Slíbily Desira, nasazují Regionovy. České dráhy nestihly vyjet s modernějšími vlaky

Jednotka Siemens Desiro Classic po Hessische Landesbahn pro provoz na lince U8 Děčín - Rumburk. Foto: České dráhyJednotka Siemens Desiro Classic po Hessische Landesbahn pro provoz na lince U8 Děčín - Rumburk. Foto: České dráhy

Dopravci hrozí sankce od kraje za neplnění smlouvy.

182 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
karolina

A kdo to stihl?

bkv

Máte ty lži zapotřebí?

Mickey

Desiro je od slova přání, ne? 🙂 Přát si můžete, co chcete.

dopravopat

„České dráhy požádaly Ústecký kraj o shovívavost a odklad plnění v plné kvalitě s tím, že vlaky jsou hotové, připravené již déle, ale čekají na určitá administrativní povolení.“

Ja by som im dal najvyššiu možnú pokutu, akú zmluva umožňuje. Regiošuk si môžu strčiť.

Jerry

Celý problém je, že systém drah, ať už ČD, SŽ, DÚ, se od dob Rakouska – Uherska prakticky nezměnil.

Lapil Z.

Změnil se nejmíň dvakrát. Drahý v RU byly z významné části soukromé a postupně se zestátnily, poslední tuším až za 1. republiky. Po r. 1989 proběhlo rozdělení na dopravní cestu (dnes Správa železnic) a jednotlivé dopravce ( jen osobních je přes dvacet).

Michal Němčanský

Některé byly zestátněny až po 2sv.v. Např. Košicko-bohumínská. Našly by se i další.

Mysel

A neni spis zasadni problem v tom, ze se ten system zmenil k horsimu? ;o)

Jiří Kocurek

Jakoby za toho dřívbylolípu žádné problémy se zprovozněním vozidel nebyly, všecko se povedlo na první dobrou a dílů bylo všude dostatek… chrochtadlo skončilo mnohem hůř. Střela hnila kdesi v depu.

Petr

Naopak právě, že změnil. Slovy klasika „Neumíme si vládnout“.

Daniel Jablonecký

To nemůžete pamatovat.

Jiří Kocurek

Ona je znalost historie omezená na vlastní zkušenost? Písmo a čtení ješte nezakázali.

Petr

Překvapuje? Už v roce 2008 slíbil tiskový mluvčí ČD Desira jaká svět neviděl. To je už taková tradice. 😀

RedFox

Jako obvykle…..jak jinak v režii ČD. Tahle země s tím lhaním a podváděním nepřestane nikdy!!! Lhaní, podvádění, ojebávání, neschopnost….. Plán řazení a jakékoliv sliby, jn cár papíru!!! Ale peníze se inkasují dál….nedivme se poté, že vítězí individuální doprava…..koho mají tyto výmluvy a lži stále zajímat.

kix

ono jako by to jinde bylo nějak jinak, myslím že si v tomhle nemají dopravci moc co vyčítat

petr

jo papírování,to je svinstvo

Jan

Arogantní polostátní moloch který žaluje, napadá případně blokuje a zdržuje co to jen jde, žádá někoho o shovívavost? N____T VELEBNOSTI…

Michal M

Předávku panterů Arrivě nijak neblokoval.

Jan

Pravda, bohužel též výjimka potvrzující pravidlo…

Jerry

Kdybyste si ten článek pořádně přečetl, tak byste věděl, že tou žábou na prameni je Drážní úřad.

SYN

Nebo to aspoň ČD tvrdí.

Jan

A kde jsem se asi tak dočetl o té shovívavosti, co myslíte? Je to jejich závazek i problém, ne kraje…

Pražák

Koukám, že Vás soudruzi dobře vyškolili aneb „a vy zase bijite černochy“.
Článek je o ČD a jejich neschopnosti dostát smluvním závazkům, nikoliv o jiných dopravcích.

Dežo Horváth

Za mě je Regionova souprava pro lokálky naprosto adekvátní. O moderní klimatizované soupravy sestojím a na Regionově oceňuji (narozdíl od 810) možnost stažení oken. Chápu, že je tu většina z pro mě záhadných důvodů preferující klimatizaci, nechápu ale, proč nelze vyrábět soupravy např. ze 3/4 klimatizované a ze čtvrtiny s oddílem s normálními okny a bez klimatizace. Uspokojeni by byli všichni cestující a já bych nemusel nadávat na modernizaci vozového parku.

