Škoda završila největší zakázku ZSSK, dodala 25 panterů. Další zamíří na východ Slovenska
Poslední Panter pro ZSSK. Foto: Škoda Transportation
Škoda jednotky dodala s osmiměsíčním předstihem.
Škoda jednotky dodala s osmiměsíčním předstihem.
Tak pro slováky dobrý.
Tak vzhledem k nynější objednávce pro Škodovku na 60x 2-vagonkových a 50x 2-vagonkových Panterů pro jednoho nejmenovaného „národního“ dopravce je správnější říkat … pro obyvatel Česka dobrý….
A ještě víc to platí na jihu Moravy, kde MoraviaPantery budou mít ještě větší podíl v železniční dopravě než ve zbytku ČR.
oprava „60x 3-vagonkových“
vozových?
Nejde o omyl. Pan Axel ze zásady používá své vlastní názvosloví, pokud možno ještě ve formě zdrobnělin – viz např. „pasažérské vagonky určené k lokotce“, nebo „autíčka“.
Něčím podobným, na trošku vyšší úrovni, se zabýval i Jakub Hron Metánovský, předobraz Járy Cimrmana (např. jeho „buňát nekotitelný“).
Pokud chcete úplnější popis, tak zkuste wiki, tam je jakýsi přehled jakých Panterů a u kterého dopravce… ale ten přehled asi není úplně aktuální (neboť dle zdejšího zpravodajství už byly objednány další Pantery, tj. počet uvedený na wiki je podhodnocený)
Nastesti si nakoupili jen dvě úžasné lokomotivy 109E
Beztak je škodovka odkoupí, aby zkompletovala k těm 20 u ČD, tak aby škodovka měla co nabízet ke svým dvoupatrovým vagonkům (tam tlačit – opačným směrem táhnout)
žertuji.
Musím uznat, že vzhled Panterů pro JMK je fakt hezčí, jak u ZSSK
Vzhledem k tomu, že Pantery pro ŽSSK i pro Jihomoravský kraj se vyrábí (z podstatné části) ve stejné fabrice – ŽOS Trnava – tak ten rozdíl vychází z přání zákazníka…
Interiér působí stísněně, ovšem to je věc dopravců a jejich ekonomických úvah. Ale každá mince má dvě strany.
Barevnost se stále považuje za druhotnou věc. To je věc ZSSK, a jejich firemního image, takové provedení defragmantuje zbytečně plochu jednotky. Jinak chválabohu za ty jednotky, Slovensko je hodně potřebuje.
Mně vadí, že tam ZSSK nemá první třídu. Nejde ani o komfort, ale jde o to, že domorodci si jí většinou nezaplatí, proto je tam klid.
A proč by se vozila první třída, když se tam místo prodá 1x za uherský rok?
Mnohé klasické dvojkové vozy ZSSK poskytují větší komfort než jednička v Pendolinu / RailJetu …
Dobrá správa. Teda konečne aspoň dáka dobrá správa. Vyzerá to fajn, jazdí to fajn. (síce len sviatočne chodím vlakom) 🙂👍
Že práve pod takýmto pozitívnym obsahom sa bude takto divoko diskutovať by som nečakal.
To si zvykni akonahle vyhra CZ vyrobca v CZ a v zahranici okamzite kulinarka negacii nastupi.. ten kto pozna realitu SK lokaliek sa moze len tesit..
Gratuluju, napsal jsi to přesně.
Jojo to je tady klasia. Když vyhraje škoda tak je tady keců o schadewerku, a že za ty prachy mohli mít lepší z ciziny. A když vyhraje cizina, tak se lká, že se nepodporuje domácí výroba.
V té Vaší klasifikaci domácí vs. cizina jaksi chybí ještě ty MoraviaPantery z peněz daňových poplatníků na jižní Moravě, které Jihomoravskému kraji budou vyráběny zčásti v ŽOS Trnava.
Je to domácí? Nebo cizina?
( Pro mě je mnohem důležitější poměr cena/užitná hodnota, a to včetně toho aby provoz/údržba nebyl přespříliš nákladný )
Není to z peněz tuzemských daňových poplatníků a soupravy 560, které tu tvoří skanzen, půjdou na zasloužený odpočinek – po 50ti letech.
je
Jedině, že by se do Zastávky u Brna začalo jezdit pěšky 😂
Mne osobne sa teda tie vlaky nepacia.
Malo priestoru na nohy, stiesnene.
To ze vyzeraju akoby predcasne odisli z dielne ani nehovorim. Vrch supravy vypada ako nedorobeny. Tie klimatizacne jednotky mohli byt naozaj zakryte.
Celkovo design nevysiel. Tie okruhle okna, jedno hore jedno dole..
