Škoda potvrdila zisk zakázky pro varšavské metro a ukázala první obrázek
Nové metro pro Varšavu, vizualizace. Pramen: Škoda Transportation
Škoda Transportation dnes potvrdila, že po dvou letech správních a soudních tahanic získala obří zakázku pro varšavské metro. Do varšavského
Přál bych si aby ŠT dodala vlaky na Déčko
No to můžete.
Praha chce stejny design souprav, pokud mozno… a take chce automaticky provoz…
Proč takovéhle soupravy nejezdí na „Áčku“ nebo na „Béčku“ místo těch renovovaných sovětských?
Že by kvůli penězům? Jinak soupravy na A byly potřeba před nějakými 15 lety.
Škodovka kupodivu soupravy nabízela a někde se jí dokonce povaluje prototypový čelňák. Ten měl sice rozměry vzor Mytišči, avšak čelo bylo na svou dobu poměrně výrazné – vajíčkový tvar čelního skla a taková krysí očíčka jako světla. V Praze byl kolem roku 2005.
Jeeee, to jim nezávidím, budou muset mít 45 souprav, aby jich 30 jezdilo 😉
Máte pocit, že pražské soupravy kompletně modernizované ve ŠT nejezdí nebo jenom placáte?
Modernizace a komplet nový vlak jsou rozdílné záležitosti. A zkušenosti mluví jasně, jak je to poslední dobou u komplet nových věcí od ŠT.
…vy víte, jak jim to jezdí v Petrohradu?
Komplet nová výzbroj ve staré kastli se od komplet nové výzbroje v nové kastli liší čím?
Dlužno říct, že podvozky včetně trakčních motorů jsou původní.
Mno, jsem z toho designu poněkud rozpačitý. Nebo u metra není potřeba aerodynamičnost? Sice 90 km/h je docela málo, ale to stejně musí vypadat jako obyčejný hranol?
V tesnem tunelu to aerodynamicke celo nezachrani. Navic prujezd soupravy vetra podzemi, neco jako pist.
Není. Protože vyplňuje drtivou většinu profilu tunelu, stejně vzduch tlačí převážně před sebou.
A navzdory tomu…
http://www.urbanrail.net/eu/es/mad/8400.jpg
Fotka evidentně z nadzemí, tam to dává smysl. Není metro jako metro.
Jasně, z nadzemí. A ty tyče, co drží trolej, visí jen tak z nebe 😉
Jasně, a ta trolej je dva metry nad střechou vozu jen proto, aby mohli dělat větší tunely, že jo? 🙂
Máte nějakou oční vadu? Já žádnou trolej 2 metry na střechou nevidím….
Než nejdřív napíšete blbost, kterou se akorát ztrapníte, tak si nejdřív ověřte fakta 😉
Na tomhle videu to snad už konečně uvidíte jasně:
https://www.youtube.com/watch?v=Hnaz2bA1V14
Tak jistě, to že to nemá valný ekonomický význam ještě neznamená, že čelo být ploché musí.
To sice vyplňuje, ale to neznamená, že vzduch tu soupravu v tunelu neobtéká. Tenhle argument neberu 😉
Kdo říká, že neobtéká? Ale z čelního průřezu to je jen zlomek. Asi jste v Praze nejel ještě metrem a nezažil uragán tvořený přijíždějící/odjíždějící soupravou. 🙂
https://www.metroweb.cz/metro/TECH/tunel.gif
Předpokládám, že souprava je plně průchozí a je to už dávno běžná věc, kterou není třeba zdůrazňovat?
Proč ne? Konstrukce se jeví bytelná, tak snad palec nahoru.
To umíte vyčíst z jednoho obrázku? Klobouk dolů.
Neznám místní poměry ale ono je vedena tato linka i jako nadzemní nebo proč je tam klimatizace?
Klimatizace je běžným standardem u všech nových vozidel, metro nevyjímaje. Neslouží jenom na chlazení vzduchu, ale také na jeho cirkulaci a výměnu.
A kam jde teplo, do tunelů a stanic? To mi tedy přijde na hlavu padlé.
V tunelu to snad nikomu nevadí a stanice může mít vlastní klimatizaci.
A proč tedy nestačí klimatizovat stanice?
Ano, přesně takový systém jsem zažil zhruba před 20 lety v New Yorku. Soupravy měly vychlazené, zato ve stanicích neskutečné vedro. Nemáte někdo čerstvé zkušenosti z NYC, jestli to tam tak vypadá pořád?
Pořád stejné, ve stanicích hrozné vedro, zatímco soupravy až nepříjemně vymrazené. Subjektivně nejhorší za mě jsou nejstarší stísněné stanice jako High St. (1933) nebo Canal St. (1917), kde to je v létě na omdlení. Zkušenosti ze zimních měsíců ale nemám.
v NYC jsme zili nekolik let. ano, porad stejne. v zime jakz-takz prijemne, vzdy snesitelne, ale kdyz jsou zrovna heatwaves (muze byt kdykoliv mezi kvetnem a zarim), kdy je venku 35+ tak ve vagonech chladi samozrejme na „prijemnych“ asi +15 a ve stanicich tou dobou je asi 40-45C, cili naprosto na omdleni. podle moznosti jsme v techto dnech radeji ani to metra neslo, nebylo-li to nevyhnutne nutne…
Pro udržení ideální tepelné pohody ve všech případech bez potřeby dělat průvan.
