Šéf AirAsia poletí za Babišem. Neví, zda linka z Prahy bude do Bangkoku či Kuala Lumpur
A330-900 v barvách Thai AirAsiaX. Foto: Airbus
Šéf a zakladatel letecké společnosti AirAsia potvrdil, že chce brzy začít létat z Prahy do jihovýchodní Asie. Zatímco dosud se
Kuala, to by byl mazec!
Ta linka může teoreticky létat do obou měst na střídačku, což by jí jen pomohlo.
Jinak nechápu proč ten Fernandez letí za Babišem, jestli chce na tu linku dotace, nebo si ho Babiš platí jako PR.
Kuala Lumpur by bylo lepší. Sice by se pravděpodobně přistávalo na KLIA 2, ale i tak .
Domnívám se, že Malajsie je pro začínajícího individuálního cestovatele do jihovýchodní Asie vhodnější.
Myslím, že většina lidí, co míří z ČR do JV Asie, nejsou „začínající individální cestovatelé“, ale prostě koupáci. A pro ty je lepší Thajsko. Z BKK si popoletí na Phuket, Ko Samui, atd.
Poptávka z ČR do Thajska je skoro 60.000 ročně (někde jsem to před časem zachytila, možná si nepamatuju přesné číslo, ale tak nějak), to jsou letenky koupené z pražského letiště s přestupem s cílem v Bangkoku. Poptávka do KL bude podle mě nižší, i přes možnost přestupů někam dál.
Tu linku do KL začne používat nově hodně lidí, kteří budou s AirAsia pokračovat na Bali, Lombok ad., je to pro ně větší hub než Bangkok.
Copak nějaký Babiš rozhoduje, kdo bude létat do Prahy?
Kde se v článku píše, že by to měl nějaký Babiš rozhodnout?
… budu jednat s Babišem. Proč by měl jednat s nějakým vejtahou jako je Babiš. V první řadě by měli jednat s letištěm a pokud chtějí i vládního úředníka, tak MD. Nežijeme v Babišově firmě, tak ať si pan generální dá pohov.
ve svete je vcelku bezne, ze i kdyz se jedná o soukromý business, tak se nové linky podobného významu „řeší“ i na vládní úrovni.
je to PR, a často i nutnost – tam, kde nefunguje open sky dohoda, musí vláda / stát /jím pověřený úřad schválit a přidělit práva pro takové lety.
A ta práva přiděluje odbor na MD a ne Babiš.
To samozrejme ano – ale i tak je setkávání na vrcholných úrovních vcelku bezne.
Možná Tony Fernandes cítí možnost, že by z Andreje mohl vytáhnout nějakou finanční podporu. Andy už slíbil, že to bude, tak do toho projektu určitě rád pustí nějaké státní peníze, aby mohl tvrdit, že to zařídil.
… že by slevička pro důchodce a studentíky…
Tezko pro dementy jako Ty!
Pan je myslitel!
Od te doby kdy aerolinky pozaduji pri vstupu no nove trhy statni dotace pri rozletani linky. Kdyz dotace nasledne skonci, kolikrat aerolinka ukonci provoz na dane trase. Znamej timto vydiranim je Ryanair napr.
Kuala Lumpur by bylo určitě lepší než Bangkok, jednak kvůli lepší možnosti přestupů na další nízkonákladové linky napříč JV Asií a pak také kvůli menší konkurenci (do Bangkoku je spojení z Prahy přece jen lepší a levnější, byť s přestupem).
Kuala lumpur ma jednu výhodu a to možné přestupy na jiné linky air asia. Napr singapur za min než hodinu letu.
Oproti tomu bkk ma minimum lowcost lokálních letu a rychlý přestup je téměř nemožný (musí se projít imigracni). Pokud je odlet z dmk, tak je to tak na 4-5 hodin podle front a stavu dopravy.
I kdyz oni by i dalkovku poslali do dmk, co. Ne jako zbytek spolecnosti. Tak pak neplatí poslední veta, ale smysl je stejný.
Jestli tam Andy zaridi, aby u AirAsia byla sleva pro studenty a duchodce, mozna taky by se mohli uznavat rezijky,nebo aspon FIP-ky, tak bude zase premierem…. catering budou koblihy a kostelecke uzenuny.. 🙂 p.s. osobne mi je jedno, jestli bude litat airasia z PRG do KUL/BKK, radeji litam s prestupem v zalivu.
Andrej ho vezme na konzultaci s Miloušem a některý z velkých bratru relaci doporučí . No a pokud to nebude jen o ekonomice provozu tak mohou létat jako total VIP do Budějic přes Vary či Pardubice
Jedině Mošnoff!