku či v UK je hustota tamní železniční sítě 5x řidší než síť firmy Správa železnic. A konec světa tam nenastal. 2. Dle Ročenky Dopravy českého Ministerstva dopravy je zřejmé, že obyvatelé ČR pro svoji mobilitu používají zejména auta. Což platí IMHO o venkově, kde to má smysl (bydlím na venkově). Čili 6,53 milionů aut v ČR má sedačkovou kapacitu zhruba 25 až 30 milionů sedaček, což převyšuje potřebu mobility pro 10,9 milionovou zemi kteoru je… Číst vice »
Myslíte sebe nebo běžně jiné lidi označujete „monogoly“? Každopádně vzhledem k vašim dalším komentářům děkujeme za přízeň a váš poslední příspěvek zde.
/edit – s autorem jsme si to nakonec vyjasnili a pokračuje/
ač je označení za „mongola“ nevhodné, i vy musíte snad uznat, že Ech akorát plevelí diskusi.
ano, ale nepíše vulgárně. stačí na něj prostě nereagovat, ignorovat ho.
Suro to je asi nejaky tvuj kamos ne? Snad když tady přidává provokativní příspěvky které ničí diskuzi tak je logické ho zablokovat. Jeho komentáře jsou dlouhodobě v záporném hodnocení, co to asi vypovídá. Tak rovnou můžete odblokovat všechny Axely a spol. aby ten server šel do háje 😃
Nevšiml jsem si, že bychom si tykali, každopádně pro biodpad vašeho typu platí trvalá blokace vlakecmetropolitan@gmail.com
82.202.90.46
Pravda. Jeho příspěvky místy připomínají diskusi na seznamu blahé paměti. Především ti, co tam psali caps lockem 😁.
Lidé mongolské národnosti jsou pracovití a houževnatí jedinci skromně žijící v nepříznivých klimatických podmínkách.
Takové srovnání si nezaslouží, pane Mates.
V Plzeňském kraji také nedodržují řazení, místo 814/842 jezdí 810
Však taky budou platit…
On RGJ v Ústeckém, na U7 také už asi třetí den jezdí s motoráky, místo Pes.
Jo, teď mi jedna z těch popelnic akorát ujela. Pesy stojí v depu.
To je takový problém nalepit na pár Regionov nápisy „Desiro Classic“?
V to prípade by som ČD platil v hotovosti, pričom by som použil penize z Monopoly, na ktoré by som napísal „tisíc Kč“.
Tak drážní úřad má na vše času dost.
Hlavně že se pičuje jen na soukromníky….
Tady se ukazuje že modrý buh není všemocný. 😀
Aspoň jezdí vlaky a ne NAD/nic.
A jen tak mimochodem není soukromník jako soukromník. Je velký rozdíl GW/Trilex a Regiojet.
Tohle „nesmyslné nasazení“ nabídky kraji v tržních konzultacích České dráhy. Ale samozřejmě je nejlepší, když zaměstnanci ČD v diskuzích anonymně hážou vinu na jiné. Možná se zeptejte prodavače rohlíků Penamu Hurajčíka, co vlastně nabídl kraji a jak to měl vymyšlené.
Tak si to shrneme: České dráhy nedodržely podmínky smlouvy. Co tam máte dál?
B jsou výmluvy. Nikdo nenutil ČD podepisovat něco, co nezvládnou nabídnout.
Ale popírá, vy popíráte chybu ČD a hážete to na nechospnost kraje.
Ciwe, oni tě vzali někde jinde? Jako odstrašující příklad?
Schopní lidé od ČD přechází ke konkurenci, protože konkurence dokáže lidi přínosné pro firmu velmi dobře zaplatit. U ČD pak dost často především v dělnických strojírenských profesích zůstávají, pokud nějací, nekvalitní zaměstnanci. To má pak za důsledek zoufalý stav vozů a souprav. Provádí se jen ta nejnutnější údržba a na nějaké zásadnější opravy tomu zbytku personálu nezbývá čas. Že jsou ČD v managementu pod vládou totálních diletantů a neschopného managementu je poslední dobou více než zřejmé. Technický i estetický stav souprav je především v okolí Prahy příšerný, dopravce dlouhodobě neplní závazky dle smlouvy, není schopný udržovat soupravy v nějakém solidním… Číst vice »
👍
Ad Údržba, technický a estetický stav. To by se dalo říct i o jiných.