Ech

České dráhy jsou tohoto názoru: https://zdopravy.cz/ceske-drahy-rozsiruji-svoji-autobusovou-divizi-cd-bus-zalozily-pobocku-v-kralovicich-145793/

Předpokládám, že další centrum pro masivní počet autobusů ČD bude ve východních Čechách.

XP3

Opět mimo. Co si třeba zjistit, za jakým účelem ČD ty busy mají.

Ech

Předpokládám, že postupně ke stejným účelům kvůli kterým provozuje obrovskou spoustu autobusů např. firma OeBB, Transdev, Arriva či RegioJet = kombinace autobusů s (dálkovými) vlaky.

Koneckonců firma DB provozuje víc autobusů než vagonů.

Michal M

Máš tam překlep v posledních slovu, mělo tam být „pasažerských vagonků“.

Okoloidúci

Predpokladáte špatně. ČD to založila najmä preto aby si NAD riešila po vlastnej ose, pretože má pomerne zlé skusenosti s nárazovým hľadaním autobusov u miestnych súkromníkov.

Ech

To co popisujete je zkušební fáze.

Pak přijde, hádám, (už podruhé tak jako autobusové linky ČD v cca 2012) ostrá fáze = ČD Line Regio.

Chronosphere

Vy už jste se toho nahádal a natvrdil…

Honza1 a 1

Problém můžou být jízdní doby, kdy na lince U8 musíte stihnout křižování na interval v Markvarticích a zároveň hraniční délku přestupu na rychlík v Děčíne. Potom je každá vteřina díky hornímu rychlostníku fajn…

Gajda

Ony se takto vyrábět klidně můžou, stačí, aby si je takto zákazník objednal. Ale jak by to dopadlo třeba u RegioFoxu je jasný – otevřený dveře mezi klima a neklima oddílem a neustálý přísun teplýho vzduchu do oddílu klimatizovaného. To, že si otevřeš okno totiž ten vzduch neochladí, jen rozproudí.

petr

u 810 se taky stahují okna.

Libor

Možná tak fíra

Lapil Z.

Jen u rekonstruovaných, originál 810 mají jen odklápěcí vršky.

Twix

Na lokálky dejme tomu, ale tohle není lokálka. Jde o důležité krajské spojení na kterém visí různé přípoje a příměstský úsek u Děčína je dost frekventovaný, tohle regína špatně zvládá.

kix

reginovu a další klony 810 už nikam

kix

regionva je opravdu naprosto ideální vozidlo..dyť to je otřes v tom jezdit

SYN

No, není to triviální a potřebujete k tomu například vícero náhradních dílů, ale možné by to bylo. Ovšem, klidně se může stát že v takové „kombinované“ soupravě si ty vámi oblíbená místa obsadí jiní lidé prostě proto že tam zrovna bylo volno, a co vy, budete je přesvědčovat aby si šli raději stoupnout do druhého oddílu protože ten je pro ně „lepší“? To by mohly být docela zajímavé scénky…
Prostě jo, v průměru by to jakžtakž mohlo fungovat, ale zdaleka ne vždycky.

JirkaM

Jenže 50 let starý vlak nikoho na železnici nenaláká.

Os5600

Pokud dopravce nemůže nasadit nakoupená vozidla protože státní úřady jsou ve schvalování pomalé. Veškeré pokuty co ČD od Ústeckého kraje dostanou, bych vymáhal na neschopných českých úřadech. Neznám přísnější úřady než jsou ty německé. Doslova ty vlaky by měly díky schválením od německých úřadu dostat okamžité razítka k provozu. Protože německé úřady > české úřady (český bordel).

Chronosphere

Ty budeš odborník.😅
Tady nejde o přísnost,ale o vybavení vozidla. Představ si, že v D a v CZ není shodné. A nejde jen o doinstalování nezbytného CZ vybavení,ale i papírovou válku kolem toho,a na to je EU,přes jejíž instituci to musí projít,kadet.

Os5600

Jediná věc co těm jednotkám chybí je VZ aby se přenášel kód. Elektromagnetická kompatibilita je vyřešena protože v ČR už jezdí několik desítek jednotek Desiro. Naše nenažrané nepružné úřady jsou ostuda.

bkv

A je těch několik desítek jednotek Desiro stejného typu jak tyto povolované?

