Letecké společnosti Letectví

Sky News: Aerolinky Flybe jsou znovu v potížích, žádají britskou vládu o peníze

Embraer E195, foto: Flybe
Embraer E195, foto: Flybe

Britská regionální letecká společnost Flybe čelí podle televize Sky News kolapsu, kvůli kterému jedná s britskou vládou o možné finanční injekci.  Ani ne před rokem přitom do firmy vstoupili noví investoři. Aerolinka se k situaci odmítá vyjádřit, podle prohlášení dál provozují lety bez omezení.

Podle Sky News už britská vláda řeší, zda aerolinkám může pomoci. Flybe jsou největší regionální aerolinkou v Evropě, které zajišťující více než polovinu provozu na vnitrostátních britských linkách. Firma se dostala do existenčních potíží už loni, kdy nakonec dopravce převzala společnost Connect Airlines, složená z aerolinek Virgin Atlantic, Stobart Air a fond Cyrus Capital.

Britské ministerstvo dopravy ani aerolinky se k situaci nevyjádřily, Sky News se odvolávají na své zdroje. Pokud by nedošlo k dohodě, během půl roku by došlo ve Velké Británii k dalšímu velkému krachu: loni na podzim padly Thomas Cook Airlines. Flybe zaměstnává přes dva tisíce lidí, provozuje 75 letadel. Nový majitel slíbil do ztrátových aerolinek napumpovat 100 milionů liber.

Podle plánů zveřejněných loni na podzim mělo dojít od ledna k přejmenování Flybe na Virgin Connect, zatím ale aerolinky dál létají jako Flybe. Na stránkách dopravce uvádí, že k přejmenování dojde letos.

Flybe na twitteru pouze po zveřejnění zprávy uvedly, že provoz dál pokračuje a že se nebudou vyjadřovat k jakýmkoliv spekulacím.

tagy
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vláďa

Každý rok krachne v Evropě zhruba 6-8 aerolinek. Bude zajímavé sledovat, kdo to bude letos. Pořád jich je až moc.

Nicky

Měli by je nechat zkrachovat když ten byznys neumí. Ryan je rád nahradí. To samé Alitalia.

Jen tak

Jak Ryanair nahradí alitalii? a Flybe?

On je to snad síťový dopravce? on má dálkovky do Asie a Spojených států (a jinam)?

Nicky

Nemám obavy, že by tam neměli čím létat – můžou pumpovat veřejné peníze do ztrátových dopravců, nebo je nechat zkrachovat a uvolnit trh pro ty dopravce co ten byznys umí. Linky tam může obsluhovat kdokoliv, nemusí jít o britské ani italské aerolinky.

Jen tak

dalkovky (to tedy v pripade alitalie) muze libovolny dopravce provozovat ponekud omezene.

rada zemi stale trva v oboustranny h dohodach na dopravci, ktery je majoritne vlastnen v zemi, odkud se leta.

flybe taky tak uplne nejde nahradit rAnairem. resp prakticky vubec

Richmond

Jestli to svět myslí s ekologií opravdu vážně, tak nikdo nebude dotovat létání, s čímž se naprosto ztotožňuji.

Y.K.

A co auto, auto máte Ričmonde? A jak hospodaříte s elektřinou a topíte Ričmonde? Opravdu jste tak eko jak tvrdíte?

Petr

Teď je Ričmond na compu a pod stolem tře …… liščí ohon ebenovou tyčí 🙂

Richmond

Jsem na mobilu, ale ok.
S vámi a jedním čecháčským pohledem to stejně nemá cenu řešit.

Y.K.

Á Čecháčský pohled, to už tu dlouho nebylo. Pokud to myslíte s uhlíkovou stopou vážně, tak začnete u sebe, ne ukazováním na aerolinky, které jsou jen dílem mnohem větší skládačky.
https://www.carbonfootprint.com/calculator.aspx

Richmond

Už jsem začal, co vy ?

dvojiteF

našťastie nikoho nezaujímaš