Mě spíš přijde, že celý systém jede tu a tam celkem na hranu. Jezdí se v 20 min taktu po jednokolejkách se 60 let starým zabezpečením, 40+ let starými stroji v ostrých obratech a přístupem k údržbě „hlavně to musí odjet“.
A zachraňuje to jen pár srdcařů v dílně a provozu. Ale to je jen můj názor.
V čem je to lepší u národního? To bych fakt chtěl vědět 🤣
Ješeta toho naslibuje i modré z nebe. Ale co je realita a provoz absolutně mimo. Stejne to bude až vyrazí pesy spíše nevyrazi. Aby alespoň trochu přiložil ruku k dílu to ho ani nenapadne. Tak akorát se usmívat před kamerou s tou svojí šalou.
Jako že by nastoupil k pásu v Badgošti? 🙂
Slovy klasika, německý ojetý šrot zachraňuje poctivá česká technika. Docela mi tu chyby ta banda lidi, co vždy mají plnou hubu na soukromníky ale tady je něják ticho po pěšině.
Nejsme idioti, dobře víme, z čeho jsou RegyjoHovna zbastlena. Ta vaše česká technika je ve skutečnosti šrot o desítky let ojetější. A ten český ultrašrot nezachraňuje Desira, ta jsou v pořádku. Ten zachraňuje jen administrativn železniční idiocii.
Kdepak, okolo roku 2010 se oficiálně razilo, že 814 je zcela nové vozidlo. A kdo tvrdil že ne, ten byl peskován a bylu mu vyčítáno, že vlakem nejezdí – což mu nedává právo diskutovat.
No, možná, že teď po té době již jsou, ale když to přitáhli, tak nejezdila ani polovina. Staré vylítané vrány jsou to.
A co má podle vás Regionova s 810 vyjma původní kastle společného? Za mě je to souprava pro lokálky naprosto adekvátní. O moderní klimatizované soupravy sestojím a na Regionově oceňuji (narozdíl od 810) možnost stažení oken. Chápu, že je tu většina z pro mě záhadných důvodů preferující klimatizaci, nechápu ale, proč nelze vyrábět soupravy např. ze 3/4 klimatizované a ze čtvrtiny s oddílem s normálními okny a bez klimatizace. Uspokojeni by byli všichni cestující a já bych nemusel nadávat na modernizaci vozového parku.
Třebas mizernej pojezd..
A to v lete bude asi dalsi problem , Fox v Trutnove. Zatim se v Rakovniku udajne nemohou ani rozjezdit do zkusebniho provozu.
Kdo říkal?
To je jedno kdo rikal. Podivej se jak jezdi v Rakovniku. A jestli ma nekdo info ze se dari je udrzovat v pravidelnem provozu tak bude rad za informace.
Nevím jestli tu jsou placeni klikací mínusu. Ale teď už každý ví že to bude jeden velký průser v Trutnově a okolí . Tedy jediný Ješeta a spol. Si to nemyslí
Noo zatim to tak vypada. A co se tyce zazemi pro udrzbu tak zadne pripravy se jeste nekonaji.
Aha, takze možná proto je kolem Plzně výskyt 810, který zde už neměl byt. Zřejmě záloha zálohy. Navíc třeba Regionova 176 má u Plzně polep PIDu a graffiti v řídícím voze, jsou případy, kdy nebyly dodržovány objednané kapacity…čím dál si říkám, že z hlediska sledování bude možná příští roky zajímavější sledovat nástup národního dopravce než těch ostatnich..