Jiří Kocurek

Když to řeknu blbě, tak opravdu není potřeba mít jiný mobilní telefon pro každou zemi v Evropě.
Kéž by byla možná jednotná celoevropská homologace i na železnici.

Karel

Nevím o tom, že by německé úřady posuzovaly a schvalovaly kompatibilitu s českým drážním systémem. To je totiž jediná situace, kdy by tenhle komentář dával smysl.

Nikola

Ve smlouvě s Ústeckým krajem je také zmínka o úpravě interiéru, zeleném polepu… To již ČD provedly, nebo se čeká na zmiňovanou dokumentaci?
Pokud se na soupravy ještě nešáhlo, znamenalo by to, že do provozu zasáhnou za velmi dlouhou dobu (snad to nedopadne jako se Stadlery v Olomouci).

Martin

Na to jsem také zvědav ! Vozidla měla, kromě zeleného polepu, být tzv: Bohemizovaná, mít český informační systém a renovovaný interiér. Podle mě ale nic z toho nebude 🙁

Jakub R

Vozidla polepená jsou mám i fotku ale jak je to zevnitř to ale fakt nevím.

Petr

Stále stejné ČD. Před lety slavnostně uvedly na trať Děčín Rumburk soupravy RegioShark. Po čase je „operativně“ přemístily jinam.

Pan průvodčí

To ale podělal kraj pozdním zasmluvněním. V tomto jsou ČD nevinně.

xyz

Obdobně je nevinně RJÚK v pozdním dodání těch elektrickýh Pes, přesto je mu to jistými skupinami (nedávno např. jistými „petičníky“) vytýkáno.

Jesenik

Nevinně? Už když vstupoval do výběrového řízení věděli, že je Pesa nedokáže dodat. Takže slibovali co nemohli splnit.

xyz

Když do „rozstřelu“ vstupovali, tak tam šli se dvěma variantami (tou druhou byly Stadlery GTW). Dvouletý odklad byl plánovaný od počátku – jen ten rok navíc byl neplánovaný.

petr

na dráze se furt něco přemísťuje…to je lidový folklor

Jaroslav

Jak jde o ČD tak je mazec,jak jde o RJ tak je ticho po pěšině a že toho RJ nakecal

Mates

Nie je a rovnako tu o tom píšu.

Ondrak

Čďáky nepřesvědčíte🙈Hlavně ať nemažou koleje a bude to ok. Za mě píšete super. Diky a jen tak dál

Kodl

Víc jak rok starý článek…všichni moc dobře vědí koho fanaticky podporujete a na koho tu jen hazite špínu.

Pražák

Co s tím má společného RJ?

Daniel Jablonecký

Odpuštění sankcí není namístě. Podmínky kontraktu jsou dané, podepsané oběma stranami dobrovolně. Pokud dopravce standardy neplní, je postih logickým důsledkem. Nemůžeme mít plná ústa zkvalitňování veřejné dopravy a zároveň jít na ruku dopravcům, kteří neplní svoje závazky.

Martin

Sankce by měly být uplatněny v maximální možné míře ! Ty Desira půl roku hnila v depu a nikdo na ně ani nesáh ! A človék, který to má na starosti, zjistí teprve po půl roce, že Desira budou potřebovat nějaké extra schválení pro provoz v Česku? Ten by měl okamžitě letět !

A. Mikulka

A ty víš, že tomu tak bylo? Povídal to kávé z dékávé?

gwann

At zije drazni byrokracie, rovnou tri drazni autority….

Gajda

Byrokracie na železnici je hrozná, to bezpochyb, a to nejen v našich končinách. Ale nemají ČD náhodou člověka, co má na starosti jako vedoucí pracovník právě kolejová vozidla, zajisté velmi dobře placeného, který má k ruce i nějaký tým lidí? A ten o tomdle vědět rozhodně měl.

MilanSima

Jak rekl Kodet v Pelíškách: řekl jsem pět, myslel jsem deset 😁.

Ech

A má to ještě vůbec smysl?

V 2012 automobilová doprava byla 64 miliard osobo-kilometrů

V 2022 automobilová doprava byla 91 miliard osobo-kilometrů, průměrný počet najetých kilometrů se od 2012 nezměnil.

V kombinaci s tím, že státní kasa je prázdná a zadlužená, tak evidentně venkovské vlaky to budou mít velmi, velmi, velmi těžké v konkurenci s automobilovou spolujízdou, kde stačí prostě využit volnou kapacitu

El Barto

Někdo to objednal = někdo v tom smysl vidí. Že v tom smysl nevidí nějaký Axel, není podstatné.