To jenom v Česku stále převládá v MHD standard, že teplota ve vozidle se normálně pohybuje v rozmezí -10 až 50 °C a kdo to nevydrží je měkota.
Ja jen že jsem se s klimou setkal snad jen v lisabonu kde je část linky nadzemní, jinak sem ji nepotkal. Na druhou stranu tak studené metro jako v Praze asi jinde není…
V Budapešti je také.
V Moskve je taky dost studeny.
Moskva asi není zrovna město, s kterým by se měla Praha srovnávat…
Pravda, Praha je o krapet menší. Ale v metru je tam taky chladno.
To bych neřekl, v létě ve špičce tam může být docela dost horko.
byl jsem tam v Srpnu 2010, venku 32, vevnitř příjemej chládek. A čím delší eskalátory, tím větší chládek byl dole (kdoby to řekl, že). Jo a ty eskalátory, to je mazec. Rychlý jak sviňa. A repráky v kterejch nějaká „děžurnaja“ začla hulákat, když si někdo stoupl vlevo, páč v pravo se stojí a vlevo se šlape (jim totiž ty eskalátory asi přijdou pomalý tak po nich jěště šlapou pěšky). JInak co se tejče vozů, byly dost, ale opravdu dost hlučný.
„děžurnaja“ začla hulákat, když si někdo stoupl vlevo, páč v pravo se stojí a vlevo se šlape
někde je svět ještě v pořádku
Za jistých okolnosti je rychlejší tedy co do kapacity , když lidé stojí po obou stranách, stejně jako je kapacitně výhodnější , když jsou zaplněný oba, resp.všechny pruhy. Elementary dear Watson.
no vzhledem k tomu, že hulákala rusky, z naší skupiny jsem ji rozuměl akorát (a to až na několikátej pokus, než mi to došlo co to mluví a proč to mluví) já, páč doby bájného socialismu jsem zažil a něco málo z tý jejich haťmatilky mi v hlavě zůstalo neb nás provázela od 5. třídy až na vejšku coby povinný jazyk. Mupy Mup!!!
https://www.youtube.com/watch?v=qMijQFFPMLs
Madrid od roku 1996, Londýn nakupuje všetky nové s klimou…
Mimochodom Londýn kedysi dávno propagoval metro s tým, že je tam príjemne chladno. Lenže sto rokov jazdenia a brzdenia postupne teplotu celkom výrazne zvýšilo, hlavne na hlbokých linkách s tunelmi s malým priemerom.
Klimatizace bude i c nových vlacích v Londýně. Praha je výjimečná, ze se tu metro neprehriva.
Přehřívá se úplně stejně, jako jinde. Ale značnou část jsme vychladili v r. 2002 😉
Jenže vodní chlazení jsme si představovali jinak.
ano, tento zpusob primeho vodniho chlazeni mi pripada ponekud naddimenzovany.
To peklo, které je v úzkých londýnských tubusech a chodbách, to je něco
To je podobné i v New Yorku, ale zažil jsem to i v Barceloně.
Pražský metro má solidní ventilaci docela, ale v narvaném vlaku se klimatizace hodí bez ohladu na podmínky mimo ten vlak.
Doporučuji navštívit Řím. Čekání na vlak v místních podzemních stanicích metra je opravdu „lahůdka“ a člověk jen doufá (doufal, už jsem dlouho nebyl), že přijede vlak s klimatizací. Negeneralizoval bych, i když pravda je, že varšavské metro je stejného typu jako pražské, čili bych také čekal, že tepelnou pohodu není nutně nutné udržovat klimatizací.
na béčku jezdí furt zhruba v polovině případů starý vlaky bez klimy
Na Béčku, Céčku i Áčku jezdí vlak bez klimy ve 100 procentech.
Doufám, že nemyslíte, že klima ve vlacích na Béčku vznikla odebráním tzv. udírny 🙂
odpovídám na komentář ohledně Říma takže fakt nemyslím Prahu
A to máme poznat z čeho? V příspěvku se zmiňuje Řím, Praha a Varšava.
(já osobně umím Varšavu vyloučit, protože vím, že tam žádné béčko není)
Třeba tak, že je to odpověď na vlákno o Římu. Z toho se to celkem poznat dá 🙂
Takže pořád stejný 🙂
V Římě jsem jel jen novou linkou a tam bylo vše bez problému sice klima byla podle mě ale běžela zbytečně, i bez ni tam byla příjemná teplota
To jste ji zkoušel vypnout? 😀
No to bude možná tím, že jste jel tou novou linkou. Doporučuji v létě spolu s davem turistů zkusit i tu „starou“, je to celkem zážitek.