Takže opět by se dalo použít už notorické a zlidovělé vyjádření jednoho politika:
„Mysleli jsme to dobře a dopadlo to, jako vždycky.“
Líbí se mi to ticho ve kterém skoro není slyšet, že je to chyba DOPRAVCE ČD s přídomkem NÁRODNÍ. Dopravce, který nepřipravil vlaky včas a teď žádá o „shovívavost“.
Proč? Protože zjevně pochybil a nemá všechny doklady v pořádku? Plná penalizace je zcela na místě!
Vlaky jsou připraveny. Jediné, co by se dalo nazvat „chybou dopravce“, jak píšete (ač v reálu je to chyba držitele, ale to je u ČD jedno, je to sice jiné oddělení, ale je to pod jednou střechou) je to, že si nevyjednaly na proces schvalování více času. Protože stávající ze strany ERA zavedený proces schvalování vozidel dle prováděcího nařízení Komise (EU) 2018/545 opravdu není na pár měsíců a na některé odborné posudky se čeká opravdu dlouho (a leckteré posudky se je třeba dělat znova, protože než se schvalovací proces dostane ke konci, vyprší např. platnost některých certifikátů ze začátku a… Číst vice »
Rosťo, když nemají „všechny“ doklady a nemohou vyjet, znamená to pro mě, že vlaky k dispozici nemají a smlouvu neplní. Vše ostatní je jen hra se slovy. Bohužel.
Zkrátka dráha (jako systém) ani nepotřebuje vnějšího nepřítele, stačí se zlikvidovat sama.
To je síce pekné, ale čo teda navrhujete? To má kraj zavrieť oči a tváriť sa, že niečo iné, ako si objednal a zaplatil, nevidí?
A co třebas Olomouckej kraj ?
přesně tak stále tady hází špína na Arr, GW, RJ, ale že národní nevyjede s tím co má a je to často pěkně hnus… pohoda…
a dnes vykolejení Arrivy v Brumově
Víme: „Proč k vykolejení došlo, zda šlo o technickou závadu nebo jinou příčinu, vyšetřuje Drážní inspekce“
Rozhodně nelze tvrdit, že ČD by se to nestalo, protože umí jezdit.
Jak to víte, že tím neplní objednávku?
Četl jste smlouvu?
Tak ještě, že ČD vše zvládají na jedničku. Stačí otevřít čd mimořádnosti.
Obecné opatření v dálkové dopravě
Z důvodu poruchy lokomotivy dnes:
A)
Vlak IC 535 Jižní expres (Praha hl.n. – Tábor – České Budějovice) nejede.
B)
Vlak IC 532 Jižní expres (České Budějovice – Tábor – Praha hl.n.) nejede.
Cestujícím doporučujeme využít následné vlaky.
Se divím že tam neposlali aspoň 362+Honeckery jako to dělají u ostatních vlaků, když něco zdechne… že by už neměli ani to?
Zrovna na údržbě toho moc neušetříte. Naštěstí to se zavedením ECM už řadě firem došlo.
Zanedbaná preventivní (tj. plánovaná, předepsaná) údržba = vyšší korektivní údržba (tj. neplánované opravy).
Ale velkou výhodou té preventivní je, že si ji můžete naplánovat, dopředu znáte cenu atd.
Korektivní je nepředvídatelná a skoro vždy je spojená minimálně s ostudou, když se něco vytelí béhem výkonu vozidla.
Ve finále pak je strategie „budu jezdit, dokud se to nepo…“ téměř vždy dražší, než poctivá preventivní údržba…
Když to dopravce za ty peníze podepsal, tak je to jeho problém.
Vzdyt uz je v ty diskusi skoro 120 prispevku, tak jaky ticho?
ERA je česky Evropská železniční agentura, ne drážní úřad.
Ale v podstatě drážní úřad. Tedy tenhle spolek by se dal nazvat ještě jinak, ale zůstanu slušný.
kdyz neco nesplnite – treba nesplatite, platite penale
nevim proc by mely mit CD vyjimku
bordel v papirech neni omluva, spis dukaz o slendrianu na prislusnych mistech
kraj by mel pokutovat a pokutu i vymahat……..verim tomu, ze by se pak veci hnuly rychleji
Když mohl mít výjimku RegioJet, tak proč ne všichni. Ten byl s Pesama zpožděný o kolik? 2 roky?
