Cestovní ruch Doprava ve městě Zprávy

Šestimístný motocykl na LPG a rolba. „Veteránům“ z Prahy pomohly severočeské STK

Některá vozítka byla rovnou odtažena. Pramen: Praha.eu
Některá vozítka byla rovnou odtažena. Pramen: Praha.eu

Turistická doprava v samém centru Prahy představuje bizarní směs, která má ve většině případů jedno společné: porušování pravidel, vyhlášek a zákonů. Tak by se daly shrnout výsledky kontrol, které v uplynulých dvou měsících provedl magistrát ve spolupráci s policií a ministerstvem dopravy.

Kontroly se zaměřily na pseudohistorická vozidla, autobusy Hop On Hop Off a turistické vláčky. Výsledky jsou tristní, z 58 kontrolovaných vozidel obstála jen tři. Deseti vozidlům byla přímo na místě zakázána další jízda a vozidla byla odtažena odtahovou službou pro nebezpečné a ohrožující závady, jedno vozidlo zajistila kriminální policie pro nejasnou identifikaci (absence čísla VIN) a 22 vozidlům byla po provedení kontroly technického stavu zkrácena platnost technické kontroly na dobu 30 dnů. Během ní musí provozovatelé závady odstranit a absolvovat novou STK. Pokud tak neučiní, platnost kontroly zaniká zcela.

Konkrétně kontroly odhalily například podomácku svařovaný rám vozidla, ostré vyčnívající hrany na obvodu a na kolech, kola uchycená jedním šroubem, zpětná zrcátka z motocyklů, nefunkční světlomety, nefunkční stěrače a ostřikovače, chybějící pásy, nehomologované bezpečnostní zasklení a světlomety nebo zkrácená sedadla.

Pseudoveterány jsou navíc v registru různě vedeny, některé jsou zapsány jako traktor, sněžná rolba nebo šestimístný motocykl na LPG. Některé tyto kategorie nemusejí mít technickou kontrolu, ale nesmějí do běžného provozu. Magistrát dal proto také podnět ministerstvu dopravy, aby prošetřilo stanice technické kontroly, kterými uvedená vozidla prošla. Má jít o dvě STK v Ústeckém kraji. Řada pochybení se našla i u autobusů Hop On Hop Off, jeden turistický vláček zase překročil čtyřikrát povolené emise.

„Na Praze 1 nepodporujeme turistický balast, je to jeden z největších problémů, který v městské části máme. Doprava spojená s turismem zatěžuje pražskou památkovou rezervaci, oceňuji proto snahu o dodržování platných pravidel a omezení těchto nežádoucích fenoménů,“ uvedl radní pro dopravu Prahy 1 David Skála. Kontroly budou pokračovat do konce letní sezóny, podrobné výsledky chce město zveřejnit v průběhu října včetně dosavadního vyhodnocení podnětů na ministerstvo dopravy a zahájených správních řízení.

Tažení magistrátu proti „turistickému balastu“ se přitom dotkne i takzvaných pivních kol, jejichž zákaz se chystá.

84
Diskuze

avatar
8 Komentáře
76 Reakce na komentáře
38 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
42 Autoři komentářů
jiří HladkýmedvedHonza D.AAATen co občas skutečně vlakem jezdí Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
jiří Hladký
Host
jiří Hladký

Nežerte tolik ty média závistivci..:) můžu vás uklidnit, že auta, která vyrábim já jsou ty tři co prošla a v centru zůstanou…máte radost? 🙂 to bude peněz až ty polský nesmysly zmizí.. https://prazsky.denik.cz/podnikani/vypada-jako-mercedes-utroby-ma-ale-z-lady-nivy-zkoumali-jsme-vuz-pro-turisty-20190115.html

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Šestimístný motocykl? Měli všichni přilbu? A přepravované osoby se nohama dotýkali stupaček? Stačí použít zákony co už máme…

Radovan Komínek
Host
Radovan Komínek

Netrpělivě budu čekat na informaci, jak budou podvodné STK potrestány a které to jsou. Bez nich by celý řetězec této trestné činnosti nebyl možný.

