Doprava ve městě Metro Železniční průmysl

Škoda potvrdila zisk zakázky pro varšavské metro a ukázala první obrázek

Nové metro pro Varšavu, vizualizace. Pramen: Škoda Transportation
Nové metro pro Varšavu, vizualizace. Pramen: Škoda Transportation

Škoda Transportation dnes potvrdila, že po dvou letech správních a soudních tahanic získala obří zakázku pro varšavské metro. Do varšavského podzemí dodá až 45 šestivozových souprav, celková hodnota kontraktu včetně dodávky náhradních dílů a dalších služeb je necelých osm miliard korun. Deník Zdopravy.cz o této skutečnosti informoval už v úterý, dnes přišlo potvrzení od Škody a první podrobnosti o vlaku včetně vizualizace.

„Jde o průlomovou zakázku v oblasti městských kolejových vozidel – tendr ve Varšavě byl jedním z největších v Evropě,“ uvedl šéf Škody Transportation Petr Brzezina.

Škoda v tendru zvítězila nad současným dodavatelem vozového parku pro Varšavu, konsorciem Siemens-NEWAG, a také nad firmami Stadler, Alstom a CAF. Součástí zakázky jsou také dodávky náhradních dílů, simulátor, rozšířené záruky a školení.

Nové šestivozové soupravy pro Varšavu budou plně klimatizované a pojmou až 1500 cestujících. Skříň vozů bude hliníková, délka jednoho vozu bude zhruba dvacet metrů. Celková délka soupravy bude 118,2 metru. Maximální rychlost nových souprav bude 90 km/h. Součástí vlaků bude také kamerový systém.

64
Diskuze

avatar
7 Komentáře
57 Reakce na komentáře
32 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
35 Autoři komentářů
KalanisMartinO.K.VbbProkop Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Prokop
Host
Prokop

Přál bych si aby ŠT dodala vlaky na Déčko

Vbb
Host
Vbb

No to můžete.

Martin
Host
Martin

Praha chce stejny design souprav, pokud mozno… a take chce automaticky provoz…

Prokop
Host
Prokop

Proč takovéhle soupravy nejezdí na „Áčku“ nebo na „Béčku“ místo těch renovovaných sovětských?

Vbb
Host
Vbb

Že by kvůli penězům? Jinak soupravy na A byly potřeba před nějakými 15 lety.

Kalanis
Host
Kalanis

Škodovka kupodivu soupravy nabízela a někde se jí dokonce povaluje prototypový čelňák. Ten měl sice rozměry vzor Mytišči, avšak čelo bylo na svou dobu poměrně výrazné – vajíčkový tvar čelního skla a taková krysí očíčka jako světla. V Praze byl kolem roku 2005.

Jiří
Host
Jiří

Jeeee, to jim nezávidím, budou muset mít 45 souprav, aby jich 30 jezdilo 😉

Pražák
Host
Pražák

Máte pocit, že pražské soupravy kompletně modernizované ve ŠT nejezdí nebo jenom placáte?

Jiří
Host
Jiří

Modernizace a komplet nový vlak jsou rozdílné záležitosti. A zkušenosti mluví jasně, jak je to poslední dobou u komplet nových věcí od ŠT.

ythomas_ct
Host
ythomas_ct

…vy víte, jak jim to jezdí v Petrohradu?

Vbb
Host
Vbb

Komplet nová výzbroj ve staré kastli se od komplet nové výzbroje v nové kastli liší čím?

O.K.
Host
O.K.

Dlužno říct, že podvozky včetně trakčních motorů jsou původní.

Xaver
Host
Xaver

Mno, jsem z toho designu poněkud rozpačitý. Nebo u metra není potřeba aerodynamičnost? Sice 90 km/h je docela málo, ale to stejně musí vypadat jako obyčejný hranol?

Most
Host
Most

V tesnem tunelu to aerodynamicke celo nezachrani. Navic prujezd soupravy vetra podzemi, neco jako pist.

Y.K.
Host
Y.K.

Není. Protože vyplňuje drtivou většinu profilu tunelu, stejně vzduch tlačí převážně před sebou.

Juraj
Host
Juraj
bohyn
Host
bohyn

Fotka evidentně z nadzemí, tam to dává smysl. Není metro jako metro.