Ech

Obávám se, že zasloužilý železničář Vašeho kalibru by to nepochopil, třebas proto, že velká část mozkové kapacity je zaplněna záležitostmi jako režijka, KOP či parní lokomotivy a nádražní kočky a kocouři.

El Barto

Jestli víte všechno tak „dobře“, jakože jsem železničář, natož zasloužilý, tak to jsem úplně klidný. 🙂

Ech

jj, nepochopil.

Inu „echt zasloužilý“

El Barto

Tak jo pane Axel, tak si myslete a říkejte co chcete. Urážky a obviňování od vás, to je vlastně pocta 🙂

Ech

Všimněte si, že zásadně nikoho neurážím.

Snažil jsem se Vám nabídnout pomoc

=

abyste Vy, pro pochopení proč rok od roku, dlouhodobě, čím dál víc obyvatel Česka jezdí autem, požádal o rozhovor někoho mimo komunitu zasloužilých železničářů.

MilanSima

Nejen že neumíte argumentovat. Vy tu ostatni navíc soustavně urážíte. Nechtěl by s tim admin už něco delat?

Ech

Proč považujete příkladmý výčet železničářských priorit za „urážku“?

To jako když řeknu v poledne v létě, že slunce svítí, tak dle Vás jde o „urážku“?

El Barto

Aspoň jste nám ukázal, že o železnici a vlastně i lidech, např. mně, víte velké nic. Ale to nevadí, třeba máte jiné kvality.

***** Petr

A co tímto chtěl básník říci? Že studenti budou chodit zase za město stopovat?

Ech

Co třebas, Uber-like služba, ale bez Uberu?

Když v Německu se vykašlali na MasterCard, VISA a udělali si vlastní platební karty akceptované po celém Německu, tak proč by v ČR nemohla být služba jako Uber, ve formě spolujízdy nezávislá na Uberu, levná, naše?
https://en.wikipedia.org/wiki/Girocard

Mates

Dotaz na redakciu: Do kedy tu budete toho monogola tolerovať tento krát?

Ech

Připadá mi logické se ptát na kolik roků byly ty Desira koupeny? Na 5 let? 1. Dle evropské statistiky víme, že např. v Nizozemí, Portugalsku či v UK je hustota tamní železniční sítě 5x řidší než síť firmy Správa železnic. A konec světa tam nenastal. 2. Dle Ročenky Dopravy českého Ministerstva dopravy je zřejmé, že obyvatelé ČR pro svoji mobilitu používají zejména auta. Což platí IMHO o venkově, kde to má smysl (bydlím na venkově). Čili 6,53 milionů aut v ČR má sedačkovou kapacitu zhruba 25 až 30 milionů sedaček, což převyšuje potřebu mobility pro 10,9 milionovou zemi kteoru je… Číst vice »

Desura

ač je označení za „mongola“ nevhodné, i vy musíte snad uznat, že Ech akorát plevelí diskusi.

Nagymarosznik

Suro to je asi nejaky tvuj kamos ne? Snad když tady přidává provokativní příspěvky které ničí diskuzi tak je logické ho zablokovat. Jeho komentáře jsou dlouhodobě v záporném hodnocení, co to asi vypovídá. Tak rovnou můžete odblokovat všechny Axely a spol. aby ten server šel do háje 😃

MilanSima

Pravda. Jeho příspěvky místy připomínají diskusi na seznamu blahé paměti. Především ti, co tam psali caps lockem 😁.

Kuzma

Lidé mongolské národnosti jsou pracovití a houževnatí jedinci skromně žijící v nepříznivých klimatických podmínkách.
Takové srovnání si nezaslouží, pane Mates.

Jméno*

V Plzeňském kraji také nedodržují řazení, místo 814/842 jezdí 810

Libor

Však taky budou platit…

Zapa

On RGJ v Ústeckém, na U7 také už asi třetí den jezdí s motoráky, místo Pes.

Sériový jezdec

Jo, teď mi jedna z těch popelnic akorát ujela. Pesy stojí v depu.

Chleba Nakup

To je takový problém nalepit na pár Regionov nápisy „Desiro Classic“?

dopravopat

V to prípade by som ČD platil v hotovosti, pričom by som použil penize z Monopoly, na ktoré by som napísal „tisíc Kč“.

Ares

Tak drážní úřad má na vše času dost.

