Cestovní ruch Letecké společnosti Letectví

Šéf AirAsia poletí za Babišem. Neví, zda linka z Prahy bude do Bangkoku či Kuala Lumpur

A330-900 v barvách Thai AirAsiaX. Foto: Airbus
A330-900 v barvách Thai AirAsiaX. Foto: Airbus

Šéf a zakladatel letecké společnosti AirAsia potvrdil, že chce brzy začít létat z Prahy do jihovýchodní Asie. Zatímco dosud se ale jasně mluvilo jen o lince do Bangkoku, nově Fernandes mluví i o možnosti linky z Kuala Lumpur.

Na nejnovější vyjádření šéfa AirAsia upozornily jako první Hospodářské noviny. „Mohu potvrdit, že do Prahy začneme brzy létat,“ řekl Fernandes pro HN v sídle aerolinek v Kuala Lumpur. „V lednu letím do Prahy, budu o tom jednat s premiérem Babišem,“ řekl Fernandes.

Babiš letos na jaře oznámil po návštěvě Thajska, že linka začne už letos na konci října, což se nakonec nestalo.  AirAsia o letech do Prahy mluví přes deset let. Za poslední rok se ale podle všeho zdají být reálnější než v minulosti, především díky nákupu nových Airbusů A330neo. Naposledy Fernandes mluvil o lince do Prahy v červenci letošního roku na konferenci v Hongkongu.

Fernandes o lince mluvil na tiskové konferenci se společností Kiwi.com, s kterou začaly asijské aerolinky spolupracovat. Prodává přes jejich rezervační systém letenky jiných dopravců do destinaci, kam dosud AirAsia nelétá. „Zatím nemáme rozhodnuto, zda linka bude z Bangkoku, nebo Kuala Lumpur,“ řekl na dotaz HN Fernandes.

Dosud se mluvilo jen o lince z Bangkoku, pro kterou mluví především podstatně větší zájem českých turistů o návštěvu Thajska než Malajsie. Země, v které AirAsia sídlí, ale v poslední době výrazně investuje do rozvoje cestovního ruchu a snaží se přilákat více zahraničních turistů.

 

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Zvára

Kuala, to by byl mazec!

Nicky

Ta linka může teoreticky létat do obou měst na střídačku, což by jí jen pomohlo.

Jinak nechápu proč ten Fernandez letí za Babišem, jestli chce na tu linku dotace, nebo si ho Babiš platí jako PR.

Letec

Kuala Lumpur by bylo lepší. Sice by se pravděpodobně přistávalo na KLIA 2, ale i tak .
Domnívám se, že Malajsie je pro začínajícího individuálního cestovatele do jihovýchodní Asie vhodnější.

Radek Janata

Myslím, že většina lidí, co míří z ČR do JV Asie, nejsou „začínající individální cestovatelé“, ale prostě koupáci. A pro ty je lepší Thajsko. Z BKK si popoletí na Phuket, Ko Samui, atd.

Janina

Poptávka z ČR do Thajska je skoro 60.000 ročně (někde jsem to před časem zachytila, možná si nepamatuju přesné číslo, ale tak nějak), to jsou letenky koupené z pražského letiště s přestupem s cílem v Bangkoku. Poptávka do KL bude podle mě nižší, i přes možnost přestupů někam dál.

Bob

Tu linku do KL začne používat nově hodně lidí, kteří budou s AirAsia pokračovat na Bali, Lombok ad., je to pro ně větší hub než Bangkok.

Petr Novotný

Copak nějaký Babiš rozhoduje, kdo bude létat do Prahy?

Jakub

Kde se v článku píše, že by to měl nějaký Babiš rozhodnout?

Petr Novotný

… budu jednat s Babišem. Proč by měl jednat s nějakým vejtahou jako je Babiš. V první řadě by měli jednat s letištěm a pokud chtějí i vládního úředníka, tak MD. Nežijeme v Babišově firmě, tak ať si pan generální dá pohov.

Jen tak

ve svete je vcelku bezne, ze i kdyz se jedná o soukromý business, tak se nové linky podobného významu „řeší“ i na vládní úrovni.

je to PR, a často i nutnost – tam, kde nefunguje open sky dohoda, musí vláda / stát /jím pověřený úřad schválit a přidělit práva pro takové lety.

Petr Novotný

A ta práva přiděluje odbor na MD a ne Babiš.

Jen tak

To samozrejme ano – ale i tak je setkávání na vrcholných úrovních vcelku bezne.

Letec

Možná Tony Fernandes cítí možnost, že by z Andreje mohl vytáhnout nějakou finanční podporu. Andy už slíbil, že to bude, tak do toho projektu určitě rád pustí nějaké státní peníze, aby mohl tvrdit, že to zařídil.

Petr Novotný

… že by slevička pro důchodce a studentíky…

Bemda

Tezko pro dementy jako Ty!

Bemda

Pan je myslitel!

Lojza

Od te doby kdy aerolinky pozaduji pri vstupu no nove trhy statni dotace pri rozletani linky. Kdyz dotace nasledne skonci, kolikrat aerolinka ukonci provoz na dane trase. Znamej timto vydiranim je Ryanair napr.

Bob

Kuala Lumpur by bylo určitě lepší než Bangkok, jednak kvůli lepší možnosti přestupů na další nízkonákladové linky napříč JV Asií a pak také kvůli menší konkurenci (do Bangkoku je spojení z Prahy přece jen lepší a levnější, byť s přestupem).

MajsterN

Kuala lumpur ma jednu výhodu a to možné přestupy na jiné linky air asia. Napr singapur za min než hodinu letu.

Oproti tomu bkk ma minimum lowcost lokálních letu a rychlý přestup je téměř nemožný (musí se projít imigracni). Pokud je odlet z dmk, tak je to tak na 4-5 hodin podle front a stavu dopravy.

MajsterN

I kdyz oni by i dalkovku poslali do dmk, co. Ne jako zbytek spolecnosti. Tak pak neplatí poslední veta, ale smysl je stejný.

Richard P.

Jestli tam Andy zaridi, aby u AirAsia byla sleva pro studenty a duchodce, mozna taky by se mohli uznavat rezijky,nebo aspon FIP-ky, tak bude zase premierem…. catering budou koblihy a kostelecke uzenuny.. 🙂 p.s. osobne mi je jedno, jestli bude litat airasia z PRG do KUL/BKK, radeji litam s prestupem v zalivu.

Petr

Andrej ho vezme na konzultaci s Miloušem a některý z velkých bratru relaci doporučí . No a pokud to nebude jen o ekonomice provozu tak mohou létat jako total VIP do Budějic přes Vary či Pardubice

Martin Hanzal

Jedině Mošnoff!