Xaver
Host
Xaver

Jasně, z nadzemí. A ty tyče, co drží trolej, visí jen tak z nebe 😉

Vbb
Host
Vbb

Jasně, a ta trolej je dva metry nad střechou vozu jen proto, aby mohli dělat větší tunely, že jo? 🙂

Xaver
Host
Xaver

Máte nějakou oční vadu? Já žádnou trolej 2 metry na střechou nevidím….
Než nejdřív napíšete blbost, kterou se akorát ztrapníte, tak si nejdřív ověřte fakta 😉
Na tomhle videu to snad už konečně uvidíte jasně:
https://www.youtube.com/watch?v=Hnaz2bA1V14

Y.K.
Host
Y.K.

Tak jistě, to že to nemá valný ekonomický význam ještě neznamená, že čelo být ploché musí.

Xaver
Host
Xaver

To sice vyplňuje, ale to neznamená, že vzduch tu soupravu v tunelu neobtéká. Tenhle argument neberu 😉

Y.K.
Host
Y.K.

Kdo říká, že neobtéká? Ale z čelního průřezu to je jen zlomek. Asi jste v Praze nejel ještě metrem a nezažil uragán tvořený přijíždějící/odjíždějící soupravou. 🙂
comment image

pony
Host
pony

Předpokládám, že souprava je plně průchozí a je to už dávno běžná věc, kterou není třeba zdůrazňovat?

Přemek
Host
Přemek

Proč ne? Konstrukce se jeví bytelná, tak snad palec nahoru.

Původní Pražák
Host
Původní Pražák

To umíte vyčíst z jednoho obrázku? Klobouk dolů.

Filip
Host
Filip

Neznám místní poměry ale ono je vedena tato linka i jako nadzemní nebo proč je tam klimatizace?

Dragoo
Host
Dragoo

Klimatizace je běžným standardem u všech nových vozidel, metro nevyjímaje. Neslouží jenom na chlazení vzduchu, ale také na jeho cirkulaci a výměnu.

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

A kam jde teplo, do tunelů a stanic? To mi tedy přijde na hlavu padlé.

Petr
Host
Petr

V tunelu to snad nikomu nevadí a stanice může mít vlastní klimatizaci.

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

A proč tedy nestačí klimatizovat stanice?

Martin V.
Host
Martin V.

Ano, přesně takový systém jsem zažil zhruba před 20 lety v New Yorku. Soupravy měly vychlazené, zato ve stanicích neskutečné vedro. Nemáte někdo čerstvé zkušenosti z NYC, jestli to tam tak vypadá pořád?

Martin Vrba
Host
Martin Vrba

Pořád stejné, ve stanicích hrozné vedro, zatímco soupravy až nepříjemně vymrazené. Subjektivně nejhorší za mě jsou nejstarší stísněné stanice jako High St. (1933) nebo Canal St. (1917), kde to je v létě na omdlení. Zkušenosti ze zimních měsíců ale nemám.

Nekdo
Host
Nekdo

v NYC jsme zili nekolik let. ano, porad stejne. v zime jakz-takz prijemne, vzdy snesitelne, ale kdyz jsou zrovna heatwaves (muze byt kdykoliv mezi kvetnem a zarim), kdy je venku 35+ tak ve vagonech chladi samozrejme na „prijemnych“ asi +15 a ve stanicich tou dobou je asi 40-45C, cili naprosto na omdleni. podle moznosti jsme v techto dnech radeji ani to metra neslo, nebylo-li to nevyhnutne nutne…

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

Pro udržení ideální tepelné pohody ve všech případech bez potřeby dělat průvan.

To jenom v Česku stále převládá v MHD standard, že teplota ve vozidle se normálně pohybuje v rozmezí -10 až 50 °C a kdo to nevydrží je měkota.

Filip
Host
Filip

Ja jen že jsem se s klimou setkal snad jen v lisabonu kde je část linky nadzemní, jinak sem ji nepotkal. Na druhou stranu tak studené metro jako v Praze asi jinde není…

Zdeněk
Host
Zdeněk

V Budapešti je také.

dada
Host
dada

V Moskve je taky dost studeny.

Xaver
Host
Xaver

Moskva asi není zrovna město, s kterým by se měla Praha srovnávat…

Dáda
Host
Dáda

Pravda, Praha je o krapet menší. Ale v metru je tam taky chladno.

Twix
Host
Twix

To bych neřekl, v létě ve špičce tam může být docela dost horko.