Za mna nie.
Tak si vyrobte za ty prachy lepší.
Slyším univerzální odpověď českého lempla se zlatýma rukama?
Krom „hulvátského“ tónu bych si dovolil souhlasit s panem „vagonář“, neboť se snažil o nějaké objektivní parametry. Já také oponuji názoru pana Radim – jako fakt je chybou, když částečně nízkopodlažní vagonek musí mít částečně zvýšenou podlahu, aby bylo kam dát kola vagonku? Asi se shodneme, že lepší je snazší nastupování, než pohled zvenčí jsou-li okénka pěkně v řadě … Fakt by bylo praktické, aby ve zvýšené části vagonku (nad koly) bylo okno někde na úrovni lýtek sedících cestujících (např. když krásnější polovina lidstva si v létě obleče něco jako sukni, nad kolena)… Koneckonců – níže jsem uvedl příklad parádních… Číst vice »
sám jsi lempl
To technické cimbuří na střeše Pantera vskutku nevypadá nic moc. U vás to na jednom „prototypu“ v ŽOS Zvolen už vyřešili instalací indukčního sběrače pod střechou…. 🙂
https://www.vlaky.net/fotoblog/1416/utajeny-prototyp/#lg=1&slide=0
Radim… a tohle by splnilo Vaše požadavky:
https://en.wikipedia.org/wiki/NS_Sprinter_Lighttrain
kupní cena úvodní série téhle mašinky v cenách roku 2005:
https://bombardier.com/en/media/news/bombardier-receives-248-million-euros-298-million-us-order-dutch-railways-ns-new
Jako ten koš s ostrými rohy přesně v místech pro kolena se fakt nepovedl. Ale jinak bych si na nedostatek místa na nohy nestěžoval (třeba na „dvojce“).
Jak jste přišel na tu stísněnost ? Podle fotek ?
Mně spíše vadí – že podle fotek – jsou na pravé „straně“ sedačky za sebou „proti směru“ jízdy … takže není parita sedaček „po směru / proti směru“ …. Tohle mi – jako cestujícímu – vadí na belgických jednotkách. Jezdí se vlevo, ale sedačky jsou směrovány na pravostranný provoz a navíc jsou poměrně stísněné ….
Podobně „neparitní“ uspořádání sedaček mají stadlerovic jednotky v Srbsku ….
A jaký to má dopad na cestující, to po/proti směru?
P.S. Souhlasím, že z fotek se moc nedá poznat jak „štědrý/sardinkový“ je prostor pro cestující.
Jsou to vlaky druhé kategorie. Kdyby tam aspoň namontovali nějaká pěkná světla, a ne te hnus!
Pravda, minulý týden jsem v tom jel pár zastávek na brněnsku, a takové vrzání, skřípání a pískání, jsem nezažil ani u 50 let starého tornáda.
Předpokládám, že jste jel prvními Interpantery. Nová generace by už měla mít tady tyto mouchy vychytané – doufejme.
Jel jsem v tom asi 5x ze Židenic na Hlavní, když byla před pár roky výluka. Oproti Tornádu nebe a dudy. Zajeďte si do Přerova, ať máte srovnání, dodneska tam jezdí.
Na fotkách mě zaujalo, že ty jednotky mají dva různé typy uchycení podvozků, nevíte o tom někdo něco bližšího?
Není to jen nějaký chybějící kryt?
Že by hnaný a vlečný podvozek?
Jinak je sranda, že i když má každý článek jednotky vlastní číslo (.00x, .10x, .20x, .80x), jako 660 (myslím, že .2) je označen i nehnaný vložený vůz čtyřdílné jednotky.
To sranda není, nastudujte si manuál označování vozidel dle UIC ….
Autor bývalý pracovník 012 FMD / ČSD – ing. Martin Roubal …
Jiná věc je, že jedinými železnicemi v Evropě, které se číslovacím systémem bez výjimek řídí jsou jedině ČD / ZSSK.
Konec konců každé vozidlo ucelené jednotky ICE má svoje unikátní číslo …
Všimli jste si že to Čoboláci primárně dávaj do regionu kolem tý automobilky.. – to aby jim dělníci neutíkaly na Ostravsko a dál do ČR…
Kolem které automobilky? Další je v Devínské Nové vsi a ve Vídní jsou o dost vyšší mzdy než na ostravsku.
A co je špatného na tom, že dělník jde tam, kde dostane více peněz. Měl by snad pracovat za méně peněz bez práva odejít?
Cobolaci? Ja nikomu v ČR nehovorím sku….y pepik troska menej nackovania
Hele kámo – neurážej – stačí když vrátíte v dnešních cenách všechny penízky co jsme tam od ww2 do revoluce nainvestovali a pak se na sebe můžem usmívat… To jsou historická fakta..
