cargo

SERIÁL: Moravskoslezský kraj zadá provoz na železnici přímo jen na pět let

Nádraží Ostrava - Svinov. Foto: České dráhyNádraží Ostrava - Svinov. Foto: České dráhy

Deník Zdopravy.cz se ve svém nepravidelném seriálu o budoucnosti železniční dopravy v regionech přesunul z Pardubického do Moravskoslezského kraje. Ten

Deník Zdopravy.cz se ve svém nepravidelném seriálu o budoucnosti železniční dopravy v regionech přesunul z Pardubického do Moravskoslezského kraje. Ten počítá s přímým zadáním pouze na přechodnou dobu, během které se budou moci dopravci utkat v soutěži. „Byla zahájena jednání se všemi dopravci, kteří projevili zájem,“ říká mluvčí ostravského hejtmanství Nikola Birklenová.

Železniční síť v Moravskoslezském kraji. Autor: Správa železniční dopravní cesty

Železniční síť v Moravskoslezském kraji.
Autor: Správa železniční dopravní cesty

Půjde kraj cestou soutěží nebo přímého zadání?

Od začátku platnosti JŘ 2019/2020 do konce platnosti JŘ 2024/2025 má Moravskoslezský kraj v úmyslu uzavřít s dopravci Smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících k zajištění dopravní obslužnosti kraje veřejnou drážní osobní dopravou na základě přímého zadání. Dále od začátku platnosti JŘ 2025/2026 má Moravskoslezský kraj v úmyslu uzavřít smlouvy s těmi dopravci, kteří na základě zadávacího – nabídkového řízení budou vybráni. A dále od začátku platnosti JŘ 2023/2024 musí Moravskoslezský kraj uzavřít smlouvu pro linku S6 v úseku Ostrava hlavní nádraží – Frýdek-Místek – Frenštát pod Radhoštěm město na trati 323 Ostrava – Valašské Meziříčí s těmi dopravci, kteří na základě zadávacího – nabídkového řízení budou vybráni.

Proč se kraj rozhodl právě pro toto řešení?

Je to rozhodnutí orgánů kraje od roku 2016, následně zveřejněné na stranách Úřednímu věstníku EU.

Komu kraj obslužnost přímo zadá?

Byla zahájena jednání se všemi dopravci, kteří projevili zájem spolupodílet se na regionální dopravě k zajištění dopravní obslužnosti Moravskoslezského kraje a jednání stále pokračují.

Počítá se s obnovou vozového parku?

Ano. Moravskoslezský kraj má zájem obnovit stávající vozový park a to ze zdrojů Operačního programu Doprava, čerpaných prostřednictvím dopravce na trať 323 Ostrava – Valašské Meziříčí – 5 vratných netrakčních souprav typu PushPull (kapacita 310) a na trať 321 Opava – Ostrava – Havířov – Český Těšín, Ostrava-Svinov – Ostrava-Kunčice – 9 elektrických jednotek (kapacita 240 osob).

Tagy Moravskoslezský obslužnost vlaky
17 komentářů