ČD4ever
Host
ČD4ever

Jasně, taky jsem zvědavý. Na STK se přeci instalovaly kamerové systémy, které tomuto měly zabránit. Důkazy by tedy už měli mít k dispozici. Záznam měl být přenášen online jinam, aby s ním nešlo manipulovat.

K.S.
Host
K.S.

Orwell jak vyšitý. Přitom prakořenem těch podvodů je doba která lidi k podvádění mnohdy nutila přílišným sešněrováním společnosti. To je jenom snaha léčit zlomeninu náplastí. je třeba se zamyslet co k tomu podvádění dneska vede a zkusit odstranit prvotní příčinu. Pak by měl počet podvodů klesnout na minimum (například někdo kdo si nemůže dovolit nové auto a potřebuje jej k životu si asi raději někoho koho lze uplatit najde) a nebude třeba všechny šmírovat.

Ondros
Host
Ondros

Orwell? A co bezpečnost provozu? To navrhujete mít tak bezbřehá pravidla, aby nebyla potřeba STK? Tohle nejsou žádní chudáci, ale obyčejní vychcánci, co kašlou na bezpečnost převážených osob, ekologii a jde jim jen o maximalizaci zisku. STKáčkům, které se na to podílely, pak vzít licenci. Jinak než tvrdým postihem se tady bobohužel noc nevyřeší.

Dáda
Host
Dáda

Tvl četls ho? kde vidíš paralely? K podobnému jednání vede nenažranost různých týpků a liknavost úřadů. Měli to zaříznout už u první „rolby“ jenež na to kašlali. no a začli to řešit, až je tímhle svinstvem zamořeno… Buďme rádi, že se to sanží sanovat. Na silnici nemají podobný bastly, které často nepslňují ani základní hlediska bezpečnosti, co pohledávat.

AAA
Host
AAA
Dalibor
Host
Dalibor

konecne nekdo ma koule a kona. jednoznace souhlasim. takovych kontrol vice a vyresi se mnohe problemy. Praha vypada casto jako lunapark

Jakub
Host
Jakub

Čím méně těchto vraků v ulicích, tím lépe. Praha už tak vypadá jako jeden velkej cirkus.

Mindrej Zebis
Host
Mindrej Zebis

Nechapu tu potrebu uradu likvidovat turisticky atrakce. Jsem Prazak a nikdy mi nevadil Segway, Pivoslap ani pseudoveteran. Pritom pokud nekdo skutecne ohrozuje prazske chodce, jsou to v prvni rade cyklisti, ktere magistrat naopak podporuje vsemi moznymi zpusoby.

Jaroslav
Host
Jaroslav

Jsem pražák a mám názor zcela opačný než vy. To jen, abyste si uvědomil, že vnímání ostatních může být jiné.

Mindrej Zebis
Host
Mindrej Zebis

Tak asi kazdy vychazi z osobnich zkusenosti.A me zadny z uvedenych stroju nikdy neohrozil, na rozdil od cyklistu na chodniku nebo v protismeru.

Jaroslav
Host
Jaroslav

Bacha na ten protisměr. V řadě jednosměrek je cyklistům povolena jízda v protisměru značkou!

Honza D.
Host
Honza D.

Viz Hybernská nebo Na Příkopě.😁

liberal shark
Host
liberal shark

Což třeba já osobně považuji za zvěrstvo. Jízdní kolo je vozidlo jako každé jiné a platí pro něj úplně stejná pravidla jako pro auta.

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

liberal shark: Coz samozrejme neni pravda, protoze jizdni kolo ma spoustu vlastnich pravidel a vyjimek, stejne tak cyklista. Napr. cyklista jako jediny ma primo v zakone uvedene, ze ma za povinnost vyuzivat jen urcity druh komunikaci, coz je samo o sobe tak moc postavene na hlavu, ze to ani neni mozne.

XxX
Host
XxX

No pochopitelně, přece když se za desítky milionů vybuduje cyklostezka, tak přece je nejlepší, když ji nikdo nepoužívá a pumpičkáři dál brzdí provoz na silnici a ohrožují sebe i ostatní.