Dalibor
Host
Dalibor

byl jsem tam v Srpnu 2010, venku 32, vevnitř příjemej chládek. A čím delší eskalátory, tím větší chládek byl dole (kdoby to řekl, že). Jo a ty eskalátory, to je mazec. Rychlý jak sviňa. A repráky v kterejch nějaká „děžurnaja“ začla hulákat, když si někdo stoupl vlevo, páč v pravo se stojí a vlevo se šlape (jim totiž ty eskalátory asi přijdou pomalý tak po nich jěště šlapou pěšky). JInak co se tejče vozů, byly dost, ale opravdu dost hlučný.

AAA
Host
AAA

„děžurnaja“ začla hulákat, když si někdo stoupl vlevo, páč v pravo se stojí a vlevo se šlape

někde je svět ještě v pořádku

Ketchup1970
Host
Ketchup1970

Za jistých okolnosti je rychlejší tedy co do kapacity , když lidé stojí po obou stranách, stejně jako je kapacitně výhodnější , když jsou zaplněný oba, resp.všechny pruhy. Elementary dear Watson.

Dáda
Host
Dáda

no vzhledem k tomu, že hulákala rusky, z naší skupiny jsem ji rozuměl akorát (a to až na několikátej pokus, než mi to došlo co to mluví a proč to mluví) já, páč doby bájného socialismu jsem zažil a něco málo z tý jejich haťmatilky mi v hlavě zůstalo neb nás provázela od 5. třídy až na vejšku coby povinný jazyk. Mupy Mup!!!

eLKá
Host
eLKá
Juraj
Host
Juraj

Madrid od roku 1996, Londýn nakupuje všetky nové s klimou…
Mimochodom Londýn kedysi dávno propagoval metro s tým, že je tam príjemne chladno. Lenže sto rokov jazdenia a brzdenia postupne teplotu celkom výrazne zvýšilo, hlavne na hlbokých linkách s tunelmi s malým priemerom.

Sch
Host
Sch

Klimatizace bude i c nových vlacích v Londýně. Praha je výjimečná, ze se tu metro neprehriva.

Dusanh
Host
Dusanh

Přehřívá se úplně stejně, jako jinde. Ale značnou část jsme vychladili v r. 2002 😉

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jenže vodní chlazení jsme si představovali jinak.

dada
Host
dada

ano, tento zpusob primeho vodniho chlazeni mi pripada ponekud naddimenzovany.

Adam H
Host
Adam H

To peklo, které je v úzkých londýnských tubusech a chodbách, to je něco

Xaver
Host
Xaver

To je podobné i v New Yorku, ale zažil jsem to i v Barceloně.

pony
Host
pony

Pražský metro má solidní ventilaci docela, ale v narvaném vlaku se klimatizace hodí bez ohladu na podmínky mimo ten vlak.

O.K.
Host
O.K.

Doporučuji navštívit Řím. Čekání na vlak v místních podzemních stanicích metra je opravdu „lahůdka“ a člověk jen doufá (doufal, už jsem dlouho nebyl), že přijede vlak s klimatizací. Negeneralizoval bych, i když pravda je, že varšavské metro je stejného typu jako pražské, čili bych také čekal, že tepelnou pohodu není nutně nutné udržovat klimatizací.

AAA
Host
AAA

na béčku jezdí furt zhruba v polovině případů starý vlaky bez klimy

Vbb
Host
Vbb

Na Béčku, Céčku i Áčku jezdí vlak bez klimy ve 100 procentech.
Doufám, že nemyslíte, že klima ve vlacích na Béčku vznikla odebráním tzv. udírny 🙂

AAA
Host
AAA

odpovídám na komentář ohledně Říma takže fakt nemyslím Prahu

Vbb
Host
Vbb

A to máme poznat z čeho? V příspěvku se zmiňuje Řím, Praha a Varšava.
(já osobně umím Varšavu vyloučit, protože vím, že tam žádné béčko není)

O.K.
Host
O.K.

Třeba tak, že je to odpověď na vlákno o Římu. Z toho se to celkem poznat dá 🙂

O.K.
Host
O.K.

Takže pořád stejný 🙂

Filip
Host
Filip

V Římě jsem jel jen novou linkou a tam bylo vše bez problému sice klima byla podle mě ale běžela zbytečně, i bez ni tam byla příjemná teplota

bohyn
Host
bohyn

To jste ji zkoušel vypnout? 😀

O.K.
Host
O.K.

No to bude možná tím, že jste jel tou novou linkou. Doporučuji v létě spolu s davem turistů zkusit i tu „starou“, je to celkem zážitek.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll