Železnice Železniční průmysl

Škoda začala v Plzni s rozšířením zázemí za miliardu, přijme stovky zaměstnanců

Čelní vůz elektrické jednotky Škoda pro ZSSK. Pramen: Škoda Tansportation
Čelní vůz elektrické jednotky Škoda pro ZSSK. Pramen: Škoda Tansportation
PPF investuje přes miliardu korun do rozšíření výrobce kolejových vozidel, postupně přijme přes tisíc dalších zaměstnanců.

Přes miliardu korun investuje společnost Škoda Transportation do rozšíření výroby a zkušebního zázemí ve svém hlavním závodě v Plzni. Díky rozšíření má firma přijmout přes tisíc nových lidí.

V Plzni dojde k rozšíření výrobního závodu o nové zázemí pro výrobu podvozků, současně se postaví také nová zkušebna.

Pod novým vlastníkem skupinou PPF se nám daří získávat významné zakázky. To je důvod, proč masivně investujeme do rozšíření výroby a také proč hledáme několik set nových kolegů na pozice dělnické, technické i inženýrské. Vidím to jako dobrou zprávu nejen pro Plzeň, ale pro celý region. Škoda patří k technologickým lídrům v oboru, přináší inovace do veřejné dopravy a sofistikovanou výrobu s vysokou přidanou hodnotou, pracuje na základě vlastního výzkumu a vývoje. Plzeň je tak jedním z důležitých center tohoto průmyslu v Evropě,“ řekl předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.

Plzeňskou výrobní základnu čeká v rámci zásadní investiční akce například rozšíření o nové zázemí pro výrobu podvozků. „Škoda bude moci využívat nové prostory pro svařování, lakovnu či tryskací boxy. Vybavení bude skutečně na vysoké technologické úrovni – vybudujeme například nové moderní robotické pracoviště pro svařování. Kapacitu výroby také posílí například počítačově řízené obráběcí stroje za zhruba 80 milionů korun,“ říká viceprezident pro Investice a správu majetku Škody Transportation Pavel Novák.

Vizualizace nového zázemí Škody Transportation v Plzni. Foto: Škoda Transportation
Vizualizace nového zázemí Škody Transportation v Plzni. Foto: Škoda Transportation

V Plzni vznikne i nová zkušebna, v které bude možné testovat všechna vozidla nebo jejich části z produkce Škody. „Oblast zkoušek a testování vozidel a jejich komponentů je v dnešním dopravním průmyslu jedním z klíčových faktorů a s tím, jak roste výrobní záběr a celková produkce Škodovky, proto posilujeme i tuto oblast. Vyroste nové, špičkově vybavené zkušební zázemí, jehož součástí bude například prototypové pracoviště určené k testování nových typů vozidel,“ dodal Novák. V této akci investuje 320 milionů korun i do nového dopravního systému, který zahrne nové propojení zkušebních kolejí k výrobnímu zázemí nebo k místní železniční trati.

Všechny investiční akce bude doprovázet masivní nábor nových pracovníků. „V souvislosti s nárůstem výroby plánujeme během letošního a příštího roku navýšit počet zaměstnanců o více než tisíc. Hledáme kvalifikované zaměstnance z technických oborů, především konstruktéry, projektanty a z dělnických pozic elektromechaniky. S ohledem na stav trhu práce je to velká výzva. Škoda ale nabízí stabilitu velké firmy, velkou perspektivu do budoucna a nadstandardní pracovní podmínky včetně řady benefitů,“ říká viceprezident pro Lidské zdroje Škody Transportation Lumír Tesař.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Jůůůůů, že už by konečně začali vyrábět železniční vozidla, která by jezdila bez poruch?

Jiřík

Až bude nezaměstnanost 20%, tak se tam ti lidi možná opravdu budou tlačit. Do té doby vejškrabky co ostatní firmy nechtěly

Jussi

Ale tebe nevzali, co? Jinak bys takovou blbost nenapsal – ukaž mi firmu v Plzni, ve které končí ta tvoje elita…

Urban Transport Lover

Fandím Škodě Transportation
– beru ji jako morálního nástupce nejen Škody Plzeň (všech divizí) ale i ČKD (všech divizí)
– měli by se poohlédnout po kapitálovém vstupu do Pesy a/nebo Newagu – v Polsku se začíná dosst nakupovat a jsou v tom dost nacionalisti.
Útok na Německo je fan – a daří se jim tam pronikat – zároveň by si měli pohlídat a znovu obsadit svoje „tradiční trhy“ střední a východní Evropy

X 1

Měli koupit Bombardier. PPF na to má. Spadli by jim do klína již schválené vlaky.

Jiřík

Jako třeba Talent 3, který není schválený ani v Rakousku a to tam měli opci na 300 vlaků?

karel

Naučte se psát…

Jedine vlaky

Nové Pantery pro JMK se musí někde vyrobit.

Martin z topírny

Raději by ani nemuseli… :/ kdo se s nimi pak bude 35 let otravovat

Petr

Pravda zrovna jsem jel minulý týden interpanterem a uprostřed vagonu fakt fest hukot a vibrace byly cítit až na sedadlech od vzduchotechniky a to u stojící jednotky na nádraží, musel jsem přesednout na kraj vozu jelikož se to fakt nedalo – bylo to podobný pocit jak při sezení v nastartovaném šukafonu.

Luděk S.

No nejvyšší čas! Jediný Správný Výrobce už má zpoždění.

Avlaky

Správný výrobce?

Luděk S.

Dodavatelem vlaků pro ČD může být jedině Jediný Správný Výrobce. To je axiom.

X 1

No to je přece jasný.
Po stodolách ty DMU 70 a 120 dělat nejde.
To spojení České Dráhy a Jediný Správný Výrobce má tradici.
Cítím velkej vejvar. 😉

libor

nene, to je Národní Výrobce!

Moza14

Opravte si: „Přes miliardu korun milionů korun“

ABC

Hmm….že by nové DMU70?

_Pavel_

To asi těžko, dieselové vlaky dělat nechtěli. Možná tak EMU70 😀

Kubrt

Nechtěli, ale když přijde velká poptávka od dvorniho zákazníka, který jiné výrobce úspěšně odignorovava, můžou je začít vyrábět. Powerpack stejně bude od MTU/Voith (nebo taková nějaká kombinace) a zbytek Škoda zvladne.

Ostravák

Takhle: ČD oslovily 9 výrobců, mezi nimi i Škodu, jestli mají zájem účastnit výběrového řízení.

X 1

Jestli má Škodovka zájem?
Si piš. 🙂

ABC

a když se správně zadá šířka dveří….