Jarda

Hlavně že se pičuje jen na soukromníky….
Tady se ukazuje že modrý buh není všemocný. 😀

Anonym ze severu

Aspoň jezdí vlaky a ne NAD/nic.

A jen tak mimochodem není soukromník jako soukromník. Je velký rozdíl GW/Trilex a Regiojet.

Jiří Kocurek

Ale popírá, vy popíráte chybu ČD a hážete to na nechospnost kraje.

A. Mikulka

Ciwe, oni tě vzali někde jinde? Jako odstrašující příklad?

Pan průvodčí

Schopní lidé od ČD přechází ke konkurenci, protože konkurence dokáže lidi přínosné pro firmu velmi dobře zaplatit. U ČD pak dost často především v dělnických strojírenských profesích zůstávají, pokud nějací, nekvalitní zaměstnanci. To má pak za důsledek zoufalý stav vozů a souprav. Provádí se jen ta nejnutnější údržba a na nějaké zásadnější opravy tomu zbytku personálu nezbývá čas. Že jsou ČD v managementu pod vládou totálních diletantů a neschopného managementu je poslední dobou více než zřejmé. Technický i estetický stav souprav je především v okolí Prahy příšerný, dopravce dlouhodobě neplní závazky dle smlouvy, není schopný udržovat soupravy v nějakém solidním… Číst vice »

***** Petr

👍

Beny

Ad Údržba, technický a estetický stav. To by se dalo říct i o jiných.

Mě spíš přijde, že celý systém jede tu a tam celkem na hranu. Jezdí se v 20 min taktu po jednokolejkách se 60 let starým zabezpečením, 40+ let starými stroji v ostrých obratech a přístupem k údržbě „hlavně to musí odjet“.

A zachraňuje to jen pár srdcařů v dílně a provozu. Ale to je jen můj názor.

JirkaM

V čem je to lepší u národního? To bych fakt chtěl vědět 🤣

Brumla

Ješeta toho naslibuje i modré z nebe. Ale co je realita a provoz absolutně mimo. Stejne to bude až vyrazí pesy spíše nevyrazi. Aby alespoň trochu přiložil ruku k dílu to ho ani nenapadne. Tak akorát se usmívat před kamerou s tou svojí šalou.

pacicka

Jako že by nastoupil k pásu v Badgošti? 🙂

Sheriffko

Slovy klasika, německý ojetý šrot zachraňuje poctivá česká technika. Docela mi tu chyby ta banda lidi, co vždy mají plnou hubu na soukromníky ale tady je něják ticho po pěšině.

Škrpál

Nejsme idioti, dobře víme, z čeho jsou RegyjoHovna zbastlena. Ta vaše česká technika je ve skutečnosti šrot o desítky let ojetější. A ten český ultrašrot nezachraňuje Desira, ta jsou v pořádku. Ten zachraňuje jen administrativn železniční idiocii.

Jiří Kocurek

Kdepak, okolo roku 2010 se oficiálně razilo, že 814 je zcela nové vozidlo. A kdo tvrdil že ne, ten byl peskován a bylu mu vyčítáno, že vlakem nejezdí – což mu nedává právo diskutovat.

Sériový jezdec

No, možná, že teď po té době již jsou, ale když to přitáhli, tak nejezdila ani polovina. Staré vylítané vrány jsou to.

Dežo Horváth

A co má podle vás Regionova s 810 vyjma původní kastle společného? Za mě je to souprava pro lokálky naprosto adekvátní. O moderní klimatizované soupravy sestojím a na Regionově oceňuji (narozdíl od 810) možnost stažení oken. Chápu, že je tu většina z pro mě záhadných důvodů preferující klimatizaci, nechápu ale, proč nelze vyrábět soupravy např. ze 3/4 klimatizované a ze čtvrtiny s oddílem s normálními okny a bez klimatizace. Uspokojeni by byli všichni cestující a já bych nemusel nadávat na modernizaci vozového parku.

PvvS

Třebas mizernej pojezd..

Mengo

A to v lete bude asi dalsi problem , Fox v Trutnove. Zatim se v Rakovniku udajne nemohou ani rozjezdit do zkusebniho provozu.

Jan Soukup

Kdo říkal?

Mengo

To je jedno kdo rikal. Podivej se jak jezdi v Rakovniku. A jestli ma nekdo info ze se dari je udrzovat v pravidelnem provozu tak bude rad za informace.