Je to jen o penězích..
prima den
O čem to tady mluvíš ? Ty jste si už snad vzali při dělení Československa, Pepíku.
A odvezou si Slováci každý kubík betonu ze staveb které tady stavěli ? Každou cihlu? Jste při smyslech ?
No, nám zas na SK říkali, nevím proč, že jsme Švédi. A konaly se i fotbalové zápasy Čobolsko – Švédsko a nikdo se kvůli tomu nevztekal. Po zápase to šli vítězové i poražení společně zapít do Kotvy, nebo na Fackáreň a vše bylo v pohodě.
Pokud jste Paolo viděl film Černí baroni, tak víte, jak tento název vznikl a také že není zamýšlen v tak agresivním nepřátelském gardu, jako to, co jste použil ve svém příspěvku vy. Jarda 2 ve svém příspěvku na rozdíl od vás nepoužil výraz „sku….y“.
Pepani, nemůžete si své národnostní frustrace jít ventilovat jinam něž pod článkem o dopravě ? Třeba v Blesku…?
Bal som sa, ze som sam , co tieto komplexy vidi… v CZ su fajn ludia len ako vsade to kazi par nackov… aj napriklad v diskusii o doprave..( ale SK peniaze su zakomplexovanym mistrom dobre)
souhlas: … zakomplexovaným …
asi tak = cpát své národnostní předsudky do diskuze o vagonech, napadne fakt jen *!*
Precitaj si prispevky poriadne…len som reagoval na nie uplne slusne vyjadrenie diskutujuceho… to, ze sa mi nepaci ak ma alebo aj inych nazyva slusno neslusnym vyrazom nie je nic nenormalne – to ze to niekto dokaze schvalovat ano…
jsme si nerozuměli -:).
Já totiž s Vámi souhlasím. Akorát jsem to možná mohl napsat srozumitelněji.
Ať Vám mašinky slouží.
A až někdo udělá srovná s jinými nově pořizovanými mašinkami, tak si to rád přečtu (např. s typem 861 a těmi dvoupatrovými Stadlery)
viz. Třicetiletá válka, Praha atd., stačí zagůglit.
Díky, to mně nenapadlo. mám teda delší vedení, než je trolej z Prahy do Chebu….. :-).
😀
Švédi říkaj i někteří Moraváci 🙂
Nikdy jsem neslyšel, možná jižněji.
Na jížní Moravě byli v 16. stol. pro změnu zas Turci.
https://ct24.ceskatelevize.cz/archiv/1002657-turci-na-morave
To co popisujete, ale není myšleno v dnešním smyslu (jako obyvatel Turecka), nýbrž jako nelítostný barbarští dobyvatelé – Osmané. Není náhodou, že s radostí uvítali, že se k nim přidali nájezdníci, kteří si libovali ve strachu civilistů z jejich ničení jako Chajruddín Barbarossa Tj. tehdejší význam slova Turek nebyl národností, nýbrž popisoval příchod hrozby, které nestačí sebrat potraviny či cennosti. Nýbrž kteří používají teror. Zhruba bych to přirovnal k Borgům (ze Star Treku). A podobné pocity zhruba jako jsou ve filmu https://www.csfd.cz/film/760491-valka-zitrka/galerie/ …. tj. obvyklou reakcí na příchod „Turků“ (v tehdejším slova hrozivém smyslu) je bránit se ze všech sil… Číst vice »
Nie ale pouzil vyraz, ktory sa vnima ako slusnejsia nadavka – ja len prirovnanie – podla par kuskov zakomplexovanych nesudim vsetkych v state….
Hele, jedna věc je diskuze na dorpavním serveru, druhá věc je vožírat si držku po fotbale.
Co je tohle za výkřik, děs. I pravopisně.
Klídek, prosím.
Jasná věc, admine. 😀
Dakujem!
radši pomlč – já to mám stejně jako ten jeho řidič:
https://www.youtube.com/watch?v=z9uAVZP1B1I
Ale zase je sranda 🙂
Pokud vedou ze Žiliny 4 tratě a z toho jen jedna méně významná není elektrifikovaná (Rajec), tak je snad jasné, že tím množstvím souprav v pohodě pokryjí zbývající tři směry v rámci kraje.
Pokud bychom měli to štěstí a do do M. Boleslavi by vedla také nějaká normální a ještě dvoukolejná zadrátovaná trať, tak se ta přepravní zátěž vykryje stejným způsobem.
Jenže Mladá Boleslav má tu nevýhodu, že není tam, kde Česká Třebová v rámci železniční sítě.