Asi tak 🙂 Ale to modří hejtři nikdy nepochopí.
Je zakázáno si pamatovat podmínky smlouvy?
A ČD teraz do toho prišli neočakávané okolnosti ako epidémia, lockdown a začiatok vojnového konfliktu, väčšina úradov a fabrík sa prakticky zastavila?
O rok.
Původní plán uvedení do provozu 12/2021 (viz https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-regiojet-kupuje-z-polska-nove-vlaky-za-pul-miliardy-40273553), nakonec 12/2022 (i tak z viny výrobce, resp. z jiného úhlu pohledu z viny objednatele, že smlouvu s RJ uzavřel ani ne rok před začátkem plnění, tzn. bylo nerealizovatelné, aby se do 12/2019 stihla pořídit nová vozidla).
P. S. Regiojet tam původně plánoval jezdit s těmi Stadlery GTW, které jim vyfoukly ČD pro Olomoucký kraj („Jedeme v tom spolu). A taky jim nakonec u převážné části těch Stadlerů trvalo cca 2 roky, než se v nich začalo „jezdit spolu“.
RJ to měl na rozdíl od ČD ošetřeno ve smlouvě. Navíc i kdyby neměl,šlo o zásah vyšší moci.ČD musí žebrat o „shovívavost“, neboť ve smlouvě nemají nic. Navíc situace s nedostatkem souprav padá plně na jejich bedra. Blbý pokus o srovnání nesrovnatelného.
Mám pocit, že si lehce pletete pojmy s průjmem. Za „bordel v papírech“ se obecně považuje situace, kdy potřebné doklady existují, ale máte je v nepořádku – nejste např. schopen něco dohledat, nebo jste si je prostě nepřevzali apod. Ale v tomto případě jde spíše o to, že některé odborné posudky, nezbytné pro schválení, ještě nejsou hotové apod. A to je, při vší úctě, něco, co ani při nejlepší vůli neovlivníte. Tzn. pokud chcete v tomto konkrétním případě hledat u ČD chybu, tak zřejmě jedinou bude to, že si nenechaly na proces schvalování více času a zavázaly se smluvně místo… Číst vice »
nekomplikovane receno CD slibily pecinku z medveda, kterej porad pobiha po lese…………a pak ze pry slibem nezarmoutis
Dožijeme se konečně prodloužení vlaků z Rumburka až do Ebersbachu aby se konečně tratě spojily a nebylo to odříznuté a dalo se přistupovat na Drážďany a Liberec?? Totálně nesmyslně tam byl provoz zastaven a přitom jde o pár kilometrů které zásadně zjednoduší život
Toho se asi nedožije nikdo z nás, 5 km není nikdo schopen objednat..,.
Do Drážďan odkud? Není to stejně lepší přes Bad Schandau (nebo Děčín, pokud jde o stanice na U8)? Z Rumburka do Jiříkova jede každou půlhodinu bus (vše už z Varnsdorfu), z toho jednou za hodinu až do Ebersbachu k nádraží. Měl by vlak tak velkou přidanou hodnotu? Nevím, ptám se, ale dokud to jezdilo a přípoje v Ebersbachu byly, neseděl v tom fakt nikdo.
Jak se dostanete z Děčína do Bautzenu ?
IDOS si myslí, že nejrychlejší přes Bad Schandau – Drážd’any anebo z Rumburka autobusem do Ebersbachu a dál vlakem přes Bischofswerdu.
Já reagoval na příspěvek o Drážďanech. O poptávce spojení Děčína s Bautzenem si myslím že je tak mizivá, že to nemá moc cenu řešit, ale i kdyby ten vlak do Ebersbachu jezdil, v čem by to bylo jiné než teď? Stejně se to musí lomit přes Bischofswerdu, tak to už bych preferoval jet přes ty Drážďany. Tam je i naděje častějšího spojení.
Za přestup z autobusu je trest smrti?