Frantisek
Host
Frantisek

Pokud vede jiným směrem nebo je jen vyznačena na chodníku, patří kolo logicky na silnici, ovšem se všemi povinnostmi. Cyklista jedoucí podle pravidel ohrožuje leda tak bezohledné automobilisty. Ovšem, ani já nehájím zvěrstva páchaná některými, ať už v autech, na kolech či koloběžkách. Některá hovada zůstanou hovady, a ta je třeba za prohřešky důsledně trestat.

XxX
Host
XxX

Jasně, oni vám „jen“ vyznačili stezku na chodníku, takže „logicky“ šup na silnici. Dvouproudovou cyklodálnici byste nechtěli?

Tomas
Host
Tomas

Těmi pravidly myslíte značky?

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

Protoze jsi nikdy nevystrcil nos ze Zadni Kopaniny, ty „Prazaku“ 😀

Kamui
Host
Kamui

Já jsem také z Prahy, a vadí mi to. Segwaye ani tolik ne, ale tyhle auta a pod. co akorát dehonosují úroveň města na úroveň cirkusu.

Vnější pozorovatel
Host
Vnější pozorovatel

VAM vadí cyklisti a nevadí vám segway? Mne vadí segway i ty pseudokolobezky. Cyklisti taky. Pokud to bude jen o balastu, tedy že si radní myslím že jsou arbitri elegance pak budu jejich postup kritizovat taky, ale pokud to nesplňuje technické normy a hazarduje to s bezpecnosti, tak v tom případě souhlasím s postupem úředníků.

Mindrej Zebis
Host
Mindrej Zebis

Segway ma omezovac na 12 km/h, na rozdil od kola. Nikdy jsem necetl o vaznem urazu spojenem s jizdou na Segwayi, zatimco cyklisti kazdorocne jen v Praze zrani desitky lidi, mnohe z nich tezce.

Zbyněk
Host
Zbyněk

Z čeho usuzujete, že cyklisté zraní v Praze desítky lidí ročně? Prosím statistiku vedenou (teď nevím přesně zda PČR, CDV nebo ministerstvem dopravy).

petr766
Host
petr766

Tak že cyklisti jezdí jako hovada, je běžná věc, stačí se chvíli (nejen) v centru pohybovat. Těch zranění je spousta, ale kdo to nahlásí, když to vysloveně nebyla zlomenina apod.? To budou stovky lidí spíš než desítky.

XxX
Host
XxX
Měch
Host
Měch
Tomas
Host
Tomas

Odkaz na zdroj ohledně těch desítek (nejsou to spíš tisíce?) zraněných chodců od cyklistů by nebyl?

Martin V.
Host
Martin V.

Tak to já jsem četl, že majitel firmy vyrábějicí Segwaye se na něm zabil.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/majitel-firmy-segway-se-v-britanii-zabil-na-segwayi.A100929_104203_zahranicni_btw

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Fajn, to je jeden. A navíc to nebylo v ČR.

medved
Host
medved

Zabil se tak, ze spadl se Segway z vysokeho previsu. Nehoda nemela nic primo do cineni s technologii Segway. Zabil by se stejne kdyby z toho utesu spadl pri chuzi nebo jizde na kole. Nemel tam byt, at uz na Segwayi nebo jinak.

Y.K.
Host
Y.K.

Nutno říci, že problém cyklistiky je zejména to, že když už existují „ehmmm“ cyklostezky, tedy vyhrazený pruh ve vozovce, tak slouží:
1. jako parkoviště
2. jako podjížděcí pruh, zejména pro motorky
3. jako něco co lze náhle ukončit, když je potřeba více místa
Tady na Vinohradech nejsou průjzedné ani stovky metrů aby v cyklopruhu něco nestálo. Osobně si myslím, že to je o život se je snažit použít. Takže by to chtělo začít systematicky trvdě vytlačovat auta z cyklopruhů a následně vytlačovat cyklisty z chodníků. Na kole po Praze nejezdím, raději pěšky, ale ani chodci to nemají snadné.

