Škoda a SOR mají volnou cestu k velkým kontraktům pro Bratislavu, DPB získal evropskou dotaci

Nový trolejbus Solaris Trollino 24 pro Bratislavu. Foto: SolarisNový trolejbus Solaris Trollino 24 pro Bratislavu. Foto: Solaris

Ceny v soutěžích výrazně klesly proti odhadům.

Dopravný podnik Bratislava (DPB) uzavře v příštích dnech smlouvy se společnostmi Škoda Electric a SOR Libchavy na dodávky celkem 50 nových parciálních trolejbusů s pomocným bateriovým pohonem.

Umožní to v pondělí podepsaná smlouva s ministerstvem dopravy na financování jejich nákupu evropskou dotací z Operačního programu Integrovaná infraštruktúra.  Z evropských zdrojů půjde 43,6 milionu eur, DPB zaplatí 5 % nákladů.

Nové trolejbusy nahradí starší vozidla s pomocným dieselovým agregátem, místo toho využijí při jízdě mimo troleje baterii. DPB pořizuje celkem tři typy vozidel. Jedenáct dvanáctimetrových trolejbusů SOR TNS 12 s cenou 464,6 tisíc eur za vozidlo od SOR Libchavy. Škoda Electric dodá 23 kloubových trolejbusů Škoda 27 Tr s karoserií od Solarisu, jeden za 538,95 tisíc eur. Poprvé budou po Bratislavě jezdit i velkokapacitní trolejbusy o délce 24 metrů, které dodá sdružení Škoda a Solaris. Celkem půjde o šestnáct vozidel. Cena v soutěžích výrazně klesla proti původnímu odhadu, v některých případech o třicet procent.

K novým trolejbusům i nové tratě

„Podporujeme projekty, které rozvíjejí ekologickou veřejnou dopravu. Padesát nových trolejbusů poskytne obyvatelům města komfortnější a pohodlnější cestu do práce či do školy,“ řekl ministr dopravy Andrej Doležal. Všechny vysoutěžené trolejbusy jsou nízkopodlažní, klimatizované a vybaveny nabíječkami pro dobíjení telefonu. Součástí bude kamerový systém pro bezpečnost cestující, wifi připojení nebo moderní informační systém. DPB navíc chystá za evropské dotace další rozšíření a modernizaci trolejbusových tratí.

Nejdelší trolejbusy plánuje DPB nasadit na linku 71 mezi hlavním nádražím a Čiližskou ulicí. Kloubové troljebusy o délce 18 metrů budou jezdit na lince 40 z hlavního nádraží k Mostu SNP nebo na současné autobusové lince z hlavního nádraží na letiště. Jejich provoz je spojen s výstavbou nových trolejbusových tratí mezi autobusovým nádraží a Novým Slovenským národním divadlem a mezi Trnávkou a Avion Shopping Parkem. Dvanáctimetrové trolejbusy umožní spojit linky 41 a 44 do jedné bez nutnosti přestupu na zastávce Búdková.

Tagy Bratislava Dopravný podnik Bratislava DPB Škoda 27 Tr Škoda Electric Solaris Solaris Trollino 24 SOR Libchavy SOR TNS 12
9 komentářů