Já jen že ten autobus jede středem vesnice a zastavuje i tam, kde vlak zastávku nemá, pro lidi z Neueibau je vlak k ničemu.
Vždyť tam jezdily už roky jen Regiosharky.
Ty byly převedeny jinam.
Jezdily do července. Od té doby Regíny/810/714 s Bdtn/Desiro výjimečně
A i předtím tam místo nich jezdila 814 celkem často
ty 714 tam tuším jezdí jen ty ujeté cyklovlaky
Tak hlavně, že třeba na Vysočině stihli změnu hlášení např. v panterech…..Které je dle mého názoru co do srozumitelnosti o dost horší než předtím…..👍
Změna hlášení je podstatně jednodušší věc, než uvedení do provozu vozidla pořízeného ze zahraničí.
A pořád lepší Kačena, než nová verze Anduly, která v panterech byla.
Mně je to v podstatě jedno…jen se mi to nové zdá takové zahuhlané a ten hlas ne moc příjemný…ale důležité je, že vlak vůbec jede a ne jaké je v něm hlášení….jen můj názor…
Na Vysočině si v první řadě neohlídali pořízení dostatečného počtu Panterů – je jich o jednoho méně než by stačilo na vozbu všech Os z H. Brodu do Jihlavy/Kolína/Žďáru, takže ve špičce na jednom oběhu Os vlaků mezi H. Brodem a Žďárem jezdí lok. + 2x Bdmtee. 🙂
A v těch Bdmtee není hlášení žádné. 🙂
Je to holt vojenský vlak a tak tam žádné hlášení být ani nemůže. Případného nepřítele je třeba zmást a ne mu prozrazovat v jaké je stanici.
Je zarážející, že Desira v ČR provozovali či provozují různí dopravci. Nebo ČD jako obvykle kupuji nějaký atyp? A bylo by řešeni nechat je registrované v Německu a jezdit s nimi v ČR?
Když ten podtyp není schválený pro provoz v ČR, tak je můžete nechat zaregistrované třeba ve Španělsku a stejně vám to nepomůže…
Ale ono to s registráciou nič nemá. V článku je jasne uvedené, že tých modifikácií je viacero a nie je Desiro ako Desiro, hoci rozdiel môže byť v detailoch. Dobrým príkladom tohto je naša bratislavská Škoda 29T. Napriek tomu, že ich tu jazdia desiatky dostala novšia generácia dodaná tento rok iný typ bŕzd a musí prebiehať proces schválenia nanovo.
Co takhle udělat výjimku a článek si přečíst?
Předně je problém v tom, že se velmi zkomplikoval schvalovací proces, který jde nyní přes ERA. Ta shromažďuje veškerou dokumentaci a přes ní jde jednotlivým Drážním úřadům. V případě těchto Desir je problém zejména v radiostanici, kam je třeba doplnil modul pro radiostop. To je technicky hračka, ale legislativně to znamená schvalovat změnu pro Německo a rozšíření oblasti pro ČR. (alternativou by bylo schválení jen pro ČR, ale pak už by nesměly do Německa, což by u tohoto provozního souboru byl trošku problém…) Tentýž proces letos dělal LE s Linty pro Slovensko. Ti to (byť těsně) stihli. Ale taky to… Číst vice »
Neuvěřitelné..
Takže z toho co píšete, se vždy hraje vabank. Tady to prostě ČD nevyšlo, bude palba. Jede se dál.
Ono to vždy působí hůře než to je, tak to po odchodu žraloků odjezdí 814 o pár měsíců déle, ono to dolítané desiro nebude proti např. 844 působit nikterak slavně. Tahle slabá verze desira je dynamicky na úrovni 845… Jízdní projev doplněný nepohodlným interiérem nebude tedy myslím 2x pozitivní.
Nikde nebudou jezdit více jak 100 km/h tak je to zbytečně jen birokracije.
Kdyť bude rádo, jestli mezi zastávkami udělá alespoň 80…
Bírokracije je vláda piva?
To bych si nechal líbit :+)