Brumla

Nevím jestli tu jsou placeni klikací mínusu. Ale teď už každý ví že to bude jeden velký průser v Trutnově a okolí . Tedy jediný Ješeta a spol. Si to nemyslí

Mengo

Noo zatim to tak vypada. A co se tyce zazemi pro udrzbu tak zadne pripravy se jeste nekonaji.

Pavel

Aha, takze možná proto je kolem Plzně výskyt 810, který zde už neměl byt. Zřejmě záloha zálohy. Navíc třeba Regionova 176 má u Plzně polep PIDu a graffiti v řídícím voze, jsou případy, kdy nebyly dodržovány objednané kapacity…čím dál si říkám, že z hlediska sledování bude možná příští roky zajímavější sledovat nástup národního dopravce než těch ostatnich..

Karl vB,

Takže opět by se dalo použít už notorické a zlidovělé vyjádření jednoho politika:
„Mysleli jsme to dobře a dopadlo to, jako vždycky.“

Hans N.

Líbí se mi to ticho ve kterém skoro není slyšet, že je to chyba DOPRAVCE ČD s přídomkem NÁRODNÍ. Dopravce, který nepřipravil vlaky včas a teď žádá o „shovívavost“.
Proč? Protože zjevně pochybil a nemá všechny doklady v pořádku? Plná penalizace je zcela na místě!

kolmix

Vlaky jsou připraveny. Jediné, co by se dalo nazvat „chybou dopravce“, jak píšete (ač v reálu je to chyba držitele, ale to je u ČD jedno, je to sice jiné oddělení, ale je to pod jednou střechou) je to, že si nevyjednaly na proces schvalování více času. Protože stávající ze strany ERA zavedený proces schvalování vozidel dle prováděcího nařízení Komise (EU) 2018/545 opravdu není na pár měsíců a na některé odborné posudky se čeká opravdu dlouho (a leckteré posudky se je třeba dělat znova, protože než se schvalovací proces dostane ke konci, vyprší např. platnost některých certifikátů ze začátku a… Číst vice »

Hans N.

Rosťo, když nemají „všechny“ doklady a nemohou vyjet, znamená to pro mě, že vlaky k dispozici nemají a smlouvu neplní. Vše ostatní je jen hra se slovy. Bohužel.

Kubrt

Zkrátka dráha (jako systém) ani nepotřebuje vnějšího nepřítele, stačí se zlikvidovat sama.

Jeffer

To je síce pekné, ale čo teda navrhujete? To má kraj zavrieť oči a tváriť sa, že niečo iné, ako si objednal a zaplatil, nevidí?

PvvS

A co třebas Olomouckej kraj ?

libor

přesně tak stále tady hází špína na Arr, GW, RJ, ale že národní nevyjede s tím co má a je to často pěkně hnus… pohoda…

jzms

a dnes vykolejení Arrivy v Brumově

Jiří Kocurek

Víme: „Proč k vykolejení došlo, zda šlo o technickou závadu nebo jinou příčinu, vyšetřuje Drážní inspekce“

Rozhodně nelze tvrdit, že ČD by se to nestalo, protože umí jezdit.

Chronosphere

Jak to víte, že tím neplní objednávku?
Četl jste smlouvu?

Radim

Se divím že tam neposlali aspoň 362+Honeckery jako to dělají u ostatních vlaků, když něco zdechne… že by už neměli ani to?

Rostislav K.

Zrovna na údržbě toho moc neušetříte. Naštěstí to se zavedením ECM už řadě firem došlo.
Zanedbaná preventivní (tj. plánovaná, předepsaná) údržba = vyšší korektivní údržba (tj. neplánované opravy).
Ale velkou výhodou té preventivní je, že si ji můžete naplánovat, dopředu znáte cenu atd.
Korektivní je nepředvídatelná a skoro vždy je spojená minimálně s ostudou, když se něco vytelí béhem výkonu vozidla.
Ve finále pak je strategie „budu jezdit, dokud se to nepo…“ téměř vždy dražší, než poctivá preventivní údržba…

PvvS

Když to dopravce za ty peníze podepsal, tak je to jeho problém.

Ondra L.

Vzdyt uz je v ty diskusi skoro 120 prispevku, tak jaky ticho?