Na Slovensku takhle bokem od koridorových tratí jako MB? Např. Nitra, ta by mohla reprezentovat Mladou Boleslav polohou v železniční sítí. Vedou tam 2 neelekrifikované jednokolejky odbočující z páteřních tratí. A bouchají tam Disko.
Ano, velmi správně. Právě proto jsem použil formulaci: „Pokud bychom měli to štěstí…“
Dobrá konšpirácia, ale úplne mimo.
Automobilky si vozia do práce ľudí autobusmi. Nikto normálny by nešiel vlakom.
Slovensko je pro ně skoro domácí trh, ale jsem zvědav jak uspějí na Balkáně. Škoda Transportation totiž nejspíš postaví novou fabriku v Srbsku V Mind Parku.
víc info prosím – máš nějakej link?? Předem díky
Je to tak, Škoda si od Balkánu dost slibuje a bude zde kvůli investovat do vlastního výrobního zázemí. Link díky strýčkovi Googlovi narychlo např. zde: https://www.infokg.rs/info/skoda-dolazi-u-kragujevac-proizvodice-tramvaje-u-mind-parku.html
„Chvala“
Díky za link – dalo se to s trochou snahy přelouskat.
Poděkování i strýčkovi Googlovi – to bude určitě fajn chlapík 😀
Hvala , když tak . Hvala ljepa .
Kiež by ich prišlo ešte min 3x toľko i vo verzii na dialkové linky
Můžu se zeptat na Váš názor zda-li radši objednat další dvoupatrové Stadlery/Škoda Pantery/ŽOS Vrútky 861 … anebo radši objednat víc vagonků k lokotce, tj. pokračovat v objednávkách vagonků podobných tomu co předloni, letos vyráběl/vyrábí ŽOS Vrútky jako Ampz/Bmpz?
https://www.vagonweb.cz/popisy/popisy.php?k=ZSSK#n185
Osobne nie som za prestavby prestavaniný..ale nové vozy je jedno odkiaľ,poznajúc kvalitu KVZ v UA nemám problém ani s nimi
Díky.
P.S. Já myslel, že tyto konkrétní vagonky Bmpz/Ampz jsou zbrusu nové, tak to jste mě překvapil.
novych nie je vela… vacsina su kvalitne urobene prestavby
Jasně. Mě ale šlo zrovna o ty zbrusu nové….
Totiž poté co vagonka ze Studenky se transformovala/přestěhovala do vítkovické Škoda Vagonky … a po konci Siemensu v Praze-Zličín se v ČR dlouho nevyráběly žádné nové pasažérské vagonky určené k lokotce.
Takže tyhle Ampz/Bmpz z cca roku 2018 přinesly prvenství slovenským výrobcům vagonků (a to ŽOS Vrútky).
Cestujícímu je celkem jedno jak starý je vozidlový rám. Jiný díl, který je nezaměnitelný.
Všechno ostatní je vyměnitelné. Obvykle se dosazují podvozky na vyšší rychlost (200) ….
Panter svojí koncepcí není vhodný pro dálkovku. I u nás jezdí InterPanter pouze na pseudodálkových linkách. Na skutečnou dálkovku raději např. Pesa Dart.
Proč je panter „koncepčně nevhodný pro dálkovku“? Tedy dálkovku v měřítkách ČR/SR.
Je to prolézačka s mnoha schody (minibar nepoužitelný), málo místa na zavazadla.
Schody lze nahradit šikmou rampou …
Pravdepodobne mysli sirku uliciek a rozlozenie interieru
Za mě je InterPanter prostě a jednoduše kaštansky nepohodlný. Hluk a vrtivé pohyby. Prostě šalina jak Flirt od Leoše, jen horší.
Osobne na dialkovych linkach nemam problem aj s klasickym modelov lokomotiva, vagony a vybavenie pre imobilnych, ktore je integrovane…. naopak si myslim, ze vysokopodlazne vozy su absolutne nevhodne na primestske linky.
Já bych se kvůli možné nefunkčnosti plošin, kočárkům, bicyklům a berlařům přimluvil za zařazení třeba jen jednoho nízkopodlažního vozu si soupravy.
alebo mozno integrovana plosina s lepsim interierom – pripadne typ riesenia aky zvolila Ukrajina u reg. vozov tzv. Klie… jednoduche a moderne,,
V čem se liší Pesa Dart od Interpantera?
DART je od počátku dálková (rychlíková) jednotka. InterPanter je nerozsáhlá předělávka regionální jednotky. DART má Jacobsnovy podvozky a určitě řadu dalších vylepšení (Hluk, Chodové vlastnosti…). Panter má širší dveře, zvláštní interiér, prostě z šaliny Railjet neuděláte, no.