MildaIV
Host
MildaIV

Tak jistě, na kole se dá jezdit po tomhle http://hansonthebike.com/2011-06-seg-bike-lanes-01/ a ne po té parodii co je npaříklad v Brně mezi pivovarem a výstavištěm

petr766
Host
petr766

Tak pokud vyrobíte cyklopruh tak, že seberete prakticky všechna legální parkovací místa a vlastně existencí takového pruhu naprosto znemožníte třeba zásobování nebo rozvoz zásilek, tak se nedivte, že pak lidi zastaví v něm. Cyklopruh má být tam, kde je na něj místo a ne jako v Praze či Brně, že se (v lepším případě) zúží pruh na minimum, v horším se ze dvou udělá jeden pro pár pumpiček denně na úkor tisíců aut a hlavně místních lidí, kteří taky potřebují někde zastavit či zaparkovat.

Kuk
Host
Kuk

Opravdu ? Tak se zajeďte kouknou třeba do Č. Těšína. Tam je cyklopruh i parkoviště.

Frantisek
Host
Frantisek

Možná proto, že tisíce aut škodí městu více než cyklisté, tak je preferuje. Zásobování často stojí přes celý chodník a nutí chodce lézt do frekventované vozovky, i když má pár desítek metrů za rohem dost místa po straně vozovky. Pro zásilky bylo dobrým zvykem chodit na poštu po pracovní době, ale když holt má někdo potřebu i pro malou věc do své ulice honit dodávku, byť třeba ani není doma…

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Po pracovní době… no to by ta pošta taky musela zavírat v tolik aby se tam člověk, který nedělá 6–14 dostal. No a o vražení papírku „adresát nezastižen“ div ne do ruky se ani nebudu vyjadřovat.

Panelák
Host
Panelák

Proč prostě nenapíšete,že vám vadí všechno a všichni?

Josef J.
Host
Josef J.

Mně vadí, když segway nebo cyklista motá na chodníku mezi chodci, a naopak jako chodci či řidiči mi nevadí segway v pruhu pro cyklisty (nevím ale, co na ně cyklisté). Nevhodně či nebezpečně jedoucí cyklisté jsou jevem relativně běžným, zatímco segwayisté byli přímo masovým.

Martin V.
Host
Martin V.

Turistické atrakce ano, ale uměřeně. Z Prahy ani z ostatních měst nemusí být hnedle lunapark. A pokud jsou cestovky, které sem vozí cizince čistě za účelem levného ožralství, tak ať jim někde na venkově adaptují útulný kravín, kde můžou zapařit a přesto nebudou nikoho rušit. Řvát a blít nemusí zrovna v památkové rezervaci.

liberal shark
Host
liberal shark

Holt asi časem dojde k razantnímu zdražení chlastu i hotelů.

Dalibor
Host
Dalibor

pokud ta atrakce bude v poradku, pak dobra. pokud to bude sestimistna rolba pak zrusit, majitele sankcionovat tucnou pokutou a zakazem cinnosti a STK kterym to za patricne baksisne proslo zavrit a jeho majitele taktez tvrde postihnout.

jiří Hladký
Host
jiří Hladký
LiborV
Host
LiborV

Možná tyto kroky vnímáte jako boj proti turistickým atrakcím. Jde i o to, že váš vůz musí splňovat když s ním jezdíte po městě mnoho technických požadavků a tyto repliky historických vozidel je nesplňují. Není to nespravedlivé? A pro ostatní vozidla v provozu nebezopečné?

Dáda
Host
Dáda

Stačí si představit jak se do nich naveze blbej osobák, co tomu behiklu nedá přednost. opěradla sedaček končí v půlce zad, pásy nevibno, lehká konstrukce bez výztuh a deformačních zón. Pokud to toho fláíkne obyčejnej osobák, budou tam mrtví.

AAA
Host
AAA

Tak asi jako podobně když flákne do koňskýho kočáru. Nebo rikši. Tam bych na pásy a deformační zóny taky moc nesázel.

medved
Host
medved

Nebo do jizdniho kola.

jiří Hladký
Host
jiří Hladký

i ty polský auta maj (i když podomácku) žebřinový rám..když nabouraj do dnešní plechovky, projedou jí až do pulky..