Han van Meegeren

ERA je česky Evropská železniční agentura, ne drážní úřad.

marek hudec

kdyz neco nesplnite – treba nesplatite, platite penale
nevim proc by mely mit CD vyjimku
bordel v papirech neni omluva, spis dukaz o slendrianu na prislusnych mistech
kraj by mel pokutovat a pokutu i vymahat……..verim tomu, ze by se pak veci hnuly rychleji

MHD

Když mohl mít výjimku RegioJet, tak proč ne všichni. Ten byl s Pesama zpožděný o kolik? 2 roky?

55p

Asi tak 🙂 Ale to modří hejtři nikdy nepochopí.

Jiří Kocurek

Je zakázáno si pamatovat podmínky smlouvy?

Jeffer

A ČD teraz do toho prišli neočakávané okolnosti ako epidémia, lockdown a začiatok vojnového konfliktu, väčšina úradov a fabrík sa prakticky zastavila?

xyz

O rok.

Původní plán uvedení do provozu 12/2021 (viz https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-regiojet-kupuje-z-polska-nove-vlaky-za-pul-miliardy-40273553), nakonec 12/2022 (i tak z viny výrobce, resp. z jiného úhlu pohledu z viny objednatele, že smlouvu s RJ uzavřel ani ne rok před začátkem plnění, tzn. bylo nerealizovatelné, aby se do 12/2019 stihla pořídit nová vozidla).

P. S. Regiojet tam původně plánoval jezdit s těmi Stadlery GTW, které jim vyfoukly ČD pro Olomoucký kraj („Jedeme v tom spolu). A taky jim nakonec u převážné části těch Stadlerů trvalo cca 2 roky, než se v nich začalo „jezdit spolu“.

Chronosphere

RJ to měl na rozdíl od ČD ošetřeno ve smlouvě. Navíc i kdyby neměl,šlo o zásah vyšší moci.ČD musí žebrat o „shovívavost“, neboť ve smlouvě nemají nic. Navíc situace s nedostatkem souprav padá plně na jejich bedra. Blbý pokus o srovnání nesrovnatelného.

kolmix

Mám pocit, že si lehce pletete pojmy s průjmem. Za „bordel v papírech“ se obecně považuje situace, kdy potřebné doklady existují, ale máte je v nepořádku – nejste např. schopen něco dohledat, nebo jste si je prostě nepřevzali apod. Ale v tomto případě jde spíše o to, že některé odborné posudky, nezbytné pro schválení, ještě nejsou hotové apod. A to je, při vší úctě, něco, co ani při nejlepší vůli neovlivníte. Tzn. pokud chcete v tomto konkrétním případě hledat u ČD chybu, tak zřejmě jedinou bude to, že si nenechaly na proces schvalování více času a zavázaly se smluvně místo… Číst vice »

marek hudec

nekomplikovane receno CD slibily pecinku z medveda, kterej porad pobiha po lese…………a pak ze pry slibem nezarmoutis

Regiosharky někam zmizely

Dožijeme se konečně prodloužení vlaků z Rumburka až do Ebersbachu aby se konečně tratě spojily a nebylo to odříznuté a dalo se přistupovat na Drážďany a Liberec?? Totálně nesmyslně tam byl provoz zastaven a přitom jde o pár kilometrů které zásadně zjednoduší život

Marcel Štancl

Toho se asi nedožije nikdo z nás, 5 km není nikdo schopen objednat..,.

Twix

Do Drážďan odkud? Není to stejně lepší přes Bad Schandau (nebo Děčín, pokud jde o stanice na U8)? Z Rumburka do Jiříkova jede každou půlhodinu bus (vše už z Varnsdorfu), z toho jednou za hodinu až do Ebersbachu k nádraží. Měl by vlak tak velkou přidanou hodnotu? Nevím, ptám se, ale dokud to jezdilo a přípoje v Ebersbachu byly, neseděl v tom fakt nikdo.

Marcel Štancl

Jak se dostanete z Děčína do Bautzenu ?

wxdf

IDOS si myslí, že nejrychlejší přes Bad Schandau – Drážd’any anebo z Rumburka autobusem do Ebersbachu a dál vlakem přes Bischofswerdu.

Twix

Já reagoval na příspěvek o Drážďanech. O poptávce spojení Děčína s Bautzenem si myslím že je tak mizivá, že to nemá moc cenu řešit, ale i kdyby ten vlak do Ebersbachu jezdil, v čem by to bylo jiné než teď? Stejně se to musí lomit přes Bischofswerdu, tak to už bych preferoval jet přes ty Drážďany. Tam je i naděje častějšího spojení.

