Silniční tepna pod Alpami se po neplánované uzavírce otevírá, prasklina v Gotthardském tunelu je pryč

Severní portál Gotthardského tunelu u Göschenen. Foto: Raimond Spekking / Wikimedia CommonsSeverní portál Gotthardského tunelu u Göschenen. Foto: Raimond Spekking / Wikimedia Commons

Tunel se od pondělí uzavře přes noc kvůli plánované údržbě.

Švýcarský správce silniční infrastruktury ASTRA dnes ve 20 hodin po více než pětidenní neplánované uzavírce znovu otevře silniční Gotthardský tunel. K jeho uzavření došlo v neděli poté, co se u severního portálu objevily praskliny.

ASTRA oznámila plán na otevření na svých stránkách. Za prasklinami je podle správců nejspíše změna geologické situace a tlaku hornin, které způsobily poškození stropu. „Dnes bude dokončena montáž ocelové konstrukce jako výměna podhledu a zkoušky provozního a bezpečnostního zařízení (včetně osvětlení a větrání). V první fázi provozu je v dotčeném úseku z bezpečnostních důvodů povolená rychlost 60 km/h,“ uvedla ASTRA na svých stránkách.

V pondělí se tunel znovu uzavře přes noc, nastane plánovaná noční údržba až do 4. října. Během této uzávěry se tunel čistí a probíhá údržba osvětlení, SOS hlásek nebo vzduchotechniky.

K uzavření došlo poté, co se u severního portálu tunelu uvolnily kusy betonu a spadly na silnici. Ve stropním podhledu došlo k prasklině o délce 25 metrů. Uzavření způsobilo ve Švýcarsku velké komplikace pro silniční dopravu. Auta musela přes Gotthardský průsmyk (2106 metrů) nebo přes průsmyk San Bernandino.

Gotthardský tunel je svou délkou necelých 17 kilometrů třetím nejdelším silničním tunelem na světě. V provozu je od roku 1980. Denně jím projede přes 17 tisíc aut. Je v nadmořské výšce kolem 1100 metrů nad mořem.

Trasa přes Gotthard je jednou z hlavních dopravních tepen pro přepravu lidí a zboží přes Alpy. V srpnu došlo k nehodě vlaku v Gotthardském úpatním tunelu. Vlaky osobní dopravy musí stále přes původní pomalejší trasu, provoz v tunelu je omezen.

Tagy astra Gotthardský silniční tunel
1 komentář