Jen tak
Host
Jen tak

turisticka atrakce? tohle?

AAA
Host
AAA

no, mistni s tim zjevne nejezdi

Honza D.
Host
Honza D.

Pokud byste bydlel na Starém Městě, měl byste patrně diametrálně odlišný názor. Centrum města je především obytný prostor, nikoliv lunapark. Pokud někdo touží po lunaparku, doporučuji mu návštěvu PKOJF (v současné době pod názvem Výstaviště Holešovice). 😀

liberal shark
Host
liberal shark

Upřímně lituji těch pár posledních Mohykánů, kteří tam ještě přežívají. Já bydlet na Starém Městě, tak postavím na ulici barikády a na půdě kulometné hnízdo :-(.

AAA
Host
AAA

vozovou hradbu!

Honza D.
Host
Honza D.

Skvělej nápad, přemejšlím o nejlepším umístění. Melantrichova? Nebo ústí Dlouhý na Staromák? Kulometný hnízda je lepší mít hned dvě, aby prostor křížem vykrejvaly. Jedno na věži bejvalý radnice a druhý na věži Tejnskýho chrámu (z tama se ostatně už jednou střílelo, 9.5.45. Ale jen do tej doby než střelce, i s věžičkou, vod Městský knihovny sundali rudoarmějci protiletadlovym kanónem). 😃😃😃

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

STK? Zvlněné brzdové kotouče (auto z AZNP má 4 bubny). Koroze nosných částí karoserie. Karoserie není nosná, vozidlo má rám. Odborník nebyl schopen najít VIN kód karoserie. Jeho kolegové po celých 55 let před tím ano.
Nějaké závady se zapsat musí, protože je shora dána tabulka určující závadovost vozidel dle stáří. Takže tak.

mirekk
Host
mirekk

Já měl ještě před pár lety v protokolu z STK u osobáku napsáno zkorodovaná budka řidiče

Dalibor
Host
Dalibor

no ja byl an stk dnes a taku mam v zavadach nebranicich provozu zkorodo vanou budku ridice!!

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Před 55 lety neexistovalo ani to čínský město, ve kterým stojí ta fabrika, ze který si sem různý veksláci tyhle sračky tahaj snad přes Aliexpress.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A mě by zajímal názor všech těch odborníků, zda by poznali skutečného veterána. Jestli to je sračka z Číny nebo něco z garáže od Billyho Gibbonse.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Případně český Kaipan, který, ač má motor z Favoria a je české výroby, vzbuzuje v levicovějších jedincích nezřízený vztek.

liberal shark
Host
liberal shark

Kaipan má z Favorita / Fabie i rám a další podstatné věci, které dělají auto autem. Normálně prochází STK-čkem.

AAA
Host
AAA

Favorit / Fabie měly nějakej rám? A kde prosím? Tedy Favorit z roku 1936 rám měl, ale o tom asi řeč není, že.

jiří Hladký
Host
jiří Hladký

ty o kterých se píše jsou fakt sračky z 30 let starejch vraků z polska..já vyrábim nový v Praze co maj EURO 6b..a s tim STK problém nemá..:) https://prazsky.denik.cz/podnikani/vypada-jako-mercedes-utroby-ma-ale-z-lady-nivy-zkoumali-jsme-vuz-pro-turisty-20190115.html

jiří Hladký
Host
jiří Hladký

vystydni..:) já vyrábim auta v Praze a to jsou ty co prošly..;) to bude peněz až zmizí ty polský zmetky..uuu..:) https://prazsky.denik.cz/podnikani/vypada-jako-mercedes-utroby-ma-ale-z-lady-nivy-zkoumali-jsme-vuz-pro-turisty-20190115.html

Zabakovec
Host
Zabakovec

Konečně si nekdo posvitil na tyhle vraky, známý jezdi s podobným kramem taky a co vydělá za den dva běžný člověk ma na výplatě za měsíc… Má tam motor z felicie a účtuje si v řádu tisíců za vyjížďku přes město..

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Aha jo, takže vadí to, že si někdo vydělá. Hmm, asi by měl pracovat za úřadem určenou mzdu.