Jiří Kocurek

Za přestup z autobusu je trest smrti?

Jiří Kocurek

Já jen že ten autobus jede středem vesnice a zastavuje i tam, kde vlak zastávku nemá, pro lidi z Neueibau je vlak k ničemu.

Regiosharky někam zmizely

Vždyť tam jezdily už roky jen Regiosharky.

Anonym ze severu

Jezdily do července. Od té doby Regíny/810/714 s Bdtn/Desiro výjimečně

Twix

A i předtím tam místo nich jezdila 814 celkem často

Sériový jezdec

ty 714 tam tuším jezdí jen ty ujeté cyklovlaky

Martin

Tak hlavně, že třeba na Vysočině stihli změnu hlášení např. v panterech…..Které je dle mého názoru co do srozumitelnosti o dost horší než předtím…..👍

Jelen

Změna hlášení je podstatně jednodušší věc, než uvedení do provozu vozidla pořízeného ze zahraničí.
A pořád lepší Kačena, než nová verze Anduly, která v panterech byla.

Martin

Mně je to v podstatě jedno…jen se mi to nové zdá takové zahuhlané a ten hlas ne moc příjemný…ale důležité je, že vlak vůbec jede a ne jaké je v něm hlášení….jen můj názor…

xyz

Na Vysočině si v první řadě neohlídali pořízení dostatečného počtu Panterů – je jich o jednoho méně než by stačilo na vozbu všech Os z H. Brodu do Jihlavy/Kolína/Žďáru, takže ve špičce na jednom oběhu Os vlaků mezi H. Brodem a Žďárem jezdí lok. + 2x Bdmtee. 🙂

A v těch Bdmtee není hlášení žádné. 🙂

Martin

Je to holt vojenský vlak a tak tam žádné hlášení být ani nemůže. Případného nepřítele je třeba zmást a ne mu prozrazovat v jaké je stanici.

noerf

Je zarážející, že Desira v ČR provozovali či provozují různí dopravci. Nebo ČD jako obvykle kupuji nějaký atyp? A bylo by řešeni nechat je registrované v Německu a jezdit s nimi v ČR?

Poskok

Když ten podtyp není schválený pro provoz v ČR, tak je můžete nechat zaregistrované třeba ve Španělsku a stejně vám to nepomůže…

Mates

Ale ono to s registráciou nič nemá. V článku je jasne uvedené, že tých modifikácií je viacero a nie je Desiro ako Desiro, hoci rozdiel môže byť v detailoch. Dobrým príkladom tohto je naša bratislavská Škoda 29T. Napriek tomu, že ich tu jazdia desiatky dostala novšia generácia dodaná tento rok iný typ bŕzd a musí prebiehať proces schválenia nanovo.

Michal M

Co takhle udělat výjimku a článek si přečíst?

T448

Předně je problém v tom, že se velmi zkomplikoval schvalovací proces, který jde nyní přes ERA. Ta shromažďuje veškerou dokumentaci a přes ní jde jednotlivým Drážním úřadům. V případě těchto Desir je problém zejména v radiostanici, kam je třeba doplnil modul pro radiostop. To je technicky hračka, ale legislativně to znamená schvalovat změnu pro Německo a rozšíření oblasti pro ČR. (alternativou by bylo schválení jen pro ČR, ale pak už by nesměly do Německa, což by u tohoto provozního souboru byl trošku problém…) Tentýž proces letos dělal LE s Linty pro Slovensko. Ti to (byť těsně) stihli. Ale taky to… Číst vice »

Ares

Neuvěřitelné..

Jan Sova

Takže z toho co píšete, se vždy hraje vabank. Tady to prostě ČD nevyšlo, bude palba. Jede se dál.

Honnzok

Ono to vždy působí hůře než to je, tak to po odchodu žraloků odjezdí 814 o pár měsíců déle, ono to dolítané desiro nebude proti např. 844 působit nikterak slavně. Tahle slabá verze desira je dynamicky na úrovni 845… Jízdní projev doplněný nepohodlným interiérem nebude tedy myslím 2x pozitivní.

Marcel Štancl

Nikde nebudou jezdit více jak 100 km/h tak je to zbytečně jen birokracije.

Honnzok

Kdyť bude rádo, jestli mezi zastávkami udělá alespoň 80…

Daniel Jablonecký

Bírokracije je vláda piva?

Os.ka.rek

To bych si nechal líbit :+)