Radek
Host
Radek

Ale bezpečnost a emise by to plnit mohlo.

Kajman
Host
Kajman

To samozřejmě, ale to je úplně jiný problém, než byl na počátku tohoto vlákna nastolen.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Posouzení bezpečnosti je docela problematické u kusové výroby. Vyrobíte 5 vozidel, z toho 4 pro crash testy?
A emise podle motoru, v příapdě motoru z Feldy to je Euro III. Mimochodem, cinknutý Euro V diesel na tom s emisema bude možná i hůř než bezproblémový motor z Feldy.

navratp
Host
navratp

I kusová výroba musí projít schválením u autorit. Pak ale vyjde draho a nevyplatí se. jestli měli vše schváleno, stát se musí omluvit a nahradit škodu. Vypadají ale ve skutečnosti jako když si Rus svaří doma na podvozku staré Lady karoserii připomínající Lamborghini.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

To ano, ale je−li jednou schválená, tak ne že někdo přijde s dodatečnými požadavky nad rámec schválení. Jakože by někdo musel sundat chromované nárazníky z Felicie Kabrio, protože by se o ně mohl někdo zervnitř pořezat, jsou tam ostrá hrany. A taky požadovat, aby se cestující připoutali. A na kole taky.

AAA
Host
AAA

Felicie měla Euro 2 …. ale v Německu bude mít zelenou plaketu

Dalibor
Host
Dalibor

mam necinknuty euro II a mam klid.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

V tom případě ovšem měl předřečník vynechat „… a co vydělá za den dva…“

Jakub
Host
Jakub

Mě je třeba nevadí, že si někdo vydělá, ale to, že je to naprosto nevkusné.

vydra
Host
vydra

Když jsou mu ochotní tolik platit… problém v tom nevidím.

Kajman
Host
Kajman

Závist je hrozná vlastnost.

BIg Fat Fabulous Woman
Host
BIg Fat Fabulous Woman

Tak spíše je v problém v jakém technickém stavu podobný krám asi bude …

Y.K.
Host
Y.K.

Mě je jedno kolik si vydělají (když při tom neokrádají turisty), ale dost mi vadí, že to je značné zvyšování dopravy v mísech, která by měla být klidová. Pěší zóna na hradě, tam jezdí kolony desítek těchto kraksen za sebou (povolení mají nebo zónu ignorují?), rámus a smrad, atmosféra města v háji i po ránu. U Lenona to je jak někde na autobusovým nádraží, je to dysneilandový byznys bez vkusu, ohledu k městu a rezidentům. Bohužel. Dost by mě potěšilo, kdyby pouťový průmysl dostal přes prsty, jinak to centrum Prahy úplně zničí a nebude tam k vidění vůbec nic autentického.

jiří Hladký
Host
jiří Hladký

tvl a když tam projíždíš ty ve svojí voktávce třeba, tak je to vkusný a veselý? bože muj….btw..moje auta v Praze zůstanou…jsou to ty tři co prošly.. https://prazsky.denik.cz/podnikani/vypada-jako-mercedes-utroby-ma-ale-z-lady-nivy-zkoumali-jsme-vuz-pro-turisty-20190115.html

jiří Hladký
Host
jiří Hladký

tvl..takhle veřejně závidět? ..chudáku….a hele..já vyrábim auta v Praze a procházej DEKROU bez problému..:) to bude vejvar až zmizí ty polský sračky..zustaneme tam jen my..:) tak hezkej den u pásu přeji..;) https://prazsky.denik.cz/podnikani/vypada-jako-mercedes-utroby-ma-ale-z-lady-nivy-zkoumali-jsme-vuz-pro-turisty-20190115.html

jiří Hladký
Host
jiří Hladký

počti si závistivče..:) já dělám auta EURO 6b, který nedosahuje 99% z vašich octávek a podobnej humusů..:) tyhle auta v Praze zůstanou..:) to bude peněěěěěz..:) https://prazsky.denik.cz/podnikani/vypada-jako-mercedes-utroby-ma-ale-z-lady-nivy-zkoumali-jsme-vuz-pro-turisty-20190115.html

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll